- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- HDD probléma (nem adatmentés)
- ASUS notebook topic
- Apple notebookok
- Computex 2024: teljesen integrált hibrid hűtéssel közeleg az MSI új csúcs-VGA-ja
- Apple asztali gépek
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Egérpad topik
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
Hirdetés
-
Szupervékony külsővel jöhet a Mix Fold 4
ma A Xiaomi viszont nem ezt, hanem a Mix Flipet hozhatja a nemzetközi piacra.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
it Az energiaéhes adatközpontok és a big tech egyre növekvő igényei miatt elindultak a megbeszélések az USA kormánya és a tech szektor között: klímabarát áramtermelést akarnak.
Új hozzászólás Aktív témák
-
harry
veterán
Sziasztok! Renault E-Tech hibrid kocsikkal mik a tapasztalatotok / velemenyetek?
Nagyon szemezek a Megane4 PHEV kombival.
Amiket eddig hallottam / lattam egesz meggyozo, a kocsi meg a hajtas is. A jo oreg 1.6 szivo benzin, ket villanymotor, nincs kuplung csak kormos kapcsolok (szimpatikusabb mint a duplakuplungos Kia Ceed PHEV + GDI motor), elvileg eleg egyszeru technika, es nekem igen fontos lenne a megbizhatosag / karbantarthatosag.Kb van 50-60km tiszta villanyos tav, ami a naponta 2-4 alkalommal megtett 5km utakhoz jo lenne, nem szivesen jaratnam a benzinmotort ekkora tavokon (neha viszont akar szaz kilometereket is kene menni, ezert kene a belsoegesu motor is).
Az uj 37-40k eur ara azert meg sok, de tobb demo vagy pre-registered kocsit lattam 23-27k korul, ami mar beleferhet (december-februar a tervezett vasarlas, persze addig meg alakulhatnak a dolgok).
Az emlitett Ceed-en kivul mas phev ilyen meretben / arban nincs is igazan. Ott vonzo azert a 7ev gyari gari (vagy amennyi meg hatra lesz), de attol meg a technika komplexebb, es gyanitom nem mindent fedez a gari (pl. ha a kuplungra ramondjak hogy kopo alkatresz, nem garis, akkor a fene megette, es phev kocsiknal az aksikapacitasra sincs garancia).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Hali, korabban emlitettem gondolkodok plugin-hibriden, es kertem egy cegtol arajanlatot konnektor kiepitesere (tarsashazban melygarazs). En mondjuk egy mezei fali aljzatra gondoltam, de megemlitettem nekik hogy mire kell, ezert egy ilyen 1fazisu ipari fali CEE csatival szamoltak meg 16A-el: link
Nezegettem milyen lehetosegek vannak a kocsinal (megane 4), a katalogus (link, 6.oldal) ezeket irja:
Háztartási vésztöltő 10A - 5-6 óra teljes töltési idő
Háztartási vésztöltő 16A - 3 óra teljes töltési idő
Type2 töltőkábel publikus töltőkhöz - 16AAz elso gondolom a 'mezei' fali aljzat, ez jar gyarliag is. A harmadik meg a mindket oldalt Type2 tolto, ez is rendben.
No de mi a 'Háztartási vésztöltő 16A'? Ehhez kell mar az ipari csatlakozas, csak csak az elektronika mas? Amennyire tudom 16A-t egy 'sima' fali aljzat is le kene adjon, nem?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Mivel ez csak PHEV, ezert max 3.7kW-al tudna tolteni, igy a 16A eleg/optimalis lenne, de ahogy nezegettem itt a toltokabeleket, erre teljesen ho a schuko is (illetve albirol van szo, nem tudom meddig leszunk itt, igy a bovithetoseg sem annyira szempont).
Csak az ajanlatot nem ertem, mert ha jol gondolom a CEE akkor lenne hasznos, ha 32A-rel szamolnank (es/vagy tobb fazissal), de az ajanlatban mindenhol 16A szerepel (megszakito, kabel - bar arra valami eleg durva arat irtak...).
Koszi a tippet, en orulnek neki a legjobban, de Luxemburgban vagyok, egy gyanitom nem aktualis
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
CEE-bol is lehetne felrakni kombi aljzatot / bedugni egy atalakitot, de mivel a gyari kabel schuko (es valoban este tele lehetne tolteni 5 ora alatt max), sok ertelmet nem latom :-/ illetve persze a bovithetoseg miatt erdekes lenne, de ahogy irtam ez nem szempont itt.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Megane4 -et neztem, sajna csak 3.7-et tud (illetve a gyarilag adott tolto valoban csak 10A / 2.3kW).
Marmint a schuko azert lenne rosszabb, mert tudnak hasznalni, nem? Mindenesetre az ajanlat zarhato csatit emlit, igy talan az a resze nem gond De amugy sem.Ar: random barkacsboltban a 3*2.5 vezetek brutto 0.8eur/m, az ajanlatban (ami amugy nemet cegtol jott) meg netto 5.3-al szamolnak... (es nem irjak milyen kabel, csak hogy Leitungsnetz 230V fur e-auto 16A).
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Pontosabban 0.92 de mindegy is: link
Elvileg ez csak a kabel, avagy van itt kulon tetel az elvezetesre ('Verlegesystem', gondolom ez lehet, de ezt is ki lehetne hozni kb 1eur/m-bol, az ajanlat 4et ir), a kiszallas, oradij, csatlakozok, egyebek meg kulon van... no mindegy, utanajarok meg lehet-e csinaltatni masik ceggel, vagy csak veluk, bar nem latom miert lenne korlatozva.Theoretically, this damn thing oughta work now.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen