Hirdetés
-
Végre megjelenési dátumot kapott a Zenless Zone Zero
gp A teljes változat PC-re, PlayStation-re, Androidra és iOS rendszerekre lesz elérhető ingyen.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
it A kínai EV-k és hibridek eddigi legnagyobb exportpiaca Belgium volt, azonban az EU-s álláspont és a kínai stratégiaváltás miatt immáron Brazíliába kerül a legtöbb ilyen jármű.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
p_adam
addikt
válasz madgie #26750 üzenetére
Érdekes, valaki szerint, aki több hónapja használta meg pont az ellenkezője igaz, valószínűleg nem mindegy, hogy milyen objektívvel van társítva.
Az X-T3 AF-je valószínű javult, de IBIS és új akksi továbbra sincs. -
taranis
addikt
-
p_adam
addikt
válasz madgie #26752 üzenetére
Annyit mindenképp ér, mint az előző semmitmondó példa, csak az m43-as gépek tudnak eleget ahhoz a módhoz, ezeket lassan, finoman kell használni, csakis akkor lesznek jók. Már csak a rolling shutter miatt is meg a mozgás tömörítése miatt az 'igazi' 4k felbontás is rég odavan - bár a Sony-n ugye kattintásra van APS-C mód is, ahol a rolling shutter igen jó.
De azért van még másik 3 pont is, amivel viszont sok mindenki más is egyetért (az utolsó szerintem hülyeség, nyilván lesz még komolyabb Fuji, persze az árat meg kell majd emészteni, a Sony-nak viszont jó darabig nem kell engednie az árból)Ez pl. végig A7III + 24-70/4 és szerintem a célra elfogadható, ha valaki így akarja videóra használni, akkor csak nem egy stabilizálás nélküli objektívet tesz rá.
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
válasz p_adam #26754 üzenetére
"Az összes nagyobb tesztelő oldal szerint a Sony stabija messze nem hozza azt, amit az 1st gen Fuji IBIS"
Ebben mi a semmitmondó?
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
p_adam
addikt
válasz p_adam #26754 üzenetére
Meg azt még hozzátenném, hogy a Fuji kit objektív optikailag kiváló, de videóra inkább egy konstans fényerőset választanék, abban meg már nincs stabilizálás, szóval ebben nem tűnik jobb választásnak a Fuji. A Sony E-mount hátránya meg videóra lecsökken, mivel az élesség már nem annyira lényeges, a sarkokat és a vignettálás egy részét meg a videó levágja, meg az APS-C mód sem teljesen mellékes.
Mercutio_ a linkelt videóra mint példára értettem.
[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
válasz madgie #26750 üzenetére
A sigmát hadjuk csak bazinagy obikat képesek csinálni
Érdekes hogy a Tamronon /Samyangon /Tokinán nem fogott ki a tervezés.
Sztem a Sigma csak még egy bőrt akar lehúzni a DSLR ART szériárólEgyébként az APSC-re tervezett sigma DN-ek majdnem kirajzolják a FF lapkát.
Nemsokat kéne a méretükön növelni és már jók is lennének de az nem lenne túl nagy biznisz -
-
topikk
senior tag
válasz total90 #26759 üzenetére
De hogy jon ide a ii sorozat? En a Sony iii-rol irtam.
Amugy meg a Sony A7 iii kapcsan, amikor mindenki omlengett a tudasan, az jutott eszembe, hogy az Oly E-M1 ii mar ket eve is tudta majdnem ugyanezt , most megis ugy jott at a Sony hogy mekkora ujitas. (En fotos szemszogbol nezem, nem videozok). Olvasva az XT3 parametereit ugyanezt gondolom. Ha az Oly nagyobb, ne adj Isten FF, szenzorral indult volna mar letaroltak volna a ML piacot.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz madgie #26758 üzenetére
Ha elsősorban videózni szeretne valaki, józan ész szerint csak ez lenne a legelső, amit választ az ember, nem? (Vagy mondjuk egy 24-105mm f4 IS vagy ehhez hasonlító, ami a Canon Olympus Panasonic és Sony kínálatában is megtalálható).
Egyébként a rolling shutter és gyenge 1080p, régi akksi miatt az A6500 sem tetszik, utódja ('javított változata') viszont vélhetően sokkal hamarabb lesz, mint az X-H1-nek.[ Szerkesztve ]
-
Clemi
veterán
Pontosan akkor, mikor ezt a HSZ-t írtam, mert emlékszem pont akkor jelzett a FB, hogy új bejegyzés van abban a csoportban.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz madgie #26764 üzenetére
A sarkok pulzálása nem pont ezeknél a látószögeknél a legérezhetőbb? (A Sony esetében 16mm alatt előfordulhat, jobb máshogy stabilizálni)
Egyébként tényleg nem értem, hogy legalább a roadmap mért nem tesz említést sem egy ilyen objektívről, ha egyszer elvileg egyre komolyabban veszik a videót, és tényleg nagyon szép a cinema objektívek rajza(bár ezekre nem valók, biztos lesz hozzájuk X camcorder).
Egyáltalán nem kötelező a standardot követni, de attól még ez változni nem fog, és valamit itt fel kell adni (pl. a Canon ehhez képest az összes többinél jobban fel van az egészre készítve beépített stabilizálás nélkül is, és megbízhatóan lehet kézzel is fókuszálni, micsoda fícsör).A linkelt videóban egyébként pontosan az a jelenség van, amiről az általam linkelt ember is beszélt, tehát akkor nem értem, hogy összességében videóra miért is lenne jobb a Fuji stabilizálása akár még az egyel korábbi Sony vázakhoz képest.
-
madgie
titán
válasz p_adam #26766 üzenetére
Nekem mindegy, mit nem értesz, fekete-fehéren megmondták többen is több helyen, mi a helyzet, ezzel szemben te egy szem emberke "tesztjét" hoztad ide, aki még egy nyüves példát se tudott mutatni. Még a Sony-sok is bevallják, hogy a képstabijuk azért bőven lehetne jobb.
Az általad kritizált, OIS nélküli 16-55 az egyik legjobban viselkedő objektív az X-H1 IBIS-e alatt, már csak azon egyszerű oknál fogva is, hogy a hátsó lencsetagnál nem maszkolták ki, így a standard APS-C-nél nagyobbat vetíthet. A 35/1.4 ilyen amúgy még, megfogod, rázod a kezed, mint egy parkinsonos és tökstabil a kép.
A H1-gyel még sok kész anyagot nem tudok mutatni, ez szerintem nem a legjobb munkám, de 10-24, nem pulzál sehol semmi.
Szerintem teljesen mindegy már, mit írok, azt hiszem már azt sem fogom elolvasni, amit te fogsz, feleslegesen keringőzünk.
-
taranis
addikt
válasz #16820480 #26768 üzenetére
Ja nem, nem erre, inkább arra utaltam, hogy ha rajtam múlott volna, akkor nem lett volna külön H-s vonal, hanem egy szép napon megnőtt volna a T-s váz, hogy elférjen benne az IBIS, és mindenkinek a torkán letoltam volna, hogy márpedig innentől ezt kell szeretni, a flagship ekkora és kész. Nem rajtam múlott
Csak azt nehéz elfogadnom, hogy csak és kizárólag azért nincs IBIS ebben az amúgy nagyszerűnek látszó X-T3-ban, hogy legyen értelme a H-s vonalnak, amiben persze még alsó hangon egy évet várni kell, nehogy túl hamar jelenjen meg az új modell.colorizer.net
-
p_adam
addikt
válasz madgie #26767 üzenetére
Csak volt egy korábbi állítás, amire reagáltam egy másikkal, aki ellenkezőjét állította (de nem foglakozott a bizonygatással, tehát biztos fogalma sincs róla, elvégre biztos csak dísz volt hónapokig), majd egy olyan link amit nem én küldtem, és mégis pont ugyanezt a dolgot támasztotta alá, meg még hozzátettem még egy apró problémát az összes többi videós konkurenssel szemben, az objektíveket, amikből egyes korábbi darabok AF motorjait nem kimondottan erre tervezték. Más szerintem nem történt, de ha nem így van és esetleg elolvasod, majd kijavítod.
Elnézést, hogy hozzá mertem szólni, lehet felesleges volt, mivel mindenki elfogult. Sőt, pl. kamerák esetén YT-on minél elfogultabb és pl. megváltozik valamelyik másik irányba, annál több forgalmat/diskurzust generál, aztán rájön, hogy ennek is vannak ám hibái, és így tovább, ezért valóban nem könnyű kibogarászni, hogy akkor most mi mennyire valós. De támpontokat (elvileg) mindenki küldhet, amennyit akar. Pl. őrá kíváncsi lennék, hogy mit mondana az új modellekről, bár teljes pártatlanságról itt sem beszélhetünk, ha egyszer dolgozott nekik.A Fujinál az pl. csak idegesítő, hogy most az olcsóbb X-T3 után XH-1 egyből 'árnyékba' került, IS ide vagy oda, 4k60p nagyobb dolog, a több fps önmagában jobban stabilizálható...
[ Szerkesztve ]
-
-
-
KuZo
tag
Az létezik szerintetek, hogy az X-T10 és T20 nem írja bele az EXIF-be a váz sorozatszámát, csak az objektívjét? Vagy csak rossz EXIF olvasót (Exif Pilot) használok?
-
kempelen
csendes tag
Sziasztok!
Én csak néha kíváncsiskodok itt, de köszi az eddigi készséges segítséget is. X-E3-ban valaki meg tudja mondani, hogy MF módban ha rá vagyok nagyítva a képre élességállításhoz, akkor a Joystickkal arrébb lehet rakni a fókuszpontot és nagyítva maradok? (Vagy akár a többi Joystickes gépen?)(Persze lehet, hogy ez összezavarja az embert, de ha már dedikált joystick van erre, hátha mégis használható elgondolás. Vagy a joystick mozdítása visszahozza a teljes képet és olyan módba lép mint a korábbi gépeken amikor bemegyek a fókuszpont választásba? És le kell valamivel OK-zni mielőtt újra belenagyíthatok? (X-E1-en half-shutterrel kell le-OK-zni ezt, de összesen nagyon sok lépés.) Ha már van ilyen joystick, kíváncsi vagyok mennyit gyorsít a munkán MF-nél. Akár mozgathatna nagyítva is és valami kis mini-monitor meg megjelenítené, a képmező melyik részén járunk.)
-
cousin333
addikt
Nekem kiírja mindkettőt (X-T20). Részlet a "műből":
'EXIF BodySerialNumber': (0xA431) ASCII=7AQ04883 @ 2044,
'EXIF LensSpecification': (0xA432) Ratio=[90, 90, 2, 2] @ 2056,
'EXIF LensMake': (0xA433) ASCII=FUJIFILM @ 2088,
'EXIF LensModel': (0xA434) ASCII=XF90mmF2 R LM WR @ 2102,
'EXIF LensSerialNumber': (0xA435) ASCII=57A07680 @ 2166,Ez egy speciális kiolvasás volt, de az IrfanView EXIF olvasója is látja.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
Mercutio_
félisten
-
p_adam
addikt
válasz Mercutio_ #26781 üzenetére
Azt hittem, már lezárható (már elnézést kértem), de ha már csak a személyeskedés marad, pedzegetni, hogy ki szólhat hozzá a témához és ki nem (ahelyett, hogy állítólag mindenki szerint a Fuji stabilizálási módszere mennyivel jobb, csak erre vonatkozó összehasonlító példát vagy személyes élményt valahogy senki se talál) az csak azt mutatja, hogy a korábbi poénkodás 'helyreigazítása' helyénvaló volt (bár az elfogultság miatt ugyanúgy felesleges). Egyébként jelenleg Sony-t használok, de egyelőre még nem vagyok beleinvesztálva egyik rendszerbe sem, de ez vélhetően változni fog, csak kérdés, hogy merre.
-
p_adam
addikt
válasz Ear001 #26783 üzenetére
Igen, hogy akkor ezek szerint egyik sem viselkedik hibátlanul, ettől még egy jó kamera nem értem mért kell még ezt ragozni.
Nekem csak az az egy dolog nem tetszett, hogy nem feltétlen indokoltan fikázni egy másik gyártót egy 'home' topikban. Ez nem olyan nagy vívmány, de a rumor oldalak is pontosan ezt csinálják, pl. a szimpla kártyahelyes új gépek kapcsán. -
Mercutio_
félisten
válasz p_adam #26782 üzenetére
Ebben nem volt semmi személyeskedés.
madgie saját tapasztalatokat írt (és tudtommal más rendszerekhez is hozzájut kipróbálás jelleggel) ezért érdekelt, hogy te is rendelkezel-e ilyenekkelEladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
konyi79
addikt
válasz p_adam #26782 üzenetére
Nem állítólag, de tényleg jobb videóra a Fuji stabi, meg a Nikon is az lesz, meg a FF Pana is.
Az 5 FÉ az 5 FÉ, a papírforma fotó módban meg is van, csak egyszerűen ha belenézel a bajonettbe, látod a Sony szenzora milyen keveset tud mozogni, míg a többi mennyivel többet.
Nem ismerem ezek tesztelési szabványát, de gyanítom nem veszi figyelembe a kilengés amplitúdóját vagy legnagyobb kitérését vagy hogy fogalmazzak, az legalábbis álló emberhez viszonyítva van meghatározva. Azaz mikor fényképezel, sokat ez nem befolyásol, mert a kis kitérésű remegést a feldolgozó sebessége meg a szervomotor sebessége határozza meg. Itt nagyot senki sem tud gurítani a másikhoz képest, mindenkinél 2018-at írunk. De amint elkezdesz videó közben sétálni, a Sony nem tud ezzel mit kezdeni, egyszerűen a lépésed közben változó magasságát a kamerának már nem tudja kikompenzálni. Ezt magad is tapasztalhatod, vagy ha megnézed az összehasonlítókat világosan látszik.
Egy dedikált kamkordert nézz meg, némelyikben közel a frontlencse átmérőjének dupláját tud bólogatni stabilizálás miatt, azaz ott erre is fel van készítve.
Persze, akkor lehetne kezdeni, de videóhoz úgyis kell a külső stabi, mert az mégjobb, csak ez értelmetlen véget nem érő vita lenne így. -
p_adam
addikt
válasz konyi79 #26787 üzenetére
Sehol nem írtam, hogy ne lenne jobb fotó módban, ezt nem vitatom, valószínűleg nagyobb a különbség mint papíron, bár tekintve mennyire más a fogás súlyeloszlás stb. elég nehéz mérni. Meg azt sem, hogy erre a platformra jobb stabilizálást lehet tervezni.
Videóban viszont az is számít, hogy algoritmus hogyan működik általánosságban (ezt már csak példával lehet "mérni", nem papíron, a rolling shutter szerintem sokkal zavaróbb, mint a stabilizálás erőssége ezért is nem célszerű túl gyorsan mozgatni (inkább egy X-T3 mint egy X-H1, valószínűleg ez sokat javult), meg persze együtt az optikával (ahol a nagyobb részét az optika végzi nem a szenzor, a Nikon pl. ilyeneket egyelőre nem is gyárt, csak adaptálva megy) így már nem is olyan egyszerű a gyakorlati összevetés, sétálásra meg az m43 sokkal jobb, ezt már írtam.
Itt van egy teszt, biztos nem ért hozzá a user, de ez az akadozás mitől jó? Vagy szoftveres, és már kijavították? Egyébként 18-55-re próbáltam keresni, de azt nem találtam, pedig talán azt kéne összevetni.[ Szerkesztve ]
-
taranis
addikt
válasz p_adam #26788 üzenetére
Nem tudom, hogy volt e már, de hozzádobom a témához: [link]
Enyhítendő a vitát, valószínűleg az van, hogy az X-H1-nek ugyan nagyobb a játszótere, de ragadós, és a korrekció miatt az összhatás nem feltétlenül jobb, mint a Sonynál. Aztán ha odafigyelünk arra, hogy ne ugráljon az IBIS, tehát finom mozgásokat használunk csak, akkor ott a Sony is szebb lesz.colorizer.net
-
Mercutio_
félisten
válasz p_adam #26788 üzenetére
Februári videó, topic-kereső szerint áprilisban jött ki új firmware a Fujihoz (lehet azóta is volt, és nem tudom ezen mennyire javított, én m4/3-ot használok, csak érdekel a Fuji is mint alternatíva)
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
senior tag
Végre eljutottam odáig, hogy töltsek fel 15-45-tel készült képeket: [link]
Echte, őszinte, amatőr turistás fotók Koppenhágából és Malmöből.
Téglafal fetisisztáknak van egy külön könyvtár. A kedves Fórumtársak iránti tiszteletből kerestem egy 14. századi templomot. A teszt téglafalak összehasonlító tesztjeiben rendre az élen végez.
(Semmi állvány, csak kézből.)[ Szerkesztve ]
-
cousin333
addikt
Megnyitottam IrfanView-el, "e" billentyű az EXIF adatok megnyitásához: benne van a gép sorozatszáma!
Filename - KUZO7702.JPG
Make - FUJIFILM
Model - X-T20
...
Software - Digital Camera X-T20 Ver2.01
DateTime - 2018:08:15 01:45:59
...
ExifOffset - 1126
ExposureTime - 1/1300 seconds
FNumber - 5.60
ExposureProgram - Normal program
ISOSpeedRatings - 200
ExifVersion - 0230
DateTimeOriginal - 2018:08:15 01:45:59
DateTimeDigitized - 2018:08:15 01:45:59
...
ShutterSpeedValue - 1/1278 seconds
ApertureValue - F 5.66
BrightnessValue - 9.84
ExposureBiasValue - 0.00
MaxApertureValue - F 2.83
MeteringMode - Multi-segment
LightSource - Auto
Flash - Not fired
FocalLength - 14.00 mm
UserComment -
FlashPixVersion - 0100
ColorSpace - sRGB
ExifImageWidth - 6000
ExifImageHeight - 4000
...
Serial Number - 7BQ21477
Lens Info - 14.00 14.00 2.80 2.80
Lens Make - FUJIFILM
Lens Model - XF14mmF2.8 R
Lens Serial Number - 56A00753[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
madgie
titán
Jonas T3, nyamm
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs