Hirdetés
-
Computex 2024: MSI Claw 8 AI kézikonzol Lunar Lake-kel
ph A külön utakon járó sárkányos gyártó kézi konzoljának második generációjánál is marad az Intel mellett.
-
Hetedik generációs Gorilla Glass készült a középkategóriának
ma A Gorilla Glass 7i képesésgei igazodnak a megnövekedett képátló és készüléktömeg jelentette kihívásokhoz, de kedvezőbb árú, mint a Victus üvegek.
-
Like a Dragon: Yakuza - Élőszereplős sorozat jön Amazonra
gp A premierre nem is kell sokat várni, már ősszel láthatjuk a végeredményt.
-
PROHARDVER!
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #58851 üzenetére
Van a tőlem 1200m-re egy ingyenes 22kw type2 töltő, nem próbáltam, akar egy elektromos rollerrel a csomagtartóban, simán lehetne spórolni, és úgy kutyagolni se kell. Mondjuk őszintén ki akar kint hagyni közterületen kocsit, ha otthon egy ezres a töltés.
Naponta nem megyek 1 teli töltést ez havi szinten is max 15-20 ezer spórolás. Persze kivitelezhető, de se hidegbe se nyáron kánikulában nem éri meg a macerát legalább is nekem, meg az időveszteséget, felszedni a kocsit az ingyen helyen. Illetve azért otthon nagyobb biztonságban van a kocsi garázsba kevésbé koszos mint közterületen. -
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #58854 üzenetére
Igazából azt kell tudni melyik az ami nagyforgalmú, vagy van több oszlop, azok nagy eséllyel biztosan mennek.
Kutakon is van töltő, elég sok helyen. Közelembe is van MOL, ott is van kettő gyorstöltő fej.
Ezek pedig csak az ingyenes pontok, azért van ebben potenciál bőven itthon is.
A karbantartás meg üzemképesség meg olyan magyar állami céges... valós profitorientált cég esetén azért nem így lenne.
-
Gabesz25
tag
Sziasztok,
E90 20d, izzításvezérlő valszeg feladta, mert mind a 4 izzítóra beírta a hibát. Plusz eleg fosul indul hidegben. Melyik mehet bele, Beru vagy Hitachi? -
Gsx-rr
veterán
En masfel honap alatt mentem annyit, a parkolasokkal nekem ez az idoszak 80.000 forint lett volna.
3 orat otthagyni valahol szerintem nincs benne semmi, hozzateszem nekem kozel volt es jo helyen van az a tolto szinte mindig ures is.
Nekem arra nincs fel oram,hogy egy tolto mellett szobrozzak egy benzinkuton. Foleg ha rossz az ido szakad az eso!
A tolto keresgelesrol meg ne is beszeljunk, es majd kiderul meg is foglalat vagy el sem indul.
Egyszer gondoltam kimegyek Ausztriaba de rajotten sajat magam szivatnam.
Jo a haznal a 20d.Annyi,ha valaki mem tud itthon tolteni annak nem ajanlanek elektromos autot
[ Szerkesztve ]
-
bucihost
senior tag
Sziasztok!
Egyik ismerősömnek van egy e46 316i. N42B18 motor. Esedékes lesz neki egy olaj csere ezért megkért segítsek neki megrendelni a szükséges cuccokat. Előtte mondtam neki, azért nézzük át a motoret előtte, hogy mégis mi mindent kellene rendelni. A motortér por száraz, itt-ott egy kis olajfolt van, de azok sem frissek. Viszont levettem az olajbeöntő sapkáját, és az egész sapka alatt kávé színű trutyi volt. Néztem a nívót is, annak a végén tiszta az olaj, viszont a nívó tetején is volt egy kicsi ilyen kávés trutyi. Az autót csak vársban használja, napi ilyen 5km-eket megy vele. Beszélt szerelővel, aki azt mondta neki a sok rövid táv miatt kicsapódik a pára a leghidegebb bontokon (beöntő és nívó teteje) és ez keveredik az olajjal. Szerelő tanácsára letakarította a trutyit, és elment egy hosszabb távra vele. Hosszúzás után újra megnézte és egy minimális trutyi vissza ment a sapkára, valamint a nívóra is.
A kérdés az lenne, hogy szerintetek valóban csak ez a hideg városi használat b@xott ki vele? Olaj, víz nem fogy, a víz nem trutyis. A motor szépen jár, nem csattog-kopog.
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #58860 üzenetére
Parkolásról még nem is esett szó igen... azt mondjuk most nem aknázod ki, de azzal is elég sokat lehet fogni, főleg olyan helyen mint Bp, ahol szinte minden fizetős, de igazából itthon szinte minden nagyváros ilyen. No meg azért az elektromos töltőknél sokszor van hely alapból és közel is vannak a különböző lokalizációk bejáratához. Igazából egy fél rokkant kártyával felér.
Egyetértek, annak való aki otthon tud tölteni van mellé másik kocsi, vagy igazából nem megy ki a régióból... ilyen is van azért sok, rokonok is ott laknak, ott dolgozik stb.
Z4 miatt is szívták a vérem, hogy mire lesz jó... igazából 90%-ban mindenre megfelel a maga kompromisszumával, ez is ugyanaz a réteg autó.
Egy 5 ajtós diesel, az sokkal kevesebb kompromisszum minden téren, 3-4 éve mikor a munkám miatt mentem évi ~30 ezret, tuti nem ezt a kettőt választottam volna.[ Szerkesztve ]
-
Gsx-rr
veterán
En az a tipus vagyok aki max tankolni all meg egy hosszu uton.
Karacsonykor is Bp-Svajc oda vissza 22 ora volt.
Megorulnek ha toltogetnem kene egy elektromost 300 kilometerenkent 40-50 percig. Es itt mar a jobb autokra gondolok.
Nagyon messze van meg az elektromos autok forradalma!
Sok hivo alomvilagban el!
Az arakrol ne is beszeljunk!Nalam nyaron az I3 tokeletes, lassan ki is nezem a kovetkezot.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #58864 üzenetére
Z4-et is 400-anként kell tankolni.
Tegnap pl egy e-tron állt meg mellettem... beszélgettem is vele picit, míg várt türelmesen 20 percet, hogy végezzek. Azért az pl egy eléggé más kategória, fel tud venni 150kw-ot és 300km felett van pályán is a hatótávja normál 130-as tempóval. 30 perc alatt fel tudod tölteni.
Az megint más, hogy Audis dolgozó, céges e-tronnal. Szóval nem a kifizette a 30M-t versenyző... illetve a gyárban is ingyen tölt.
Töltő is van már ami képes ennyit tolni, idő kell ennek még, a gyártók meg a szokás szerint csak csöpögtetik a fejlesztéseket meg irreális árakat szabnak.
Ez a Dacia Spring is érdekes történet, de ezt is elkapáljuk itthon. -
Gsx-rr
veterán
Nalam vicc kategoria a 300 kikometer es a toltes ararol ne is beszeljunk. Dragabb mint egy benzines autot tankolnal.
A 30 perc is sok.
Nem fullra hanem 80 szazalekra tolt ilyen gyorsan ami azt jelenti a kovetkezo etapra mar csak az akkukapacitas kb 60 szazalekaval tudsz szamolni mert 20 szalazeknal azert illik toltot keresni es 80 ra toltod vissza gyorsan.
Akkor mar a 300 kilometer se lesz meg! Utazasra alkalmatlan az isVolt egy teszt, dizel Passat es Tesla. Nemetorszagbol Magyarorszagra. Valami 6-7 ora volt a difi 1000 kilometeren ha jol emlekszem
[ Szerkesztve ]
-
Gsx-rr
veterán
válasz FIREBLADE78 #58870 üzenetére
Masodik auto volt. Annak tokeletes, egyeduli autonak hasznaltban nekem megerte.
Egy uj ha jol tudom 13m annyiert talan egy 20d-t is kapni.A luxust nem csak az arra ertem hanem ,ha valaki egyeduli autokent valasztja a sok kompromisszum miatt.
Ha viszont valaki megengedheti, akkor meg mindig azt mondom nagyon jo auto.
[ Szerkesztve ]
-
Papa-Het
aktív tag
e39 benzinesekben főleg az m54b22-ben van kettőstömegű, vagy csak dízeleknél van? Ha van, mennyibe kerül a kuplung csere... és ha nincs akkor mennyi átlagosan?
-
KAMELOT
titán
-
Ck.
addikt
válasz Gsx-rr #58866 üzenetére
Nálunk az évi 1-2 Anglia-Magyarország-Anglia út az ami jobban meggondolandó, ajtótól-ajtóig 2 x 1881 km. A dízellel is megálltunk 2-3 óránként 20-30 percre, trombózis hajlammal muszáj, valamint a kutyus miatt is egy egyszerű tankolás is minimum 30-40 perc szokott lenni. Ezeket figyelembe véve működhet az elektromos autó is, de inkább a PHEV az, amitől a Zasszony is megnyugodott. Meg aztán van egy Leaf is a háznál, volt rendesen szívás amikor egyszer elmentünk egy, a hatótáv 5x-ösére levő kirándulásra és ahányszor megálltunk tölteni, annyi féle különböző szolgáltató töltőjével találkoztunk, elenyésző kisebbség fogad el bankkártyát, appos szintén nagyon kevés volt, a többség előre regisztrált és postán kiküldött, majd egységgel feltöltött RFID kártyát fogadott csak el, persze abból is 3-4 különbözőt, ami meg nem volt persze. Volt ám para és hidegverejték rendesen hajnal 2-kor a semmi közepén, koromsötétben keresve egy másik töltőt, amikor már csak két vonalat - - írt ki a megtehető távolság helyén és utána a gps ráadásul még bevitt egy magán földútra a kukoricás közepére tölteni. És ez csak Anglian belül volt egy cirka 6 órás út, ami majdnem 24 lett. De mentségére szóljon a villanyautónak, hogy tudatlan, zöldfülűek voltunk a témában és nem gondoltuk, hogy a bankkártya nem fog működni. Ma már máshogy csinálnánk nyilván.
Kiváncsi vagyok, hogy egy 300+ km autópályás hatótávú elektromos autóval mennyire lenne szop@s keresztülmenni, Anglia-Franciaország-Belgium-Hollandia-Németország -Ausztria-Magyarország útvonalon. Mert nagyon gondolkodok a tisztán elektromos témán a fő autó esetén is. Az év összes többi napján elég volna mindenre. Egyedül ez a része ad okot némi bizonytalanságra.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Arra a pár napra bőven kijön egy autó bérlés is a villannyal zsebben maradt keretből, akár valami egzotikusabb példányt ki tud próbálni az ember mondjuk. Vagy flottában az a megoldás volt, hogy villanyautó lízinghez kapsz évi 5-10-15 napon másik kocsit hasonló esetre.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz molnarpeter #58879 üzenetére
Soha nem volt ilyesmihez pucám, főleg nem egy fél Európát átszelő út során. Ebben túlságosan maradiak vagyunk.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
-
snorbi82
senior tag
Hát sok kérdés után, megérkezett hozzánk is az első BMW. Egyenlőre édesanyámnak egy 120D (2010es évjárat). BMW szervízből vásároltuk 168.xxx km-rel, egy év garanciával, amibe kaptunk egy árajánlatot is, ha idén cseréljük a vezérlést és ők csinálják, akkor 300.000 Ft.
A következőt is elkezdtük nézni, páromnak egy X3 20D-vel.IPhone 15 Pro Max, Iphone 13
-
BeZol
őstag
válasz KAMELOT #58885 üzenetére
El kell olvasni
Én ami garit adtak volna, az csak főalkatrészekre vonatkozott, és hogy ha észleled a meghibásodást, akkor még kármegelőzési kötelezettséged is van, ergo csak ha instant ledöglik mint derült égből villámcsapás a kocsi, na akkor él a garancia az adott "főalkatrészre".
Továbbá csak akkor él a garancia, ha márkaszervízbe hordod a kocsit
Ezért nekem féli misit kellett volna fizetni, és úgy voltam vele h minek, ha van úgyis sima használtautó-garancia is amit a törvény ír elő + úgysem megyek sokat h pikk-pakk előjöjjön bármi giga-probléma. -
BeZol
őstag
válasz whitezo88 #58892 üzenetére
Igen, ami E60 550i-t voltam anno kipróbálni, azon nem volt típusjelzése, és pont ilyen sztorikat mesélt a tulaj (Azt hiszem kipufogó alapján 525d, 530d, 535d, 525i, 530i, 540i is lehetne, max a féktárcsákon látni h nagyobbak, meg miután megindul a hangjából hallani h van ott lóerő)
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #58871 üzenetére
Itt egy újabb példa, szépen lassan halad ez előre, persze az ár meg a valós hatótáv kérdés, de ez már inkább 400km+ autópályán.
[link] BMW I4Milyen értéke lesz, tényleg egy régebbi gyári M-es autónak ha átfordul ez az elektromosság. Most célszerű lenne venni, eltenni 10-15 évre.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen