- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Zeneszerkesztő és DJ topic
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Léghűtés topik
- Milyen monitort vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
Hirdetés
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
Tök jó, hogy ilyen topic is van
Az első kérdésem elég általános, de hátha tudjátok a választ.
Van egy Mk1-es Focusom, leggyengébb dízellel (1.8 TDI), kombi. Namost ő már nagykorú, és már gondolkodom a cseréjén, nagyjából jövőre képzelem.. Eléggé adja magát valamelyik utódja, valószínűleg ugyanígy kombi kivitelben, de semmi más nincs eldöntve (és ez sem 100%-ig. De pl. hiába vonzó egy Mondeo, kb. be sem férne a garázsba, és fölöslegesen nagynak érzem)
Napi 2x25 km a munkába járás, tehát évi 20-25e km. (ezt egyébként 5.3-5,4 literrel teszi télen-nyáron) Az elsődleges szempontok között van, hogy nem szeretnék a fenntartására vagyonokat költeni, ez 10 éve megvan, ez alatt az edagoló szervize volt csak jelentős tétel, ha azt visszaosztom, mindennel együtt évi ~40 ezernél vagyunk + olajcserék. Ehhez képest nem sok jóra számítok, bármit nézegetek... Benzines is jöhetne, sőt, akkor talán nem kéne negyed órákat fagyoskodni télen, de nem tudom, 7-8 l alatt megáll-e bármelyik motorral.
Ja! nézem az 1M körüli 8-10 éves Mk2-ket is, meg a 3M körüli Mk3-asokat is, utóbbira nem tudom, valaha meglesz-e a zseton, meg félek is, hogy hiába spórolok sokat, több bajom lesz velük, mint egy jobb állapotú 10 évessel..
Szóval adja magát a kérdés, hogy ha Focus, akkor akár Mk2-ből, akár Mk3-ból melyik motorral célszerű?
Aztán lesz majd kérdésem a jelenlegivel kapcsolatban is
(manuális váltóhoz ragaszkodom, és nem ártana, ha kicsit fürgébb is lenne, bár a ~170 Nm-rel végülis nem panaszkodom, néha még előzni is lehet.. de értitek, teljesítményben visszalépni csak nem kéne. Egyébként van a családban 1.0-ás Ecoboostos B-max, de keveset mennek vele, így persze hogy nincs semmi hibája. Amúgy meglepően jól megy.)
Köszi!Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Így belegondolva, ha a lépésben haladás tulajdonképpen dugóban araszolást jelent, akkor nem biztos, hogy extrém, hiszen állva, járó motorral tulajdonképpen végtelen liter / 100km a pillanatnyi érték...
Amikor még friss volt az autóm, 5 km-re laktunk a munkahelytől, az nem volt dugó, de dízelnél +2 l-rel megdobta a fogyasztást a mostani, 25 km-es távolsághoz képest. Na oda jobb lett volna benzines, így már-már azt mondom, van értelme a traktornak .Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
A kutyacsontról jut eszembe: (Focus I. 2001 TDI kombi) a bal első kerék felől hallok egyre gyakrabban egy koppanást, leginkább akkor, mikor kiparkolásnál hátramenetből 1-esbe váltok, és elindulok. Mintha a hajtásnak holtjátéka lenne, és az csinálná. Néha balkanyarnál is, lassú sebességnél.. Szerelőnél már kétszer voltam ezzel, és azt mondta, semmi konkrétat nem talált, nem akar velem találomra alkatrészt cseréltetni.. viszont egyre jobban idegesít, hátha ti egyből vágjátok, mi lehet.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Ezt tudom én valahogy ellenőrizni? Az autószerelési szintem a kerékcseréig és az ablakmosó csövének toldásáig tart, szóval ezen a szinten Ja, kétszer cseréltem első lökhárítót.
Otthon nemigen van szerelőakna, viszont az alsó műanyag motorburkolat sincs fent már régóta.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz radi8tor #21128 üzenetére
Nem kifejezett futómű specialista, de műszakin is volt, és külön ezt megnézetni is vittem már szerelőhöz. A motor felfüggesztés hasznos tippnek hangzik, csak csodálkozom, hogy azt nem nézték.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Sokat nem tudok segíteni, az enyém dízel, de lényegében csak a rozsdával volt még bajom (meg az adagolóval, de az asszem nem érint). Nálam csak nem régóta áll garázsban, szóval kapott az időjárástól a 10+ év alatt, előtt nem tudom, hol tartották. Küszöböket már cseréltettem is, alváz kezelve lett telibe, meg itt-ott ezen kívül is van azért már rozsda, pl. jobb első ajtó alján.
A céges autónk sokáig egy Focus volt, az benzines, érdekes módon a kevesebb futás ellenére (210k?) nagyon le voltak pusztulva a belső műanyagok: kormány porladt, napellenző bepattintója már rég nem rögzített, több furcsaság volt vele , amit a szervizben szerintem azért nem csináltak meg lelkiismeretesen (=egyáltalán), mert céges volt, és akkor mindegy...Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Én nem tudtam, hogy a Nokian a legaljának számít, de ettől függetlenül is eldöntöttem, hogy soha többet... téli is, nyári is volt, a nyárival szálszakadásos defektem is lett, de csúszott is vizes úton... Most Hankook mindkét szett, nincs bajom velük.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
ZolkoW
őstag
Akkor nem tudom, én értem-e, de én is örülnék egy 6. fokozatnak, mert ha az 5 fokozat lenne máshogy kiosztva, lehet, hogy hiányozna valami. Így meg az autópályás fokozat hiányzik. (bár csak ritkán, mivel alig megyek pályán)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
sziasztok! voltam már itt, de most újra képbe kerültek a Focusok, 2 Misiig bezárólag, mondjuk 2010-től. Ebbe főleg mk2-es ráncfelvarrt példányok férnek bele, ami pont tetszik is, frankó. Kombi jön szóba. A nagyobb űrtartalmú benzinesekkel szemezek, 1.8-as, esetleg 2.0-ás motorok milyennek számítanak? Szempont lenne, hogy lehetőleg nem szervizbe szeretném hordani, hanem használni, kb. évi 20 ezret. Most egy dízel mk1-em van (1.8, 75 ló), szinte csak olajcserére hordom, nulla olajfogyás, csak már lassan mindenhol rozsdás szegény.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
És úgy általánosságban van, amit kerülnöm kell? Tudom, az Ecoboost motoroknak rossz híre van, és hosszú távra szeretném venni, tehát én is kerülném, de szüleim B-maxában biztos jó sokáig elpöfög majd.. a modernebb dízelekkel is ijesztgetnek, az enyém ugye a legkisebb teljesítményű, valszeg tényleg elmenne félmillió km-t is. Csak azzal nem vagyok kisegítve, ha 5-7 évig megbízható egy autó, mikor én 10 évesen veszem meg.. ez előtt a Kia Ceedeket nézegettem, de kicsit elment a kedvem tőlük a hibalistákat olvasgatva. Mondjuk inkább nem motorikusak voltak, de eleve félek olyantól, ahol a gyári olajcsereperiódus 30k km.
Visszatérve a Fordokhoz, nincs teljesen kizárva a dízel sem, de most talán kipróbálnék egy benzinest. És azt mindenképp szeretném elkerülni, hogy alulmotorizált legyen, még ha a sportautó máshol is kezdődik. Talán túl sok ilyen autóban (alulmotorizált benzinesben) ültem eddig :)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz troll81 #35182 üzenetére
Azt nem kétlem, csak lesz egy szorzó is az árcédulán :)
Viszont talán amatőrt kérdezek, de a 75 lovas szakadt fókám emlékeim szerint 175 Nm-t tud, az mk2-es benyások meg úgy nézem, ennél kevesebbet.. :( ez nagyon nem hangzik jól, el is kezdtem olvasgatni a dízelekről, lehet, hogy pénzgyűjtés, és mk3-as dízel lesz inkább ebből... vagy mindenesetre próbálok minden infót begyűjteni, de hogy valamekkora előrelépés legyen, a 240Nm már jól hangozna..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz troll81 #35195 üzenetére
attól függ, mennyire vagyok türelmes, 2M környéke (ez alatt Mk2.5 -ösök akadnak szépen), de akár 3M-ig, ha eleget várok, vagy kis hitellel... az eddig olvasottak alapján bejövős az mk3.5, a ráncfelvarrás előtti 3-as sajna nem tetszik. A jelenlegi 175 Nm-es motorral is lehet élni, de azért meggondolós, mikor előzök, szóval a 240-el valószínűleg mosolyogva ellennék.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz erdey_a #35226 üzenetére
nem okoskodni akarok, csak amikor fóliázás témában olvasgattam, az derült ki, hogy első oldalüvegen kizárólag akkor lehetne fólia, ha semennyire nem színezett alapból az üveg, az meg kábé ős-swifteken volt utoljára, hogy ablaküveg tisztaságú, valóban színezetlen legyen. Magyarul semmi, vagy majdnem semmi nem lehet ott az üvegen, most nem emlékszem a fényáteresztési %-ra, de azt már a legenyhébb színezés kimaxolja. (ha azóta változott, vagy rosszul emlékszem, akkor bocs)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz #31600896 #35480 üzenetére
pedig úgy kéne, hogy működjön, de annyira egyszer használatos, hogy betoláskor mintha el is kellene válnia ott a műanyagnak, tehát tulajdonképpen a kiálló szár benyomásakor azt letöröd a karimáról, és úgy megy be, szétfeszítve a körmöket.
TME.hu-n már láttam egy rakás féle ilyen bolhát, még Fordhoz való rádió beépítő keretet is vettem tőlük, amivel normál 1 egységes rádió megy a gyári magas helyére I.-es Focusba. Egy keresést megérhet.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz 7Sony7 #42674 üzenetére
nekem 1-es Focusom van, de jó régóta 2 kulcsot használok, olyan kopott az eredeti. 1 immósat az indításhoz, minden más zárhoz egy sima butát, ami viszont nem régi, szóval nem kopott. A motorháztető már nem nyílik a kopottal, a gyújtás sima ügy. Az első ajtó is necces tud lenni, viccelt már meg, amikor minimálban egyetlen kulcsot vittem magammal, mondván hogy az elfér öltönyzsebben is.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz DeFranco #42682 üzenetére
évekkel ezelőtt másoltattam kulcsot, felmerült a gyújtáskapcsoló csere is, csak mondván, hogy "erre a kis időre minek", hanyagoltam az ötletet, és meglepő módon amelyik kulccsal össze van kopva a gyújtáskapcsoló (mindkét eredeti immós ilyen), azzal nincs probléma, csak a motorháztető volt már kínlódós. A frissen másolt kulccsal csinálta, hogy alig akart elfordulni a gy.k., de kis használat(kopás) után már ment rendesen az is, csak hát nem immobilizeres.
Szóval nem teljesen meggyőződésből maradt így az az egész, csak megírtam, hogy ennél a fura szögbeköszörült fajta kulcsnál ilyen is van.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz EnterR #42821 üzenetére
én is kihúznám, ha később sem kapcsol le, ezeknél a szivargyújtós eszközöknél azt sem tudom, van-e olyan szabályzás, mint a konnektorosaknál, hogy standbyban nem vehet fel 0,5 wattnál többet pl. (lehet hogy azóta már szigorították is)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz subaruwrc #42830 üzenetére
pár éve nekem is cseréltek küszöböt, egyik oldalt teljesen, másik oldalt egy részt csak, de utólag jobban örülnék már, ha ott is az egészet cserélték volna. nem mondom, hogy porlad,de otthon emelésnél az az egy sarok gyengusabb, az látszik.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz radi8tor #42864 üzenetére
azt nem tudom, mindenesetre most csak az egyik sarkon beteg...
(mellesleg oda többet nem fogom vinni, trehány banda. hátulról belém jöttek, azért járt ott még, de botrányos új hibákat vittek a rendszerbe ;) )más: az említett tévhit az 1.8-as motor ellenjavalltságára vonatkozik?
kérdezem másképp: nézelődöm a faceliftes 2-es focusok között (kb. 2008 vége..2011), benzines kéne, és kombi. A motorokról nem sokat tudok még, a sima 1.6-os 101 lóerőst kilőttem, a többi (asszem 3 féle, ha a sportverziókat nem vesszük) közül melyiket tilos, melyiket szabad?
Köszi előre is.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
ZolkoW
őstag
Köszi, és ezt a dolgot ki tudja mutatni bármi műszer? A fenti videót a 2literes motorral láttam, meg hát az olajzabálás beszédes, csak a hirdetők (hacsak nem cimbi) gondolom nem mellékelik a motorolaj számlákat.. de gondolom az is beszédes, ha az autót általánosan hagyták lepusztulni.
szerk.: ilyen értelemben lehet amúgy bármi más módon figyelni, mint hogy időben cserélsz olajat és a megfelelőt teszed bele? Most ilyenektől eltekintenék, hogy nem pörgetem X ezer fordulat fölé, amíg nem üzemmeleg..
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
ZolkoW
őstag
válasz molnarpeter #42925 üzenetére
a 101 lovast inkább kizárnám, félek, hogy kevés lenne.. a másik 1,6-os már talán, de ki kéne próbálnom. Ha jól emlékszem, a régi cégesünk volt sima 1,6-os, az nem volt egy erőgép. De amúgy gondolom élhető mindegyik, csak szeretnék előrelépést ebben is (most mk1 1.8 TDI-m van).
#42927Zoli-bácsi : még kutakodok, bőven ez a fázis van. Csak hajlamos vagyok inkább egy gyengébb motort választani, ha mindenhol azt olvasom róla, hogy kb 100-ból 99,5 jó még 10 évesen is (sőt, ezek 12-k lesznek inkább, ha behúzok egyet), mint turkálni minden elképzelhető infót arról, hogy akkor AZ a másik motor megvehető-e. Illetve pont ezt próbálom kideríteni, csak van, aki ijesztget az 1.8-assal, van aki a 2-essel, stb.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz darvinya #43288 üzenetére
őszintén, nem tudom, hogy néz ki az enyémnek az alja, de jobban aggódnék az alváz miatt, mint a felnik miatt. A felnik kapnak egy kis kezelést és még évekig elgurulnak, a futómű is, de szerintem utóbbival kezdeném.
Húgom festett le ECSETTEL felnit, én ezt nem ajánlom, azt hittem, hogy majd az ecsetnyomok miatt nem is tömít a gumi, de semmi baj vele. Én meg ezüst hammerite-tal kezeltem, úgy, hogy rajta voltak a gumik, de ezt sem ajánlom önmagában, hiába az a gyári ajánlás hogy "közvetlenül a rozsdára". Következő évben ugyanúgy kirügyezett. De egy kis rozsdamaró + hammerite már jó lehetett volna, ha már házi megoldás. Persze így is jobb, mint ha nem csinálok vele semmit. Szüleimnek is Fordjuk van, szalonból, és a kb 5 éves acélfelni nem néz ki sokkal jobban mint a tied, pedig száraz helyen volt tárolva. Ennyit tesz, hogy a dísztárcsa mögött megül a nedvesség.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
szüleim 1.0-ás ecoboost B-maxa töltéshibát jelez (mindenesetre az akksi piktogram világít), előtte lemerült az akku, de fel lett töltve, elvileg annak a feszültsége rendben van. Járó motornál viszont csak 13.4 V körül mérek, ugye jól sejtem, hogy ez kevés? A sajátomnál 14.4-et mérek, úgy emlékszem, ez a normális.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
már közel voltam hozzá, hogy feladjam, és visszakérjem a pénzt, de végül a fizetős Forscan lite, meg a Konnwei kütyü csak kiolvasott ezt-azt... már csak értelmeznem kéne tudni, de idő kérdése. köszi a Konnwei tippet!
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz molnarpeter #43874 üzenetére
remélem, így műxik a link
Még úgy is ijesztő volt, hogy leállt közben a motor, hogy előre szólt a program, hogy ez lesz.
Meg én azt hittem, ha tápot kap az olvasó, tehát világít, akkor már képes kapcsolódni. Ehhez képest az volt, hogy a Froscan csak akkor vette fel rendesen a kapcsolatot vele, pontosabban szerintem itt az autóhoz való kapcsolódást jelentette az ikon, de nekem ez nem volt tiszta, ha konkrétan járt a motor. Aztán ezért ment el annyi idő a szenvedéssel előtte. Próbáltam vagy 3-4 másik appot.Rögtön kérdés: Ha törlöm ezeket a hibakódokat, az járhat bármi bajjal? Ugyanis nem tudom róluk, hogy mikoriak, az is lehet, hogy több évesek. Már ha ilyen létezik. Aztán gondolom ha megint előjönnek, akkor érdemes utánuk nézni.
Köszi.A porlasztók környékén is próbáltam live adatokkal, de nem biztos, hogy azt találtam meg, ami nekem kell. Mindenesetre voltak injektor értékek A-tól D-ig jelölve a hengereket, és az első 0 volt végig, a többi ingadozott valamennyit. De majd jövök később (reméelm) értelmesebb kérdésekkel, csak most megörültem, hogy egyáltalán működött valami.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz SECTORnooB #43911 üzenetére
1-es fókában nekem sincs rögzítés, de a régi szőnyeg tépőzáras volt, igaz, nem gumi. a mostani meg gumi és sajna nekem is elcsúszkál, jobb híján a visszarugdosás módszerét használom (annyira nem kritikus nálam, hogy továbbfejlesztésben gondolkodjak)
mondjuk ha azt mondjátok, hogy ott a lyuk minden padlón, csak meg kell keresni, akkor megkeresem.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz troll81 #44143 üzenetére
nincs lecsukva rendesen a.... tudod!
Ha már rugók, elöl mennyire szívás otthon cserélni? Illetve szórakozzak bontottal? Valójában már kvázi eldöntöttem, hogy veszek újat kedvezményesen, meg be is szereltetem, gondolom első alkalommal ellennék vele pár órát, annyit meg sajnálok rá.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz troll81 #44148 üzenetére
a másfél óra hihetetlennek tűnik, de gondolom nem először csináltad... cuccot még tudnék is szerezni, ha minden igaz, rugóösszehúzóm nincs saját. Ja, utána futóműállítás kell, vagy nem kell?
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz troll81 #44152 üzenetére
ma kicseréltük a rugót egy munkatársammal, akinek "kicsit" több a tapasztalata nálam ilyen téren. csak a központi anya megindítása volt egy óra izzadás. mondjuk 21 éves autó, és ez a csavar nemigen volt mozdítva ez alatt.. a többi részével is szívtunk azért, szóval olyan nettó 4 óra biztosan volt, és nem biztos, hogy a bal oldalnak nekiállok így, ő még bírta volna. A rugó megvan hozzá mondjuk, szóval inkább lelkierő kell a részemről.. ha most kéne választanom, 1000% hogy szerelő :)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz troll81 #44213 üzenetére
csáposra felemelve nekünk is könnyebb lett volna, meg ha otthoni szerelésre készülök, és bevásárlok mindent előre (stabpálcák, gumiharangok, toronycsapágy.. bár ezekből csak a pálcákról derült ki hogy cserések lennének), akkor pár csavarral nem kellett volna küzdeni, hanem leflexeljük és mehet az új vissza. Kissé árnyalja a helyzetet, hogy mondjuk egy (-két?) évig meg akarom tartani játszós másodautónak, így a költségeit is ésszerű kereteken belül akarom tartani, ugyanakkor ha nem akarom, hogy roncshalmazzá váljon, meg utáljak beleülni, muszáj itt-ott hozzányúlnom. A következő ilyen téma a féltengelyek cseréje lesz, és erősen hezitálok, hogy orosz rulettezzek-e bontottal, ami lehet hogy nem jobb, mint az enyém (de legalább rozsdával, szerelési nyomokkal számolhatok), vagy vegyem meg az újat, és akkor azok lesznek az autóm már-már legértékesebb alkatrészei . Aztán mielőtt bontóba kerül, tudom, mit kell kiszedni belőle...
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz #27070592 #44223 üzenetére
Talán már írtam, én az acélfelniket kezeltem "közvetlenül a rozsdára" módszerrel, gondoltam miért ne követném az útmutatót. Következő évben már rügyeztek, bár a semminél többet ért, de ha ezt tudom, alapozom is, ahogy egyébként szoktam ilyen munkáknál.
Ha már fék: Műszakin sosem volt gond, meg igazából csak azóta zavar, hogy megvan a másik autó, és annak durván jobb a féke - szóval értelmes keretek között (nem tuning) mivel kezdjem, ha szeretnék javítani a fékerőn? Mk1, 75 lovas TDI, elöl-hátul tárcsa, 14-es felni, bár nagyobb tárcsában amúgy sem gondolkodom, csak olyan érdekelne, hogy mondjuk vegyek legközelebb XY tárcsát meg betétet, és az hátha jobb lesz. Nem esküszöm, de mintha Brembo lenne a tárcsa, de már rég volt. Amúgy nem különösebben kopott egyik sem, bár a hátsókban már van km. A fékfolyadékra ránézetek legközelebb, ha arra járok. Tehát alapvetően meg akarom várni, hogy ezek csereérettek legyenek, de a folyadék előbb lesz megvizsgálva, és valszeg cserélve.
Komolyan mondom, mindenben nagy a különbség az utód javára, de a legdurvább a fékBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz #27070592 #44225 üzenetére
Köszi, ilyen mart tárcsákban, tuningcuccokban egyáltalán nem gondolkodom, csak a mezei kínálatból érdekel, mi az, ami a harapósabb oldalon van. Párezren nem fog múlni, csak nekem semmi ilyen irányú ismeretem nincs
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz subaruwrc #44228 üzenetére
köszi ismét, első úgyis a folyadék cseréltetése lesz. (most, hogy nincs napi használatban az autó, kissé belassulnak a dolgok, de szerencsére nem is égető, hogy azonnal meg legyen oldva. A rugócsere azért nyugtalanított )
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz darvinya #44245 üzenetére
Lehet hogy van ilyen amúgy, de érzésem szerint ez bőven túlmutat a kárpitosságon.
Ha komolyan gondom lenne az üléssel (Mk1 Focusban volt is, mondjuk az is segített volna talán, ha nincs eltörve a deréktámasz tekerője, a jobb oldali egy fokkal kényelmesebb volt emiatt), én tényleg a típushoz beszerezhető /bontott/ magasabb kategóriás üléseket nézném meg.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz radi8tor #44253 üzenetére
ja, nem írtam, az enyém ambiente. Persze az sem segít, hogy 360K Km alatt azért megrogyott már az ülőlap, de sose passzolt a támlája a hátamhoz. Most esik le, Darvinya az ülőfelületről beszél, én a háttámlával voltam mindig is elégedetlen.. sehogy sem oda esnek a görbületei, ahol nekem kellene, nem támaszt, stb... pedig az ülőlap magasságát is ehhez állítom, hogy a legkisebb kompromisszum legyen, de igazán nekem sosem volt jó. Az ülőfelülettel konkrétan nem volt bajom. Nem lehet, hogy a túl puha szivacsozás okozza, ha valam egy ideig kényelmes, aztán fapadnak tűnik?
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Jegyzőkönyvbe: ha nem cél, hogy a jobb elsőben elférjenek (legalábbis kénylemesen), akkor az 1-es Focus kombiba befér egy 190x55x60-as szekrény, bár igaz, ehhez már ki kell csavarozni a hátsó ülőlapokat, hogy ne foglalják a hosszt felhajtva.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz #27070592 #44337 üzenetére
nem tudom, a normaidőt alig használt, félig berohadt, vagy 20 éve a szabadban parkoló autóra határozták meg - lehet, hogy mindre van külön. Azt mondjuk sejtem, hogy ha több lesz az ezzel eltöltött idő, akkor annál nem lesz kevesebb ráírva a papírra.
Múltkor írtam a féltengely-anyát, amivel egy teljes órát eltöltöttünk, ez akkor lett volna kevesebb, ha van erősebb hajtókarunk a dugókulcshoz, akkor talán kevesebbet kell lánggal melegíteni, de azóta jobban tisztelem az ilyen rozsdás alkatrészeket.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz subaruwrc #44339 üzenetére
egy 1/2"-os tekerőnek letekertük a fejét, egy másikat enyhén kiflisítettünk, és így is a harmadszori, "na most már aztán tényleg megküldöm a lánggal" típusú melegítés hatására engedett végre. Van légkulcs is, de nem elég erős. Azóta nézegettük a 3/4"-es hajtókarokat, dugókulcs szetteket, végül egyelőre csak egy erősebbnek kinéző feles kart vettünk, aztán meglátjuk.(a bal ugyanilyen anya még hátra van, meg hát nem árt, ha van otthon)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
bocs a tudatlanságért, de mi az oka, hogy ez ilyen spec anya? Értelmezésem szerint nem is tart szinte semmit, csak hogy ne lötyögjön a féltengely... Vagy miről maradtam le?
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest