Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Sk8erPeter

    nagyúr

    válasz Karma #1477 üzenetére

    "a függvényeknek csak egyetlen returnje legyen"
    Na jó, de mondjuk egy prímtesztelő függvénynél pl. azt szeretnénk, hogy 1-gyel térjen vissza, ha egy szám prím, 0-val, ha nem az, hát ott kapásból a 0-nál vagy 1-nél 0-val kell, hogy visszatérjen, tehát ott már lesz egy return 0; , ha viszont az jött ki, hogy a szám prím, akkor ugye return 1;. És akkor már két return van a függvényben :D Vagy nem így értetted? Mert ez szerintem még bőven átlátható, és erre az átláthatóság nem jó érv szerintem... :F

    Ezek szerint annyira neked sem jöttek be az órái. :D Az mondjuk valóban nagy előny, ha előtte jól toltad legalább Pascalban, mert akkor csak át kell szokni a másik nyelv szintaktikájára. Hát nekem nem volt túl egyszerű a 0-ról megtanulni programozni, ilyen tanárokkal... :U Mondjuk most kifogtunk egy nagyon jó gyakvezt (Lengyel László, hátha ismered), aki végre úgy magyaráz, hogy az követhető, és egyáltalán nem unalmas, ráadásul bevon mindenkit a feladatmegoldásba, nem úgy ülsz ott órán, hogy mikor lesz már végre vége a gyaknak. Az nagy előny. :K

    Sk8erPeter

  • Jester01

    veterán

    válasz Karma #1477 üzenetére

    Más konvenciók meg pont azt mondják, hogy nyugodtan használj annyi returnt amennyit akarsz, az átláthatóság miatt :DDD Ugyanis adott esetben sok if/else ág lenne illetve segédváltozók és/vagy ciklus lefutás után a feltétel újratesztelése is szükséges lehet.

    int find(int needle, int* haystack, int size)
    {
    int result = -1;
    if (haystack == NULL)
    {
    fputs("haystack NULL", stderr);
    } else {
    for(int i = 0; i < size; i++)
    {
    if (haystack[i] == needle)
    {
    result = i;
    break;
    }
    }
    }
    return result;
    }

    -vagy-

    int find(int needle, int* haystack, int size)
    {
    if (haystack == NULL)
    {
    fputs("haystack NULL", stderr);
    return -1;
    }
    for(int i = 0; i < size; i++)
    {
    if (haystack[i] == needle)
    {
    return i;
    }
    }
    return -1;
    }

    Az első esetben hiába van 1 return a függvény végén, ahhoz, hogy megtudd mit ad vissza ígyis-úgyis végig kell nézni a függvényt, hogy hol lesz az a változó beállítva. Akkor meg pont ugyanolyan egyszerű a return utasításokat megkeresni. Ha pedig mondjuk két ciklus van egymásbaágyazva akkor még több macera kijutni belőlük (mivel ugye goto-t sem használunk :N )

    [ Szerkesztve ]

    Jester

  • grabber

    addikt

    válasz Karma #1477 üzenetére

    Én tisztáznám magam,de azzal is belemártózok.Ezt a programot se én írtam,de mivel nem tanultam ilyesmit egyik havernak meg volt ilyen,így elkértem.
    Azt is tudjátok most tanulok,így előbb megcsinálom később megértem alapon megy,mert fordítva már nehéz lesz ekkora anyagnál.

    Köszi,hogy szóltok ilyenért,mert ebből is tanulok.

  • Sk8erPeter

    nagyúr

    válasz Karma #1477 üzenetére

    Gondolkoztam még ezen, hogy miért lesz átláthatóbb a függvény, ha egyetlen return van, de nem látom be, miért is lenne ez jó. Szerintem azonnal áttekinthetővé válik a dolog, hogy ha valami feltétel, amire várunk, már az elején teljesül, akkor ne is folytassa tovább a vizsgálgatást, ez gondolom akár gyorsaság szempontjából sem lehet elhanyagolható. Jester01-gyel értek egyet, sokkal kevésbé lesz átlátható a függvény a sok if-else elágazás miatt. A tanított anyagokban is mindenhol akár több return utasítás is van bizonyos feltételek teljesülése esetén.
    De most tényleg, miért lenne baj, ha több return van? :DDD
    ___________________
    "Auto-pointereknél nem para a felszabadítás több return esetén, de pl. CleanupStacknél sokkal bonyolultabb a memóriát karban tartani."
    Ebből sokat nem értettem, ezt röviden el tudod magyarázni? :B

    Sk8erPeter

Új hozzászólás Aktív témák