- Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Kompakt vízhűtés
- Gaming notebook topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen TV-t vegyek?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Intel GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung LCD és LED TV-k
- Ezért jött hardveres sugárkövetés nélkül a Hellblade II
Hirdetés
-
Broken Roads teszt
gp Azt, hogy mi történt az atomháborút követően Amerikában, jól ismerjük a Falloutokból. A Broken Roads e történetet ausztrál szempontból meséli el – igencsak hasonló eszközökkel.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
cousin333
addikt
A tempójuk 110-120 volt, de nyilván nem végig. A végén 90 km-es átlagtempó jött ki nekik.
Nyilván sok függ a vezetési stílustól, meg a körülményektől, de országúton, forgalomtól függően 70-100-as tempóval haladva (lakott területen persze 50) egy 12-13-as fogyasztást lehet hozni Comfort módban is (klíma/fűtés nélkül). A villanyautósok tesztjén is mérték a fogyasztást. Ők is mentek vegyes felhasználással, nem kevés autóút-autópályával, nekik 16,1 kWh/100 lett a vége. Az i3 elég hatékony, részben a keskeny gumik miatt, 100-110 km/h-ig elég versenyképes fogyasztást produkál. Az általam olvasottak alapján talán csak az Ioniq, ami egyértelműen jobb. Nagyobb tempónál már megjön az étvágya, de az sem vészes.A Rex amúgy biztos, hogy nem binárisan működik, a hangján is hallatszik (ami egyébként nem egy "sorhatos"). Van, mikor alapon duruzsol, de ha kell az kraft, akkor jobban erőlködik.
A "vonalig visszatöltés" nem 75%, hanem annyi, ahol éppen bekapcsoltad a kismotort! Ha leállítod a kocsit, akkor újra be kell kapcsolnod, ami lehet, hogy már csak 60%-nál lesz, vagy éppen még lejjebb, és akkor nem fogja neked 75%-re visszatölteni (hacsak nem a Mount Everestről gurulsz lefelé megállás nélkül). A 75% csak egy limit, ami felett nem is tudod bekapcsolni. Legalábbis nálunk: az USA-ban jogi okokból nincs meg ez az opció, ott csak a villany szinte teljes lemerülésekor kapcsolódik be magától. Ezért is szokták ott ezt a korlátozást "kikódolni".
Nem tudom, mi a valós oka a Rex megszüntetésének. Az látszik az eladási statisztikákból, hogy a 60Ah-s verziónál kb. fele-fele volt az eloszlás a sima és a Rex között, a 94Ah-nál már elhúzott a tisztán elektromos. A 120 Ah-nál nyilván még durvább lett volna az arány, azt gondolták, a 40 kWh már önmagában is elég, gondolom nem akarták Rex-el rontani a flottaátlagot. Az USA-ban mindenesetre még van 120Ah + REx.
Azért is csak 9 literes a benzintankja, mert így a villanyos hatótáv nem kisebb, mint a benzines. Pont azért hogy jogilag villanyautónak (vagy hatótáv-növelt villanyautónak számítson). Az USA-ban az EPA ciklus miatt kisebb az elismert elméleti hatótáv, ezért ott szoftveresen korlátozva van a benzintank, kb. 7 literre, hogy ez az egyenlőség továbbra is fennálljon. Persze ezt is ki lehet kódolni... Mivel a beépített akksi kapacitása azóta nőtt, a tank mérete viszont változatlan, ezért a villany hatótáv már egyértelműen meghaladja a benzinesét, így nincs többé ilyen probléma sem.
A videóban a teszt lényege pedig továbbra is az volt, hogy egy töltéssel, és csak tankolással mennyit lehet elmenni. Emiatt szándékosan nem töltötték akkor sem, ha tudták volna, és akkor sem mentek akkuról, ha belefért volna (pl. a végén Budapesten), mert látni akarták, mennyi töltöttség marad az út végén.
Szerintem elég nyilvánvaló, hogy így, benzint tankolgatva gyorsabb volt az út. A villany hatótáv kb. megegyezik a benzinessel, tehát ugyanolyan sűrűn kell tölteni. Sőt, villámtöltőt nem használunk 100%-ig, ennél a kocsinál még 90%-ig sem, szóval inkább többször kell tölteni. A tankolás kb. 5 perc, a töltés kb. 25, szóval etaponként 20 perc a különbség, összesen szvsz 4-5 óra difi adódik.
Ami a költségeket illeti: áramból (17,3*14,21=) 246 kWh-t fogyasztottak. Ennek a költsége áll szemben az általa írt kb. 90 liter benzinnel. Az mondjuk jól látszott, hogy a benzin ára erősen változott az út során, nyilván a villannyal ugyanez lett volna a helyzet.
"Allva toltest csak tippeltem, nem lenne teljesen logikatlan."
De, az lenne. Ez tisztán egy villanyautó, amibe amúgy vásárolható egy aggregátor, hogy a hatótáv-parások lelke is megnyugodjon (első verzió: nettó 18 kWh), illetve kicsit messzebb is lehessen vele menni, ha muszáj.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs