- Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen notebookot vegyek?
- 3D nyomtatás
- Mini-ITX
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
ph A E-ATX lapokat is fogadni képes torony új verziója zajcsillapító paneleket és teli előlapot kapott a némaság érdekében.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bazsee71
őstag
Kedves Márkatársak!
Autóm lassan egy éve rendkívül érdekes jelenséget produkál. Egy 2005-ös 1.4 TDCi Ford Fiestáról van szó, még éppen nem békalámpás.
Szóval, ha elindítom az autót, akkor az alap motorzajon felül egy erőteljes "traktoros" felhang (a dízel=traktor vicceket most hagyjuk, ha lehet) jelenik meg, mint ha két fém alkatrész erőteljesen rezonálna. Ha benyomom a kuplungot, akkor abbamarad. Nyári kánikulában ez éppen csak felfedezhető, valamint ha megteszek 30-40 km-t, akkor is jelentősen elcsitul. Ez eddig egyértelműen a motor hőfokával van párhuzamban, ami még érdekesebb az az, hogy ha szakad az eső, és megteszek pár száz métert, akkor teljes mértékben eltűnik a zaj.
Kuplung, kinyomócsapágy 1-1,5 éve cserélve. Eddig a szerelőmmel a váltó bemenő tengelyének csapágyára tippelünk, mert az még el is hallgathatna ha melegszik és tágul, de az esős dolog kissé bezavar a dologba.
Esetleg van tippetek, mielőtt szétboríttatnám a váltót? Menetteljesítményben nincs probléma, de zavar a hangja.Segítségeteket előre is köszönöm!
(#1945) hoby36: igaz fentebb épp egy hibajelenséget taglalok, de szerintem nagyon jó kis autó. Méretéhez képest nagyon jó helykihasználtsággal (190 centimmel kényelmesen elvezetem, és még mögöttem is elfér egy kisebb termetű utas), megbízható motorral, elenyésző fogyasztással, ésszel chippelve jó teljesítménnyel, feszes (emiatt kicsit rázós) futóművel, valamint vacak és törékeny műanyagokkal. Ha egyéb kérdéses lenne, keress bizalommal.
-
Bazsee71
őstag
válasz Satan_Claus #2107 üzenetére
Melyik volt véleményed szerint a jobb?
-
Bazsee71
őstag
válasz Matthisa #2178 üzenetére
Nálam is ugyanez a helyzet. Próbaként nyomtunk a váltóba ilyen spec cuccot (nem emlékszem a nevére), nem szűnt meg a zaj. Ha jól emlékszem, szerelőm anyaggal együtt ~30e Ft-ot mondott a műveletre. Ez persze nem egy szerviz költsége.
Más: nekem az elmúlt 8 hónapban kétszer csinált olyat a Fiestám, hogy nem vette az 1-2 fokozatot indulásnál. 3-assal rajtolva megtettem pár métert és minden rendben. Mennyire lehet komoly baja, hogy időnként nem áll szinkronba?
[ Szerkesztve ]
-
Bazsee71
őstag
válasz SzlobiG #2181 üzenetére
Telefonon kicsit turkálva meglett: WYNN'S H.P.L.S. Transmission Treatment
-
Bazsee71
őstag
Sziasztok!
2005-ös 1.4 TDCi Fiestám van, manuális klímával. Ha hőfokot szabályoznék, akkor jön a lábamra a meleg, akármilyen állásban van szellőző kapcsolója. Ha csak a szélvédőre tolom, akkor van hogy jó. Fűtésnél és klímázásnál is forró levegő jön. Csak akkor nem csinálja, ha a leghidegebb állásban van a hőfokszabályzó. Hol lehet a gond?
-
Bazsee71
őstag
Sziasztok!
A véleményeteket kérném. 3 éve már törött első lökhárítóval vettem az autót (2005 Ford Fiesta 1.4 TDCi), már akkor is kicsit csálén állt, de az első útján sikerült is alaposan összetörni (kutya volt, de megúszta). Akkor hegesztették, teli fényt kapott, ~60e volt minden járulékos költséggel. A lógással nem nagyon tudtak mit kezdeni. Azóta megint kapott az élettől, elrepedt, törött itt-ott (igazából nem nehéz törni, a legvacakabb PC-ból készül).
Ezek kapcsán gondolkodom, mit kezdjek vele, mert ezt újra hegesztetni és fényeztetni nem szeretném. Bontót ezen okokból szintén lutrinak érzem. Utángyártottak mennyire vállalhatóak, pl. Klokkerholm? Azért is gondoltam rá, mert azok talán már nem PC-ból készülnek...
Illetve még egy kérdés: van olyan dobbetét, amit 2 nyár alatt nem kezdenek ki a röpködő kavicsok?
-
-
Bazsee71
őstag
válasz bull84ghia #8096 üzenetére
Ez a probléma akkor csak 2004-ig volt jellemző? Nekem 2005-ös olasz import Fiestám van, nem kezdte még ki a rozsda, pedig rendesen használatban van télen is.
-
Bazsee71
őstag
Sziasztok!
Idén másodszor merült le az akksim. Először tavasszal, mikor szabadban szereltünk, és ~2 órát a fényszórókkal világítottam, hogy lássunk valamit. Utána feltöltöttem, de emlékeim szerint nem teljesen.
Másodjára ma reggel, teljesen váratlanul. Havonta 4-5x belekerül egybefüggő 200 km, tehát töltést kap.
Most megint töltőn van, 12.5V-ot jelzett. Édesapám szerint ez nem normális, cseréljem, főleg hogy szeptemberben egy 2 hetes külföldi út vár ránk.Közben szerintem a töltés is ezt igazolja, 10 perc után telinek jelzi.
Mi a véleményetek? Illetve milyen típus ajánlott (ha jót és megbízhatót szeretnék)? 2005-ös 1.4 TDCi Fiesta
-
Bazsee71
őstag
válasz AMD Power #9596 üzenetére
Most így hirtelen a generátor hibát csak egy új akksival tudom kiszűrni. Vagy van más módszer?
Az a gond, hogy holnap reggel is elutazunk pár napra, és ha végül a generátor rossz, egy 4-5 éves akksit lecserélni talán akkor nem pazarlás.
Az utolsó mondatot úgy értelmezem, hogy az Exide-dal biztos nem nyúlok mellé.
[ Szerkesztve ]
-
Bazsee71
őstag
válasz molnarpeter #9600 üzenetére
Feltöltöttem, most el is indult vele az autó, de beszéltem az előző tulajjal, akinél 2 évig volt az autó, már ő is ezzel vette, tehát minimum 5 éves.
Cseréhez lenne pár kérdésem. Banner Power Bull és Exide Premium szériát néztem. 60Ah típusok 20k körül, 70Ah típusok 25k körül. Megéri az utóbbi a többletet? Mindkettő befér gyári helyre, én az Exide felé hajlok.
Ami most bent van Bosch, az 480A / 56Ah, de nem gyári méret, lerögzíteni is csak gyorskötözővel tudom.
-
Bazsee71
őstag
Köszönöm a válaszokat, akkor a 72Ah-s Exide Premium lesz a befutó.
-
Bazsee71
őstag
válasz lajafix #9619 üzenetére
Valószínűleg az akksi lesz a ludas, mert este "feltöltöttem", reggel mentem 2 karikát a városban, működött, na mondom még egy hétvégi párszáz kilométert kibír. Hát nem...mikor indultunk volna, megint megadta magát. Pedig összesen 4 indítást kellett addig kiszolgálnia. Úgyhogy most szüleim tizenéves fullextrás Octaviajával vagyunk rokonlátogatóban, és hát fájó a minőségérzetbeli különbség a fiatalabb, 2005-ös Fiestámhoz képest. Na de nem ragozom, ezután már a Skoda is kezdte a spórolást...
Na de akad még egy kérdésem. 2 éve Tungsram Megalight Ultra +120% izzókat használok, átlagban fél-1 évet bírnak, elégedett vagyok vele. Legutóbb a Bárdinál csak +130%-os volt, hát őszintén szólva érdemi különbséget nem tapasztaltam. Viszont a szerelőm távozott külföldre, így a Bárdi kedvezményem is ugrott, most webshopból már kicsit szabadabb a választás.
Gondolkodom, hogy visszatérek a 120-asra, párban 3.490,- Ft. Amin még dilemmázok, az az Osram Night Breaker Unlimited, párban 4.390,- forintért. Ami biztos, hogy kicsit fehérebb, élettartam meg úgyis lutri. Nektek mi a véleményetek/tapasztalatotok?
[ Szerkesztve ]
-
Bazsee71
őstag
válasz DeFranco #9684 üzenetére
Kicsit olyannak érzem ezt a területet, mint anno a biztonsági övet. Ott is évek (évtizedek) kellettek hozzá, mire kikopott az a rettenetesen téves hozzáállás, hogy a biztonsági öv öl. Mert Pista bácsinak mesélt a Jóska, hogy hallott valakiről, hogy annak köszönhetően menekült meg, hogy nem volt bekötve. Így is volt. 10000 másik meg ezért halt meg, de arról már nem szólt a sztori...
-
Bazsee71
őstag
válasz radi8tor #9708 üzenetére
Nálam hasonló van egy 2005-ös 1.4 TDCi Fiestánál. Ha benyomom a kuplungot, akkor csend van, egyébként van egy erős zaja, ami így nyári melegben szinte megszűnik. Szerelőm korábban a nyelestengely csapágyra tippelt, de ahhoz is szét kell szedni. Ő sajnos időközben távozott Irakba, szóval most én is új szerelőt keresek, csak Kaposváron...
[ Szerkesztve ]
-
Bazsee71
őstag
válasz DeFranco #9716 üzenetére
Ugyanez, adott idő után elhallgat, nyáron ha a napon áll, akkor már induláskor sem észrevehető. Egyébként szerelőm is azt mondta, hogy ne piszkáljuk inkább, csak ősszel lesz egy 2 hetes olasz út, annak kapcsán gondolkodtam el. Aztán lehet jobb előtte nem szétkapni a váltót.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest