- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- 8 kHz-es, jobbkezes PnP egér közeledik a Cherry Xtrfy logójával
- Bemutatta első táblagépét saját neve alatt a HMD
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- iPad topik
- Amazon Kindle
- Érkezik a Crucial LPCAMM2 memóriamodulja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Dobozos verziót kapnak az IGP nélküli AMD Ryzenek
- Milyen alaplapot vegyek?
Hirdetés
-
Dimensity 8250-ként hasznosítja újra a Dimensity 8200-at a MediaTek
ma Ugyanúgy 4 nanométeren készül, a specifikációs lista pedig nem mutat sok változást az új és az előd között.
-
Az ASRock kicsit megnyirbálta az egyik R-DIMM-es alaplapját
ph Az inteles deszka egyebek mellett szakít a Thunderbolt 4-gyel, a Wi-Fi 6E-vel, az egyik übergyors LAN-nal és a fixált I/O pajzzsal.
-
Vizsgálják a Waymo robotautók váratlan viselkedését
it Vizsgálatot indított az USA közlekedésbiztonsági hatósága a Waymo robotautók váratlan viselkedése miatt.
Aktív témák
-
fagy53
nagyúr
válasz oxide24 #35551 üzenetére
A proci nem a VGA-val birkozik, hanem a programmal, jelen esetben a játékkal. Bármilyen procis konfigba beleteheted a Fermit, legfeljebb a gyenge procinál mindegy hogy GTX470 van benne vagy GTS250! Erős procival érvényesül a VGA ereje, gyengénél a proci lesz a megjelenítés gyorsaságának a meghatározója, CPU limit.
Mindenhova: kutakodj katt777 blogjában, ízelítő!
[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
-
fagy53
nagyúr
-
fagy53
nagyúr
válasz zakroland #35574 üzenetére
A valós órajel helyett sok esetben az adatlapokon, vagy diagnosztikai programokban az un. effektív órajelet tüntetik fel ami kétszerese a valós frekvenciának.
Az ok: az órajel le és felfutó éle egyaránt jelent egy adatátvitelt, tehát egy órajelciklus /periódusidő / alatt két adatátvitel történik, mintha kétszer nagyobb frekvencián működne a memória. Ezért nevezik effektív frekvenciának.
Nálad tehát semmi gond nincs, csak zavaróak ezek az elnevezések. -
fagy53
nagyúr
válasz szakalistvan #35581 üzenetére
Van, csak tesztel, de azt keményen az OCCT 3.0.2.b. A progi GPU tesztjét a 4870-es tulajok rövid ideig használják, mert a VRM-ek kidőlhetnek a magas hőmérséklet miatt!!
Beállít és tesztel is a GPUTool, nagyon jó, meg lehet bízni a kimért letesztelt értékben, de nem biztos, hogy minden VGA-val együtt tud működni!
Ki kell próbálni, venti ford és tuningprofilok beállíthatóak. -
fagy53
nagyúr
válasz sto1911 #35697 üzenetére
A CPU effektekről nem sok hangzott el, a mozgás koordináció, AI talán a legfontosabb CPU feladat és jó lenne ha a GPU is besegítene ebben.
Mit jelent ez? A sokszereplős jelenetek, járművek, emberek mozgásai, darabokra hulló építmények, robbanások repeszdarabjai, stb, a mesterséges intelligenciáról nem kell különösebben szólni, gondolom.
Mivel a képalkotás első fázisát a proci végzi, értelemszerű ha ezekben a számításokban a CPU-nál jóval nagyobb és gyorsabb számolási képességekkel rendelkező GPU is besegítene, ami pl a filmszerűbb mozgások megvalósítását segítené.
Sajnos a rivalizálás miatt ebben az ügyben csak félmegoldások születnek, még a CPU többszálú alkalmazása is csak gyermekcipőben jár a játékoknál. -
fagy53
nagyúr
Miért érdekes ez? Milyen ranglétrán?
Egyébként bármilyen ranglétrának az alján helyezkedik el, de pontosítani kellene a besorolási szempontjaidat.Lord Vader: nehéz összevetni, mert eltérően viselkednek a különböző korú játékokban. A 2005-ig készültekben a 7600GT-t választanám, de a 2007-től kezdődő szériák esetében a 3650 lehet, hogy jobb a GDDR2 ellenére is.
[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
Ne törődj vele, nem ez az első eset, hogy hülyeséget, ellentmondó dolgokat írnak, láttam már cifrábbat is!
A rangsort meg megnézheted magad is, ha kb 10k-val számolsz, mert az AGP drágább mint a PCI-e, és az ár alapján mindjárt meg lesz a rangsorban a helye. Ha 14k-val nézed, az torzít.egyik kutya, másik eb...hasonlóan teljesítenek játékban, a procid teljesítménye sem mindegy, a felbontás meg 1024x768-nál ne legyen több, vagy nagyon alacsonyra kell venned a grafikai beállításokat.
[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
válasz RootRulez #35875 üzenetére
Sokmindenre, de Tőled függ elsősorban. Milyen játékok mennek rajta, milyen igényességgel futtatod őket, stb. Az 512MB elég, talán a GTA4 eléggé optimatizálatlan szoftvere nem elégszik meg ennyivel, de erre nem érdemes várat építeni / finom voltam /.
Nem tudom milyen órajelen használod, 720MHz-et általában viszik ez pedig szerintem elég. -
fagy53
nagyúr
válasz #19617792 #35982 üzenetére
A frissebb a pontosabb! A sávszél számításánál nem a valós órajelet kell használni, mert a ciklusidő alatt végzett adatátvitelek száma a mérvadó. A GDDR2,3,4 vmemóriák esetében két adatátvitel van a ciklusidő alatt, tehát a GPU-Z valós frekvenciáját kettővel kell beszorozni. A sávszél kiszámításához ezt az eff órajelértéket a bitek számával kell beszorozni majd nyolccal osztani, mivel byte-okban kapjuk meg az eredményt.
Ebben az esetben 1000MHz x 2 x 256 / 8 = 64GB/sHa ez GDDR5 vmem lenne, akkor 1000MHz x 4 x 256 / 8 = 128GB/s, de nem az!
-
fagy53
nagyúr
válasz 1hijjanhusz #36050 üzenetére
Azt sajnos nem tudhatod, hogy a vmem modulok hány fokosak, még infrásan sem tudod megmérni. A hiba olyan mintha hibázna valamelyik...
Az a hőfok amit memóriahőmérsékletnek jeleznek a diagnosztikai progik, a GPU-ban lévő memóriavezérlő részre vonatkozik és értelemszerűen nem a memória modulokra. -
fagy53
nagyúr
válasz 1hijjanhusz #36098 üzenetére
Már írtam, hogy a szenzorok a GPU hőmérsékletét mérik, sajnos a memóriamodulokat semmi nem méri. Valószínű az egyik gyengélkedik és hibázik. Alacsonyabb hőmérsékleten ez később jön elő. Számít a sok légkavaró mert a memóriamodulok felett is megmozgatja a levegőt, de itt hibás darabról van szó. Segít egy ráragasztott borda, ez 10-15°C-ot is jelenthet egy ilyen huzatos helyen, számít a visszavett memória órajel, akár a ref alá, de pl nyáron lehet, hogy ez sem segít.
-
fagy53
nagyúr
válasz 1hijjanhusz #36104 üzenetére
Akkor csak egyet tehetsz, felejtsd el a tuningot! 800-on használd a GPU-t és a memóriákat tedd vissza nyugodtan az alapra. A 4870 sávszélessége 1GHz-es GPU órajele alatt úgyis kihasználatlan.
-
fagy53
nagyúr
válasz 1hijjanhusz #36123 üzenetére
Ezt mondtam, vedd vissza az órajeleket! Bejött. Valamelyik memória modul gyengébb mint a többi és a melegedésnél hibázik, akkor is amikor nem kellene. Köze nincs a VRM-hez, nem a tápfeszellátással van a hiba, különben is úgy a GPU-nak, mint memóriáknak külön fázisok biztosítják a tápfeszt.
Az órajel visszavétel két ponton segít, egyrészt csökkentett órajelnél kicsi a hibázás valószínűsége, másrészt csökken a melegedés a memória moduloknál. Az órajel növelése növeli a fogyasztást és így a hőtermelést is, de a fordítottja is igaz!szab.tam: " köszönöm magamnak az ötletet" - sokan vagyunk ezzel így, de jól teszed, hogy a megoldást megosztod velünk, mert valakinek még jól jöhet!
[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
válasz spyduck #36323 üzenetére
Jobb a VF 900-as, hőcsöves, tiszta réz és a G94-es GPU-nak ez inkább megfelel, mint a kisebb teljesítményű kártyára tervezett 700-as. Csendes egyik sem lesz, mindkettőt kihallani a gépházból, de nem zavaró a hangjuk.
Az AlCu és a Cu között hűtésben nagy különbség nincs, tény, hogy a réz hővezetése jobb, de mindkettő izzad a 96GT-nél. -
fagy53
nagyúr
válasz kekkec #36492 üzenetére
Én kipróbálnék egy régebbi, pl 2 éves drivert. nem mindig jó a legfrissebb az öreg kártyákhoz.
Ha ez nem vezet eredményre, akkor a VGA rendetlenkedik, lehet a panelen is kontakthiba nemcsak a vezetékeknél, csatlakozóknál. Egy másik VGA-val egyértelműen eldönthető a dolog és ha a 7800GTX a rossz, csere. -
fagy53
nagyúr
válasz kekkec #36495 üzenetére
Ezt a hibát talán soha nem fogod megtudni mi okozza! Véletlenszerű, ez a legrosszabb és cserélhetetlen, javíthatatlan alkatrészek hibája lehet. A panelon meg egy kontakthibát kideríteni rajz és ismeretek nélkül, vakszerencse segítségével lehet csak.
Egyedül a szoftveres problémát lehetne egyszerűen megoldani, rövidrezárni. Próbáld ki Win 7-tel amíg elő nem jön a hibázás, ha itt is lesz, akkor biztos hardver. -
fagy53
nagyúr
Ezt is kipróbálhatod, játék közben 70-80°C környéke az normális, a 96GT-k a kevesebb közelében eveznek.
-
fagy53
nagyúr
válasz hfrankee #36629 üzenetére
Ha 1280x1024-ben használod, akkor szerintem nem éri meg a 20k-t a csere.
A nem alapon, hanem pl 700/1000-en járó 4830 ebben a felbontásban jól érzi magát, ha van egy-két optimatizálatlan játék, ahol pár dolgot vissza kell venni ami nem is látszik, akkor mi van?
Egyedül az MSI 5770 Hawk VGA érné meg a szoftveres vmod miatt, mert így még 10-20%-ot rá lehetne verni a 4830-ra, de ez többe kerülne, ill. nagyobb felbontásnál lenne értelme. -
fagy53
nagyúr
válasz 1hijjanhusz #36643 üzenetére
A Galaxy ilyen volt, nekem az Inno3D is bejött, bár a hűtése csapnivalóan rossz volt.
Mindenképpen 256MB-osat és DDR3-at vegyél![ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
válasz 1hijjanhusz #36645 üzenetére
Akkoriban még nem gyártottak egy típusból olyan sokfélét a gyártók, mint ma!
Ennyi infó elég kell, hogy legyen. -
fagy53
nagyúr
válasz 1hijjanhusz #36734 üzenetére
Játéktól függ a shaderek húzásának hatékonysága, MSI Afterburner tökéletes erre a célra.
-
fagy53
nagyúr
válasz 1hijjanhusz #36742 üzenetére
Szinte biztos, hogy nem, így marad a ceruza. Ez a vmodra vonatkozik, ha arra gondoltál, a szoftveres órajelel tuningot az MSI Afterburner-rel meg tudod csinálni, profilokat is beállíthatsz, letesztelheted és ha nem passzív akkor venti fordulatot is állíthatsz.
[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
válasz 1hijjanhusz #36813 üzenetére
Ebben igazad is van, de a régi driverek sok esetben nem rímelnek a mai játékokkal, ki kell próbálni egyet-kettőt. úgyis kísérletezni akarsz..
Itt bogarászhatsz, figyelj az OS-re!, nekem a 163.xx van fenn. -
fagy53
nagyúr
válasz Taifa Díaz #36822 üzenetére
Sajnos amit korábban a #36789 hsz-ben írtál off-ban, minden alapot nélkülöz.. A gyártók a jelenleg kapható VGA külön tápcsatiját az 1.1-es szabványhoz igazítják, még mindig. A 4830-4850 számára szükséges sávszélesség még bőven belefér ebbe a korábbi szabványba is. A DX11-nek köze nincs a dologhoz, hasonlóképpen a 2D-s órajelnek sem...
Joshi problémáját több mint valószínű nem a fent említett dolgok okozzák, viszont felesleges olyanokat írni, melynek hatására egy csomó PCI-E 1.1-es deszkát kukáznak a megtévesztett, HD 5xxx-t vásárolt tulajok. -
fagy53
nagyúr
-
fagy53
nagyúr
válasz SalvadorLynx #36828 üzenetére
A DiRT 2 rendesen használja a GPU-t, lehet, hogy felmelegedett és nem bírja az iramot azokon az órajeleken. Ez persze csak feltevés, de meggyőződhetsz róla, hogy igaz-e, ha lecsökkented egy kicsit az órajeleket, vagy jobban hűtöd, pl. leveszed a ház oldalát.
-
fagy53
nagyúr
válasz kicsiultra #36840 üzenetére
Ha a húzás miatt kevés lenne az áram, akkor hibázni fog és kész, nem történik semmi baja. Keresd meg nyugodtan azt a maximumot amin stabilan elmegy a VGA! 600@650 nem olyan nagy fogyasztásbeli különbség és ha ideszámítom a vmem tuningot is, akkor sem gondolom, hogy a tápáramot kevesellné a kártya.
A hiányzó 16 SP nem hiányzik és nem tudni, hogy a tápsinről is levágták-e lézerrel, vagy áramot kapnak csak működésképtelenek. -
fagy53
nagyúr
válasz 1hijjanhusz #36842 üzenetére
Olvasd el ezt! Ráadásul, ha minden igaz a nyák is egyező a tieddel.
kicsiultra: mondtam!
[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
válasz 1hijjanhusz #36846 üzenetére
Nem lehet, mert a feszültség ebben a kategóriában hardveresen állítható csak, a gyár is így lövi be. Forrasztás, vagy grafit..
-
fagy53
nagyúr
válasz 1hijjanhusz #36857 üzenetére
Az a 650MHz nagyon jó, az enyém 620-at tud alapfeszen, de vmoddal 760MHz a max.
A Galaxy GS alapórajele 500MHz, a ref 400. -
fagy53
nagyúr
válasz atesss #36872 üzenetére
Én csak azt nem értem, hogy mire jó ez az egész móka? A 4670 egyik erőssége az alacsony fogyasztása, visszaveszi a feszt és az órajelet 2D-ben, ha jól tudom. A biosban és az ATT-nél is lehet csökkenteni, ahogy Aggregátor is írta, a feszt. Hidd el nekem, hogy ennél alacsonyabb fesznél sem lehet mérhető fogyasztás csökkenést kimutatni.
Ha meg a 3D teljesítményt akarod növelni és ez is csak bizonyos játékoknál szükséges, akkor elég azt csinálni amit én, hogy egy kapcsolóval párhuzamosan kötsz egy ellenállást /potmétert / az R36-tal. Ekkor szoftveresen egy ide illő magasabb órajelű profilt használsz, ennyi.
Tehát pl. Crysis - kapcsoló - profilváltás - játék.
Más alkalmazásoknál, lazább játékoknál marad a 2D-s alacsonyabb fesz, ill. 3D-ben a gyári 3D-s feszhez tartozó szoftveres tuning, kész - passz!
Aktív témák
- Fotók, videók mobillal
- Steam topic
- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Íme az Assassin's Creed Shadows első előzetese
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kerékpárosok, bringások ide!
- 8 kHz-es, jobbkezes PnP egér közeledik a Cherry Xtrfy logójával
- Külpolitika
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce RTX 3090 Trinity OC 24GB GDDR6X 384bit - FELÚJÍTVA - Beszámítás: OK
- ASUS GeForce GTX 1060 OC 6GB GDDR5 192bit (ROG STRIX-GTX1060-O6G-GAMING) Videokártya
- Zotac gaming amp airo Geforce RTX 4070ti 2026 végèig garanciás
- BESZÁMÍTÁS! Bontatlan RADEON RX 6600 8GB / RX 6700 XT 12GB videokártyák számlával 3 év garanciával
- AIO Vízhűtéses RTX 2080 SUPER ?? Igen!! Igazi kuriózum eladó csak nálam!!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs