Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Lacerta

    aktív tag

    válasz ZozzV6 #46501 üzenetére

    Nézem a layoutot, az az opció mindjárt ki is esett, hogy bármennyivel is hatékonyabb lehetne a fet driver, mint a sima 7135, mivel párhuzamosan vannak kötve. A delej mindenképp füstbe megy, csak jobban szét van oszlatva. :DDD

    Azt írja, hogy 3 PWM csatorna van, az egyik a fetnek. A 16-os és 18-as módban nyilvánvalóan PWM módban meg van kapcsolgatva a fet, mivel ilyenkor párhuzamosan dolgozik a 7135-ösökkel. Ha nem lenne, kvázi rövidre zárná őket.
    Viszont! Látható, hogy ez a kapcsolás fájdalmasan lassú, tekintve, hogy a mikrovezérlő 20mA-es kimenetekkel rendelkezik. Amik nem is védettek, tehát még egy gate ellenállás is van a kimenet és a gate közt, másképp rövidzárként viselkedne a gate kapacitás a bekapcsolás kezdetekor, és ez tönkretenné a portot.
    A kikapcsolás még lassabb, mivel a port nem tud nyelni, ezért egy 100K-s ellenállással fixen le van húzva a gate a földre, és azon keresztül sül ki magától ( szééép lassan ), amikor a PB4 port le van kapcsolva.
    Sok-sok időt tölt a fet tranziens állapotban.

    Szóval biztos, hogy PWM-mel is van hajtva a fet, és az is biztos, hogy baromi lassan kapcsol.

    Hogy a turbo módnál a 100%, az azt jelenti, hogy az áram 100%-a a feten folyik, vagy azt, hogy 100% a PWM kitöltési tényező ( fix nyitás ), az nem egészen egyértelmű a leírás alapján, és a kódba belepillantva sem látni rögtön ( idő híján annyira nem is ástam bele magam ).

    Józan paraszti ésszel, ha a fet nyitott ellenállását nézem, akkor az mondjuk 2*10-15 centi 1mm2-es vezeték.
    Az a kérdés, hogy egy tökig feltöltött, kis belső ellenállású akku(pakk)ra direktben rá lehet-e kötni egy ledet két ekkora vezetékkel úgy, hogy túlélje?
    Mert az biztos, hogy a gyári által megadott áram többszöröse fog rajta folyni.

Új hozzászólás Aktív témák