- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Rárepültek a gyártók a Snapdragon X-re
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Milyen TV-t vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
-
Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
ma Kínában más néven már startoltak, az európai árak magasabbak, de elviselhetők.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
ph A gyártó Super sorozatú, 12, valamint 16 GB VRAM-mal ellátott megoldásai a szabadba nyomják a meleg levegőt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
atee_13
őstag
Nagyvonalakban a sztori:
Tavaly lakásvásárlás elkezdődik garázs nincs. Ügyvédnél alá kellene írni bácsi visszalép, de én már vettem egy fiat puntot. Kevés km kívül kicsit ütött kopott, de gondoltam úgyis kinn áll olcsó volt jó lesz.
Másik lakásvásárlás lett a vége és lett garázs is áram is van benne. Puto motorikusan hibátlan, felhasználásban heti egyszer 25 km oda majd vissza de ott lenne elektromos töltő + itthon kisvárosban jönni menni. Hosszabb távra van egy Vitára a családban azt használjuk.
Gondolkoztam csérében is, de kb ár/érték arányban nem nagyon van értelme lecserélni csak 3-4 milla körül.
Aztán jött a gondolat, hogy 2020 ban majdcsak foglalkoznak elektromos átalakítással. Azt hiszem osztrákoknál pl van egy cég aki teslákba tesz hatótávnövelőt és kiszámolták, hogy kisebb akkuval is nagyobb hatótáv lenne ezzel olcsóbb is.
Aztán megnézni, hogy mit lehet kezdeni a puntoval és ha más nem azt eladni venni egy donort motorhibás valamit vagy motor nélkülit és abból elektromosat. Sajna nincs sok erre szánt lóvé így nagy összegben nem gondolkodnék, de ha belefért volna ez a Donor + 1-2 milla még kivitelezhető lett volna. -
atee_13
őstag
Utána gondolkodtam rajta én is mert lehet jobb lenne egy kicsivel nagyobb méretű donor a puntot meg eladni és talán így jöhetnék ki legjobban az ügyletből. De egyébként a punto kb fél méterrel hosszabb mint a micsubicsi
Lehet matekra nem lenne olcsóbb, de lenne benne egy 0 km es villany meg egy 0 km es aksi ennyi felárat megérne … de úgy fest nem lesz belőle semmi -
-
Ezekiell
veterán
Ha valóban az a cél, hogy az autóállományt zöldítsék, akkor megemelik a keretet. De szerintem se fogják...
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
hhenry
őstag
Azért ebben a füstösökben,van egy elég erős lenézés,mondjuk az egész villanyautós közösség tele van emberekkel akiknek beakadt,hogy csak a villany,(ők használják ezt füstös kifejezész)persze van pár tisztán látó.
Egyébként a korábbi hozzászólásodra válaszolva jogosan "nyafognak" egy Porsche,Audi Plug-inra ne kerüljön már zöld rendszám,ahogy az M-es BMW-re sem -
Ezekiell
veterán
Fogalmam sincs, mikor vizsgálják felül a jelenleg kiadott rendszámokat. Mivel még nincs ilyen autóm, ezért ebbe a részbe nem ástam bele magam sose. Bocs
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Őőőő, ez már elég régóta így van. Zöld alapszínű rendszámra a zéró emissziós, a tisztán elektromos hajtású, illetve a belsőégésű motorral is rendelkező, de tisztán elektromos üzemben 25 vagy 50 km megtételére képes autók jogosultak. [link]
Ezt rebesgetik, h szigorítják, erről én is hallottam, de arról konkrétat nem tudok.
Edit: Most nézem, hogy hülyén fogalmaztam #433-ban, mea culpa, szigorítani FOGNAK és jelenleg 50km.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
biker
nagyúr
Nekem 64kWh-s akkum van, és DC-n is jól tölt, így kb évente 2x kell (mármint kötelezően kell mint végső megoldás) az AC kábel, de pont azért, hogy ha annyira nagy a baj, hogy kifutottam a töltésből, és nincs DC oszlop sehol, és azonnal valamilyen áram kell, akkor hogy ne szívjak, van egy 10m-es Type2 kábel és a gyári töltő mellé egy 15m-es hosszabbító még.
De eddig csak "miért ne töltsünk" miatt volt használva a type2 kábel. Végszükségig még nem jutottam, de jó érzés hogy akár 2-3 autó is a töltő előtt lehet, megoldom a töltéstElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Ck.
addikt
Sok infót még nem tudok mondani mert még nem vettem át, de ha minden jól alakul akkor még a hét hátralevő napjaiban meg fog történni, remélhetőleg már ma.
Elsősorban munkába (A-ból B-be kb. 8km), bevásárlásra, kisebb kirándulásokra és évente 1x egy Anglia-Magyarország-Anglia útvonalra van használva a szekér. Egy 2016-os BMW 520d-t kellett váltani, az utóbbi időben beütöttem picit a fejem (hozzáteszem, hogy többek között troli mániás is vagyok ) és mindenképp hybrid, plugin-hybrid vagy tisztán elektromos témában gondolkodtam.
Felmerült többek között a Zoé, i3 rex, új Leaf, Lexus IS 300h, NX300h, BMW 330e, 530e, stb. Végül a BMW-ket elvetettem, mert szerettem volna valami mást is kipróbálni, az i3 még esélyes volt ugyan, de a Magyarország-Anglia táv még a rex ellenére is túl sok kompromisszumot jelentett volna.
A többi versenyzőnél szintén vagy a kompromisszum, vagy a menetteljesítmény vagy az ár volt a nem megfelelő. Pedig nagyon szerettem volna a Lexust is, de az NX300h nem volt eléggé dinamikus és mellette elég drága is volt, az IS300h-ban pedig konkrétan nem is fértem el.Végül a befutó egy olyan jelölt lett, ami rajta sem volt eredetileg a listán, de utólag nagyon örülök, hogy rátaláltam, mert szinte minden elvárásnak maximálisan megfelel, valamint erőben és nyomatékban is lesz vigyor bőven.
A győztes egy 2017-es Mercedes-Benz S205 C350e (T-modell) lett. Ahogy számolgattam kiadja a matekot, kb tisztán elektromosan fogok tudni járni dolgozni, de konkrét számadatokkal még várni kell egy picit sajnos.[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
"Miert is lehet gond a Zoe toltese, engem is erdekel,"
Röviden: mert szar
Hosszan: mert nagyon szarSzóval ha otthon egy fázisról töltöd, SOHA, és ezen kívül SOHA semmilyen körülmények közt NE!
3 fázisra van kitalálva, nem fedélzeti töltője van, hanem a hajtó motort használja trafónak a Renault, innen tolja a DC-t vissza mint mikor visszatermel az autó. Ez csak 3 fázisról nagy árammal jó, legalább 3x16A akkor már 10% alatti a veszteséged. 3x10A már 15% veszteség, 3x6A kb 20% és 1x10A esetén 30% feletti a vasveszteség. Ekkor egy sánta üzemben járatott trafó szenved.
Idióták, kitalálták okosabbak mint mindenki más. Igen, mert olcsón 22/43kW fedélzeti töltőt kapnak, de cserébe nem jó
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
veterán
Szia!
Illetve természetesen minden hozzáértő véleményére kiváncsi vagyok.Morfondírozok, hogy eladom a Volvo V60 PHEV-et, és veszek egy rendes autót (kevésbé városba valót). Mivel nagyon praktikusnak és a bp-i dugóban idegnyugtatónak tartom az elektromos üzemet, így azon is gondolkodom, hogy veszek a benzines mellé egy olcsó villanyost.
Elsősorban az Ion / C-Zero / i-Miev trió a cél. Ezek milyen állapotban vannak 100 000 km környékén?
Bármi fontos tudnivaló róluk?Az megvan, hogy nincs akksi-hűtés. Max Biatorbágyig mennék vele, az kb. 2x25 km, amúgy napi 2x9 km, de örülnék, ha nem lenne muszáj mindennap töltenem. Illetve pár év múlva még eladható állapotban maradna.
Vagy legyen inkább Leaf? (A trió méretre megfelelő, max. 2 személy.)Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Köszi a részletes választ, igazából azért kérdeztem, hogy a már meglévő Type2-Type2 kábellel lehet-e valamit kezdeni a Nissan töltését illetően egy átalakító beiktatásával. De ezek szerint ha jár hozzá Type2-Type1 kábel, akkor semmi probléma.
Páromnak keresünk amúgy lektromos óttót és igazából ami jelenleg elérhető és tetszik is, az a Leaf és a Zoé. 2014/utáni évjárat, 24/22 kWh-s verziók játszanak. Szerinted is a Leaf összeségében jobb autó?A Zoé saját akksival drágábbra jönne ki, bérelve pedig havi 50-100 font lenne az akksi. Összeségében inkább a Leaf felé hajlunk, felszereltségben is jobbnak tűnik és az egész autó kinézete és összerakása valahogy jobban bejön és ahogy olvasgatom a Zoé tud meglepetést okozni különböző töltéselektronikai hibákkal.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Jaj, nektek is megcsukták az óttót? nagy a kár?
Igen, utánaolvastam a Leafeknél az akksi hűtés hiányának, ezért csakis kizárólag teli 12 pálcásat nézünk, alacsony kilométerrel. Tudom, hogy a pálcával is tudnak okoskodni, ezért próbálunk biztonságos helyről, jó hírű kereskedésből vagy márkakepviselettől vásárolni. Szerencsére itt azért annyira nem jellemzőek a szélsőséges időjárási körülmények és a nagy meleg sem tart hosszú ideig, ezért remélhetőleg az akkumulátor is jobban szereti az itteni klímát.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Nagyon sajnálom, teljesen átérzem a helyzetet. Remélem mielőbb megoldódik. Én a mai napig nem tudtam ennyi hét távlatából sem túl tenni magam a történteken, valamint márkaszerviz ide vagy oda, nem vagyok 100%-ig elégedett a javítással sem, ami az illesztési hézagok szimmetriáját illeti. Átvételkor is megjegyeztem, majd megnézték és mondták, hogy minden érintett elem körbe lett mérve és a gyártó által előírt tolerancia határon belül van. Valószínű lesz még egy köröm vissza.
Tegnap voltunk tesztvezetni Nissan Leafet és Zoet is, a Leaf kiesett elég gyorsan, hosszában nem állítható a kormány, páromnak nem volt túl kényelmes és a belsejét is túl komornak találta. Viszont a Zoe nagyon tetszett neki, egyelőre ő a befutó, de még gondolkodunk picit rajta.
Az igaz, hogy a 22 kWh-s Zoek közül a megegyező kapacitás ellenére e a 2015 július utániak nagyobb hatótávval rendelkeznek?
Tegnap egy 2013 év végi modellt tesztvezettünk, Renault márkakereskedésben, nagyon ajánlgatták, tulajdonképp egy volt bemutatótermi autó, mindössze 800!!!! (Nyolcszáz) km van benne, árban is nagyon jó, csak kérdés hogy ez hogy nem volt használva inkább előny-e vagy hátrány, valamint ha tényleg volt változás 2015-ben, akkor mennyivel lennénk hátrányban a 2013-assal. A kilométer nagyon csábító, tényleg szinte új az autó kívül-belül, valószínű nem találnánk még egy ilyen alacsony futással rendelkezőt, 1 év Renault garancia ami bővíthető, valamint 2 év ingyenes szerviz.
Van még hasonló árban egy 2016-os, de abban 60 ezer km van.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Közben utánanéztem, elviekben papíron 20 mérföld (32 km) pluszról beszélünk a 2015 július utaniak esetében, azonos akku kapacitás esetében.
Mit gondolsz egyébként konkrétan egy ilyen 2013-as, tehát még a régebbi, de mindössze 800 km-t futott példányról? Ugyanannyi pénzért ezt vennétek vagy inkább egy 2016-os példányt de 40 ezer km-rel? -
Igen, 15-20m2-nyi modullal már megvan szép idő esetén, ami egy méretes háztetői egység.
#668: ha azok 300+W-os táblák, akkor stimmel, nyáron kb 2-3óra alatt elvileg fel kéne hogy húzzon 25-30kWh-t nulláról 100%-ra.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Ck.
addikt
Valószínű az elem mögött levő alkatrészek miatt nem
lehet megfelelően hozzáférni, de én is csak találgatok, sajna nem én vagyok a megfelelő ember. Karosszériás topikban kérdezősködtél esetleg? Helyileg merre vagytok? Az autó saját lábon tud közlekedni? Ha sikerülne találni egy szakszerű karosszéria javítót, el tudnátok vinni az autót akár messzebbre is? Valamint a biztosító fizet bármilyen általatok választott hivatalos javító szakműhely esetén?
[ Szerkesztve ]
-
Az autósok többsége úgy is 1személyes melóba ingázó, lehetne akár smart kategória is óccón.
Ha terjeszteni akarják a technológiát, akkor ahhoz olyan min 200km hatótávú kocsik kellenek, amik nem 2-3x annyiba kerülnek, mint az r=1 polgár való életbeni alternatívája (2-5éves benzines v dízel).
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Ck.
addikt
Igazából ez közút volt, Angliában. Itt 60 mph a korlát, ami olyan 102 km/h-nak felel meg. Nagyon fogytán volt a kraft, az előző töltő nem működött és még nem ismertük az autó határait és nem is akartuk feszegetni, ezért beálltam 60-70 km/h-ra, megelőzni nem tudtak mert egyrészt előzni tilos volt, ahol meg lehetett volna, ott kacskaringós út volt és nem volt senkinek vér a pucájában. Csak a villogás, a duda, meg a seggembe mászás volt. A végére tiszta ideg és lelkibeteg voltam, amikor megláttam a tükörben levő sort mögöttem. Először elkezdtem indexelgetni és minden mellékutcába félig behúzódni, hogy kikerüljenek amivel megint csak energiát és lendületet veszítettem, de miután fél percenként 3x is lehúzódtam és 10 perc alatt kb 500 métert haladtunk a lehúzódzgatás miatt, kicsit felment a pumpa, hogy nekem miért van kevesebb jogom az úton lenni, mint nekik...így a végén már le sem húzódtam, csak mentünk, de borzalmas élmény volt. Az örökös vadidegenekkel szembeni megfelelési kényszer erre csak rátett egy mégnagyobb lapáttal.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Szerintem a fél percenkénti 50-ről állóra fékező megállásokat, majd onnan az autó újbóli mozgásba hozásához és visszagyorsításához szükséges energiát azért nem fedezi a rekuperálás. De ha mégis, akkor sem életszerű a dolog, ennél a konkrét szituációnál másnap reggelig is ott udvariaskodhattam volna az út szélén, akkora forgalom volt. Másrészt ígyis az 5 órás út 12.5 órás lett, ennél jobban már sem fizikai erőm, sem idegállapotom nem lett volna tovább nyújtani. B opció egyébként nem volt, az ingyenes sárga angyalt leszámítva. Ettől függetlenül imádom a villanyautózást, csak a sok elmeháborodott barmot nehéz elviselni az utakon.
Igazából azért kérdeztem, hogy ezt ki hogyan éli meg, mert nekünk ez volt az első komolyabb elektromos utunk, ráadásul kis hatótávú autóval, oda-vissza ~1100 km-t tettünk meg a néhány nap alatt és a régi autóból átülve szokatlan volt ez a tervezgetés, emelkedőn felfelé exponenciálisan csökkenő, ijesztő kilóméterek és az alkalmankénti csiga tempó. Ettől függetlenül én már csak elektromos autót vennék. -
Ck.
addikt
1 évben egyszer belefér egy ilyen túra, legalább át lett kicsit mozgatva az akksi. Azért a villámtöltés sem az ördögtől való, főleg a hőmérséklet monitorozása mellett és odafigyelve az ideális töltési szintre. Sokkal nagyobb gyilkos a lemerítés és az állandó 100 %-ra töltés és kábel bedugva hagyása. Természetesen az állandó villámtöltés sem egészséges és hosszútávon egész biztosan egy 8-10 amperes otthoni konnektoros töltés egészségesebb, de tudatosan töltve és odafigyelve a villámtöltés sem ellenség.
Előbb-utóbb afelé haladnak az akku méretek, hogy az otthoni kiépített 3 fázisú töltés is karcsú lesz, marad a végén a villámtöltés, mint egyedüli élhető alternatíva.Ez egy már előre lefoglalt nyaralás volt egyébként, amit a Mercivel akartunk volna kivitelezni, de az akksija az utolsó pillanatban végleg megadta magát, mármint a kis 12 voltos és senki, sehol nem vállalja a cseréjét, mert olyan helyen van: [link]
A Mecedesnél pedig csak 2-3 hetes előjegyzés van, ezért mentünk a kis Leaffel. A visszaúton szereztünk már RFID kártyát, így azok a töltőpontok is elérhetővé váltak, ahol bankkártyával nem lehet fizetni (nem is értem ezt a fajta kib*szást a halandó autóssal), így végül már nem volt vészes a dolog, de azért igényel alapos előre tervezést és B, illetve C opciót egy ekkora túra (az ország másik felébe mentünk). A sárga angyal itt szerencsésebb, mert helyben feltöltik az autót egy minimális szintre a legközelebbi töltőhöz, vagy pedig a hajtott tengelyt vagy az egész autót megemelve vontatják el a kicsit. De szerencsére egyikre sem került sor.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Visszafelé úton az utolsó töltés 30 km-re volt a háztól, 80%-ig volt feltöltve és olyan 60% körül értünk haza.
Visszatérve a korábbi beszélgetésre, igen, évente egyszer nyaranta autóval jövünk haza, a teljes út 1881 km egy irányba és ez van durván 2x900 km-re szétosztva, közte egy éjszakás megállással, ahol lassú árammal lenne feltöltve. Közte lenne igazából a két 900 km-es szakasz, ami során par villámtöltés lenne a megoldás. Igazából ha elmegy a Merci, akkor agyalok hogy meg tudnám-e oldani az utat 40 kWh-s akksival vagy mindenképp szükség lenne a 60-asra. Az év 360 napjában minden másra tudnám nélkülözni a belső égésű motort és jó lenne, ha erre az egy útra is meg tudnánk nélküle oldani.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Az oda fele út volt igazából a para, amikor megérkeztünk a GPS szerint a töltőhöz 5% akkuval és valójában becsalt egy elhagyatott, kamion parkoló mögötti pusztába, egy tanyára vezető föld út mellé, majd közölte, hogy megérkezett. Akkor majdnem összesírtam magam. A valós töltő onnan még kb 3 km-re volt, teljesen más irányba. Mind a megtehető km, mind a % helyén csak “ - - - “ szerepelt. De végül oda is odaértünk, az oszlop 2%-os töltöttséget olvasott le. De sikerült, a saját lábán.
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
két dolgot kell betartani:
- ha lemerül, akkor töltsd fel, és ne tárold napokig üresen, mert véglegesen tönkremehet
- ha feltöltöd 100%-ra, akkor használd is, ne tárold napokig 100%-onaz összes többi felesleges küzdelem. ez a két dolog tudja drasztikusan befolyásolni az állapotot.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
cousin333
addikt
"Ja bocs, en arrol beszeltem hogy full elfogyott aram utan csak 80-90 km/h van."
És? Nincs olyan, hogy mész 200 km-t aztán rájössz, hogy igazából még 1000-et kellene... Itt külföldi útról volt szó, úgy kell csinálni, ahogy ők tették: teletölteni, teletankolni, és amint lehetséges (75% alatt) bekapcsolni a REX-et, és járatni, amíg van üzemanyag, majd kimenni tankolni. Ha nagy a tempó, akkor a REX motor nem bírja, és fogyni fog a töltöttség. Feljebb nem nagyon megy, mert akkor a REX lekapcsolna. Nem töltésre van, hanem szinten tartásra. Nem tudom, megnézted-e a videót, de 1400 km-t mentek csak tankolásokkal, 75%-nál kapcsoltak REX-et, és a végén még maradt nekik 35%, pedig ez a kis akksis (60Ah-s) verzió volt! Szerintem ez bőven vállalható, ha nem derogál 1xx kilométerenként utántölteni, ami kényelmetlen, de tényleg kb. 5 perc. A töltés mindenképpen több időt venne igénybe.
ui: az áram nem tud "full elfogyni", mert 7%-nál mindenképpen bekapcsol a REX...
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
Köszönöm, hogy újra(?) begépelted a kedvemért.
Ahhoz képes, hogy a srác mennyire benzinvérű, szerintem teljesen korrekt a villanyautós videója (ez, meg a folytatás is). Amit itt szimulált, az a legrosszabb szcenárió, bizonyára több alkalma is lett volna tölteni a kocsit, ha máskor nem, a köztes szálláson. A videó elején és végén teljesen korrektül elmondja, miért nem töltött egyszer sem az út során. És azért nem akart áramból menni, mert a normál autópályás haladáskor kevés a kismotor teljesítménye, így az út során - ahogy az látszott is - folyamatosan csökkent a töltöttség.
A BMW a REx-et alapvetően szükségmegoldásnak szánta, gyakorlatilag egy csomagtartó alá (helyett... ) beépített aggregátorról beszélhetünk. Nem hajtja a kerekeket, csak tölti az akkut. A 17 kWh/100km-es fogyasztási adat tehát a teljes valós, mozgatáshoz szükséges energiamennyiség, hiszen azt teljes mértékben a villanymotor fedezte. Tipikusan 110 km/h-s autópálya tempóval, lassabb részekkel (dugó, városnézés... stb.) egyáltalán nem elképzelhetetlen. Az átlagsebességük mindenesetre 90 km/h volt, illetve valószínűleg több, mert a vágóképek miatt álló helyzetben is sokszor be volt kapcsolva a kocsi, és akkor már számolja a menetidőt.
A benzinfogyasztást sehol sem látod, a barna csík mutatja a tank állapotát és a tippelt hatótávot, csak a "titkos" (szerviz) menüben tudod numerikusan is megnézni az aktuális üzemanyagszintet (literben), fogyasztási érték ott sincs.
A REx csak a töltés szinten tartására van, a töltöttségjelző (kék csík) feletti kis fehér nyíl mutatja, hogy hány százaléknál kapcsolta be a kismotort. Ezt megerősítve nincs is olyan kép a videóban, ahol ez látványosan alacsonyabban lenne, mint az aktuális töltöttség. Ami nem is csoda, hiszen ennél a tempónál a REx nem biztos, hogy képes lépést tartani a pillanatnyi fogyasztással, de ha mégis (pl. lassabb tempó miatt), akkor sem fogja a jelzés fölé tölteni. Ilyen legfeljebb akkor fordulhat elő, ha egy hosszabb lejtőn még pluszban visszatermel valamicskét.
Két fontos észrevétel a feltételezéseidhez: a REx motor nem binárisan működik, vannak különböző teljesítmény fokozatai. Kettő: álló helyzetben nem megy a motor (piros lámpánál sem!), szóval nincs olyan, hogy az autó a parkolóban pöfögve töltődik, miközben ők a McDonald's-ban tömik a fejüket.
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
A tempójuk 110-120 volt, de nyilván nem végig. A végén 90 km-es átlagtempó jött ki nekik.
Nyilván sok függ a vezetési stílustól, meg a körülményektől, de országúton, forgalomtól függően 70-100-as tempóval haladva (lakott területen persze 50) egy 12-13-as fogyasztást lehet hozni Comfort módban is (klíma/fűtés nélkül). A villanyautósok tesztjén is mérték a fogyasztást. Ők is mentek vegyes felhasználással, nem kevés autóút-autópályával, nekik 16,1 kWh/100 lett a vége. Az i3 elég hatékony, részben a keskeny gumik miatt, 100-110 km/h-ig elég versenyképes fogyasztást produkál. Az általam olvasottak alapján talán csak az Ioniq, ami egyértelműen jobb. Nagyobb tempónál már megjön az étvágya, de az sem vészes.A Rex amúgy biztos, hogy nem binárisan működik, a hangján is hallatszik (ami egyébként nem egy "sorhatos"). Van, mikor alapon duruzsol, de ha kell az kraft, akkor jobban erőlködik.
A "vonalig visszatöltés" nem 75%, hanem annyi, ahol éppen bekapcsoltad a kismotort! Ha leállítod a kocsit, akkor újra be kell kapcsolnod, ami lehet, hogy már csak 60%-nál lesz, vagy éppen még lejjebb, és akkor nem fogja neked 75%-re visszatölteni (hacsak nem a Mount Everestről gurulsz lefelé megállás nélkül). A 75% csak egy limit, ami felett nem is tudod bekapcsolni. Legalábbis nálunk: az USA-ban jogi okokból nincs meg ez az opció, ott csak a villany szinte teljes lemerülésekor kapcsolódik be magától. Ezért is szokták ott ezt a korlátozást "kikódolni".
Nem tudom, mi a valós oka a Rex megszüntetésének. Az látszik az eladási statisztikákból, hogy a 60Ah-s verziónál kb. fele-fele volt az eloszlás a sima és a Rex között, a 94Ah-nál már elhúzott a tisztán elektromos. A 120 Ah-nál nyilván még durvább lett volna az arány, azt gondolták, a 40 kWh már önmagában is elég, gondolom nem akarták Rex-el rontani a flottaátlagot. Az USA-ban mindenesetre még van 120Ah + REx.
Azért is csak 9 literes a benzintankja, mert így a villanyos hatótáv nem kisebb, mint a benzines. Pont azért hogy jogilag villanyautónak (vagy hatótáv-növelt villanyautónak számítson). Az USA-ban az EPA ciklus miatt kisebb az elismert elméleti hatótáv, ezért ott szoftveresen korlátozva van a benzintank, kb. 7 literre, hogy ez az egyenlőség továbbra is fennálljon. Persze ezt is ki lehet kódolni... Mivel a beépített akksi kapacitása azóta nőtt, a tank mérete viszont változatlan, ezért a villany hatótáv már egyértelműen meghaladja a benzinesét, így nincs többé ilyen probléma sem.
A videóban a teszt lényege pedig továbbra is az volt, hogy egy töltéssel, és csak tankolással mennyit lehet elmenni. Emiatt szándékosan nem töltötték akkor sem, ha tudták volna, és akkor sem mentek akkuról, ha belefért volna (pl. a végén Budapesten), mert látni akarták, mennyi töltöttség marad az út végén.
Szerintem elég nyilvánvaló, hogy így, benzint tankolgatva gyorsabb volt az út. A villany hatótáv kb. megegyezik a benzinessel, tehát ugyanolyan sűrűn kell tölteni. Sőt, villámtöltőt nem használunk 100%-ig, ennél a kocsinál még 90%-ig sem, szóval inkább többször kell tölteni. A tankolás kb. 5 perc, a töltés kb. 25, szóval etaponként 20 perc a különbség, összesen szvsz 4-5 óra difi adódik.
Ami a költségeket illeti: áramból (17,3*14,21=) 246 kWh-t fogyasztottak. Ennek a költsége áll szemben az általa írt kb. 90 liter benzinnel. Az mondjuk jól látszott, hogy a benzin ára erősen változott az út során, nyilván a villannyal ugyanez lett volna a helyzet.
"Allva toltest csak tippeltem, nem lenne teljesen logikatlan."
De, az lenne. Ez tisztán egy villanyautó, amibe amúgy vásárolható egy aggregátor, hogy a hatótáv-parások lelke is megnyugodjon (első verzió: nettó 18 kWh), illetve kicsit messzebb is lehessen vele menni, ha muszáj.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
A REx alapvetően arra készült, hogy tartsa a töltést. Ez elég macerás volna, ha mindig maximumon pörög... Azzal egyetértek, hogy nem ez a legoptimálisabb megoldás, de mint írtam, ez kiegészítésnek van, főleg a korai, 60Ah verziók hatótávja miatt. A legtöbb embernek általában az is elegendő, de azért egy tizenmilliós prémium autó vásárlása már megfontolandó, ha csak ennyi a hatótáv. De ha ez nem gond, akkor ott a tisztán elektromos verzió.
A REx alapvetően egy biztonsági tartalék, ha sokat akarsz (benzinnel) menni, jobban jársz egy "igazi" hibriddel. Az általad korlátozás felesleges szívatás lenne, pont a videóhoz hasonló esetekben. Ahol szándékosan, a teszt kedvéért tankolgatták, és nem jókedvükben. Jelezvén, hogy megoldható. Ha meg már hazaértek, akkor elég a városban, agglomerációban szűk 4000 km-t menniük minden ilyen extrém holland út után, hogy jobb fogyasztásuk legyen, mint nektek az Amperával. Szóval nem értem, hogy miért böki ennyire a csőrödet a REx.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
Bozso68
senior tag
Ezért fogalmaztam úgy, hogy arányaiban ugyanaz a matek fékezéskor, nem vettem pontosan számításba minden paramétert, pl. a légellenállást, de ezek szerint látod, miről van szó. Nekem a nagyobb akkus e-Niro elég nagy visszatermeléssel tud fékezni.
Most néztem bele egy véletlenül kiválasztott log-file-ba, amit egy OBD2-es leolvasón keresztül nyertem ki. Azon az úton 149,48kW lett a maximum teljesítményfelvétel, a visszatöltés pedig (-)91,01kW. Az e-Niro-val is meg lehet állni tuti-rekuperációval, a kormány mögötti bal oldali váltófül-szerű kar folyamatos húzásával. A fékpedál nyomásakor is először a rekuperációval fékez -ez nagyon jól látszik a műszerfal visszajelzésén-, de ott az üzemi fék is közbejátszhat, ezért nem nevezem visszanyerés szempontjából tutinak. Én jobban szeretem a fékpedált használni lassításra kis-közepes rekuperációs beállítással, a nejem pedig inkább max rekuperációval vezet, nem vagyunk egyformák.
Csúszós-latyakos elkövetkező időkben -ezen is megoszlanak fórumokon a vélemények- a rekuperációt viszont minimumra fogjuk venni.Az alábbi videón saját szórakozásomra az OBD leolvasóból nyert adatok animációját raktam térképre egy Baltonlelle-Öskü útvonalamról, ahol a sebesség sárga és a felvett teljesítmény/visszatöltés bordó színnel ábrázolt.
[ Szerkesztve ]
-
titán
Tudom, láttam, olvastam több helyen, hiszen elméletben lehetséges lenne, de pár hónapja pont láttam egy videót, ahol a szoftvert elemezve kiderült, hogy a szoftver nem kapcsolja.
Hányas évjáratú ampera/volt? Mert a hegyi működésben különbség van a 2012 és a 2013 modellek között.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
A hegyi mód nem arra van, hogy hegyen segítsen felmenni a hegyre, hanem hogy a generátor többlet energiát termeljen a hajtás mellett, tehát növekedjen a töltöttségi szint. Nem a hegyen kell bekapcsolni, hanem a hegy előtt. Alacsony feszültségnél gyenge a hajtómotor teljesítménye, ezért előre feltölti a feszültséget, így nagyobb erőtartalékot képezve a villanymotornak a hegyre, amikor kell neki.
evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Túra és kirándulás topic
- Politika
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- sto1911: Pinball FX3 PH! verseny
- ASUS routerek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- OTP Bank topic
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs