- Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Gaming notebook topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Azonnali fotós kérdések órája
- Kompakt vízhűtés
Hirdetés
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
ph A E-ATX lapokat is fogadni képes torony új verziója zajcsillapító paneleket és teli előlapot kapott a némaság érdekében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Andras6800 #5461 üzenetére
Detto. Kinéztem egy e-tront. Hát most vagy marad Hans, vagy megyek vissza teljes olajkályha vonalra, pláne hogy van céges kártya.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Andras6800
senior tag
válasz Andras6800 #5468 üzenetére
Lejárt a szerkesztési idő..
nagy kérdés igaziból az lesz, hogy a többi szolgáltató követi-e. Úgy is Jan első hetében kell döntenem. Addig még figyelem az árakat.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Semin
senior tag
válasz Andras6800 #5468 üzenetére
Ami még megérheti az az előfizetéses konstrukció.
Eddig csak viccnek volt jó, de lassan lehet érdemes megpislantani. (Főleg ha sokat használja az ember) -
titán
válasz Andras6800 #5493 üzenetére
A 38 forintos áram gyakorlatilag tényleg ingyen van. Viccesen alacsony az ár. Még a 70 forint is röhejes.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
válasz Andras6800 #5493 üzenetére
Nem, nem 5Ft az áram ára. Amíg be nem jött a rezsócsökkentés, ha megnézed 2-3 évvel ezelőtt, 12,4Ft/kWh volt. Azért vitték le 5Ft-ra, mert ennyi kb az önköltségi ára paksnak, ezáltal hihető alacsony érték, és a rezsicsökkentés az áram árára vonatkozik, nem az RHD-ra, így ha feltolják az rhd-t és le az áram árát az nekik jó.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
titán
válasz Andras6800 #5498 üzenetére
hogy jön ki a töltőoszlopon vásárolt áram ára egy 50kW-os DC-n:
Áramár: 200 Ft
RHD: 30 FtFix díjak havonta:
havi töltőoszlop fogyasztás: 0,1 * 24 * 30 * 230 Ft = 16 650 Ft
havi meddő díj: 500kWh * 6 Ft = 3000 Ft
elosztói alapdíj: 55300 Ft / 12 = 4608 Ft
elosztói teljesítménydíj (50 kW DC): 55,2 kW * 11784 Ft / 12 = 54 206 Ft
oszlop havi tőkeköltsége (0% infláció mellett): 120 000 Ft
oszlopon eladott energia átlagosan 2000 kWhegy kWh-ra eső fix díj 198464 / 2000 = 99 Ft
rendszerüzemeltetés, fejlesztés, számlázás, ügyfélszolgálat: 15 Ft / kWhösszesen: 200 + 30 + 99 + 15 = 344 Ft + Áfa = 437 Ft
Minden kWh ez alatt eladott energia veszteséges volt.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz Andras6800 #5499 üzenetére
Hallottam egy elég érdekes előadást ezzel kapcsolatban.
A kettősség jellemzi most a gazdasági szakembereket.
Az infláció az ami most prioritást élvez, mivel igen magas, de még kb így is fele a 90-es évek közepén -vége fele “produkáltnak”.
Ha egyik szempontból nézzük a rezsicsökkentést, akkor azt lehet hallani, hogy nem gátolja a fogyasztás visszafogását, tehát, ahogy írtad, pontosan az ellenkező dolgot váltja ki, nem spórolnak az emberek. Ezzel sokan nem értenek egyet, mert az átlag emberek igenis figyelnek erre.
DE! és itt az amit egy előadáson felhoztak, hogy abba is bele kell ám gondolni, hogy ha a megélhetési költségek rezsi része is piaci alapú lenne, (kb. a mostani ár 2x-ese, vagy ennél is több, de ennek mértékét a fene sem tudja most pontosan) akkor mindennek olyan szinten emelkedne az ára, amelyet az átlag ember sem tudna már kifizetni.
Pl. egy cég eddig 1 db papírzacskót 2,5 forintért állított elő annak az ára is megemelkedne mondjuk 1 forinttal, mivel a cégvezetőnek is fizetnie kell a megemelkedett gázt/villanyt, a könyvelőnek is, a gépsoron dolgozónak is, a TMK-nak is, a targoncásnak is, és így tovább. Mindenkinek fel kellene emelni a bérét, hogy a plusz 40-50-70.000 forinttal több rezsit ki tudja fizetni.
Ez tovább generálja a drágulást, mindenki emel, így mindennek emelkedik az ára , így egyes termékekre nem lesz szükség, mert már egyes termékekre nem költ az ember. Tehat több területen biztosra prognosztizálható a recesszió.
Minél több recessziós ágazat van, annál nagyobb a gáz, annál nagyobb visszaesés lesz az addig “menő” területeknél is! Minél szegényebbek vagyunk, annál szűkebb (megélhetési) termékekre költünk csak.
Lehet nagyon önös érdekeket nézek, de nekem még most pontosan jól jön a pl. csökkentett villany ár. Ha nem lenne, és mondjuk 400 forintért tudnék tankolni 1 KWh-át, akkor biztosan nem villanyautóval járnék, hanem mondjuk tömeggel, ami kb plusz 2 órát venne el minden nap pluszban az életemből, családomtól, és így elég komolyan nyomra ra a bélyeget az életérzésemre.
Ráadásul ebből adódóan munkahelyvaltas, vagy lakáscsere válna indokottá, újabb hitel, újabb gond nyűg.
Nem tudom… bonyolult dolog ez…[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
biker
nagyúr
válasz Andras6800 #5511 üzenetére
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz Andras6800 #5507 üzenetére
Több dologban nem értek veled egyet, de ez nem baj...
Anélkül, hogy tovább folytatnám a témát, azért csak hirtelen egy dologra érdemes lenne, ha ránéznél, ha már a németeket hoztad fel példaként.
Az E.on.de oldalon magad is láthatod, hogy a németeknél épp most vezetik be a támogatást, ami egy átlagos családi fogyasztást számolva 20.000 forintnak megfelelő 48€ lesz az áramra, és van támogatás a gázra is!Számomra ez is azt mutatja, hogy egyrészt a németeknek is számít még ez a kis összeg is, másik pedig az, hogy náluk is bevezetik a rezsicsökkentést, tehát szerintük sem annyira kontraproduktív...
Részemről itt a vége ennek a témának, mert tényleg nem ide tartozik...
[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
titán
válasz Andras6800 #5511 üzenetére
Az a baj, hogy nem napi tőzsdei árakon vesz bárki is energiát töltésre. Éves lekötések vannak. nem a HUPX hanem a HUDEX árak a mérvadók. Az ott látott számokra jön rá az energiakereskedői haszon (~30% a semmiért), és azon az áron kapja mindenki a villanyt.
Egyébként az is zuhan be, épp égnek a spekulánsok ezerrel. De a 2023-as szerződéseket ez már nem érinti, ennek majd 2024-ben lesz jelentősége.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
WiZARD
addikt
válasz Andras6800 #5551 üzenetére
Nem, ez amit számoltam egy bruttó vs szaldó.
Azzal számoltam, hogy a havi fogyasztásom max 70%-át tudom a napelemek által termelt áramból fedezni. Lehet, hogy optimista, de szerintem ennyi talán működhet.10 kWp rendszerrel számoltam (kb ennyi fér a tetőre), valamelyik kalkulátorból az adott földrajzi hely alapján.
Ezek nyilván optimális, átlag számok. Lehet télen-nyáron rosszabb.
Nekem ezek hőszivattyús számok (a november-december az valós havi fogyasztásunk, a többi csak tipp). Hűtést/fűtést/HMVt, autók töltését, mosógépet, szárítógépet, mosogatógépet tudom nappalra ütemezni. Többi meg talán nem jelentős tétel.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
joghurt
addikt
válasz Andras6800 #5564 üzenetére
Szerintem addig bármi megváltozhat, de egy jogszabály jelenlegi szövege már megvan. 15 perces intervallumok, napi 5 zóna. (Tehát nemhogy havi, de még napon belüli kiegyenlítés sem játszik.) Ja, és a 15 perces intervallumok maximuma alapján megy majd a Lölő-perselybe a pénz. Tehát egyetlen vasárnap délelőtt megy véletlenül egyszerre a villanysütő, a porszívó, és egy hajszárító, és máris tejelhetsz az egész hónapra.
A tej élet, erő, egészség.
-
wassermann
addikt
válasz Andras6800 #5608 üzenetére
Természetesen nem az eljárással értek egyet! Azért mondtam csak, hogy ne idegesítse ezen tovább magát. A jó munkaerő elmegy, ennyi...
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz Andras6800 #5608 üzenetére
+1
Nem szabad szó nélkül hagyni! Azért lehet a magyarral bármit megtenni, mert mindenki kussol állandóan.A tudomány a valóság költészete!
-
Tiédetis
senior tag
válasz Andras6800 #5688 üzenetére
Én arra leszek kíváncsi, hogy megtudja-e állítani a részvények bukását?
Mert amióta mászk nekiállt twittel foglalkozni, meg mindenféle baromságot dumál, tesz, addig rombolja a kemény munkával felépített cégeit. Ha visszafordítja a zuhanást, akkor vélhetőleg nem lesz hosszú élete ennek a csökkentésnek. Szerintem..A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biker
nagyúr
válasz Andras6800 #5704 üzenetére
Az SE töltő semmi extrát nem ad neked, amit egy fele annyiba kerülő töltő ne tudna De miért ne... Ha már megvan az SE inverter, egy appból látsz majd mindent.
A kialakítás frankó, abból a fővezetékiből le lehet ágazni, rátenni egy A tipusú FI relével kombinált kismegszakítót, esetleg egy túlfesz levezetőt, és mehet a töltő. Egy ilyen kombó 3f esetén kb 70eFt + a munkadíj felszereléskor, attól függ te szereled magadnak vagy szakembör.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz Andras6800 #5714 üzenetére
sajnos ha más töltő lesz, akkor kell mérő vagy lakatfogós mérő. Így lehet logikusabb (egyszerűbb) egy SE töltő valóban.
Azt ne feledd, ha egy fázison 25a-el terhelsz, és kettőn meg 1-1A-el akkor a rendelkezésre álló teljesítmény 3x7a lesz! Csak szimmetrikus töltés érhető el 2 illetve 3 fázison. Tehát megéri ez esetben is a terhelések logikus elosztása.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz Andras6800 #5724 üzenetére
zoénál hatványozottan nő a veszteséged minél kisebb az áram, egyébként az akkut nem érdekli hogy 16kW vagy 10kW amivel töltöd, olyan jelentéktelen teljesítmény már az.
Írj bátran, ha eljutsz oda, "normál" töltők 3x32a max esetén valahol 150-230e+áfa közt mozognak, bár 200 felett már jár hozzá a terhelés megosztó solar rendszerhez is.
az SE töltője meg ha jól tudom olyan 370e+fa körül mozog, nem?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz Andras6800 #5728 üzenetére
egy 3x32A-es töltő, wifivel, BT-vel, RFID-vel, terhelés megosztóval, amit solar termeléssel is össze lehet kötni (és tud csak napelem árammal tölteni, vagy épp turbózni a hálózatot a termelt energiával) nálunk 229.000+ áfa de most akcióban csak 209.000Ft + áfa
https://e-autotoltokabel.hu/product/beny-elektromos-auto-tolto/Ok, ehhez be kell szerelni a hozzá adott mérőt, illetve a lakatfogóit, de ez minimális extra
Még a nagyon menő nemkínai design töltő is egy százassal olcsóbb
Ez a baj, az SE féle meg a Fronius wattpilot féle töltőkkel, ennyibe kerül a cimke rajta. És nem tud semmivel se többet másnál.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
stickrs
senior tag
válasz Andras6800 #5908 üzenetére
Hogy melyikkel kerül többe a közlekedés, az nagyban függ, hogy hol tölt az illető. Otthon napelemről, otthon kedvezményes, vagy normál áron, vagy munkahelyen. Ha nyilvános töltő akkor melyik ország, melyik szolgáltató árait vesszük alapul, stb.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
cOxeR
Ármester
válasz Andras6800 #5908 üzenetére
Hiú ábránd volt azt hinni, sokáig lehet majd spórolni… ott fordul vissza, ha elkezdik megszüntetni korlátozni a nem elektromos autókat… pl szmog vagy kerületek, városok alapján.
Illetve ahogy Tiédetis írja, lényeges, hol töltöd… beruháztál-e otthon napelemre, annak termelése elegendő vagy sem. Nem csak az autót kell itt megvenni, hanem a gazdaságos töltési/üzemeltetési lehetőséget. Nekem ma már lecsorgott, 50km-re való kakaó pont kost lestem rá, pedig alig múlt 10 óra, illetve direkt most tettem csak fel tölteni, hogy el használjam helyben amennyit csak lehet a termelésből. -
Bandit21
addikt
válasz Andras6800 #5908 üzenetére
Ennek nem tudom mi ertelme volt magyarra fordítani.
11.3 dollár az kb 4500 Ft ebből mentek benzinessel 160 km -t .
Hát ez Amerikában biztos így van de nálunk nehezen jön össze mert ez 4l 700 Ft os benya/100km ami 2800 Ft (lenne ha lenne 4 l fogyasztó autó ott ahol az e autót jellemzően használja a nép, a városban.Eközben otthon töltve 12-22 kw/100 km el, átlag 17 kw és legyen 70 Ft os áram és legyen 15% veszteség mellett is 1400 Ft ra jon ki 100 km.
Épp a fele a 2800-nak.
De optimális esetben 13 kw*39 el is tudok menni 100 km -t az meg 520 Ft.
Napelemmel meg...
Amerikai benzin árak mellett talán értelmes cikk de amúgy?
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz Andras6800 #5915 üzenetére
Nekem a amit mellé tettél azt hittem a kritika. Nem Te írtad, nem volt semmi gondom azzal hogy linkelted, más kérdés hogy nem értek vele egyet és épp volt időm (nem volt mert kw kwh hiba azért bele fért) es ki is fejtettem.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
cinemazealot
addikt
válasz Andras6800 #6190 üzenetére
Február közepén jelent meg egy cikk/teszt a villanyautosok.hu-n, aminek ugyan elsődleges célja a hőszivattyús fűtés hatékonyságának vizsgálata volt, a tesztelők mégis jelentős tapasztalattal gazdagodtak a gumiabroncsok területén is. Ennek eredményeként elektromos fogyasztás szempontjából egy négy évszakos gumival szerelt gép győzött, de fontos tényező, hogy ez egy téli teszt volt, így pl. ugyanennek az abroncsnak a nyári hatására érthetően már nem tért ki.
-
Andras6800
senior tag
válasz Andras6800 #6192 üzenetére
Közben az odalon kikerestem a cikeket is amiről beszélt.
Alapvetés: [link]
Eredmény: 4 évszakos Mo-ra jobb mint a téli. Havon és kégen téli jobb. De fogyasztásban a 4 évszakos nyer.
Ismétlés hidegebben: [link]
Aztán volt nyári teszt is: [link]
Ami meglepő, fogyasztásban a 4 évszakos nyert. Igaz nem takarékos nyári volt fent. Ami viszint azért fontos, hogy meleg aszfalton a fékút nyárinval majd 1 autónyival rövidebb vészfékezésnél.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
DopeBob
addikt
válasz Andras6800 #6195 üzenetére
Engem is érdekelt ez a téma, ez volt a legjobb doksi amit találtam:
Electric Vehicles and their Impact on TyresHárom autóval teszteltek, 3-4%-ot írnak 1 kg/t értékenként, amivel a gördülési ellenállást mérik. Egy A-C különbség még egy kis akksis Zoe-nál is 15-20 km lehet. Pontos értéket nagyon nehéz találni konkrét gumi típushoz, a "C" pedig már elég széles skála ahhoz, hogy kategórián belül összejöjjön 4-5%. Egy Model S-nál +50km egy jobb A és egy rosszabb C között a különbség, az már elég jelentős.
Most nekünk is egy kis akksis Leaf van, amit főleg városban használunk, itt nem lenne szignifikáns a különbség, végül én is egy C-s négy évszakos gumit választottam.
[ Szerkesztve ]
MZ/X
-
Tiédetis
senior tag
válasz Andras6800 #6336 üzenetére
lehet, de arról van szó, hogy mind a kettő játszik, nem kicsit
nem fogom részletezni, mert ebben az országban ilyet nem illik, kivéve ha vállalod a kirúgást első körben.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biker
nagyúr
válasz Andras6800 #6344 üzenetére
Szakiellenőr volt hogy a betonöntésre ment, aztán nem is kellett önteni mert mindenhol kisebb vas volt
De az a rész is jó mikor falradarral derül ki hogy kevesebb a vas a pillérbenElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #6346 üzenetére
"Ezek átlagára megy a tervezés"
Hát, nem. A "worst case" terhelésre megy a tervezés az esetek többségében.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
joghurt
addikt
válasz Andras6800 #6364 üzenetére
A mobiloknál már rég átestek a ló túlsó oldalára: fizikailag még kiváló állapotban, csak épp frissítés nem jön rá, ettől kezdve az appok aktuális verzióit (sokszor: semmilyen verziót) sem tudod használni.
Az elektromos autóknál is "várom" már, hogy az amúgy tökéletes állapotú vasat ne tudd teljeskörűen használni, mert a hozzá szükséges mobilappal eljátsszák a fentieket. Mondjuk nagyon jó a távolról bekapcsolható fűtés - csak vegyél hozzá egy új mobilt.A tej élet, erő, egészség.
-
Vesa
veterán
válasz Andras6800 #6357 üzenetére
"Cserébe viszont nem egy hibaforrás kiesik:"
Hát már félve írom le, mert még valaki OFF-nak tartja, ráadásul már leírtam korábban, de engem nem igazán győzött meg az EV olcsó üzemeltetése. Valóban olcsó, amíg nem megy tönkre valami. Onnantól viszont a normál autókban a rettegett kettőstömegű lendkerék cseréjének sokszorosáról kiállított számlával fognak várni a szerelőnél. Inverter 1millió, hajtómű 1,5millió stb. stb. Új EV-vel én is szívesen járnék, de a jelen árakon nem fogok beszállni egyikbe se. Mert ott meg az a baj, hogy nem jön ki a matek a megtérülést illetően.
Nyilván akinek ez mindegy és csak élmény meg ideológia/életérzés miatt veszi, annak tökéletes választás. Én most ott tartok, hogy 2 hete nézegetem a piacot a feleségemmel, és nincs semmilyen EV, amire értelmes keretek között le tudnám cserélni a mostanit. Pedig nagyon szeretnék tőle megszabadulni, mióta láttam Karottáék szervizszámlás videóját.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Semin
senior tag
válasz Andras6800 #6375 üzenetére
Erről próbáltuk meggyőzni Vesa fórumtársat is, de valamiért csak az “EV és a milliós javítási költség” releváns számára egy mondatban.
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #6481 üzenetére
"Szerintem pont emiatt is hártált ki a Német politika 2035-ből"
Valójában nem hátráltak ki belőle. A BEV átállást az eFuel nem befolyásolja.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
titán
válasz Andras6800 #6501 üzenetére
Az akku nagyon sokat fejlődött a nikkel kadmium, nikkel metál hidrid, lítium nikkel mangán kobalt, lítium nikkel kobalt alumínium, lítium vasfoszfát vonalon.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
cOxeR
Ármester
válasz Andras6800 #6535 üzenetére
Kicsit ki lett ez hegyezve valamire ami Neki nem jött be, nem éreztem, hogy igazán jó lett volna ez a teszt, olyan kelletlen lehetőség volt inkább, spec engem az akku, tölthetőség, futómű, tér/hely jobban érdekel, amiben nem kapott savazást. Most azt engedjük el, hogy szerinte egy 50-60 kWh-s akku kicsi. I3-ba is kicsi a kijelző, vezetékes CarPlay sincs persze van köztük pár év… mindenhol lehet találni idegesítő dolgokat, ez a lényeg, vagy ha nézek egy hasznát 38 kWh-s I3-at, ár/hatótáv arányban, azért MG4 jobb lesz.
Totál érthető ha valaki emiatt nem tartja persze élhetőnek, illetve nekem inkább a gyorsulás kevés az jobban zavarna benne... nem is az, hogy nem tudja x alkalommal ugyanazt, hanem úgy az alap érték.
A legnagyobb baj, viszont megint, hogy az ár itthon drágább mint kint. 14 vs 10 kerekítve ha jól értettem az alap modell esetén. (persze a támogatás miatt is, meg afa miatt is…) Így kell elkapálni egy olcsó tömeg autót… ami sokaknak megfelelő lenne, meg talán elérhető is.
Arra biztosan jó, hogy picit belekever a piacba, ami nyomhatja lefelé az árakat, ezt is majd veszik kintről olcsóba, ha a támogatásban levő eladási korlátozások letelnek. (mint a teslakat)
Tudja valaki milyen szabályok vannak, vagy hol lehet meglesni? Km/kor?
Megint azt érzem, kintről lesz max auto ha kellene nagyobb méret/hatótáv.Vesa
Egy teszt nem teszt… Más, lehet nem ezen kattogna… pl az önvezetés is ilyen, spec engem nem izgat. (persze nulla tapasztalat, sose volt, de nem is ez lenne a választási kritériumom)[ Szerkesztve ]
-
Balázzs
senior tag
válasz Andras6800 #6535 üzenetére
HAndrás szerintem elfogult, én már jó ideje nem is nézem a videóit.
-
titán
válasz Andras6800 #6545 üzenetére
Olyan nincs, hogy olcsó és jó kínai autó. Olyan van, hogy Kínában olcsónak tűnő kínai autó, meg olyan, hogy olcsó szar. 10 millióért a Daci Spring van kínai autóban, annyiért nem lesz MG. Sok az áfa, vám, szállítási és logisztikai költségek, és főleg: jobb az elvárt minőség, mint Kínában (és még így is csak félsiker).
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
cOxeR
Ármester
válasz Andras6800 #6544 üzenetére
Nem elfogultság szerintem pusztán egyéni preferencia/vélemény, nem szándékos azt gondolom. Ezeket nehéz véka alá helyezni akar csak egy ilyen teszt idejére… illetve nem is biztos, hogy kell.
Nekem ezekkel az “újgenerációs” fejlesztésekkel az a bajom, nagyon gyorsan avul… önvezetés, szoftver/hardver… autóknál is el fog jönni az idő, mikor az lesz mint pl az Apple esetén eldobod mert szándékosan elbutítják, vagy majd extra pénzért biztos jön a világmegváltó auto agy csere… (hardver/szoftver) a körülötte levő vas meg marad. -
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #6577 üzenetére
"mikor jelenik meg a paicon autókban."
Ha minden szuperül működik, akkor saccra 10 év múlva.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
válasz Andras6800 #6637 üzenetére
Ez mind szép és jó, de létezik a márkahűség fogalma is és amit már tibcsi0407 is említett, miszerint a tesla egyszerűen képtelen felnőni a valódi autós értékekhez. Sokan azért vergődnek a döntéssel mert pl nem akarják elhagyni az autó autó jellegét. Ok h tesla meg ok h ződ meg minden de nem az igazi szerintem sem.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #6637 üzenetére
"mert már rég az egyik fő value add a motorgyártás volt nekik"
Nem tudom ki kezdte el terjeszteni ezt a bölcsességnek látszó hülyeséget, de úton -útfélen előjön.
" Szóval elektro mobilitásra való átállással elvesztik az identitásuk egyik meghatározó részét"
Jaj dehogy veszítik.
"mit csinálunk az autóiparban dolgozó mérnökök felével. (Mert egy elektromos autóhoz kevesebb mint fele annyi mérnök kell. Nem megy el csomó mérnökóra a mindenféle füst-gáz check szenzor meg motorvezérlő, stb fejlesztésére.)"
Jézusom. Mert egy autó csak belsőégésű motorból áll, ugye?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
robi-k
őstag
válasz Andras6800 #6637 üzenetére
Meglátásom szerint is az EU-ban a villanyautó átállás felpörgését pont az akkumulátorok gyártása és azok magas ára fogja vissza. Tény, ebben is, mint a napelemekben, Kina a vezető fejlesztő és gyártó jelenleg.
Ami a hidrogén üzemű, üzemanyagcellás járműveket illeti: személyautóknál szerintem (is) zsákutca, és pont az üzemanyagcella miatt: az alacsony hőfokon (lsd. környezeti hőfokon) üzemelő protonáteresztő membránok viszonlag rövid életciklussal rendelkeznek - pl. a Ballard által gyártott üzemanyagcelláknál ez kb. 30-35 ezer üzemóra), drágák és az üzemanyacella stickek javítása árban hozza az új árát.
Továbbá a járművekben alkalmazott üzemanyagcella berendezés hatákonysága is nagyon alacsony (kb. 30-35% gyártótól függően), és így a teljes jármű hatákonysága (szigoruóan csak magát a járművet nézve, nem szímolva a hidrogén előállítás/szállítás/tárolás veszteségeivel) jóval kevesebb, mint 30%. Viszonyitásként: egy mai dízelautó jóval 40% feletti hatékonysággal dolgozik.Viszont még nem írnám le a belsőégésű motorokat, már vannak EU-s fejlesztők, akik fel tudnak mutatni sikereket a hidrogénre átállított (módosított) belsőégésű motorokra, és ők nem a BMW 2000 évek kísérletét követik, szerencére.
Tehát még nem írnám le a belső égésű motorokat, mint energiaforrást, el tudnék képzelni egy plug-in-hibrid személygépkocsit hidrogén üzemű belső égésű motorral Pl. egy Győrben vagy Szentgotthárdon gyártású motoroknál -
Tiédetis
senior tag
válasz Andras6800 #6637 üzenetére
EU: politikai akarat úgy változik, ahogy a kormányokat bejuttatók elvárásai
Nyilván nem fog eltűnni a belsőégésű motorok hada a kontinensről. Ennek oka a lobbi és a munkahelyek megtartása (ahelyett, hogy értelmesebb helyre tennék át őket), és akkor nem beszéltünk az olajszennyező cégekről. El kéne dönteni mi legyen. De kettőség, sőt már annál talán több is, sok lesz ide.Az pedig, hogy mit nevezünk autónak.. Némelyeknek vicces elképzelése van róla
Régen nekem is volt egy zsírúj prémium autóm, 5-6 évig használtam, de végén szőrén cseréltem el. Nem volt kényelmes, nem fogyasztott keveset, nem fűtött, nem hűtött, fele hengerszám volt mint általában, aztán később már duplázódott az is. Nem is füstölt annyira (igaz, nem is láttam sorozatosan kiégő darabokat belőle) de legalább prémium volt, hiszen német volt.Puritán: igen, lehetne rádobni 500EUR-t és telepakolni gombokkal, fogasokkal, órákkal, kivenni a 50'-os mozit és betenni egy zte Blade kijelzőt, hogy olyan autószerű legyen Fene tudja, akkor lehet megfelelni +10%.nak és buknának 20-at ...
A prémium vallás híveinek úgysem lenne semmi jóA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #6724 üzenetére
"arányaiban harmad/fele annyi mérnöki munka van egy elektromos autóval, mint egy belső égésű motorossal"
Erős túlzásnak érzem. Szerintem 10% alatt van, és akkor már beleszámoltam a váltófejlesztést is.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Vesa
veterán
válasz Andras6800 #6820 üzenetére
Neked legyen igazad! De minden ilyen esetben, az összes piaci szereplő azon küzd, hogy ő találja fel az új iPhone-t (képletesen). Tehát valamit, amivel tarolhatja a piacot és viheti a bankot. És ezt nem jelentik be előre, hanem egyszer csak megjelenik és kész, megelőzve a versenytársakat és mindenki kapkodhatja a fejét. Akkor szokott jönni az érzés, hogy mindenkinek olyan kell és a régi már sz*r.
Én annyit mondtam eddig is, hogy ennek a realitása elég nagy és amikor valaki azzal számol, hogy majd a mostani autójának ára 3-4 év múlva is még emelkedésnek indul, az szerintem nem igazán veszi figyelembe ezt az egyébként már hatezerszer bizonyítottan működő fejlődési faktort. Én sem állítom, hogy így lesz, de az esélyét jelentős mértékűre becsülöm.
Valójában, éppen ezért forog a fejemben egyre többet, hogy visszamászom hagyományos kocsiba (nagyon esetleg, Plug-in Hybridbe), és ha már kicsit tisztább lesz a kép, akkor majd veszek valamit ami már modernebb.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Andras6800 #6827 üzenetére
Ez teljesen valid, de ha maradunk a TV-s analógiánál, ott sem történt gyökeres technológiai változás mondjuk 720p vs. 1080p között, ugyanaz a tech volt csak továbbfejlesztették. Az OLED már kicsit lassabban jött, a plazma, az mondjuk teljesen más fejlesztés volt, autós analógiával az most kb. a hidrogéncella a Toyotánál. A Pana meg 1-2 gyártó járta a saját útját a plazmával, teljesen más tech vonalon.
Ami a lényeg, hogy már ez a thread is abból indult, hogy a net népe szerint ami nem 800V az már sz*r, meg elavult. Pedig hol van az még egy forradalmi fejlesztéstől? Sehol.Előállhat valamivelk gyártó akár erre a techre fejlesztve is bármivel, amitől az új modellje valami olyan többletet ad, amit a régiek már nem tudnak, és már áll is amit mondtam.
Pl. anno, amikor a navi megjelent, horror ára volt, de egy idő után már szinte senki nem vett a prémium kategóriában olyan kocsit, amiben nem volt benne. Ma meg már kis túlzással az is alap (nyilván még feláras sok helyen, de teljes fapad felett már nem számít extrának). Vagy a klíma anno, ki venne ma már klíma nélkül kocsit? Szóval nem feltétlen csak az akku techre kell itt gondolni.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
válasz Andras6800 #6827 üzenetére
Ez a folyamat ül ahogy van. De ne feledd a vevő faktort. Amint remény van arra hogy jön új szebbjobb még ha nincs is neki rá való már nem akar régit (max kényszerből) és emiatt hatalmas devalváció jelenik meg. Szerintem a villanyautónál - lehet valamivel lassabban- de olyasmi fog jönni ami a hagyományos elektronikai termékeknél: fix életciklus. Ha más miatt nem is a szoftver és az akksi miatt. Már most is az egyik leggyakrabban hallott ellenérv hogy az akksi kapacitása csökken.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
WiZARD
addikt
válasz Andras6800 #6836 üzenetére
"Nem mintha amúgy erre annyira sokaknak lenne szüksége."
Ez itt a lényeg.
Persze idővel ki fog szorítani minden "hagyományos" akkut. De sokan rá fognak jönni, hogy tökjól megvannak nélküle, ahogy egyre többen jönnek rá, hogy akár egy használt 24/30 kWh-s Leaf is elég a mindennapjaikhoz és nem kell az 1000km hatótávhoz ragaszkodni, amikor 3 hónap alatt összesen mennek ennyit.Az az 5% meg úgyis kitalál majd valamit, hogy a dízelpassat még mindig 5 km-rel többet megy el 1 töltéssel
Mobiltelefonoknál is hangosan sírtak páran, hogy bezzeg a nyomkodós nokia 1 hetet kibír töltés nélkül, aztán mégis az iphone a menő ami jó esetben 1 napot bír ki.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
válasz Andras6800 #6835 üzenetére
A piacot a vásárló mozgatja legnagyobb részt- kicsit olyan mint a politika. A félelmeket nem lehet kiirtani és mire könnyen érthető bizonyítékokkal cáfolható (lsd 10 év tapasztalat ami ellentmond neki) addigra az adott generáció olyan szintű értékvesztésen megy át amit nem mindenki tud és akar finanszírozni. Kereskedelemből látom hogy amint van bármi új a láthatáron a kezemben lévő már semmit nem ér és vért kell izzadnom hogy nullára kijöjjek vele
Persze ez nem 100%-ig igaz az autókra de azért ha most vesz az ember egy 400v rendszerű autót amit használ pl 100k méterig akkor a mostani árát az ICE értékvesztésénél jóval erősebben terheli pl az akupakk elhasználódása. És EVnél igen könnyen az autó értékének a 50+%-a a csere.
Itt a példám a hibridünkkel. Egy cella felvette keresztségben a Mihály nevet. De cellát nem lehet benne cserélni csak modult. Modul darabja 1700€ + posta. (14 modul van !) Márkaszerviz nem vállalja a modul cseréjét, de szívesen szeréli a teljes pakkot 23000€+ munkadíjért cserébe. A kocsi piaci ára valahol 14 millió körül van +-X. Ekkor a legtöbb ember és cég gtk-ról beszél. A vége modulcserével és 2,5 hónap állással 2 millió forint lett.
A dízel motor cseréje gyári motorral számlával kijön kb 3 millióból. Kéz alól pl bontott motorral a fele körül.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Vesa
veterán
válasz Andras6800 #6832 üzenetére
"Mégsem szakadt be a használtak piaca amikor megjelent melyekben nem volt benne, sőt utána jó sokáig nem volt nagy hatása a használt piacra."
Igazából volt, azért írtam direkt kiemelve a prémium szegmenst, ahol elsőként bevezették. Ott már rögtön látszott, hogy nehezebb eladni a navi nélküli autókat. Anno volt E38 7er BMW-m, ebben debütált a navi. Pár évre rá alig lehetett eladni azokat, amiben nem volt navi, vagy amiben még tekergetős manuális klíma volt.
A prémium alatt valóban nem volt érzékelhető hatása, mert ott még sokan azt se tudták, mi az. Később már ott is fontos lett.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Politika
- Gaming notebook topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Hálózati / IP kamera
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs