Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • shabbarulez

    őstag

    A magyar kábelpiacra is betör az erdélyi milliárdos

    [link]

  • shabbarulez

    őstag

    Már az indulása elég nehézkesen történik ennek a Digi TV-nek:

    [link]

  • shabbarulez

    őstag

    válasz Gordiann #37 üzenetére

    Ez alapján a Digi 5-ön jön [link] , a UPCD 7-en [link]

    Viszont mindkettő igen sűrűn pakolja a csatornákat, akár 15-öt is egy transponderre. Én sem igazán értek hozzá de szerintem ez igen kicsi bitrátával járhat.

    Az hogy milyen modulációval jön a jel azt még nem láttam sehol csak a hibakorrakcióra és symbol rate-re vonatkozó infót. Én ezzel a Symbol rate calculatorral néztem amit guglin talántam [link].

    Ha QPSK a moduláció akkor úgy 35Mbps-es nettó bitrátát számol, ha 8PSK akkor meg úgy 50. Mivel akár 15 program is benne van egy transponderben ez nagyon minimális 2.5-3Mbps körüli bitrátát jelentene. Előbbi inkább SVCD minőséghez passzol de még utóbbi is elég kockásodó képet fog adni full D1 PAL képméret mellett. Igen messze van egy DVD 8-10Mbps-es értékétől, minumum 5-6Mbps-et elvárna az ember.

    Persze tudom a szolgáltatók nagyon spórolósak, a 3.5Mbps körüli érték elég átlagosnak számít, de ez még az alatt van jóval. Van egy olyan érzésem az olcsó ár a minőségben fog visszaköszönni.

  • shabbarulez

    őstag

    válasz phanfantom #41 üzenetére

    Akárhogy is nézed de ez erősen dömping jellegű. Ilyennel nem kecsegtetik sem az amcsi, sem az angol vagy más nyugati országok lakóit. A digitális tv-zés mindenhol igen drága. Maga a tv-zés drága szórakozási forma, megkérik az árát. A mi ktv-s áraink is azért nőnek évente jóval infláció fölött mert erősen a nyugati árszinthez akarnak felzárkódni a szolgáltatók. Odakint erősen 8-10ezer körüli árszint a jellemző, de prémium csatornákkal ez akár mégtöbb is lehet.

    Pl. Sky [link] , vagy Premiere [link], amcsi piacról Verizon aki ott egy igencsak feltörekvő és piacot szerezni akaró szolgálató akinek ehhez mérten nyomott árai vannak: [link] [link]

    Az az ár amin Digi üzemel, pl. otthon romániában ez valami 9 euro, a nyugati árakhoz mérten igen csak nyomott árnak minősül.

  • shabbarulez

    őstag

    Valami elindulhatott, épp most láttam a tv-ben egy digitv reklámot.

  • shabbarulez

    őstag

    válasz mackócsabi #252 üzenetére

    Több gond is van ezzel az LDSL fantázianevű valamivel. Ugye két havidíj is szerepel a táblázatban. Most akkor mindkettőt kell fizetni? Ráadásul ezek nettó árak, a kettő együtt közel sem olcsó. Pl. 2 user esetén ez már 11700ft magasságában lenne aminek töredékéért tudsz 512-es ADSL-t venni telefonalapdíjjal együtt venni és még nem is kell másik emberrel osztozni a vonalon. 3Mbps-es esetén a 10k alatti havidíj vonzó de ha 16 előfizető osztozik ezen a 3mbps-es vonalon akkor a minőség igen erősen attól függ majd milyen az összetétel. Ha lesz köztük pár warezos aki éjt-nappal nyomja a p2p-t akkor a többinek nem igen marad már sávszél.

    Ha valaki nagyon meg akarja csinálni hogy megosztja a szomszédjával a netét és felezik a havidíjat akkor azt eddig is megtehette gond nélkül, persze ez illegális cselekedetnek minősült mivel ellentétes a szerződéssel. Na most ha ezt ezen a szolgáltató segedelmével teszi sok minden nem változik ahhoz képest. Ha pl. egy lakótelepen háztömbbön belül lakik 2 potenciális ember akkor azokat össze kell kötni. Az UTP húzigálásához háztömbön belül a közgyűlés beleegyezése kell ami hosszas jogi procedúra, fúrással, porral, kosszal jár ami ellen jellemzően hőbörögnek az ember és a közgyűlések is jellemzően egy évben 1-2 alkalommal vannak. Ha viszont családiházak környéken kell ezt megoldani akkor megint problémás a kábelezés, közműveken nem lehet csak úgy áthúzni a kábelt oda megint engedélyek kellenek. Persze mehet minden illegális a tulajdonosok tudta nélkül csak aztán nehogy a tisztelt előfizetőt rúgják majd idővel seggbe érte, mert azt lefogadom a szolgáltató nem fogja tartani a hátát inkább gyorsan átalakul másik céggé és eltűnik.

    Ezen kívül ahhoz az ADSL-hez ami meg lesz osztva kell telefonvonal. Ennek pedig a több szerződött ügyfél közül valakinek a lakásában kell lennie. És ki lesz az áldozati bárány aki bevállalja hogy a nevén futtat egy vezetékes vonalat üzleti ADSL előfizetéssel? Aztán ha a cég köddé válik akkor a számlák ott maradnak a nyakán hűségidőszak végéig. Mert valahol, valakinek a lakótulajdonában kell egy telefon végpont és arra valakinek szerződnie kell. Ez az ''ISP'' nem teheti meg hogy kér egy telefon végpontot a lépcsőházi falra vagy szemeteskuka mellé. Ő ott nem tulajdonos semmihez nincs joga.

    Szóval ez az egész jogilag igencsak orosz rulett. A költségek minimalizálása érdekében tuti teli van illegális elemekkel. Lehet hogy első olvasatra kecsegtető, de ha minimálisan is belegondol abba valaki mivel jár ez kábelezés, jogi és egyéb akadályok terén hamar rájön semmi kedvező nincs az egészben.

  • shabbarulez

    őstag

    válasz Marschlakó #1311 üzenetére

    UPC műhódas szolgáltatása csak három kelet-közép európai országban működik. 2005 év végén idehaza volt 171ezer ilyen ügyfél, cseheknél 113 ezer és szlovákoknál 17 ezer. Ez az össz 300 ezer műhódas előfizetője van UPC-nek, ennek is majd 60%-át mi adjuk.

    A UPC fő profilja a kábeles szolgáltatás. Analóg tv műsorszórásban van ~8 millió előfizetőjük(ebből 731 ezer nálunk,pl. 2150 ezer a hollandoknál), és ~900 ezer digitális kábeles. A hat kelet-közép európai országban még nincs digitális kábeles szolgáltatásuk, csak a hat nyugat európaiban. Franciáknál van a legtöbb digitális a teljes ügyfélkör 60%-át ők adják, utánuk jönnek az írek és a hollandok 85 ezer előfizetéssel csak a harmadikok.

    Ezen kívül van még 114ezer AH-hoz hasonló szolgáltatási móddal ellátott ügyfelük Íreknél és 28 ezer szlovákoknál

    További részletek a 2005 éves beszámolókban:
    LGI: [link]
    UPC Holding BV: [link]

  • shabbarulez

    őstag

    válasz c.andrew #1307 üzenetére

    Merevlemezes PVR-os Set-Top Box-ot ha adnak a szolgáltatók az jellemzően inkább opcionális lehetőség, akkor kapja az ügyfél ha megfizeti ezt a többlet szolgáltatást. Ez vagy magasabb STB havidíj formájában tükröződik vagy kifizettetik vele a drágább készüléket. A PVR képesség meg inkább a premium eszközök kategóriája, ott pedig egy jobb funcionalítással rendelkező eszköz akár $500-600-os árkategóriába esik. Pl. egy DVB-S2-es HD-s H.264,VC-1-es, PVR-os(pl, 160GB HDD-s) cucc. Kábeles szolgáltatóknál a DOCSIS modemet is beépítik a VoD és egyéb interaktív képességek miatt, esetleg még egy ATA-t is mellé raknak hogy az IP telefonás lehetősége is alapban biztosított legyen.

    Persze az ilyen komplex STB-k nem idehaza fognak tömeges méretekben elterjedni, ide inkább low budget cuccokat szórnak, akár a Tíkábel akár AD akár a többi szereplőt nézzük. Az ilyen jobb STB-k az amcsi, ázsia, német, angol, francia piacon kerülnek értékesítésre, ott jobban van rá fizetőképes kereslet. Viszont ezeken a piacon nem olcsó a ha valaki tv-zni akar, igen szépen megkérik az effajta szórakozás árát.

  • shabbarulez

    őstag

    válasz Paul Sr. #1315 üzenetére

    A TiVo-hoz alapfeltétel lenne a digitális televízióságban alapvető EPG, ami úgy tudom Digi esetében jelenleg nincs az ''olcsó hús'' jellegű szolgáltatás miatt. Szóval közel sem biztos hogy a HDD-s STB megléte kellene hogy az első lépcsőfok legyen.

  • shabbarulez

    őstag

    válasz Marschlakó #1324 üzenetére

    Miért gondolod? A Világgazdaság is ismert forrásokból dolgozik(ami nagy valószínűséggel netes, hisz honnan szedne infót egy újságíró aki a jelen kor eszközeivel dolgozik). Egy hónappal ezelőtt még nem volt elérhető a 2005 év végi jelentés számadatai(alig 1-2 hete váltak nyílvánossá), nagy valószínűséggel egy előző második vagy harmadik negyedéves jelentésből merítettek számadatot. Oda pedig bőven beleillek a 150ezres számadat. Nehogy azt hidd hogy a VG-nek február 15.-én up to date február 15.-en adatai vannak mindenről.

    [Szerkesztve]

  • shabbarulez

    őstag

    válasz kpotya #1346 üzenetére

    Mi köze ehhez a diginek? Az HBO minden évben tart két alkalommal nyílt hétvégét, tavasszal és ősszel. Ez már így megy lassan egy évtizede. Ekkor minden TV szolgáltatónál szolgáltatási módtól függetlenül elérhető a programkínálatuk. Ez egy amolyan előfizető csalogató akció aminek sok éves hagyománya van. Semmi köze nincs a digihez.

    [Szerkesztve]

  • shabbarulez

    őstag

    válasz Marschlakó #1715 üzenetére

    Én is írtam korábban a UPC-D egy regionális termék, ráadásul keleti régióé, elég szűkös előfizetőszámmal, ha még jól emléxem három keleti országban elérhető és van összesen talán 300ezres ügyfélköre. Ezzel szemben a fő piaci szegmens a vezetékes kábelszolgáltatásnak tízmilliós ügyfélköre van. És év végéig igen nagy valószínűséggel a keleti régió hat országában is elindítja a UPC a digitális műsorszórást, és erre szerintem nagyon forrásokat és figyelmet fognak fordítani mint a DTH üzletágra. Nagy valószínűséggel ha a nyugati fő piacokat jelentő országokban is üzemelne DTH akkor sokkal nagyobb figyelmet szentenének ennek, de mivel ez a cég számára inkább csak egy regionális kis piac erre nem igen látok esélyt.

    Egyébként furcsák az általad számolt számadatok. Ugye a Digi saját nyilatkozataiban év végéig 70 ezres ügyfélkört céloz meg, és a fő célpiac aznak azt az 1 millió fölfelszíni 3 adót fogó réteget nevezi meg akik nem potenciális UPCD előfizetők. Ezzel szemben te év végéig már közel 100ezres UPCD előfizetői kör csökkenést prognosztizált a Digi-re való váltás miatt. Ha még ehhez hasonló mértékű a valóban megcélzott piacról jővő előfizetőszámot is hozzáveszek az már közel 200ezer előfizető lenne, ami alaposan a 70ezres célérték fölött lenne.

    Egyébként szerintem a Digi reklám tevékenysége sem valami tökéletesen eltalált. Ugye ha a megcélzott piac azon 1 milliós réteg aki eddig csak a három fölfelszíni csatornát fogja akkor elsődlegesen ott kellene hírdetni, vagy újságban. Ezzel szemben én pl. M1-en eddig nem sok Digi reklámba futottam(habár ebbe az is belejátszhat túl sokat nem is nézem az M1-et). Viszont sok Digi reklámba futottam már Viasaton és Nat Geo-n. Ami azért furcsa mert miért költ reklámra olyan adón egy szolgáltató amit alapban nem nézhet a célpiac. Sőt a Nat Geo még érdekesebb, hisz miért venne Digi TV-t egy olyan előfizető aki igen nagy valószínűséggel azért nézi a Nat Geo-t mert szereti és a jővőben is nézni szeretné, miközben a DigiTV kínálatában ez az adó nem is szerepel. Ez pl. reklám szempontjából számomra sokkal nagyobb hozzá nem értést tükröz mint a Telcos miniszoknyás lányok szórólapjai.

    Egyébként a hozzászólásaid alapján olyan szinten elvajult Digi hívő lehet hogy lassan egyházat is alapíthatnál. És ha valaki más véleménnyel ír ide azt máris világellenségnek kiáltod ki. Most nem emléxem annak a nickjére aki korábba beírt és nem a UPC-t védte, ahogy én sem, csupán tényeket írt le, de ezzel máris persona non grátává vált a szemedben és kapott rendesen. Az én véleményem az a fanatizmust ilyen szinten azért nem szabad űzni, jobb megállni inkább a realítás talaján. Ahogy páran korábban is pedzegették már a Digi is csak egy üzlet ami ugyanúgy profitorientált mint a többi. És profitot több féle képpen el lehet érni a lényeg az hogy a költségszint alatta maradjon a bevételeknek. De a nagyon alacsony költségszint jellemzően visszaköszön a minőségben hisz valahol ezt meg kell spórolni. Én személy szerint inkább a minőséget helyezném az ár elé. Csak idehaza a minőség nem igazán fontos szempont. Pl. a Tíkábel digi szolgáltatását sem magasztalják túlzottan minőség terén, ott is az nagyon kicsire vett bitráta üti agyon az egészet. Kíváncsi leszek UPC beleesik-e hasonló hibába saját vezetékese esetén. AD sajna nincs nálunk hiába van alig 1km-re az Óbudai kémény, ha ott sorakoznak a tízemeltes épületek bástyaként a kémény mellett, leárnyékolva a vételt. De a hamarosan indulú IPTV-vel is a minőség lesz a baj, ott is a túlzott bitráta minimalizálás fogja lerontani a szolgáltatást. Csak sajna amíg az a jellemző magyar mentalítás hogy szarnak szar a kép de még épp hogy nézhető, viszont olcsóbb egy kevéssel mint a másiknál addig nem is fognak minőségi műsorszolgáltatásra törekedni a szolgáltatók. Mert azt látják itt ezt is meg lehet etetni a néppel akkor minek nekik többet adni. Inkább belepakolnak 15 csatornát, több hangsávos hanggal egyetlen transponderbe, a helyett hogy maximum 4 vagy 5 után megállnának hogy a képminőség is megüssön egy nívót. És szerintem a távoli jővőben sem lesz értelme azon álmodozni hogy 1x majd mondjuk 2 db HD H.264-es adás lesz csak egyetlen transzponderen, mert ilyen szintű ''pazarlást'' a Digi sosem fog megengedni.

  • shabbarulez

    őstag

    válasz Marschlakó #1745 üzenetére

    Igaz nem TV, de szerintem te sem örülnél neki ha pl. ilyen ADSL-t adna Tíkom idehaza mint amit Telekom Austria odaát.

    AONSpeed csomagok [link]
    AONSpeed Power User csomag [link]

    És ez a Power user csomag idén már emelt úgy adnak 55 euroért, 15GB-os fair use limittel 2048/384kbps-es csomagot. És ez a legnagyobb csomag ennél csak kisebb adatforgalmi limites van.

    Tavaly ez Power User csomag még úgy nézett ki hogy 65 euroért, fix 10GB limittel, 1024/256kbps.

    Pedig osztrák terület és lakosság kisebb mint a miénk, de ADSL felhasználószámban TA-nak úgy ~650 ezer ügyfele van, hazai MT-nek úgy ~400ezer. ADSL fronton TA sógoroknál a domináns ahogy MT meg idehaza az. Ami eltérés az hogy az osztrák nagyvárosoknak a UPC Chello hatása és ügyfélszáma jelentősebb mint idehaza, mert ezen csomaggal és árakkal szember a Chello kínálata jóval kívánatosabb így nagyobb rá a kereslet mint idehaza.

    OECD ranglista 2005 december
    Austria / Hungary
    DSL 8.1 / 4.1 (százalékos aránya a lakosságnak)
    Cable 5.8 / 2.1
    Other 0.2 / 0.1
    Total 14.1 / 6.3
    Rank 16 / 25
    Total Subscribers 1 155 000 / 639 505

  • shabbarulez

    őstag

    válasz Marschlakó #1753 üzenetére

    ''Érdekes, Romániába, Szlovéniába, Horvátországba azok a gaz multik nem nyomultak be a távközlésbe, aztán mégis van ADSL lefedettség, jobb mint nálunk, olcsóbban. Csak nekünk adják itt be, hogy a multi nélkül megállna az élet. Sõt, az élõ példa: Romániában nincs jupici, mégis lett mûholdas adás, töredék árért a multihoz képest.''

    Horvátoknál pl. ugyanúgy DT a fő telekom cég tulaja mint idehaza. 100 ezer ADSL előfizető volt 2005 év végén ami jóval kevesebb mint idehaza, még lakosság arányosan is csak fele a hazainak. Az árak sem olyan rózsásak mint ahogy lefested: [link] Ha már osztrákoknál a 2Mbps-es netkapcsolat jött szóba ami ott 55 euro(14,500Ft) és 15GB a forgalmi limit. Nos horvátoknál egy 2Mbps-es flatrate ADSL kapcsolat 670kn ami 24,300Ft.

    Románoknál sincsenek túl rózsás ADSL számok mert nem túl magas az alterjedtsége, jóval később is indult mind idehaza. Kevesebb előfizető van mint itthon pedig a lakosság jó duplája a hazainak. Pl. az ottani ''fatáv'' ADSL csomagja inkább csak az üzleti előfizetőket célozza a 80 euros havidíjával, ami szintén 20,000ft feletti összeg, hasonlóan 2Mbps-es sebesség mellett. Én úgy emléxem egyik kábeles cégek valamiko tavaly vette meg a UPC romániában, bár az elmaradott infrastruktúra miatt internet szolgáltatás még nincs rajta.

    Szlovéniában már jobb a helyzet, ott már a fő telekom cég nagykerben ADSL2+os csomagokat is kínál, bár azt nyelvi problémák miatt nem tudni mióta. Hazai MT is alig 1 hét múlva hasonlóan kínálni fog. A 2Mbps-es csomag árát néztem pár szolgáltatónál 36-42 euro közötti árszinten mozgott, az úgy ~10,000Ft-os árszint ami kevéssel de kedvezőbb mint a hazai. Pl. egy 12Mbps-es csomag 53 euro, kíváncsi leszek idehaza Tí mennyért adja majd a hasonló csomagják, szerintem közel hasonló árszint lesz. Szlovéniában broadband penetráció ügyileg jól állnak, jobban mint mi, ők közel vannak a fejlett nyugati szint számadataihoz míg a miénk fele, harmada a fejlett nyugatinak.

  • shabbarulez

    őstag

    válasz Marschlakó #1756 üzenetére

    Sasolj ide: [link]
    Over 4.2 million customers,
    >19% penetration rate

    Idehaza 33% körüli ez az érték. Szóval én nem látom hol van ez a ''telefon ellátottság messze veri a magyar penetrációt''

    Erről a 300ezer horvát wireless ügyfélről nem igazán írnak a statisztikák, meg azért a wireless megoldások mint fő kapcsolódási mód inkább kényszer szülte megoldások, nem az az ''igazi'' broadband.

    Kicsit olyan ez mint a legutóbbi OECD report amiben a csehek hirtelen elénk ugrottak azzal hogy előhúztak a kalapból plusz 200ezer broadband ügyfelet úgy hogy hozzáadták az other csoporthoz az ezen számosságú fix elérésű 3G ügyfélkörüket amit az egyik szolgáltató kínál. A broadband minősítésen ott csúszott ez át hogy a 384kbps-es névleges sebesség fölötte van a minimumként elvárt 256kbps-nek, meg kvázi fix is az elérés mert home gatewayt ad hozzá a szolgáltató. Csak ha az adott szolgáltató IX adatforgalmát leosztjuk ezzel az ügyfélszámmal akkor az átlagos ügyfél adatforgalom 100Mbyte/hónap alatt marad. Ráadásul ez a szolgáltató kínál ADSL-t meg más elérést is szóval a csak 3Gs ügyfelekre hasítunk ki ebből egy rész akkor ez az érték inkább erősen 50Mbyte/hó körül lesz. Ezt meg nem igazán lehet broadbandnek nevezni, azért egy ADSL, kábelnet kapcsolat esetén az egy főre eső átlag adatforgalom erősen több Gbyte/hó mértékű és az már igen szignifikáns eltérés, majdhogy nem 50x-es. Ami ismét jól jelzi hogy az is kényszer szülte ''broadband'' alternatíva, nem igazi szélessáv.

    Na de hagyjuk nagyon elkanyarodtunk a Digi témától, habár túl sok új hsz. nem igazán érkezik ezen témakörben.

  • shabbarulez

    őstag

    válasz Rick2 #2820 üzenetére

    Újnak semmiképp nem mondanám, lassan egy éve megy a szolgáltatás. Egyébként is van saját topicja, csupán a keresést kellett volna használni: [link]

Aktív témák