Hirdetés
-
Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
ph A Strix Point kódnevű SoC APU lesz a cég első Copilot+ platformja.
-
Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
it Miközben az EU elkezdte osztani a chipszektornak a nagy támogatásokat, az ASML és az Imec olyan labort nyitottak az EU-ban, amelyben a legújabb chipgyártó eszközöket tesztelik.
-
Élénk színekben várható a Galaxy Watch FE
ma A forrás részletes termékfotókat és a várható specifikációt is közzétette.
-
PROHARDVER!
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tristis
őstag
Ford Focus MKIII-as kombim van, meglepően jól szólt benne a hangcucc. Nem néztem még meg, mi az. Kiment a bal eleje. Úgy vagyok vele, ha már kiszedem, teszek bele jobbat.
Más átalakítást nem tervezek.
Meddig érdemes menni árban? Mit ajánlotok?
Zene: sok-sok hangszer, rock zene, népzene. Néha dárrenbészre is dudorgokCsipogó van, azt is lecserélhetem...
Méret: 165mm (6,5 inch)
Meglévő: 25W, 4 ohm, érzékenység passzHifibe mindenki mindig kamuzik (tesztel, oldalak), megszoktam... ezért kérdeznélek titeket.
Kétutast érdemes és kikötni a csipogót? 1 utast csipogóval? 6 éve Golden Alpha-t vettem másik kocsiba. Ezeket nagyon ajánlgatják: Rockford Fosgate R165X3, Focal, Morel Maximo. Nem értek hozzá...
Nem baj, ha van egy kis alja...Ezer hála előre is!
[ Szerkesztve ]
Ami az unverzumnak Chuck Norris, az az NBA-nek Török Péter.
-
Lite
őstag
válasz troll81 #77100 üzenetére
Már alig maradtunk, aki aktívan itt van (plusz néhányan biztosan csak olvasnak), a régiek közül, akiktől tanultam ezt az egész őrületet (1000 köszönet nekik!). Tény, hogy az új autók egyre bonyolultabban kezdhetők meg, utána a többi már klasszikus, de valahogy a gyártói oldalon sem jelentkezik sok fejlesztés.
Néhány márkát eladnak és feltámasztanak, talán a Focal, JL Audio és a Mosconi azok, akik még figyelnek és fejlesztenek (hála az égnek, mert ez pont a lényeges minőségi szelet).Az is örömteli, hogy a gyári alaprendszerek egyre jobbak - sokakat becsapnak azzal, hogy ez már elég jó hang, pedig ha tudnák, mi van tovább... (Lejtő. )
-
Lite
őstag
válasz Tristis #77101 üzenetére
A gyári rendszer egységesre lett tervezve. Ha ennyire a végét járta, előbb-utóbb a másik oldalon is lesz baj.
A D'n'B-t kivéve elég lenne egy fej-erősítő-szigetelés-2 utas komponens szett (valami dögösebb)-kábelezés.Ha all-in-t szeretnél, akkor egy kis szub sem ártana, mivel kombit írsz, nem kell rettenetes. De akkor lenne teste nagybőgőnek is, ahogy kell...
A másik megoldás, hogy keresel hozzá autopecifikus hangszórószettet és kompletten arra cserélsz (magasakat is) - ezek általában a gyári csatlakozókkal illeszthetőek. Például: Option vagy Focal - ez utóbbi jelentősen jobb minőség.
-
troll81
addikt
Igen.a lejtő igazad van .
Az a baj hogy egy lerugott használt autóból a céges lizinges csoadamod szól és nem érti sok meg H az adott környezetben működik csak.
Sokat olvasoki itt de általában a saját fejük után mennek és később panaszkodnak az emberek mert nincs mély eltűnt stbb.Kenwood kac sorozat megvan a fekete?
Azokról valami indod? -
Lite
őstag
válasz troll81 #77105 üzenetére
Nincs infom. Bár bizakodó vagyok, az utóbbi időben a Keni nagyon összeszedte magát (fejben legalábbis), talán az első voltam, akinek M.o.-n volt KMM-304BT feje, még németből rendeltem, a megjelenésekor. És nem csalódtam benne!
Azon túl még 2 db bontatlan Keni free air szubom van, amit nem tudom, hova/hogyan építek be, pedig már 18 éve pihennek a garázsban... Valami kültéri zenésznek talán, de azt még ki kell próbálnom... -
Tristis
őstag
Köszi Lite! Akkor elhisszük, hogy ezek a nevesített szettek tényleg jók, OK. Azt is elhisszük, hogy érdemes ennyit rákölteni, OK. A hifi nem olcsó dolog, szívesen rászánom.
A sima hifiben sokszor az derül ki, hogy a forrás a legfontosabb. De nem korlátlan mobil netről tolom TIDAL-ről, szóval nem akarom bontani most a teljes motyót. Basszusra a sűrített bitráta meg besegít
Még egy kérdés:
Amit még meg tudnék csinálni, az esetleg a hangszóró környékének kibélelése, ha szükséges. Erre kérnék tanácsot, hogy érdemes-e, vagy gyakorlatilag többet ártok vele, mint használok, ha nem értek hozzá, mert a Focal a hangszórót direkt erre a zárt hangfalra/hangtestre hangolta be?Persze az is lehet, hogy csak egy sima kontakt hiba lesz az egész... de jobb, ha előre felkészülök. Meg ha már szétszedem...
Ami az unverzumnak Chuck Norris, az az NBA-nek Török Péter.
-
Lite
őstag
válasz Tristis #77109 üzenetére
A legtöbbet azzal tudod elérni (még gyári hangszórók esetén is), hogy kiszigeleted az ajtót. Ha visszaolvasol itt, vagy a neten kutakodsz, hogyan is megy, látni fogod, hogy az egyik legolcsóbb ráfordítás, de a legnagyobb hatásúak egyike.
Az autóspecifikus hangszórók általában egy alap(abb) kategóriás, de a gyárinál jobb minőségű hangszórókészletből állnak, ami az ajtóhoz tervezett keretben van, a fejhez pedig azért csatlakozik jól, mert vagy kicsi az impedanciája (amit a gyári fej még elbírja), vagy nagyon magas az érzékenyége (90dB-től fölfelé), így könnyen hajtja a fej, vagy ez a kettő, ráadásul viszonylag az ajtó méretére optimalizált doboz-térfogat igénnyel.A legeslegolcsóbb előrelépés az, ha az elhalálozott helyett veszel egy ugyanolyan gyári (bontott) hangszórót és szigeteled az ajtót.
A hangszóró kibélelése valószínűleg segíteni fog. De előre lehet, hogy nem a megszokott hangot kapod vissza (erre készülj fel), lehet, jobbnak sem fog tűnni, de ne felejtsd el, hogy a kezeletlen gyári hanghoz szoktál, ami messze van a minőségtől...Ja, lehet hangszóró-beépítőkeretet is venni, akkor mást is bele lehet tenni (olcsóbban, mint a specifikus), de az nem az ajtóhoz van tervezve, ahhoz vagy rendes fej kell, vagy egy nagyjelszintet fogadó DSP-s erősítő, amit a jelenlegi fej mögé kötsz, azzal hajtva egy 16-os komponens szettet. Ez a megoldás durva előrelépés már...
-
Tristis
őstag
Megnéztem, nagyon nem dicsérték ezt a Focal szettet. Nem ugranék bele....
Ha simán beépítőkeretes megoldást választánék, mit javasolnál 4 ohmra és 90dB+ érzékenységre? Valami klasszikus, bevált motyó tökéletes nekem.Ami az unverzumnak Chuck Norris, az az NBA-nek Török Péter.
-
KRISSTUS
tag
válasz Tristis #77112 üzenetére
Hát én nagyon nem voltam megelégedve a Focus-om gyári rendszerének (Sync3) a hangzásával.
Úgy voltam vele, hogy szigetelek, szettet cserélek + egy erősítőt beépítek, de a gyári erőstő (AHU) modult nem lehetett átprogramozni alacsony jelszintre. Ezért:
Először szigeteltem + szettet cseréltem - jobb lett, de még messze az élvezhetőtől.
Fejet cseréltem - ez már sokat segített
Erőstő is bekerült - itt kiderült számomra, hogy kissé felületes voltam a szigeteléssel.A kimaradt részeket még le kell szigetelnem és még a h.sz. kábelt is be kell húzni az ajtóba, hogy ne a gyári kábelezésről menjen.
Még nem vagyok teljesen megelégedve a hangzással, de a gyárihoz képest sokat javult.
-
Lusu
aktív tag
Az a két hangszórós dolog inkább arra vonatkozik, hogy előtted helyezkedjenek el, a koncertnek sem háttal ülsz Ha ezzel tervezel sem kell aggódni, hogy a hátsó személyek kimaradnak a zenéből. Amikor beszélgetni akartok menet közben, kb. szükségtelen is, hogy bármi szóljon, ha pedig zenét hallgattok, annak úgyis kell akkora kraft, hogy a hátul ülőknek is elég lesz.
Viszont, ha DSP és normális DSP, akkor készíthetsz több beállítást a hátsó hangszóróknak. Kezdve a kikapcsolt állapottól, a telibe szólon át, egészen a differential rearfill-ig. Ez utóbbi esetben kicsit megkérdőjeleződik a ne használjunk hátsó hangszórót az SQ rendszerben, mert olyan módon egészíti ki az elejét ami nem teszi tönkre a színpadképet. -
Lusu
aktív tag
Free air nyomót mérettől függően szedánba a kalaptartóba vagy az ülés mögé, mindkét esetben trunk IB applikációban. Ha pedig vágásra szánja magát az ember egyterűbe, kombiba is mehet, igencsak sokat tud lökni az alsó oktávokon ez a beépítés Persze az elejének ehhez tudnia kell masszívan 50Hz-ig lemenni.
-
bl555
csendes tag
Egyelőre a sors is azt akarja, hogy csak az első ajtókat csináljam meg, hiánycikk lett a beépítőkeret az autómhoz, az utolsó párat hoztam el. Úgy nézem Focal szett lesz, csak az fér be, illetve 57mm-es lehet a max beépítési mélységem, a legtöbb hangszóró meg > 60mm. Gyári fejegység marad, végfoka előtt levéve a vonalszintű jelet, A592-es erősítővel lesz meghajtva, faderrel hátsók lekapcsolva.
-
V8engines
tag
Van üzemelő rendszer folyamatosan, csak aktívkodást kipróbálnám.
Mivel meg az ajtó szigetelés még várat, félve mutatom meg a berendezést.De ha úgy látom járok arra, beszélünk előtte, hátha össze tudunk futni, meg pláne javaslatot tudsz tenni mi kaka, mi nem. Mi repüljön esetleg a rendszerből. Bár, öregszem, nem nagyon akaródzom már ilyesmire pénzt költeni.
-
-
-
TetyaPetya
újonc
Sziasztok! Adott egy Sony CDX-L400X típusú fejegység, bolhapiacon vettem 2000 forintért, szeretném életre kelteni, de nincs hozzá "2 ISO kábelem"
(erre gondoltam ha rosszul fogalmaztam volna:)
Kérdésem a következő: Mivel Aliexpressen postával együtt 1500 forint és a rádió tesztelelten, valakinek Vas, Zala vagy Győr-Moson-Sopron megyében van ilyen kábele hogy le lehessen tesztelni? (Természetesen házhoz megyek )
Elnézést ha gyökér kérdésem lenne, autóhifihez laikus vagyok és nem akarok ezen elcsúszni. -
benmarcll
csendes újonc
Sziasztok!
Egy ideje már furdall a kíváncsiság, viszont a netet bújva nem nagyon találtam összehasonlításokat.
Jelenleg egy Pioneer MVH180UI fejegységem van. Mivel ebben még nincs BT elgondolkodtam egy új fejegység vásárlásán, viszont akkor már nem lenne rossz egy kis szint ugrás minőség terén.
A kérdésem pedig a következő volna; a fent említett fejegységhez képest lenne hallható minőségbeli ugrás ha mondjuk a 40-50ezres kategóriát nézzük? A többi komponens szerintem nem rossz, de szívesen veszek minden véleményt róla! 😁
Kicx GFQ 6.2 szett, Hertz h604 erősítő, Hertz DBX 25.3 zárt láda.Illetve még egy kérdés; "szigetelve" nincs az autó. Tényleg hallható különbség van ha le van "szigetelve"?
Köszi! 😁
-
erer1000
őstag
Pioneer MVH-29BT fejegység lett tegnap beszerelve.
Este kipróbálva BT-n át tökéletesen ment, ma reggel viszont ha rá csatlakozok, akkor oké, de amint zenét játszanék le ugyan így BT-n át, akkor kikapcsol, és újraindul.Lehet valami kábel mozdult el? Vagy mi állhat az okában?
M5A99X-EVO R2.0 , 1050Ti, 4x8GB 1960MHz , FX 8350@4,4GHz, 1x3TB+2x1TB HDD, 120GB+480GB+1TB SSD || HP Pavilion 15-CX0000NH
-
-
erer1000
őstag
válasz static00 #77126 üzenetére
a fej indult újra.
kiderült szerintem, és a kocsi fémvázához csavarozott föld volt ami laza maradt valamiért és lötyögött, valszeg ez zavarta hogy ugrál el a föld, mert mióta azt meghúztam, már tökéletesen működik
M5A99X-EVO R2.0 , 1050Ti, 4x8GB 1960MHz , FX 8350@4,4GHz, 1x3TB+2x1TB HDD, 120GB+480GB+1TB SSD || HP Pavilion 15-CX0000NH
-
SlyChocolate
senior tag
Sziasztok kérdésem lenne.
Van az automban egy pioneer mvh-s 300bt fejegységem.
Amivel semi gondom sincs, tökéletesen működik.
De a pioneer arc bt-n nem akar csatlakozni csak usb kábelen.
Ennek így ok vagy bt-n is kellene.csatlekoznia? -
nagyúr
válasz SlyChocolate #77128 üzenetére
Bt-n is kellene. Nekem az X5900Bt tud simán.
Nézd meg melyik Firmware van fent hozzá és lehet van újabb hozzá és frissíteni kell a fejet.
Amúgy meg ha már csatlakozva vagy Bt-n, akkor a hangerő gombot kell nyomni és elindul a telefonon az arc app. Nálam legaláább is így megy.Van lent videó hogy kell csinálni.
[ Szerkesztve ]
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
troll81
addikt
Sziasztok a régi öregek akik olvasnak tőlük kérdezem ciare celestra erősítők minősége értéke stbb érdekelne
-
nagyúr
válasz SlyChocolate #77131 üzenetére
Én kaptam hozzá. Nézd meg hogy a könyvében van e róla infó, hogy mit adnak hozzá.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Dirtyz
őstag
Sziasztok, adott az autóm, amiben első ajtókban "nagyovál" helyek vannak, de csak 16,5-ös hangszórók vannak benne átalakító kerettel. Érdemes kicserélni az eredeti méretre, ha igen akkor ajánlott tipusok? Hoz hangzásbeli különbséget a nagyobb?
Védd a fákat, egyél hódot!
-
Tristis
őstag
Sziasztok! Elég sokat olvasok utána manapság hangszigetelésnek. Azt látom, hogy a bitumen lap az mehet sok helyre, nagyon szépen dolgozik már alacsony frekvencián is, ahol nagyon sok más anyag még nem működik igazán (polietilént, poliuretánt és filcet néztem, ezek közül talán a filc ár/érték arányban a legjobb). És ami továbbá még kiemelkedőbb a bitumen lapban, hogy ezt a képeségét a későbbiekben is megőrzi. Forrás
Gondolkoztam rajta, hogy a kerékjárati ívekre és a csomagtartóba dobok még a bitumen lap mellé 1-1,5 cm filcet (gyárilag is a két hátsó kerékdobon filc van, ha jól láttam), de ennek a kutatásnak a fényében lehet hanyagolom....
Ami jó hangszigetelő még a különféle üveggyapot, kőzetgyapot, de ezeket sehol sem láttam használva autókban, szóval hanyagolom. Esetleg még a sűrű szivacs, de kell hozzá vagy 5 cm vastagság.
Beszéltek még itt a kollégák zárcellás szivacsról, de soha értelmesen ez nem volt leírva, hogy mi akar lenni... Írok pár példát, hogy szerintem mire gondolhattak:
- EVA hab (ami PE hab + gumi)
- Polifoam (ami PE hab)
- Puliuretan ebből van nyitott és zárt cellás is. Poliuretán a matracok anyaga, de szerintem az nyitott cellás lehet.És amik még lehetnek, de drágák:
- neoprénEddig jutottam, leírom, hátha másnak is jó lesz. Majd kiigazítjátok ha nem tetszik.
Nekem nem tetszenek a szivacsok. Ha meg tetszenek, akkor max. valami nagyon sűrű anyag, de az áruk meg az egekben. Akkor meg majd max. nemez anyag, mivel az autógyárak is azt használják...
De egyelőre marad a bitumen lap. Nem telibe, ésszel.[ Szerkesztve ]
Ami az unverzumnak Chuck Norris, az az NBA-nek Török Péter.
-
Ear001
addikt
válasz Tristis #77138 üzenetére
Hát izé. A bitumen lap az csak a súlyával csillapít. Ennek megfelelően eléggé kiszámíthatatlan a hatása. Felejtős.
A Dynamat Extreme gyakorlatilag apró akusztikai csapdákkal működik, így tud sokkal vékonyabb lenni amellett, hogy szélesebb sávban és jobban csillapít, mint egy bitumenes lap.
Üveggyapot, kőzetgyapot vastag, kiszóródik, káros az egészségre, ha nincs burkolva.
Zártcellás szivacsot például az STP dolgai között találsz.
-
Lite
őstag
válasz Dirtyz #77140 üzenetére
Huhh... Ez így vad. Az általad linkelt hangszóró koaxiális. Nincs dedikált magassugárzó hely? Azért egy komponens szett jobb lenne, úgy lehet nyereség a nagyovállal. Ez meg a hátsó ajtóba mehet, vagy, ha van ott is magassugárzó(hely), akkor oda is komponens szett, a fronttal megegyező szériából. A szigetelés sokat segít.
-
Dirtyz
őstag
Bocs, azt nem írtam, a műszerfal tetején van két csipogó (gyáriak).
Az egész sztori úgy kezdődött, hogy volt a gyári "fej" 4×4W teljesítménnyel és a gyári hangszórók. Ilyen a gyári egy kb 200 Ft-os méretű mágnessel. A mostani első hangszórók mennek hátra, csak mit rakjak előre? Van itthon egy pár Hertz DCX 690.3-as, bár azoknak kicsit furcsa hangjuk van (tompán puffognak, mintha nyomnám a membránt)Védd a fákat, egyél hódot!
-
Lite
őstag
válasz Dirtyz #77148 üzenetére
4x40 W-ot az erősítők tudnak, a fejek jó, ha 4x12-t kiizzadnak magukból. Azért nem lenne hátrány egy pici erősítő, sokat javulna a dolog.
Az ülés alatti mély... Volt, nem rossz, nem nagy szám. Szigetelt ajtó + erősítő nagyovállal hozhatja annak a szintjét, sőt. Az ülés alattiban max 1db nagyovál van, így az ajtókban neked 2 lesz... Én inkább azokat hajtanám meg rendesen. Szub inkább a csomagtartóba, akár autóspecifikus ládaba.
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- 4GB DDR3 PC3 PC3L 1600MHz 1333MHz RAM memória LAPTOP -ba eladó
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
- Kellemes árú vezetékes gamer egerek
- CLEVO P775DM3-G gaming laptop
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs