- Milyen videókártyát?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- 3D nyomtatás
- Apple asztali gépek
- Milyen SSD-t vegyek?
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
AMD-s alternatívát ajánl az NVIDIA AI ellen a Microsoft
it AMD-s alternatívát kapnak az NVIDIA AI-processzorokra a Microsoft felhős ügyfelei.
-
Premier előzetesen az xDefiant
gp Az ingyenes multiplayer FPS premierjére alig két napot kell már csak várni.
-
PROHARDVER!
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zoty4
őstag
adat, weblapról-> lehúztam két db tablet, és onnan kivettem két paramétert egy új unkafüzetre. ezeket kéne összeszorozni
csak ugye xxx.xx kénr szerepelnek a paraméterek és nekem xxx,xx ként kellene
mint ha pl innen venném ki:
https://www.portfolio.hu/tozsde_arfolyamok/bet_reszveny_arfolyamok.htmlhelyette fg tökéletes volt, közszi
[ Szerkesztve ]
-
Nixon18
senior tag
Sziasztok!
Van egy munkafüzetem, amiben van a 12 hónapra egy-egy táblázat, amiben az szerepel, hogy melyik napon, melyik oktató és melyik vizsgára fizetett be egy állandó összeget.
Az oktatókat egy legördülő listából lehet kiválasztani.
A legördülő lista forrása egy összesítő táblázat, ahol az oktatók neve mellett összegezve van havi bontásban, hogy hány vizsgát fizetett be és milyen összegért.Ebből a táblázatból kellene nekem egy olyan új munkalap (vagy akár munkafüzet), ahol az oktatókhoz tartozó elérhetőségeket lehet vezetni. Nyilván úgy, hogyha új oktató kerül az összesítőben lévő lista aljára és rendezem A-Z sorrendbe, akkor az új táblázat is kövesse ezt.
Megpróbáltam power querry-vel, de az átviszi az egélsz táblázatot és ha ki is törlöm a szerkesztőjében a nem kivánt oszlopokat, az új oszlopok nem rendeződnek a nevekhez, hiába van egy táblázatban az adat. Magyarul az új táblázatban csak az 1. oszlop (a név) sorrendje módosul.
Erre van valami megoldás? Vagy hogyan kell a power querryt beállítani?
Köszi!
-
Nixon18
senior tag
válasz Fferi50 #46156 üzenetére
Köszi! Majd megpróbálom akkor így.
Azért nem jó, mert más emberek más infót akarnak kivenni a táblázatból és így is nehezen értik, hogy nem kell mindent manuálisan bepötyögni és végigszámolni számológéppel.
Ha külön munkalapon van, akkor elég csak arra ráklikkelniük és látják, amit akarnak. -
őstag
Sziasztok!
Adott az alábbi kód:
Range("Tabla1_tbl[Oszlop1]").Formula = "=HAHIBA(([@[Oszlop2]]/([@[Oszlop3]])/1000),0)"
Ez miért az alábbi képletet adja vissza az Oszlop1-be?:
=@HAHIBA(([@[Oszlop2]]/([@[Oszlop3]])/1000);0)
Tehát betesz egy @-t a függvény elé.
Miért? Hogy lehet enélkül betenni a képletet az oszlopba?
Köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
Sziasztok,
O365 mellett van problémám százalék számítással.
Összegeket kellene megosztanom százalékos arányban. A kis makróm a bevitt % formátumú cellát szorozná egyszerűen az alapösszeg cellával, de hibás eredményt ad
Gondolom a tizedestörtek kettes számrendszerű tárolása adja már megint a bajom, de ha pl 1000-nek veszem így a 2,09%-át, 2,508982-t ad eredménynek, ami nem igazán jó nekem.
Ezt hogy tudom megoldani, ha szeretném a cellák formátumát megtartani?
Köszi! -
zsolti_20
senior tag
Sziasztok! Nem teljesen excel tema, de talan kapok segitseget.
Business Object Reportot hasznalok ahol az idot szamkent irja ki. pl 13:50:00 az 135000.
Szeretnek ket idot kivonni egymasbol, hogy lassam a kulonbseget masodpercben. Pl 14:00:00 - 13:50:00 es az eredmeny 10 perc ami 600mp.
Sajnos mivel szamokkal dolgozok, ezert az eredmeny 5000 lesz, 600 helyett. A kerdesem az, hogy letezik erre valami megoldas?
A problemat az okozza hogy 1p erc az 60mp es nem 100.
-
flegga92
senior tag
Sziasztok!
Hogy lehetne az megoldani, hogy bizonyos celláknak legyen háttér színe gépen, de nyomtatáskor/PDF-be mentéskor ez ne látszódjon?
Köszi előre is!
-
woodworm
veterán
Sziasztok!
Word+excel párossal megoldható, hogy körlevélben a címzett mellett a feladó és adatai is kiválaszthatóak legyenek? LibreOffice tud két munkalapot használni, de itt tudtommal nem lehetséges.
-
woodworm
veterán
Olyan "körlevél", ahol nemcsak a címzettek, hanem a feladó is szűrhető egy adatbázis fájlból.
Korábban már kérdeztem az office topikban, ott nem kaptam rá választ. A lényegi ez lenne:
Napi szinten létrejövő dokumentum elkészítését szeretném meggyorsítani. Egy esemény rögzítése a cél formanyomtatványon. A dokumentum nagy része ugyanaz, ami változik az esemény, dátum, az átadó, átvevő személye és hozzájuk tartozó személyes adatok.
Itthon, LibreOffice-ban meg tudtam oldani a körlevél funkcióval, de két munkalapot használtam a két névmezőhöz (nincs vagy nagyon ritka a két csoport átfedése), mindkettőt leszűrtem az adott névre és úgy kinyomtattam fájlba, majd papírra. Ez sajnos nem megy a Wordben, mivel csak az első excel munkalapot tudja használni.[ Szerkesztve ]
-
Pakliman
tag
válasz woodworm #46169 üzenetére
A különböző munkafüzetekben található információt össze tudod hozni egy munkalapra (feltéve, hogy van mivel létrehozni a kapcsolatot pl. FKERES-sel).
Ha ez megvan, akkor a Word körlevélhez már csak ezt az egy munkafüzetet kell hozzárendelni, aztán mehet a szűrés...
Évek óta használom ezt a technikát, kb 800 ember adatai különböző táblázatokból.
Mindenkinek van egy egyedi (céges) azonosítója, ami minden táblázatban szerepel, ezzel jön létre a kapcsolat. -
lappy
őstag
válasz woodworm #46172 üzenetére
Nem igazán értem hogy mi is a problémád van egy levél amibe adatokat akarsz beilleszteni. Az excelből egy munkalapon megteszed a szűrést majd ezt illeszted be.
Jobb lenne ha egy mintán keresztül mutatnád meg (valótlan adatok persze) hogy lássuk mi a probléma pl. levelezés menüpont ?Bámulatos hol tart már a tudomány!
-
Weareus
addikt
Üdv.
Nekem egy olyan kérdésem van, hogy megfelel-e a következő formátumú (notepad-ban készülő) szólista + definíció formátum arra, hogy ha majd elkészül, akkor Excelbe illesszem úgy, hogy az első szavak egymás alá kerüljenek szépen egy oszlopba, a többi szó (meghatározás) pedig a második oszlopba. (Itt tehát több szó szerepelne egy cellában).abessivus; a névszóragozás határozós esete
abgang; színész hatásvadászó távozása a színről
abgesang; strófazáró szerkezet a középkori német versekben
abház; Grúzia területén élő kaukázusi nép
abhorreszkál; visszariad, undorodik, idegen szóvalTehát az első szó, kifejezés mindig egybe lesz írva (ha szóköz lenne benne, akkor is) és ezt követi egy pontosvessző.
Eddig lenne az első oszlop tartalma, a többi összes szónak a második cellába kell kerülnie. Be tudom majd ezt illeszteni így Excel-táblázatba vagy más megoldás lenne javasolt?És hogy miért nem Excelben csinálom rögtön: ez már egy meglévő szöveg, amit átalakítok, tömörítek és ezt sokkal jobb notepadban megoldani...
[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
lappy
őstag
válasz woodworm #46174 üzenetére
Van külön egy atvevo és külön egy atado munkalapod.letre hozol egy kiválaszto munkalapot itt lehet külön külön kivalasztani ki legyen benne (ezt több módon is megteheted) majd ha ez megvan akkor mehet a levélbe mindenki a megfelelő helyére.
Bámulatos hol tart már a tudomány!
-
Lasersailing
senior tag
válasz Weareus #46175 üzenetére
Tehát az első szó, kifejezés mindig egybe lesz írva (ha szóköz lenne benne, akkor is)
Nem kötelező egybe írni. A pontosvessző fogja az elválasztást megtenni, ahogyan Lappy írta. (Magyarán minden pontosvessző után kezd egy új oszlopot. Ha egy sorban egy pontosvessző van, akkor két oszlopod lesz excelben.)
[ Szerkesztve ]
-
Weareus
addikt
válasz Lasersailing #46178 üzenetére
Igen, értem, köszönöm Lappynak is.
Az egybeírás más okok miatt lesz...
Pl. a bene placido helyett: abeneplacido.
És utána pontosvessző, majd szóköz és meghatározás (több szó).
Arra tudatosan figyelek, hogy a meghatározásokbnan már ne használjak több pontosvesszőt, mert nem akarom, hogy további oszlopok keletkezzenek. Két oszlop kell...
De szóval akkor így mehet...
Köszike.Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
woodworm
veterán
Ne haragudj, de ez nekem túl általános. Tehát pontosan hogyan lesz a két munkalap neveiből egy átadót és egy átvevőt tartalmazó külön munkalap? Ebből pontosan hogyan kerülnek a megfelelő helyre a nevek és az adatok?
Összeollóztam egy jegyzőkönyvet és két munkalapot, itt egy pár kép. Az becsomagolt fájlokról tudok gdrive linket adni, ha szükséges. -
Fferi50
őstag
válasz woodworm #46180 üzenetére
Szia!
A "közös" munkalapon szerepel az átadó és az átvevő adatai is. A neveket adatérvényesítéssel listából lehet kiválasztani (Adatok- Érvényesítés - Lista). A hozzá tartozó adatokat FKERES függvénnyel automatikusan hozza fel.
A körlevelet pedig ebből a munkalapból hozod létre.
Az Adatérvényesítés listája az A2 cellától lefelé:
=Átadók!$A$2:$A$10
Az F2 cellától lefelé:
=Átvevők!$A$2:$A$10
Természetesen a lista végét alakítsd a szükségesre.
A függvényeket látod a képen:
A tartományokat itt is alakítsd megfelelőre.
Üdv.[ Szerkesztve ]
-
egykori
őstag
Üdv!
Ha nem a legjobb helyen érdeklődöm, kérem igazítsatok útba.
Szeretnék megosztani egy laptopomon lévő excel fájlt a telefonommal úgy, hogy mindkét eszközön szerkeszthető legyen a táblázat. Lehetséges ez valahogy?
Köszönöm.
-
lordring
aktív tag
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem. Van egy pár ezer soros xls táblám, ilyen oszlopokkal:
Dátum,Dokumentum sorszáma, Partnernév, Összeg
A Dátum ilyen formátumban van (exportált): '2019.01.02'
A feladat viszonylag egyszerű, de nem bírok vele: egy olyan kimutatást kellene csinálnom, hogy melyik hónapban hány db dokumentum van.
PL így valahogy:
2019. január: 52 db
2019.február:65 db
...Hogy lehetne ezt megoldani?
-
Fferi50
őstag
válasz lordring #46186 üzenetére
Szia!
Ezek szerint a dátum oszlop szövegformátumban van.
Kellene egy segédoszlop, amibe a dátumot dátumfüggvénnyel átalakítva teszed bele, majd utána értékké alakítod.
Ha valóban aposztróf (') van előtte - utána a cellában, akkor például ez a képlet jó lehet:=DÁTUMÉRTÉK(BAL(A1;10))
(mivel az első aposztrófot formátumkódnak tekinti).
Vagy:=DÁTUM(BAL(A1;4);KÖZÉP(A1;6;2);KÖZÉP(A1;9;2))
Ezután a segédoszlopot is belevéve meg tudod csinálni a kimutatást.
Üdv. -
Zoty4
őstag
Sziasztok
Excelemben rányomtam az adatok frissítésére és bejött egy hiba ablak:
Expression.error Nem található a tábla "" oszlopa
Ezzel mit lehet kezdeni? -
csferke
senior tag
Sziasztok!
Egy adott munkalapon adatbevitelre több Form-ot használok. A méreteik különbözőek.Előhívom a Form-ot
UserForm.Show
Hogyan lehet megadni, hogy mindegyik Form ugyanabban a pozícióban jelenjen meg?
Ha a bal felső sarok ugyanaz akkor már ok lenne.köszi
Angol Excel 2007 -
Fferi50
őstag
válasz csferke #46192 üzenetére
Szia!
Azért ez nem ennyire egyszerű.
A formoknak külön kódlapjuk van, ahova eseménykezelőket és normál eljárásokat is be lehet illeszteni. Ahhoz, hogy a megfelelő helyre kerüljön az adat, nem a formot kell pozicionálni.
A form sem a kiválasztott (selected) cellánál fog megjelenni.
A form pozicionálásra két lehetőség is van:
a.) az Activate eseménykezelőben direktben megadhatod a Top és Left paraméterekkel, hogy hol jelenjen meg a képernyőn. Ugyanitt a Height és a Width paraméterekkel megadhatod a méreteit is.
b.) a form Move tulajdonságát használva szintén meghatározhatod a helyzetét és a méretét a program futása közben is.
FONTOS: a méretek képpontban vannak meghatározva és a képernyő bal felső széle a 0,0 koordináta. Ezt kell figyelembe venned, amikor meghatározod a megjelenés helyét.
Pl. az alábbi eseménykezelők a form kódlapján:Private Sub UserForm_Activate()
With Me
.Top = Range("N1").Top + 10
.Left = Range("N1").Left
End With
End Sub
Ez az N1 cella pozíciójának megfelelően, de a képernyő felső széléhez nagyon közel jeleníti meg a formot - mivel az első sor top pozíció értéke 0.Private Sub UserForm_Click()
With Me
.Move 100, 120, 400, 300
End With
End Sub
Ez a formra kattintáskor áthelyezi a formot a 100,120 kezdőpontra és átméretezi.
Kis gyakorlással el fogod tudni helyezni a formokat a számodra megfelelő helyen.
A formon bevitt értékek elhelyezésére külön eljárásokat kell írni - ami lehet eseménykezelő vagy normál eljárás.
Pl.Private Sub TextBox1_Change()
Range("A1").Value = Me.TextBox1.Text
End Sub
A Textbox1 változásakor az értéket beírja az A1 cellába.
Üdv.[ Szerkesztve ]
-
Fferi50
őstag
válasz Mauzes #46195 üzenetére
Szia!
FKERES függvény, 4. paraméter Igaz vagy ami vele egyenértékű 1.
A sávhatárokat egy számmal kell megadni, mindig az alsó értéket:
Growth 0 -10 - 20 - 30 - 40 -50 - 60 - 70 - 80 - 90 - 100
Multiple 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
(Természetesen ezt két oszlopban.)
A képlet=Fkeres(E1;$A$2:$B$12;2;1
)
Üdv. -
Cartman023
aktív tag
Sziasztok!
Userformban szeretnék egy kis segítséget kérni.
Az User az első mezőben választhat az A és a B opció közül. A választásának függvényében a második mezőben választható az A opció esetén az 1, 2; B opció esetén a 3,4. Nem szeretném mind a 4 opciótaválaszthatóvá tenni a második mezőben (elkerülve az user errort).
Kettő elképzelésem van:
a, az user kiválasztja a ComboBoxból az A vagy B opciót és a következő mezőben csak a választásnak megfelelő lehetőségek töltődnek be (1,2 vagy 3,4). Itt viszont nem tudom hogy kell választástól függően betölteni az adatokat.
b, Elhelyezek kettő optionbuttont A-val és B-vel, és a választásnak megfelelően betölti a ComboBox-ba az 1,2 vagy 3,4 adatokat. Sajnos itt sem tudom hogy lehetne választástól függően betölteni az adatokat.
Köszönöm a segítséget.
-
Lasersailing
senior tag
válasz Cartman023 #46199 üzenetére
Szia,
Van egy olyan tulajdonsága a commandbutton-nak, hogy visible = true / false. Én azzal szoktam játszani, azaz létrehoznék 1-2-3-4-re is commandbuttont, majd az A kiválasztása esetén a 3-4-es
commandbutton.visible=false
, míg 1-2-escommandbutton.visible=true
, B esetén pedig fordítva. Ez az a) megoldás.b)-t akkor csinálnám esetleg, ha 1-3 és 2-4 választása esetén nagyon hasonló dolgokat kell a programnak csinálnia. Ez esetben meg a caption-ban tudod a user által látott feliratot megváltoztatni, miután kiválasztotta A-t vagy B-t.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Hálózati / IP kamera
- Milyen videókártyát?
- eFootball
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- PayPal
- Nothing Phone (1) - nem semmi (2)
- iPhone topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs