Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gsc73

    aktív tag

    Sziasztok!

    Lehet hogy triviális kérdés, meg tudom, hogy felejtős a nagyovál, de most ez van az autóban..........a kérdés:

    Kétutas nagyovál esetén melyik vezetékpár megy a magassugárzókhoz? ( el akarom vágni) Az amelyik a nagy mágnes közepén megy be, vagy az amelyik a tölcsérhez megy?

    Üdv: g.

    [ Szerkesztve ]

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz Joe fiú #6091 üzenetére

    Először én is arra gondoltam, de ugye a mély, azaz a fő tölcséren lengőtekercs van. Logikusnak tűnik számomra, hogy a lengőtekercs közepén megy "fel" a magas jele, tehát a nagy mágnes közepén. (elbizonytalanodtam) Kiszedni most nem akarom.......Egyébként ALPINE a típusa.

    Üdv: g.

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    Sziasztok!

    Teljesítményviszonyok és méretlehetőségek tisztázása után az alábbi hangsugárzók maradtak a listán:

    - Clarion SRE2031(2)R (92 dB, 50/400W)
    - Alpine SXE2035S (90 dB, 45/280W)
    - macAudio APM 20.3 (91dB, 65/260W
    - Blaupunkt GTX803 (92 dB, 55,220W)

    A kérdésem, hogy a fentiek közül melyik lehet a „minőségibb” darab, illetve melyik lehet "erősebb" a mély hangok terén? (illetve melyik kerülendő?)

    Esetleg ha valaki ismeri konkrétan valamelyik típust örülnék, ha megosztaná a tapasztalatát.

    Üdv: g.

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz shteer #19298 üzenetére

    Hali!

    Miért ezek? Nos…..van nekem egy erősítőm, (Jensen Invader 2000) amiből kb. 2*60W RMS jöhet ki, 2 Ohm-on (2 Ohm stable). Gondoltam, hogy 2*2 hangszórót rákötve (2*2 Ohmmal terhelve) ki lehetne hozni a maximumot belőle.
    Hová? Tudom, hogy egy láda lenne a legjobb, de az életvitelem miatt ez nem lehetséges (egyébként Skoda Octavia az autó). Eddig is egy átalakított kalaptartóban volt 2 db. 20 cm-es mélyközép, nem is autóba valók. (én ezeknek a hangjával is elégedett voltam, csak sajnos megsérültek. (nem zenehallgatás közben)). Így jött az ötlet, hogy kb. 40W RMS elviselésére alkalmas 20 cm-es hangsugárzókat, keressek, lehetőleg az érzékenyebb fajtából. Ezeket találtam….hát ezért ezek.
    Keret? Az Alpine-ok párja 17k, amiből kettő esetén, kerekítve 35k az összeg. Lehet (kicsit) feljebb menni, ha van értelme, vagy van jobb, számomra is elfogadható megoldás.
    Elvárások? Amikor autózom, szeretek zenét hallgatni, mindenfélét: a líraitól a house-ig, szinte mindent. Ha már hátul van, akkor legyen mély tartalma.
    Mit javasolsz?

    Üdv: g.

    [ Szerkesztve ]

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz Joe fiú #19304 üzenetére

    Először is köszönöm a tanácsokat, de.......

    Joe fiú: a Suzukimban úgy volt: Alpine szett volt elöl, majd amikor hátra is kerültek hangszórók, nekem jobban tetszett, hogy több a mély az utastérben. (persze az egy kicsi autó volt)

    footy: ha erősítő, első szett fejlesztés, és ajtószigetelés is lenne, akkor szerintem elszállnának a költségek, amit azért nem nagyon szeretnék. Nem dübörgő, őrült (csak) mély hangokat szeretnék, hanem csak több mélyet, nagyobb összhangerő mellett.

    Shteer: teljesen el tudom fogadni, hogy TE utálod, ami hátulról jön. Nekem eddig is tetszett, csak megsérült a hátsó részleg.

    Szeretem kihasználni azokat az eszközöket, amelyek a tulajdonomban vannak. Ha nem sérülnek meg a hangszórók eszembe se jutott volna semmiféle csere, mert elégedett voltam. (tudom hogy vannak szebb hangú rendszerek, de nekem így is jó volt, ezek a cuccok, úgy az ölembe hullottak) Most egy „külső” kényszer miatt változtatok, változtatnék. Tehát az erősítő hátul van, az ajtóban lévő cucc szintén megfelelő nekem. Ez a kiindulási helyzet.

    Az általam felsorolt hangszórók mire jók valójában?

    Üdv: g.

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz shteer #19309 üzenetére

    Okés. Engem meg lehet győzni, nem ragaszkodom az elképzelésemhez, hiszen ezért kérdeztem....... Akkor lássuk a konkrétumokat:

    - Ajtószigetelés (ezt én nem vállanám be, Suzukinál is gondolkodtam, de letettem róla): hol érdemes (Budapest), kinél, kb. mennyibe kerül?

    - Az erősítő hátul van. a kábelelzést hogyan célszerű megoldani? (erősítő áthelyezése (ha igen, akkor hova), vagy hosszú hangszórókábel az ajtókig?) Ennek a költsége kb.? (ezt meg tudnám én csinálni)

    - Kulcskérdés: milyen szett legyen az erősítőhöz? Kialakítás? (Skoda Octavia I)

    Üdv: g.

    [ Szerkesztve ]

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz footy #19311 üzenetére

    Ajtószigetelés:
    Suzukinál az volt a bajom az ajtószigetelésnél, (amiért nem vágtam bele) hogy a lemezen nagyon kicsik voltak azok a szerelő nyílások ahol be lehetett volna nyúlni, illetve akkoriban eléggé ellentmondásos volt, hogy hogyan, milyen anyaggal, érdemes ezt csinálni. Szedtem már szét az Octavia kárpitját, azzal nincs is gondom. Készítenék majd képeket, és ha leírjátok, hogy mit, hova, mivel, akkor meg tudom csinálni. (kérdés még, hogy mennyire kell szétszedni az ajtót, mert pl. az ablakemelőt nem szívesen szedném ki)
    Erősítő:
    Milyen régebbi Alpine-t lenne érdemes? Hol lehet 5k-tól bármit is venni?
    Hangszóró:
    Herz DSK tetszik, (rá is szánnám a 22k-t) persze kérdéses az ajtóba szerelhetőség a gyári helyekre…..

    Az lenne az igazi, hogy ha megtudnék hallgatni egy Octaviat ilyen, vagy hasonló szettel, szigetelt ajtóval. Van erre lehetőség vajon? Sokat lendítene a döntésen.
    (a (szabad) idővel kicsit hadilábon állok, és egy ilyen átalakítási projektet rendesen elő kell készítenem, mert nem állhat az autó napokig.)

    Üdv: g.

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz zolikaDB #19319 üzenetére

    Aha, akkor az oldal már megvan, köszi!

    Ezek az erősítők, miben sokkal jobbak, mint a Jensen Invader 2000?

    Üdv: g.

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz Joe fiú #19321 üzenetére

    Szia!

    Egyrészt írtam privátot, másrészt mit is jelent a biamp mód? Mi az előnye? Ebben a módban hova kerül a hangváltó?

    Üdv: g.

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz footy #19324 üzenetére

    Akkor beszélgessünk egy kicsit az ajtószigetelésről, hogy hogyan is lehet/kell/érdemes ezt csinálni.
    1:
    Az ajtó ugyebár alapvetően két lemezből áll: a külső és a belső. Sorrendben, kívülről befelé haladva, hogy egyértelmű legyen (hogy ugyanarról beszéljünk): külvilág – fényezés – külső lemez – üreg, melyben pl. az ablakemelő, meg egyéb szerelvények vannak – belső lemez – kárpit - utastér. Mely felületet érdemes/kell szigetelni, és milyen arányban? (pl. külső lemez utastér felőli oldala 70%-ban….) (kérdés: a fenti megközelítésben hol van az „ajtópalást”?)
    2:
    Mivel szigeteljek? Konkrétan érdekelne a megnevezés, beszerezhetőség. (korábban említésre került azt STP, amihez nem kell hőlégfúvó.
    3: Hogyan, de pontosan hogyan?

    Találtam ezt az oldalt, de ez igen általános leírás. Nekem kicsit konkrétabb kellene. Kérdés pl. hogy a linkelt oldalon a világoskék ajtó esetében hogyan nyúlsz be az ajtó olyan részei mögé, ahol nincs szerelőnyílás? A külső lemez belső oldala nem homogén, van merevítés, stb, az hogyan?

    Nagyon hálás lennék, egy részletes leírásnak, hogy hogyan érdemes csinálni ezt a műveletet. (Skoda Octavia I)

    Üdv: g.

    [ Szerkesztve ]

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz footy #19340 üzenetére

    Köszönöm a képeket, valóban sokatmondóak. Amikor odakerülök lehet hogy még kérdeznék, de akkor már én is fotókkal.

    rbalint88: Köszi a tanácsot, ezt a vonalat is meg fogom vizsgálni.

    Üdv: g.

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz sfefe #19721 üzenetére

    Szia!

    A választ pontosan én nem tudom, (remélem egy szakember pontosít majd, ha nem így van, mert engem is érdekelne) de arra következtetek, hogy ez a feszültségértek jelenik meg (csúcsban) az RCA kimeneten a fejegység maximális hangereje mellett. Azaz, erősítő vásárlásnál célszerű megnézni, hogy milyen a bemenet, mert ha maximálisan ki akarod hajtani az erősítőt, akkor vagy egyezni kell a feszültség értékeknek, vagy az erősítőé lehet kisebb. Ebben az esetben el lehet érni a maximális erősítést. (persze a hangerő sokminden egyébtől is függ, pl. hangszóró érzékenység...)

    (De ez csak következtetés, nem vagyok szakember, csak gyengeáramú villamosmérnök)

    Üdv: g.

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz J00hnny #19756 üzenetére

    "Opel Astra H gyári CD30 jelű "hifi" helyére szeretnék mást beépíteni ?"

    Ezt csak TE tudod megmondani :)) :DD :D

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    Sziasztok!

    Ma utaztam pár km-t egy szalonból kihozott 0 km-es Opel Astra-ban, amiben gyári hifi volt, valami ilyesmi.

    Belehallgattam, állítgattam, és megdöbbentő volt, hogy mennyire.......pocsék. (nem akartam durvábban fogalmazni). Hihetetlen, hogy ennyire gagyi hangzást megenged magának az Opel. Gondolom százezres pénzeket elkérnek ezért a "gyári 7 (!!!) hangszórós hangrendszerért) Nevetséges. (lehet hogy pár üzemóra után jobb lesz, majd meghallgatom pár hét múlva is..:) )

    Üdv: g.

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    Sziasztok!

    Lassan közeledem az ajtószigeteléshez. Úgy döntöttem, hogy egybekötöm a szigetelést és a Hertz DSK-165.2 beépítését, amit első körben a fejről fogok hajtani. Szigeteléshez STP Silver-t fogok használni. Előzetesen készítettem pár képet , illetve lenne pár kérdésem is:

    - (1) Látszódik, hogy nagyon koszos az ajtó belülről is. Mivel zsírtalanítsak?
    - (2) A hangszóróhoz 4 (négy!) vezeték megy. Miért? Bezavarhat ez a bekötésnél?
    - (3) Hogyan célszerű a csatlakoztatást megoldani? Levágom a gyárit és forrasztok, préselek sarukat, vagy egyéb? (a csomagban van saru?)
    - (4) A DSK-s képeken van DX100 és DX200-a hangváltó. Mi a különbség?
    - (5) Ahogy méregettük, pár milliméteren múlhat, hogy befér, vagy sem. (piros karika az egyik képen) Van valakinek konkrét tapasztalata? Ha nem fér be, akkor milyen kiemelő keret kellhet? (szeretném a gyári takarót meghagyni!) Hol lehetne venni, vagy hogyan lehet gyorsan gyártani?)

    - (6) Ha beiktatok (majd a jövőben) egy kb. 2x75-80W RMS erősítőt, akkor a képeken látható vezetéket cserélni illik/kell?

    Azért van ilyen sok kérdésem, mert az autóm napi használatban van, így egy-egy délután marad szerelésre (esetleg egy-egy hétvégi nap), tehát fel szeretnék készülni a lehető legtöbb problémára.

    Üdv: g.

    [ Szerkesztve ]

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz gabo01 #20105 üzenetére

    KÖSZÖNÖM a tanácsokat, úgy fogok eljárni. Négy csatorna lesz használva, tehát kötögetnem minden képen kell. Ha úgy alakul, akkor új vezetékek is lesznek behúzva, és akkor erősítő kötésnél már nem kell szétszedni az ajtót. (bár abban biztos vagyok, hogy ehhez nagyságrendekkel több idő szükséges)

    Ha van valakinek további ötlete, tanácsa, nagyon szívesen veszem!

    Üdv: g.

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz orbano #20108 üzenetére

    Szia!

    Hígító OK.

    Én is gondoltam rá, hogy az a műanyag nem az igazi...:)

    Akkor keresgélek normálisabb kiemelő kereteket, amiről azt gondolom, hogy nem könnyű, mert 3D, azaz döntött forma kell, méghozzá pontos méretekkel, mert az eredeti takarót, ami a kárpit része meg akarom tartani.

    Az a szűkítés a gyári hangszigetelés (menetzaj), az első képen jól látszódik, természetesen ahol kell, el lesz távolítva.

    Kezd összeállni a dolog, köszi mindenkinek és várok minden további tanácsot. Az egész műveletet kb. 2 hét múlva tervezem.

    Üdv: g.

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz orbano #20204 üzenetére

    Ha már szóba kerültek a rétegek: STP Silver-ből elegendő egy réteg? Mitől függ, hogy több rétegben kelljen gondolkodni?

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz orbano #20204 üzenetére

    Bocs.....dupla sikerult

    [ Szerkesztve ]

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    Sziasztok!

    Felmerült egy kérdés, 16-os szett témában. Első körben Hertz DSK 165-ben gondolkodtam, de többen is lebeszéltek róla, annak ismeretében, hogy kicsit több pénzt is tudok rá szánni. (az hogy akarok-e, az már kérdéses) Tehát a számok:

    Hertz DSK 165.x : 23k
    U-Dimension El Comp 6: 29k (+26%)
    (Kicx ALQ 6.2: 30k (+30%))

    Vajon, ezen utóbbi két hangszóró megér(het)i az árát?

    Üdv: g.

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz zolikaDB #20307 üzenetére

    Köszönöm a gyors választ!

    Másképpen kellene megközelítenem a kérdést:

    Van valakinek "itt" Hertz DSK 165.x ajtóba építve, fejről vagy erősítőről hajtva, amit esetleg meg tudnék hallgatni? (Budapest)

    talán így tudnám eldönteni, hogy kell-e jobb vagy sem, hiszen nincs két egyforma fül/ember/múlt. (mármint hogy mit hallgatott korábban, és hova kíván eljutni)

    Üdv: g.

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz Joe fiú #20310 üzenetére

    Sziasztok!

    Normális beépítés? Ajtószigetelés (STP), MDF kiemelő gyűrű (Octavia-ra való spec.), tömítés, min. 2*2,5-ös hangszórókábel. Ez a kiindulási alap….

    Mivel első körben Hertz-ben gondolkodtam, úgy terveztem (gondoltam), hogy legyen Hertz DSK fejről hajtva, ha elég akkor marad, ha nem akkor erősítő. Ez látszik borulni, de még semmi sincs eldöntve.

    Egyre jobban azt érzem, hogy meg kellene hallgatnom a különbségeket, hogy el tudjam dönteni, rááldozom-e a plusz pénzt vagy sem. Szerencsére belefér a plusz költség a keretbe, de fontos az arányosság, amit csak én tudok eldönteni, ha hallom, hogy nekem megér-e plusz 10-20-30k-t egy „jobb” rendszer. (van egy szint, amit nincs értelme tovább fokozni, mert a „célszemély” már vagy nem hallja, vagy nem értékeli a különbséget. Ez a szint mindenkinél más, természetesen. Ez okozza a bizonytalanságomat.)

    Hajlanék én az erősítőre…:)…..Pár kérdés ezzel kapcsolatban:

    - Előre hova lehet építeni erősítőt?
    - Vagy hátra, és akkor oda-vissza kábelezés?
    - Ha az ülés alá, akkor pontosan hogyan, hiszen az mozgatható…..

    Trencsy: előtte mit hallgattál? (esetleg el szoktál menni a Lurdy-házas találkozókra? (én sem tudom pontosan mi a rendszer))

    Üdv: g.

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz Joe fiú #20318 üzenetére

    Azóta is sajnálom, hogy lecsúsztam az Alpine erősítődről....(most nem lenne kérdés, hogy lenne vagy sem...jó lenne valami hasonló jó vétel, akár drágább is lehetne...:) )

    [ Szerkesztve ]

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz trencsy #20322 üzenetére

    Szia!

    Köszi az információkat. A DLS 226 sem látszik nagyon gagyinak, ezért ha ahhoz képest ég és föld, akkor valószínűleg jelentős előrelépés.

    Üvegszál+gyanta komoly dolog. Van ismerős aki foglalkozik ilyesmivel, de időben és ambícióban nem szánok rá annyit.

    Ja! Meg a fej kérdése. Nekem egy régebbi JVC van (kd-g322), ami teljesen egyértelműen semmit sem tud az itt emlegetett (100k-s) fejekhez képest (nem kívánom cserélni, mert elégedett vagyok vele). Ennek fényében lehet hogy semmi értelme egy komolyabb szettnek, mint a Hertz.

    Üdv: g.

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz Az-X #20335 üzenetére

    Alapvetően nem az volt a kérdés, hogy kell-e erősítő az autóba vagy sem!!!!

    Tisztelt autóhifizők! Értsétek már meg végre, hogy nem mindenki engedheti meg magának, hogy erősítőt vegyen, építsen az autójába! Nem mindenki tud komponens szettet venni, 20-30k-ért, talán mert nincs rá pénze, vagy nem akar rá költeni, mert vannak fontosabb dolgok az életében. Értem én a jó szándékot, de szerintem célravezetőbb a kérdésre válaszolni, és csak utána előállni a „B” tervvel.

    Tehát a „fader” csak csökkenti a hangerőt a másik oldalon. Tehát ha előretekered, akkor a hátsók hangerejét csökkenti. (szerintem ez a válasz s feltett kérésre)

    „Ha autóhifit szeretnél, akkor kell erősítő. Ha cincogást szeretnél, akkor jó a fej is”

    Ez egyszerűen NEM IGAZ! Egy fejről meghajtott, jől elhelyezett érzékeny hangszóró, tud jól szólni! (tapasztalat) Tudni kell, hogy mit várhatunk tőle, és nem szabad összehasonlítani egy több 100k-s rendszerrel!

    (ahogy olvasom közben a kérdező is reagált, hasonlót, mint én. Ott tartunk, hogy ha nincs vagy nem akarsz erősítőt, már magyarázkodni kell.)

    Üdv:g.

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz Az-X #20346 üzenetére

    Kedves Az-X! Én elolvastam, és annak fényében írtam, amit írtam....persze nem csak személyesen neked címezve.

    vettem már 16-os Hertz DSK szettet 9e Ft-ért, illetve hallgatható minőségű erősítőt is 6e Ft-ért

    Én is "vettem" már rossz erősítőt ingyen, amit 300 HUF-ból megjavítottam, sőt rossz laptopot is 5k-ért, amit 10k-ból javítottam meg. (Core2Duo)....Mázli...ilyen van, de nem jellemző....és nem ez a trend......részemről befejzem, minden okés...peace... :R

    Üdv: g.

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    Sziasztok!

    Aludtam a hifi építésre párat, és a jelenlegi állapotban az alábbi rendszer felé indulnék (Skoda Octavia-I). Legfőbb szempont, hogy ne hagyjak gyenge láncszemet, mert az fogja meghatározni az egész minőségét:

    - Ajtószigetelés STP Gold (merthogy Silvert nem nagyon lehet kapni)
    - MDF kiemelő gyűrű.
    - U-Dimension El Comp 6 szett. (29k, 60W RMS)

    Két kérdéskör:

    - Erősítő: ahol a szettet venném, ott vásárolható U-dimension EL-A52 kétcsatornás erősítő, ami teljesítményben jó lehet (2*50W) talán a minőség is rendben van? (29k) Vagy érdemes mást is keresni, mert ebből az árból „jobb minőséget” is meg lehet kapni?

    - Fejegység: most van egy JVC KD-G322: 1. link, pdf, 2. linkamivel személy szerint én teljesen elégedett vagyok, csak azért merül föl bennem a csere gondolata, hogy ne ez legyen a leggyengébb láncszem. Ha mégis ez, akkor tekintettel a fenti elemekre, mire érdemes cserélni? Nincs különösebb elvárásom, csak az összehangolt minőség.

    Üdv: g.

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz t.imi #20419 üzenetére

    Szia!

    Nem a felmerült kérdésre válaszolva, csupán megosztva saját tapasztalataimat:

    Régi Suzukiról van szó? Ha igen, akkor esetleg gondolkodj el ezen. (ha már volt róla szó korábban, akkor bocs.)

    Igazán amatőr kivitel, de a 10cm-hez képest úgy szólt, mint az állat.(és a térképtartó is nagyobb lett...:) )

    Üdv: g

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz MC Pite #20427 üzenetére

    Én nem értettem soha, hogy a "gyári helyek" miért olyan használhatatlanok, mint amilynenek. Octavia 520 literes csomagtartó, két oldalt talán 9*13cm-es hely. :Y Szerintem semmiből se állna olyan műanyag elemet fröcsenteni, amibe elférnek a sztanderd, normális méretek.

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz t.imi #20432 üzenetére

    Volt ajtóba beépités, de kellenek a zsebek a térképeknek, többi hulladéknak

    Teljesen megértelek! Nekem is kellett minden cm3-nyi hely a régi Suzukimban, gyerekekkel, napi használatban, nyaralások, stb. Az én szerény véleményem és tapasztalatom, hogy a fizika alapvető törvényei miatt a hangtechinkában a méret a lényeg. (nem vagyok hangmérnök, és a kivétel erősíti a szabályt és általában drága is..:) )

    Azért még nézd meg ezeket. Ignis ajtópanelek (google), nem rábeszélés, csak hátha megtetszik valamelyik, és belefér az anyagi keretbe (meg persze nem kell pont ilyennek vagy olyannak lennie, de néha ötletindítónak is jó):

    Panel1

    Panel2

    Panel3

    Panel4

    Egyik cégben sincs részesedésem, csak a google-t használtam.

    Ne aggódj a sok verzió és megközelítés miatt, amióta elhatároztam, hogy épitek hifit az Octaviamba, pár hete, már teljesen máshol tartok, mint ahonnét indultam. Ez egy ilyen iparág.

    +1: a 93 dB a logaritmikus skála miatt kétszer akkora érzékenységet jelent, mint a 90 dB, DE ez csak egy műszaki adat, amit a gyártók mérnek, ahogy mérnek.....

    Üdv: g.

    [ Szerkesztve ]

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    Sziasztok!

    Mit tudtok a Hollywood Excursion erősítőkről?

    HXA-45

    HXA-20

    Üdv: g.

    [ Szerkesztve ]

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz orbano #20510 üzenetére

    orbando, zolikaDB: Köszönöm a megerősítést!

    Nem rég itt volt szó arról, hogy a fejegységek smd biztosítékai elszállnak, ha rossz a bekötési sorrend. Sajnos csak részinformációim vannak, le tudná írni valaki, hogy miről is van szó, (mi száll el és miért) és mi a helyes sorrend?

    Ha minden jól megy, most hétvégén fogok szerelni, nem szeretném elrontani. Érdekes, hogy a kiinduló állapothoz képest (amit elképzeltem) hol tartok most (pedig sokmindent nem "akartam"):

    - Ajtószigetelés
    - U-Dimension El Comp 6 szett
    - Hollywood Excursion HXA 45 erősítő
    - Full újrakábelezés.
    - Később: "valami mélysugárzó" hátra. (próbával)
    - Még később: fejcsere (próbával)

    Üdv: g.

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz k-feri65 #20518 üzenetére

    Köszönöm az egyértelmű és világos magyarázatot!

    Kábelezéssel kapcsolatban lenne egy kérdésem. A kiinduló állapot: Akkuról az erősítő tápkábele az autó bal oldalnán megy hátra a csomagtartoba, ahol szintén a bal oldalon van az erősítő. Az RCA kábelek a fejtől a "kardánboxban" haladnak hátra, majd a hátsó ülésnél egy nyomvonalra kerülnek.

    Hogyan érdems az erősített jelet előre vinni a két ajtóhoz? Jobb/bal oldal/középen? Törekedni kell/érdemes, hogy egyforma hosszúak legyenek a kébelek? (logikusan a jobb oldali szett messzebb van az erősítőtől, mint a bal oldali)

    (az erősítőm 4*75W-os lesz)

    Üdv: g

    [ Szerkesztve ]

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    Sziasztok!

    Elkészültem az installációval. Korábban itt írtam róla:

    - Ajtószigetelés (STP Gold)
    - Kiemelő keret (Octavia-ra való MDF)
    - U-Dimension El Comp 6 szett.
    - Hollywood Excursion HXA 45 erősítő
    - Full újrakábelezés.

    Képek

    Tapasztalatok:

    - Kárpit könnyen leugrott, volt már gyakorlatom a szerelésben. (rengeteg csavar, pattintós műanyagok, stb. Szerencsére semmit sem törtem el.)

    - STP-vel nem volt nehéz dolgozni, azonban a „kicsi” szerelő nyílások miatt horzsolásokra kell számítani. Volt nálam „hőlégfúvó”, így a biztonság kedvéért rásegítettem. Trükközni is kellett: a felső részeket csak úgy tudtam felhelyezni, ha a méretre vágás után nem szedtem le az öntapadós részt, hanem azzal együtt illesztettem a helyére, majd mögé nyúlva húztam le a papírt, és ragasztottam a lemezre.

    - Kiemelő keret: ez volt a legnagyobb „szívás”, főleg mire kitaláltuk, hogy hogyan lehet úgy átalakítani, hogy használható legyen: 16mm-rel feljebb kellett csúsztatni, és a peremből le kellett esztergálni 7mm-t. A képeken látszik a probléma. Az esztergálásra azért volt szükség, mert a kárpit nem ment vissza a helyére, azért pl. a jobb oldalon nem nyílt a kesztyűtartó. Lehet hogy ez most így leírva egyszerű, de ezzel mert el fél nap. És persze nem mindenki fér hozzá esztergapadhoz. (azért is volt idegesítő, mert ezt a keretet kifejezetten Octavia-hoz gyártották.)

    - Kábelezés: ezzel nem volt gond, hamar be lehetet találni az ajtóba is.

    - Hangzás: ööööööööööö FANTASZTIKUS :Y :C :Y Számítottam rá, hogy jobb lesz, mint a gyári, de hogy ennyivel, arra nem. Amint megszólalt, azonnal tudtam, éreztem, hogy megérte a sok munka. Az is egyértelművé vált, hogy bár ott a szigetelés, és nagyon jók a mélyhangok, nekem kevés, főleg, ha elektronikus zenét hallgatok. Így beugrott az a (Blaster: noname?) láda, áthidaló megoldásnak.

    Nem tudom, mit kezdjek a hátsó mélysugárzóval: a ládában cserélve a hangsugárzót, biztosan megfelelő hangzást lehetne elérni, de kényelmetlen, mert rendszeresen ki kell vennem, felcipelni a harmadik emeletre. (én használom a csomagtartót.)

    Milyen egyéb megoldások létezhetnek?

    Üdv: g.

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz orbano #20781 üzenetére

    ööööööööö, nem értem a kérdést. Az utolsó két képen nem egyértelmű? Minden "lyukra" került egy öntapadós vékony alu lemez, és arra az STP. Máshogy kellett volna?

    A keret úgy állt ott, mintha oda betonozták volna.

    Oda tudok menni Lurdyhoz, sőt szívesen megyek, nincs messze, csak mikor...

    Üdv: g.

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz orbano #20786 üzenetére

    29 db. :)

    A következő péntek lehet hogy pont nem lesz jó, de rajta leszek. Kiváncsi vagyok mások véleményére is, hátha lehet még javítani. Bár itt előjön, hogy kinek mi tetszik, illetve úgy gondolom, hogy lehet van egy gyenge láncszem: a fejegység. Mad meglátjuk, illetve meghallgatjuk. :))

    Üdv: g.

    [ Szerkesztve ]

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    Sziasztok!

    Ez a cikk jó a beállításokhoz autóerősítő témában? (véletlenül találtam)

    Üdv: g.

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz Osynho #20974 üzenetére

    Miért lenne gázos? A hangszórót nem kell STP-zni.....:) az független a művelettől....szerintem. Kábelezés megvan, illetve ha azt nem kell cserélni, akkor semmi gond az utólagos cserével.(persze lehet szigetelés után is kábelezni, de ott már el tudok képzelni problémákat, illetve az bizos, hogy nehezebb)

    Üdv: g.

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz rznk1986 #20987 üzenetére

    Szia!

    Én.......kezdő amatőrként, aki a fórumtársak jóvoltából hallott már olyan rendszert, amire azt mondtam, hogy el kellene gondolkoznom rajta, hogy talán egyszer ide szeretnék elérni.....szóval azzal kezdeném, hogy meghallgatnék minőségi, vagy éppen ütős autó hifi rendszereket, hogy össze tudjam hasonlítani, hogy nekem, illetve neked, mi tetszik. Ha érzed a különbséget, akkor már el tudod dönteni, hogy merre indulj......szerintem. Hiszen azt kérdezed, hogy jó minőségű-e a gyári rendszered. Kinek jó? Neked? Mert erre csak TE tudsz válaszolni. Ha valaki meghallgatja, ő is csak azt tudja megmondani, hogy neki tetszik vagy sem....(bocsánat a filozófiai fejtegetésért, de még hatása alatt vagyok az SQ hangzásnak, amit hallottam pénteken.....)

    Üdv: g.

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz rznk1986 #20991 üzenetére

    Szia!

    Én nem azt írtam, hogy erősítővel próbád meghajtani a gyári hangszórókat, mert annak valószínűleg nem sok értelme lenne. Ezt olvastad? Én évekig (!!!) elzárkóztam a szigeteléstől, amikor megcsináltam, akkor az volt az első gondolatom, érzésem, hogy megérte a munka. (Ha érdekel az én autóm: képek.

    Szerintem, ha fokozatosan szeretnéd megközelítani a hifit, lehet pl. úgy csinálni, hogy:

    - Szigetelés, hallgatózás (pár hétig, hónapig). Tetszik/nem tetszik. (ezzel rontani nem tudsz)
    - Dönteni arról, hogy mennyi pénzt tudsz/akarsz rászánni.(meghallgatni profi rendszereket)
    - Az előző pont függvényében:

    - komponens szett csere,
    - erősítő,
    - fejegység csere.
    - kábelezés.
    - igény esetén láda.

    Ezek persze összefüggenek, azaz rendszerben gondolkodva.

    Én nem ismerek senkit, aki megcsinálná a szigetelést, de ha vársz itt egy kicsit valószínű, hogy ajánlanak valakit.

    Üdv: g.

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz rznk1986 #20993 üzenetére

    Helyes! :) Ha bizonytalan vagy a kárpit szétszedését illetően, érdemes megkeresni pl. az indexen az autód topicját, és keresni vagy kérdezni, mert órákat és sok bosszúságot, esetleg törött műanyagokat is meg lehet spórolni.

    Üdv: g.

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz salieri. #21129 üzenetére

    A szándék mindig arrafelé mutat, hogy JOBB legyen az autóban a hangzás, mint abban az esetben, ha a kérdező megvalósítja, amit elképzelt, főleg, ha az "hibás" irányvonal. (ezért sem méltatják válaszra....nincs is ezzel baj, mert a szándék jó!)
    Tehát én is azt mondom, hogy a legutolsó legyen a 10cm-es ovál a kalaptartóban, de ha már eldöntötted, hogy olyat szeretnél, akkor az én véleményem az, hogy a márkás termékek közül (pl. Alpine) a legérzékenyebbet építsd be. (92-93 dB). Ha lehet, és ragszkodsz az oválhoz, akkor nagyobat.
    (nekem suzukiban volt 16*23cm-es Alpine, fejről hajtva, nem is volt az olyan rossz, az árához képest.)

    Üdv: g

    [ Szerkesztve ]

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    Elolvasva a mai hozzászólásokat, olyan szerencsésnek érzem magam, hogy baráti köröm, jómagamat is beleértve „nem különösebben vagyunk igényesek”, mert eddig mindenkinek tetszett amit hallott (mp3+régi JVC fej). Ja, és még az is szerencse, hogy az autómat én csak menet közben használom......mert így nem költök el több 100k-t, hogy legyen szinpadképem..... :DDD

    Dolgok, amiket soha......

    Üdv: g.

    [ Szerkesztve ]

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz k-feri65 #21661 üzenetére

    Persze, persze, én értem, hogy ez hobby, az én szintemen nekem is. Sőt! Nekem is "magyarázkodnom" kellett hogy nem volt ez olyan "drága", és egyébként is mi a probléma, amkor bélyegre, érmékre és modellekre sokkal többett költöttek baráti körömben is. Én direkt nem írtam az igénytelen szót. Azonban el tudom képzelni azt az átlag fórumozót, autótulajdonost, aki tényleg csak egy "kicsivel" szeretne jobb hangzást az autójába, és azzal találja szembe magát a topikban, hogy jó hangszórókábel nincs 1000ft/m alatt (csak példa) és a 320-as mp3 hallgathatatlan. Szerintem megijed..... :D

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    Sziasztok!

    Egy erősítőt (konkrétan: Hollywood-Excursion-HXA-45 lehet/szabad asszimetrikusan terhelni, azaz egyik hátsó csatorna 2 OHM, másik 4 OHM?

    Üdv: g.

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz Beri #22419 üzenetére

    Szerintem nem "alap", de ahogy olvasgatok egy bizonyos minőségi elvárás illetve áramerősség fölött igen ajánlott.

    Más: gyakran elhangzik a topicban a "zene" helyett az a kifejezés hogy az adott eszköz inkább zajkeltésre való, illetve az is, hogy valakinek az a fontos, hogy üssön a basszus. Ez az alkotás megfelel mind a két kritériumnak, szerintem...... :DD

    Üdv: g.

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    Sziasztok!

    Egy óriási segítségre lenne szükségem! Egy 6-7 éves Toyota Yaris-ban szeretnék menedzselni egy fejcserét. (mivel minden egyéb marad, ezért a sokat emlegettt "pioneer mvh-1400ub"-ra gondoltam. Az autó nem az enyém, hanem egy igen-igen kedves és közeli ismerösömé :)) )

    A gond az, ahogy néztem, hogy eléggé integrált az a műszerfal, és gyári beépített rádió is szét van robbantva, hely sincs másnak.

    Mit ajánlotok, merre induljak??? :F :F :F

    Üdv: g.

    [ Szerkesztve ]

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz KonzolKartel #22874 üzenetére

    Szia!

    Huhh, nagyon jó a link! Köszi! Én is valami ilyesmire gondoltam, csak fogalmam sem volt, hogy merre keresgéljek. Meg tudom majd a pontos évjáratot, meg fotózok is, akkor talán könnyeb lesz.

    Jó volna még megtudni (előre), Yaris tulajoktól, hogy kb. hogyan kell szétszedni a konzolt, és mire kell figyleni a kábelezésénél. (ahogy néztem 4 hangszóró van, 2 ajtó, 2 műszerfal teteje, ezek maradnak....egyelőre) A szerelésre max 1 délután lesz (mint nekem általában) így rá kell készülnöm.

    Üdv: g.

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz erikke17 #23949 üzenetére

    Nem világos a kérés. Mi is a kérdés? Hogyan kell multiméterrel DC (egyen) feszültséget mérni?

    Google = elmélet

    A gyakorlatban: műszer bekapcsol, DC 20V-os állás (vagy bármennyi, ami több, mint 12V), fekete vezeték = föld (GND), piros vezeték = Remote szál. (fejegység előtte bekapcsolt, vigyázni, hogy ne legyen rövidzár. Ennyi. Kijelzőn 12V körüli értéknek kell lennie.)

    nemes0309: Pl. ilyennel lehet mérni, de tudni kell, hol.

    Üdv: g.

    [ Szerkesztve ]

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • gsc73

    aktív tag

    válasz nemes0309 #23954 üzenetére

    Hát igen, 30-40k körül van egy használható. Egy mérésért nem érdemes venni az biztos, arra ott a műhely, meg ott azt is tudni fogják (vagy kitalálják), hogy pontosan mit is akarsz te megtudni. :)

    Üdv: g.

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

Új hozzászólás Aktív témák