Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • G@bi90MR

    aktív tag

    Sziasztok!

    A segítségeteket szeretném kérni! Golf 3 3 ajtós autóba szeretnék egy szép hangzást nyújtó rendszert építeni. Törekedni szeretnék a minél gyáribb kinézetre, ezért a gyári fejegységet szeretnék, ami egy VW Gamma 3 CD-s egység. Ezeknek milyen a hangminősége? Erősítőre kötném a csomagtartóba pedig gyári helyre illeszkedő ládát tennék. Ha felejtős a fejegység, akkor zöld háttérvilágítású, levehető előlapos modellt keresnék. Szeretem a telt mélyeket, de nem dübögtetni akarom, csak hogy a hangkép egységes, szép legyen. A keretem 120e Ft mindenre.

    Jelenleg ezeket néztem ki:

    VW Gamma 3 fejegység ~ 5-8e Ft
    Hertz ESK 165.5 szett ~ 35-38e Ft
    Caliber BCF74 VW GOLF 3 (ez passzív, vagy aktív, van e benne hangszóró, nem sok infót találtam róla!?, nem szeretnék nagy ládát, gyári helyre bemegy, mint a Jubi Golf Nokia mélynyomója) 29e Ft
    Ezekhez egy erősítő, a hangszórókhoz lehet, hogy kell kiemelő keret, kábelek, két első ajtóba szigetelés.

    Mennyire rugaszkodtam el a valóságtól illetve a kerettől? Ezek beépíthetők egyáltalán az autómba? Teljes tanácstalanság a témában, csak csapongok. :DDD

    Előre is köszönöm a segítséget! :R

    mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.

  • G@bi90MR

    aktív tag

    válasz Harsonás #35612 üzenetére

    Köszönöm az infókat! :R A szerelésben van segítségem, így azzal szerencsére nem kell számolnom.

    mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.

  • G@bi90MR

    aktív tag

    válasz Harsonás #35612 üzenetére

    Az ajtóba tudok tenni hangszórót, illetve a műszerfal tetején vannak a csipogók. A Hertzhez adottak beszerelhetőek arra a helyre? Mindenképpen szeretném gyári helyre berakni az újakat is. A Pioneernél láttam TS-1002 néven ilyen hangszórókat, a gyári helyre bemenő hangszóróknak van valami egyedi neve, jelölése? Pontosan milyen hangszórók szerelhetőek be arra a helyre?

    mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.

  • G@bi90MR

    aktív tag

    Sziasztok!

    A segítségeteket szeretném kérni, minél többet olvasok a témával kapcsolatban, annál jobban elveszek! :DDD A héten lesz kész az autóm lakatolása, szeretném szépen megépíteni a kocsit, aminek része lesz egy jó hifi rendszer is, valamikor tavasszal. Előtte viszont meg akarom oldani az utastér, autó "telibezajcsillapítását". A gépjármű egy dízel, 3 ajtós Golf III. Fontos a minél gyáribb kinézet, szem előtt tartva az ár/érték arányt.
    A tavasszal beépülő komponensek:

    - valami fejegység 50k-ig (mit ajánlotok?)
    - első ajtókba és hátra Hertz ESK 165.5 vagy 165.5F, 165.L amelyik jó nekem? Hertz oldalát átbújva építési mélységeket, egy kis frekvenciatartomány különbséget, pici teljesítménybeli különbséget fedeztem csak fel, de egy árban van mindhárom. :F
    - Hertz HCP 4 4/3/2 erősítő
    - Hertz ES BOX F20.5 Z mélyláda gyorscsatlakozóval bekötve, sokat használom a csomagteret
    Az első 2 hangszóró menne a fejegységről, a hátsó + láda az erősítőről.

    Ezek így összeválogatva életképesek egyáltalán?

    Zajcsillapítás:

    Nagyon durva (Golf 3 javítási kézikönyvben lévő robbantott autó szerkezeti rajzok nyomán) becslésekkel az alábbi értékeket kaptam:

    - utastér + csomagtér alja ~ 4 m2 -> Soudaband egy rétegben, a kasznis elvileg telibe rakja a padlómat bitumenlapokkal, erre menne rá, valamint a tetejére OVF Soft filc, erre a szőnyeg.
    Az aggályaim, hogy OVF-ből kell-e nekem öntapadósat venni? A gyári filc nincs rögzítve, valamint mivel majdnem telibe fektetném a padlót vele, mennyire kötné ez meg a nedvességet? Nem akarom hogy hamar elrohadjon. Vagy lehetne valami fóliaszerűséget fektetni az egészre a szőnyeg alá? Az összefüggő Souda réteg nem gátolná meg, hogy lefolyjon a cipővel behordott víz? Van tetőablakom, most már nem ázik, de korábban igen, sajnos az ördög nem alszik. A gyári filc egész jó állapotú 20 éves kora ellenére, csak már mállik.
    - ajtók + csomagtérajtó ~ 3,6 m2 + 0,6 m2 -> Soudaband, a hátsó tornyokra is, innen hallom a legtöbb bejövő zajt
    - tető ~ 2 m2 -> tanácstalan vagyok, gyárilag 2 db öntapadós OVF filc lap van felragacsolva, tökéletes állapotban vannak, nem bírtam még megkezdeni sem őket. Ide félek Soudat ragasztani, bitument is, mit ajánlotok? Valami szilikon lapra gondoltam, vagy ha feltapad a Soudaband, akkor azt, de félek a tetőre tenni. :F
    - tűzfal -> tavasszal, Soudaband
    - motorháztető -> Soudaband a merevítőbordák közé, majd az egészet végigrakom vele és erre megy vissza a gyári szigetelőpaplan

    Mennyire életképesek az elgondolásaim? Előre is köszönök minden nemű észrevételt, javaslatot, kritikát, segítséget! :R

    Üdvözlettel:
    Gabi

    [ Szerkesztve ]

    mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.

  • G@bi90MR

    aktív tag

    válasz PiciPeti #46540 üzenetére

    Sziasztok!

    Köszönöm szépen a válaszokat, pont ezért tettem fel a kérdést, nem akarok feleslegesen pénzt kidobni.

    A hátsó hangszóró megléte tetszett olyan autókban, ahol gyárilag be volt építve, akik hátul utaznak, azoknak is legyen jó. :) Lehet nem a legideálisabb, de ragaszkodnék a 4 hangszóróhoz, viszont a mélyládához nem, akkor meghajtom fejegységről a 4 hangszórót.

    Egyik barátom 1-es Golfba tett Soudabandot, ültem az autójában előtte és utána, tetszett a különbség. Mivel régi TDI, szereti rezegtetni a kasznit, már ha a lemezek rezgése megszűnik valamennyire, boldog vagyok.
    Használt motyókkal voltak személyes tapasztalataim, sajnos rosszak, lehet csak mindig kifogtam, de elromlott a használtan vett fejegységem és erősítőm is, emiatt az újra hajaznék. Nem vagyok vájtfülű, de szeretném ha szépen szólna, a Hertz hangja pedig tetszett, szintén 3-as Golfban.
    A teli bitumenozást már elfelejtettem, lebeszéltetek róla, viszont valamit szeretnék bele. A padlólemezre, csomagtérajtóba és a hátsó tornyokra mindenképp rakok, az oldallemezekre is, de akkor nem telibe, hanem nagyobb kockákat, mint a gyári picik. Az OVF filcet is pótolni akarom, de még mindig rejtély, hogy mekkora mennyiséget tegyek és hova. Ettől az anyagtól és a csivacsoktól félek, nedvesség, beázás stb. miatt.

    Jelenlegi állapotok, ezért szeretném most megcsinálni:
    Beltér - kevés gyári szigetelés ide - oda, a hiánya dobhártya szaggató zaj tekintetében.
    Gyári tető szigetelés - elhúzott napfénytetőnél, rossz úton érezhetően szenved
    jobb oldalt,hátul - a meghitt krúzolást csak a kátyúk és a két lemez közé beszorított szivacs nyiszogása töri meg
    bal oldalt, hátul - ugyanaz, mint a jobbos, de itt nem nyiszog, szerencsére

    (#46539) Osynho
    Ez egy hosszú sztori, már sokat beleöltem így emiatt muszáj megtartani, meg álom, meg stb., egyéni buzéria a Golf. :DDD
    A leírtak miatt a használttól félek, de nem idegenkedek, BT és USB nagyon fontos lenne, főleg az USB.
    Ezeket a hangszórókat már hallottam 3-asban szólni, nagyon tetszettek.

    (#46538) kigoi
    Ha kidobom a ládát és a 4 hangszóró megy az erősítőről?

    Olyan rendszert szeretnék, ami hosszú távon is hallgatható, nem kell tökig tekerni a hangerőt, hogy halljam a zenét, öreg dízel révén a lemezek valamennyire csillapítva vannak, összességében valamivel komfortosabb utazást nyújt. A gyári hangszórókat pályán recsegés határán járatom, mégis a motorhang győz. :((( Ha meg nem szól a rádió/zene, akkor a futómű zaja tör be főleg hátulról.
    Így maradt a kérdésem, első sorban a szigetelésre fókuszálva, pontosan mit hova, mennyit pakoljak, ami kijön 30 e Ft-ból? Jelige: nem várok csodát, de mégis, avagy szarból szeretnék várat építeni! ;]

    Köszönöm szépen előre is! :R

    [ Szerkesztve ]

    mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.

  • G@bi90MR

    aktív tag

    válasz Osynho #46542 üzenetére

    Igen, a garanciával nem lesz probléma. Ahol veszem, be is építik. Hallottam már ilyen autót is, tényleg odabaszós, de az Audi BOSE hifije is tetszett, meg egy 6-os Golf Dynaudioja is, de ezek számomra más galaxisban helyezkednek el.
    Kalaptartó szigorúan vágatlanul, gyári állapotban, a hátsó ülések mellé, a kárpitban van hely hangszórónak és csipogónak, oda szánom.

    mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.

  • G@bi90MR

    aktív tag

    válasz Osynho #46544 üzenetére

    [link] A biztonsági öv mögötti lyukba esik a hangszóró, akkora hely van neki, mint a szivacs vastagsága, kb 10-12 cm lehet.

    mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.

  • G@bi90MR

    aktív tag

    Sziasztok!

    Golf 3 tulajok segítségét kérném elsősorban, akik háziasítottak már össze gyári Nokia hangrendszert, Philips Gamma IV DSP fejegységet Yatour MP3 illesztővel és működik is nekik.

    A problémám, hogyha a Yatourt bedugom, akkor nagyon rosszul szól a rendszer, csak bal első hangszóró és csipogó szól a mélynyomóval, de mintha egy barlangban lennék. A többi nem szól, mert a Yatour által kitúrt 10 pines ISO is kell a többihez. Sajnos most nem vagyok az autó közelében, de amint ott leszek pontosan leírom, hogy mi az amit össze kéne elvileg forrasztani, hogy jó legyen. Nem szeretném babrálni a gyári kábelt, inkább építek egy ISO Y kábelt. Ez mennyire működhet? Ragaszkodom a Nokiához úgy ahogy van, gyönyörűen szól számomra, egyedül a kazettákat hallgattam már rongyosra. :D

    Köszönöm előre is! :R

    mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.

  • G@bi90MR

    aktív tag

    Sziasztok!

    Kaptam ajándékba 2 pár JBL GX600C hangszórót. Az autóm Golf 3 TDI, gyári Nokia hangrendszerrel. Az ajtóban lévő gyári hangszórók 4 Ohmosak, ezek a JBL-ek viszont 2.3 Ohmosak. Ha jól tudom, azonos, vagy magasabb impedanciájú hangszórókat nyugodtan be lehet pakolni, viszont ezek alacsonyabbak. Nem akarom kinyírni a gyári rendszert, vért izzadtam, mire találtam egy tökéletesen működőt mélynyomóstól, erősítőstől.
    Sajnos az erősítőről és a fejegységről nem sok infóm van, sehol sem találni rendes leírást mit is tud. 4x20W a fejegység, VW Gamma IV DSP, az erősítő pedig Nokia 49134. :F
    Ha ezeket nem ajánljátok betételre, kicserélném őket Hertz DSK 165-re, azok az általam kiszemeltek és 4 Ohmosak.
    Előre is köszönöm!

    mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.

  • G@bi90MR

    aktív tag

    Sziasztok!

    Golf 3 autómban tönkrementek a gyári hangszórók, mindegyik membránja kisebb nagyobb mértékben a széleken elszakadt, csúnyán szólnak. Gyári Nokia hangrendszer van benne, elöl hátul csipogó és az ajtókban hangszóró, hátul gyári mélyláda és erősítő, 4x20 watt. Ragaszkodnék a gyári rendszerhez a hangszórók cseréjével. Ajánlanátok hangszórót a gyáriak helyére 15 e Ft / pár értékig? Tudom, ennyiből nem váltom meg a világot, csak legyen valami gyárival megegyező vagy pciit jobb hangszóró benne, ennyi az igényem.

    Előre is köszönöm! :R

    mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.

  • G@bi90MR

    aktív tag

    válasz G@bi90MR #63067 üzenetére

    Sziasztok!

    Ebben tudna valaki segíteni? Azt elfelejtettem írni, hogy az autó belseje padlólemeztől a tetőig rezgéscsillapítva és hangszigetelve lett. A padlólemezen és tetőn 3 mm vastag alukasírozott bitumen van, ezen 2 cm vastag OVF soft filc, így rajta a kárpit, ajtókban, oldalpaneleken 2 rétegben összesen 6 mm alukasírozott bitumen, párazáró fólia és ajtóborítás között 2 mm OVF soft filc.

    Előre is köszönöm!

    mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.

  • G@bi90MR

    aktív tag

    Sziasztok!

    Segítségeteket szeretném kérni! Grande Punto 3 ajtós autómban szeretném kicsit módosítani a hangrendszert. Gyárilag is tetszik, viszont magasabb hangerőn már torz és zörög minden. Blue and Me rendszer alaptartozék az autómban, amit nagy megelégedéssel használok, mind a kihangosítós, mind az MP3-as részét tekintve, így szeretném is meghagyni a gyári fejegységet, illetve nem szeretnék sok extra kábelt behúzni, fúrni, faragni.
    Ami fejben összeállt alant kifejteném, erre kérnék véleményt, mennyire járható vagy tévút az egész, összesen max. 80e Ft-ot szánnék a fejlesztésre.

    Fejegység: gyári Blaupunkt? fej + Blue and Me rendszer

    Erősítő: Szeretném egy kompakt D osztályú erősítővel megtámogatni az egészet, hogy legyen picit nagyobb dinamikája, hangja. Árban nagyon tetszik a Pioneer GM-D1004 erősítő. (25-30e Ft). Vagy Sony XMS-D400, Alpine KTP-445U. (30-35 e Ft körül tudnám beszerezni őket)

    Első hangszórók: Korábbi autómba vásároltam egy Kicx STC 6.2 komponens szettet, azóta is dobozában várja a beépítést, így ez adott.

    Hátsó hangszórók: meg kell vásárolnom őket, mélyládát a szívem szeretne, de nem lesz helyhiány miatt, sokat használom/döntöm a hátsó üléssort, csomagtartót. Ide Kicx STC-502 koax hangszórókat gondoltam, idevágó kérdésem, hogy koaxot tegyek, vagy picit több mély reményében elég csak egy mély-közép pár, mint például Phonocar 02624, Macrom MOS 5K, Macrom MOS 5S (9-10 e Ft).

    Rezgés és hangcsillapítás: Szintén hadilábon állok ez ügyben, nem tudom mit kellene. Fontosnak tartanám az ár/érték arány tartását. Mennyiséggel szintén gondban vagyok, 5 éve Soudal tetőbitumennel csináltam egy 3-as Golfot magamnak, oda 12 négyzetméter sűrítettem be, az egész kocsiszekrénybe, ajtókon padlón duplán, jól működött, de nehéz volt és melegben sok szívás volt vele, az egészet leborítottam OFV szoft filccel, az eredménye viszont tetszett. A Puntoban csak az első ajtókat, hátsó panel traktust és a hátsó sor padlólemezét, csomagterét szeretném költséghatékonyan, de a kellő mennyiséggel gondban vagyok. Hasraütésre 3-5 négyzetméter közé lőttem az anyagot, pénztárcám alapján pedig így.
    Súlyt fontosnak tartom, 15-20 kg plusz teher maximum, de minél kevesebb. Sok szájtépés után az anyagok:
    STP roller 3 cm henger - 3 e Ft

    - Rezgéscsillapítás: Ajtók belső oldalára, szerelési lukak kitöltésére, padlólemezekre, műanyag kárpit belső oldalára "funckionálisan" elosztva, azok hátoldalát telibe szeretném ragasztani zárt cellás PU szivacslappal, kerékjáratok elérhető részével egyetemeben)
    STP Gold Accent 6, 3 négyzetméter - 15 e Ft (súly adatot nem találtam)
    STP GB 2.0 , 3.52 négyzetméter - 20 e Ft (12.32 kg)
    Hanno-Protecto PF830 3 mm , 3 négyzetméter 17.5 e Ft (kb 15 kg)
    Hanno-Protecto PF820 2 mm , 3 négyzetméter 14 e Ft (kb 6 kg)

    - Zajcsillapítás: Műanyag kárpitpanelek hátoldalára + hátsó doblemez belső felére
    OFV Soft 1,6 cm , 3 négyzetméter (Összenyomható? Alkalmas egyáltalán erre vagy inkább kárpit alá padlólemezre való?) 9 e Ft
    Habosított gumiszivacs 6 mm , 2 négyzetméter 13 e Ft
    CTK Caimat 8 , 8 mm , 1.6 négyzetméter 13 e Ft
    Silent Coat Insulator 4 , 4 mm , 1.5 négyzetméter 12 e Ft
    CTK SilenceMat 8 , 8 mm , 1.5 négyzetméter 13.2 e Ft

    Összesen: kb 76-80 e Ft

    Hosszú lett, elnézést, de mindent kiírtam magamból a tervvel kapcsolatban. Mennyire vállalható? Köszönöm hogy végigolvasta, végigolvastad! Köszönöm az építő jellegű javaslatokat előre is! :R

    mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.

  • G@bi90MR

    aktív tag

    válasz civicfan #73250 üzenetére

    Köszönöm válaszod! Van egy Focal AP-4340 erősítőm, csak nincs kedvem szórakozni a vezetékeléssel, erősítő elhelyezéssel. Bár a rezgéscsillapítás miatt ha szét van szedve a beltér már nem kerül sokkal több energiába. Eredetileg az volt a terv, hogy a Kicx komponens előre + pótkerék helyére a Focallal hajtott pótkerékláda.

    mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.

  • G@bi90MR

    aktív tag

    Sziasztok!
    Kinek mi a véleménye/tapasztalata Aliexpresses hangszigetelő anyagokról?
    Nagyon sok zajcsillapítót végignéztem, alubutylból végül a Reckhorn ABX 2 mm mellett döntöttem, 20.5 e Ft 4 négyzetméter (németeknél nagyon dícsérik), második rétegnek az ajtóra zárt cellás, 10 mm vastag habgumi (4 négyzetméter), műanyag panelok belső oldalára alubutyl + tojásformás 2 cm vastag szivacs. (2,5 négyzetméter)
    Aliexpress + Amazon oldalakról ezek összesen 42 e Ft-ba kerülnének, itthon vásárolva Hanno, CTK, Silent Coat, STP és társai márkákból 70-90 e Ft ezek a mennyiségek. Egyelőre csak kosárban vannak a termékek, mennyire használhatóak ezek, vagy mennyire kidobott pénz?
    Előre is köszönöm! :R

    mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.

  • G@bi90MR

    aktív tag

    Sziasztok!
    Megérkeztek a budget zajcsillapításhoz az anyagok, jól szeretném felhasználni őket.
    4,5 négyzetméter STP GB 2.0 -> ajtók, hátsó panel külső oldalára tenném, szerelési nyílásokat elfedném vele, ajtókárpitok nagyobb részeire darabokban.
    5 négyzetméter zárt cellás 1 cm vastag szivacs -> ajtók belső oldalára telibe, hátsó panel kárpit felőli részére telibe.
    5 négyzetméter piramis szivacs 1,6 cm vastag -> ajtókárpit hátoldala telibe
    Röviden a lemezek külső falán csak alubutyl, belső kárpit felőli lemezrészen zárt cellás szivacs, kárpitpanel hátoldalán piramis szivacs.
    Ami kimarad, az menne a hátsó doblemezre + csomagtérbe. Itt azt nem tudom, hogyha csak ez van a fémen, a fém és ezek között nem csapódik ki a pára?
    Járható elgondolás ez így?
    Előre is köszönöm! :R

    mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.

  • G@bi90MR

    aktív tag

    Sziasztok!
    Megjöttek az alkatrészek a hifihez, szeretném beépíteni. Az erősítő egy Pioneer GM-1004D, amit gyári fejegységgel szeretnék használni egy Grande Puntoban. Sajnos a gyári fejegység csak 10A biztosítékkal van védve, az erősítő pedig 15A-os, muszáj külön megtápolni. Ehhez kapcsolódna a kérdésem. Direkt azért vettem ilyen erősítőt, hogy megússzam a kábelezést, de sajnos a tápot csak be kell neki húzni. Muszáj 6 mm2 tápkábelt behúzni az akksitól biztosítékkal? A műszerfal alatti táblában van pár szabad slot. Ha kimérem és találok állandó 12 V-ot ott, biztosíték adapterrel szabad onnan tápot venni? Ez sokkal kényelmesebb volna.
    Mini lapos biztosíték, mini autós biztosíték aljzat adapter ...
    Előre is köszönöm!

    mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.

  • G@bi90MR

    aktív tag

    válasz zsoika #73504 üzenetére

    Szia!
    Köszönöm válaszod! Biztos ami biztos behúztam az akksitól. Sajnos a testtel még játszanom kell, hozzákötöttem egy gyári testponthoz, de a fordulatszám függvényében jól hallható zajt szed össze valahonnan. Magas jelszinttel csatlakoztattam.

    mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.

  • G@bi90MR

    aktív tag

    válasz zsoika #73523 üzenetére

    Arra gondoltam hogy adtak az erősítőhöz kábelt RCA csatlakozási lehetőséghez is, jelszint átalakítóval csatlakoznék erre. Jelenleg elég hamar el kezdenek torzítani a hangszórók, viszont azok még a gyáriak.

    mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.

  • G@bi90MR

    aktív tag

    Sziasztok!

    Nagy sokára sikerült mindent beszerelni a Grandeba. Kicx STC 6.2 elől, Macrom MOS5K a hozzávaló hangváltóval hátul, Pioneer GM-D1004 erősítő, egyelőre magas jelszintről hajtva, táp akksiról bebiztosítékozva külön, 10mm2 vezetékkel, testelés is, gyári testpontra kötve, fejegység gyári. Ezzel kapcsolatban lenne kérdésem, mivel pici az erősítő elfér a műszerfal mögött, viszont állandó generátor zajom van halkan ami eléggé beleszól a hangminőségbe. Ha RCA-val kötöm, akkor is van zaj, de sokkkal kisebb. Mivel jelenleg elég sok elektromos berendezés, klímapanel, légzsákvezérlő, rádió közel van, illetve az erősítő fém háza is csak szigszalaggal van elválasztva a fém műszerfal konzoltól, arra gondoltam, hogy leköltöztetem az ülés alá, viszont már fixre RCA-val kötném. Vettem hozzá 4carmedia 4 csatornás jelszint átalakítót. Az erősítő max. bemeneti érzékenysége 1V/22kOhm RCA-n, 10V/22kOhm magas jelszintnél. Jól gondolom a beállítást az alábbiak szerint? -> Gyári fejegység hangerő 0-40 között skálázott. 30-as értékre tekerem, ez 75% kb itt lehet még torzításmentesen a munkapont? Minden effektet kikapcsolok. 0 db(A) 1kHz-es wav fájlt játszanék le nem csatlakoztatott hangszóróval, csak adapterrel. Az átalakítón letekerem a potit 0-ra és addig állítom mind a 4 csatornát, amíg 1V kiadott feszültséget mérek AC módban multiméterrel. Elvileg így 30-as hangerőig torzítás mentesen, de az erősítőt is maxon járatva tudnám hallgatni a zenéket torzítás mentesen. Így kellene nagyjából helyesen beállítani a rendszert? Előre is köszönöm! :R

    mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.

  • G@bi90MR

    aktív tag

    válasz radi8tor #73885 üzenetére

    Egy olyan testpontot használtam, ahova van más testkábel is kötve. Nem szeretném fúrni, megrögzött csak a gyári állapot hívő vagyok, mindent úgy szereltem, hogy a gyári alkatrészek, vezetékek érintetlenek maradtak. A testpont ellenállását nem mértem még.

    mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.

  • G@bi90MR

    aktív tag

    válasz G@bi90MR #73886 üzenetére

    Először lehet megpróbálom a testet máshova kötni, hátha megjavul ennyitől.

    mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.

  • G@bi90MR

    aktív tag

    válasz G@bi90MR #73887 üzenetére

    Megjavult. A korábbi csavar amit használtam csatlakoztatott erősítővel 3 Ohm-ot mutatott, egy másik ponton sikerült találni 0,02 Ohm-osat, hibátlan. Maradtam hangszóró csatlakoztatásnál, az RCA nem hozott, hanem levett a hangminőségből. Sajnos elég rossz a gyári fej minősége, elgondolkozom a cserén, viszont a Blue&Me megtartásához az adapter 50e Ft. :((

    mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.

  • G@bi90MR

    aktív tag

    Sziasztok!

    Grande Punto hangrendszer fejlesztésben kérném a tanácsotokat. Ami most van: elöl Kicx STC 6.2 komponens szett, hátul Macrom MOS5 hangszórók Macrom hangváltóval, Pioneer GM1004D erősítő RCA-val csatlakoztatva Renegade REN10KIT kábelkészlettel behúzva, Kenwood KMM-BT306 fejegység, ajtók és hátsó oldalpanel + csomagtartó STP Black Silver alubutyllal burkolva, műanyag panelok hátulján alubutyl csíkokban és tárt cellás hangszigetelő szivacs. Connects2 CAN-BUS kormányillesztő, Connects2 antenna erősítő.
    A gyári rendszerhez képest nagyon szépen szól, de hiányolom a mélyet, valamint a fejjel mai napig nem tudtam megbarátkozni és sok funkcióját ki se használom, állandóan állítgatom a zenékhez, csak gyújtáson működik, ellenben a gyári fejjel ami magától kikapcsolt gyújtás nélkül is 20 perc után.
    Amit szeretnék: ülés alatti mélynyomó 60 ezer Ft-ig, valamint szeretném visszapakolni a gyári fejegységet a szolgáltatásival együtt és kukázni a kormány adaptert, gyáriban ugye minden működik mindennel és a FIAT Blue&me is tökéletes volt számomra. Ezért arra gondoltam, hogy eladnám a fejegységet, illesztőt, erősítőt és vásárolnék a gyári fejhez egy DSP-s erősítőt, Axton-t, Pioneer DEQ-S1000A2 vagy alis Puzu-t nézegettem, 60-70 ezer Ft-ig. Ha jól értelmeztem ezek 4 csatornásak, a gyári kábelt használhatnám a hangszórókhoz viszont lenne rajta kimenet az aktív erősítőnek is.
    Ha összességében tudná azt a fajta hangminőséget, mint a mostani Kenwood fej, mélyek mélynyomóval megtámogatva, azonnal belevágnék.
    Mit gondoltok erről? Előrelépés vagy hátra?

    Előre is köszönöm! :R

    mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.

  • G@bi90MR

    aktív tag

    válasz Lusu #74676 üzenetére

    Szia! Köszönöm válaszod! A mostani fejegységem is DSP-s, számomra már bonyolultan is sok beállítást lehet variálni, viszont tényleg gyönyörűen szól. Ha a gyári kevésbé acélos fejegységből is ki lehet csiholni hasonlóan szép hangot, akkor beruháznék rá. A beépítést meg tudom oldani, a hangolást mindenképp hozzá értő emberre vagy műhelyre bíznám.

    mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.

  • G@bi90MR

    aktív tag

    Sziasztok!

    Kinek van tapasztalata, ajánlása lapos, ülés alatti aktív mélynyomóhoz? Használtan nem találtam eladót, csak ülés alatti érdekelne, 50-70 e F, de inkább az olcsóbb tartománya felé árban, Grande Puntoba szeretném. Amiket néztem: Macrom MSW800, MSW100, Kicx ALN-201SA, ALN-250SA

    Előre is köszönöm! :R

    mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.

  • G@bi90MR

    aktív tag

    Sziasztok!
    Használ a csoportban valaki ISUDAR vagy PUZU DSP erősítőt? Mindenképp DSP-s erősítőt szeretnék venni, ár értékben nagyon meggyőzőek lennének és EU raktárból is kaphatóak.
    Pioneer DEQ-S1000A2, Axton 592DSP, PUZU PZ-D8 (sajnos csak kínából jöhetne, így az új szabályok miatt nem éri meg) ISUDAR D4. Ezeket néztem, a Pioneer-t venném, ha nagyon rosszak a többiek. Legjobban az Axton tetszene, szeretnék RMS-ben 70W-ot, de egy fél erősítő ára lenne még a Bluetooth kiegészítő hozzá ami tudja az OTG-t is kezelni. Az ISUDAR D4 nekem tökéletes lenne, viszont egy épkézláp leírás, specifikáció, user manual nincs hozzá. Írtam a gyártónak, de onnan se jött még válasz. Amit feltüntetnek 4x110W RMS-t, fenntartásokkal kezelem, a leírásában TDA8920 végfok szerepel, de az adatlapja alapján az csak 35W 4 ohmon, a B és C variánsa tudná elvileg a többit. Orosz fórumokon dicsérik mind a PUZU-t, mind az ISUDAR-t, de mélyebb elemzést, hazudás mértékét senki sem vizsgálta. Valakinek van itt tapasztalata ezen kínai csodákkal? Gyári fej és egy KICX ALN-250SA mélynyomó mellé keresném a jelölteket. Előre is köszönöm!

    mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.

  • G@bi90MR

    aktív tag

    válasz troll81 #75000 üzenetére

    Néztem, tetszik, de az a gondom vele, hogy a külső modul nélkül streamelt hang minősége szerintem rossz. Ami tudja az APTX-HD-t Bluetooth streamnél és fogadja a külső pendrivet, az erősítő árához még hozzáad 135 EUR-t. Ez volna a lényeg számomra, maradna a gyári kinézet, de a fejet megkerülve direktben szólhatna a jó minőségű hanganyag az erősítőről.

    mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.

  • G@bi90MR

    aktív tag

    válasz troll81 #75002 üzenetére

    Igen, nagyon jó gyártó, a termékkel nincs bajom, csak az árával, ha minden szolgáltatást ki szeretnék használni. A kínaiak olcsóbban tudnák azt, a PUZU-ban a beltartalom majdnem ugyanaz is, mint az AXTON-nál, csak nincs EU raktáron. Viszont szolgáltatásban tudna mindent egyéb kiegészítők nélkül, amire szükségem van.
    Kenwood KMM-306BT fej + Pioneer GM-1004D, elöl Kicx STC 6.2, hátul Macrom MOS5K Macrom X2P hangváltókkal. Egész beltér kiszigetelve STP Silverrel, rajta STP szivacs.
    Ezzel a konfigurációval tökéletesen elégedett voltam hangminőségre, viszont a fejegység nekem lassú volt, minden eldugva volt benne, de a DSP nagyon tetszett. A Can-Busos adatper is állandóan lefagyott, nem működött és a gyári kinézetet se hozta, visszatettem a gyári fejet, de ezzel meg a hangminőség lett nagyon rossz.
    A gyári fejegység szervíz dokumentát megtaláltam a neten, az alapján ki tudtam forrasztani a végfok előtti erősítetlen jelet RCA-ra, így már most sokat javult a hangminőség, de a hátsó csatornák továbbra is halkan szólnak, kevés az állítási lehetőség. Illetve ezzel a rendszerrel a mélynyomót nem tudom bekötni.
    Így jutottam el oda, hogy kell egy DSP erősítő amin keresztül meg lehet kerülni a fejet és tud direktben játszani külső pendrive-ról, jó minőségű streamről Spotifyról és Tidalról.

    mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.

  • G@bi90MR

    aktív tag

    válasz troll81 #75004 üzenetére

    Igen, tudom, ezért próbálok szelektálni, meg abból főzni, ami van. :D A kocsinak nagyon jó a gyári kihangosítója, a Kenwood se tudta azt hozni. Ráadásul ha le van húzva a csatlakozója, akkor is próbál működni és befagyasztja a kormányadaptert, sehogy se áll össze a rendes működés. Így kompromisszumnak az előeresítő marad a rossz hangminőségű gyári, de akkor minden egyéb rendszer jól működik az erősítővel meg át tudom hidalni azt, viszont megmarad a kihangosító és a kormányvezérelhetőség. Ismerősök ajánlották ezeket az erősítőket, akinek újabb, pár éves autója van, ők meg azzal szívnak, hogy lassan már fejet se tudnak cserélni, csak ilyen megoldásokkal tudnak hifit varázsolni a kocsiba. Keresném a végleges megoldást, nem szeretnék most már többet költeni rá, csak álljon már össze. Következőleg meg keresni kell egy jó, gyári hifis autót amihez nem kell hozzá nyúlni. :D

    mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.

  • G@bi90MR

    aktív tag

    Sziasztok!

    Sony DSX-GS80 (4x45W RMS D osztályú erősítő beépítve, manualja szerint direkt tápra 2 mm2-től nagyobb átmérőjű vezetékkel kell kötni, 15A biztosíték) valamint Kicx ALN-250SA mélynyomó (neten 2 félét írnak, 150/200W RMS, 2x20A/2x25A, gondolom AB erősítős) nyugodt szívvel beköthető már bent lévő 10 mm2 tápkábelezésre (Renegade REN10KIT), ami kb 3m hosszan lett behúzva? Ha a D osztályt 75% hatásfokkal, 13,8 V feszültséggel számolom, akkor kb 17,4A jön ki, az AB-t 200W-tal 50% hatásokkal, 13,8 V-tal, 29 A. Ha bedobok egy 50 A-es biztit az akksihoz, működőképes és biztonságos lehet? Előre is köszönöm!

    [ Szerkesztve ]

    mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.

  • G@bi90MR

    aktív tag

    válasz G@bi90MR #75277 üzenetére

    Illetve ha a gyári rádió 10A-ral van biztosítva, esetleg ráköthetném a gyári ISO kötegre az új kinézett fejet, ami 15A-t kér? Akkor a behúzott táp mehetne csak az erősítőnek. Azért nyugodtabb lennék, ha nem a gyári kötegen lennek, de ha működhet és biztonságos, akkor jó.
    Az autóm készült gyárilag prémium hangrendszerrel, nekem csak a sima alap hifi volt benne. A csomagtartóban van külön biztosíték doboz, ami nálam üres, viszont prémium hifinél onnan van megtápolva a mélynyomó, ami 20A. Onnan is tudnék áramot vinni 20A-ig és nem kell szétbombázni a kocsit.

    mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.

  • G@bi90MR

    aktív tag

    Sziasztok!

    A segítségeteket szeretném kérni! Lakatolni kell az autóm oldalát. Be lett hifizve korábban, a kocsi teljes egészében STP Silverrel és zárt cellás szivaccsal lett kezelve. A lakatos kedvesen azt mondta, nem hajlandó vele foglalkozni, oldjam meg. Ebben kérném a segítségeteket, hogyan tudom levakarni a lemezről az STP Silvert? A szivacsot már megoldottam.
    Előre is köszönöm!

    mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.

Új hozzászólás Aktív témák