Hirdetés

Aktív témák

  • celf

    őstag

    válasz oxox #2065 üzenetére

    sok dologban egyetértünk. és sokban nem.
    igen, ez, hogy a választásaidnak következményei vannak a játékban, tényleg kulcsfontosságú.
    ellenben továbbra sem látod be, hogy valahol a Diabloban is vannak követkeyményei a választásaidnak, ha tetszik, ha nem :)
    Ha úgy döntesz, hogy szar skillt választasz, akkor pofánver valamelyik boss. ha úgy döntesz, hogy nem mész előre a dungeonban, hanem maradsz a városban, és egyik faltól a másikig rohangálsz, akkor nem halad előre a mission. Rendkívül szegényes és egyszerű ezen a téren. Viszont ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne ilyen szempontból javítani a játékon. Hogy ne az az "errand boy" legyél, a go there do that, bring back című mission-ökkel. Mert a Fallout 1-2 óta erről szól szinte az összes crpg. Baldur's Gate included. Amikor kijött a BG, és nem tudtam körbecsászkálni a Sword Coast-on olyan módon mint ahogy a Fallout 1-2ben San Fransiscó, vagy L.A. körül... meg eleve a BG könyv is egy szar volt, de ez most lényegtelen, amit mondtani akarok, hogy alapvetően egy jobb crpg-ben a KM-nek maga a számítógépes játék korlátai felelnek meg. Kicsit absztrakt a hasonlat, de szerintem látható a párhuzam. Élőben a mesélő mondja meg, hogy mit lehet, és mit nem. A számítógépes játékban a játék mondja meg, hogy mit lehet és mit nem. Annyi a különbség, hogy neki aztán tényleg felesleges könyörögni :D
    És mivel a számítógépes játék tartalmilag véges, így csak adott alkalommal lehet úgy végigjátszani, hogy újat nyújtson. Ugye ez is egy faktor amikor meghatározzuk, hogy egy játék mennyire jó. Hányszor lehet végijátszani úgy, hogy újat nyújtson. Persze, ez véges.
    Dehát ezért jelennek meg új játékok. Nincs ebben semmi különös, gondolom ezt te is tudod, szóval nem kell így összeütköztetni a sima RPG-t a CRPG-bel. Nincs rá szükség.

    Visszakanyarodva a kiindulóponthoz. a Diablo-nak elkél egy kicsit jobban kidolgozott world design (world set ha ez mond valamit nektek, rpg-seknek :) ), okosabb, jól megírt, megfelelően árnyalt választás-konzekvencia rendszerrel, aminek köze nincs a BG, NWN, Morrowind, Oblivion, stb shitekhez, hanem valami ami emberi, a játékosok által is elfogadható párbeszédre alapul. Tehát nem kényszerül bele a játékos az idióta kalandor szerepébe, aki 3 féle képpen képes válaszolni valamire: Jó-Semleges-Gonosz módon. És akihez az NPC-k nem csak 2 féleképpen tudnak hozzászólni: seggfej módon, vagy mézesmázosan (Fallout3)....

    szóval elkéne végre egy játék, ami jól néz ki, jó multiban, single-ben, jól ki van dolgozva az action, a story, jó a zene, szép vizuálisan, és... és egyszerűen csak odabasz.
    Nem tudom mi másra van szükség.

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák