- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezetékes FÜLhallgatók
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- Milyen notebookot vegyek?
- GoPro Topic
- Computex 2024: az MSI és a Mercedes-AMG frigyéből két laptop született
- Milyen TV-t vegyek?
- Megérkezett Magyarországra az LG 480 Hz-es OLED monitora
- Xiaomi Pad 5 - hatásos érkezés
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Közeledik az X Fold3 Pro
ma A kínai bemutató után megtartotta a Vivo a nemzetközit, de még nem Európában.
-
Ismét láthatjuk hogy fest az Enotria: The Last Song
gp A korábbi halasztások után szeptember közepén elviekben végre megkapjuk a teljes kiadást.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
Azért ezt nem kell szó szerint érteni, nem csak az a baj, hogy a gyereked nem látja az arcod miközben fellép, hanem az, hogy a fotózással blokkolod, hogy átéld a pillanatot. Louis CK persze egy istenverte zseni, ő viccet csinál az egészből, ez a dolga a világ egyik legjobb stand-up előadójaként. De aki kicsit is érdeklődik a pszichológia iránt (én igen), az már több olyan tudományos publicisztikába is belefuthatott már, melyek szerint a fotózásnál jobban semmi sem rombolja az emlékek tárolásának képességét. Az agyunk a tökéletesen optimális működésre törekszik, ezért ha fényképezünk, akkor nem fog arra törekedni, hogy eltárolja a hosszútávú memóriában az emlékképet, hiszen tudja, hogy az valahol másol meglesz még.
A digitális forradalom meg csak felerősíti az egészet, hiszen az emberek már mindent, szó szerint mindent le akarnak fotózni, arra hivatkozva, hogy kellenek az emlékek, holott ennél jobban nem is lehet ártani. Nem beszélve arról, hogy a fényképezőgép egy maszk a fotós és a valóság között. Van amikor ez áldás, sok háborús fotóriporter számolt már be arról, hogy csak azért tudják elviselni amit látnak, mert a fényképezőgéppel felhúznak egy falat maguk és a valóság közé. De azért a többi esetben ez inkább átok. (Megjegyzés: Én ezért nem szeretem a jelenlegi EVF-eket, mert még egy apró, sötét OVF kukucskánál is jobban elszigetel a valóságtól.)
Apám volt anno a család fotós mindenese, de akkoriban még analógra dolgozva egy iskolai előadásomról készült mondjuk három fotó (ebből egyet előtte, egyet közben, egyet utána készített) a többi időt azzal töltötte, hogy végignézte a műsort. Én most voltam nyaralni, vittem a Fujimat, de az idő nagy részében a szállóban pihent az éjjeliszekrényen. Amikor magammal vittem, egyszerűen már saját magamat idegesítettem azzal, hogy mindent fotós szemmel nézek és mindig azt keresem, hogy mit fotózzak le, ahelyett, hogy csak simán átélném a hely hangulatát, az illatokat és ízeket. Ezért a nyaralás felén inkább nem is volt nálam, csak a mobilom. Azért szeretek csak egy mobillal elindulni, mert olyankor nem vagyok fotós. Kattintok egy-két fényképet Instagramra, de ennyi. Bánom-e, hogy annál az egy-két fényképnél nem volt nálam a fényképezőgépem? Egyáltalán nem.
Szerintem nem kell mindent lefotózni.
-
arn
félisten
a 23as esetleg meg erdekelne, de az araert annyira azert nem en a turaobin is 50mm kornyeken lottem nagyreszt, erre csak akkor jottem ra, amikor visszaneztem a statisztikat. a sami tervbe van veve, de epp annal az uzletnel fogyott el, ahol kineztem.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Stauffenberg
nagyúr
Usákoknál az év elején nem cashback volt, hanem ugyan ilyen összegű leárazások. Az XF27mm baromi olcsón jött volna (200 USD + ebay saját import költségei, alacsonyabb vámmal és áfával mint egyből ide rendelni), de akkor pont nem volt szabadon felhasználható zsetonom (mondjuk most sem nagyon, két nappal a nyaralás után).
-
Stauffenberg
nagyúr
Az eredeti árán nekem sem, viszont 200 USD nagyon jó ár egy vadiúj példányért. Meg amúgy nagyon jól karcol nyitva is, csak nincsenek olyan istenverte jó színei mint az XF 35mm-nek.
Ha lenne mindkettő, akkor az XF 35mm-t tartanám a jobbnak, de mégis az XF 27mm lenne fent többet, mert én elsősorban utcán használom a gépem. Állítólag az AF is baromi gyors az X-rendszerhez képest.
Egyébként nemrég még én is azt tartottam, hogy nem kell. Az XF 23mm persze a mai napig jobban kellene, de sajnos az most túl drága nekem.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Azt én is megfigyeltem, de azért néha képes téveszteni. Az esetek nagy százalékában viszont bejön a sürgetés. Tud ez ha akar.
Simán ki lehetne hozni ezekből a gépekből sokkal sokkal többet AF terén egy kis szoftveres finomhangolással. Az első X100 is szépen megtáltosodott. Én még viszonylag frissen vettem a X-A1-et (valamikor tavaly október-november magasságában került a boltokba itthon, nekem decemberben már megvolt) és jött azóta három frissítés is (a legutóbbit még nem raktam fel), de semmi drasztikus nem történt. Az időközben megjelent objektívek kompatibilitása került be és néhány apró (általam sosem tapasztalt) bug javítása.
Jó persze az X-A1/X-M1 belépő gépek, de azért reméltem, hogy ezeket is szépen felokosítják, mint a drágább vasakat, azok komoly frissítéseket kapnak. De eddig semmi... Nyugaton a helyzet változatlan.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Nyilván skálázni kell a termékpalettát. Az XQ1 kompakt, viszont ott a felső kategóriát célozták meg, benne is vannak a szűrős BW-k.
Én most térek meg lassan. Az XQ1 után vettem próbaképpen egy X-M1+XF 27mm kombót a Pentax K-5 mellé. Eddig mosolygósak a tapasztalatok. Ahogy olvasom, az a 35mm még inkább bejönne. Szegény tükrös, lehet, hogy hamarosan megy a levesbe. -
silmatauki
őstag
"Szerintem az X-M1/X-A1 direkt buta marad, mint a kő, másképp nem tudom értelmezni, hogy miért marad ki belőle egy adobe RGB/sRGB választási opció, vízszintező, és mondjuk az Astia-Velvia-Provia melletti színmódok (BW szűrősek nagyon jók a többi gépen)."
A vízszintezőt néha más gyártók is elhagyják az amúgy enthusiast és kitűnő ár/érték-arányú modelljeikből – lásd pl. a Sony A6000-ret (miközben a drágább, de mégiscsak elődnek számító NEX-6-ban volt). Most, hogy hozzászoktam a használatához az X-E1-en (még ha lassan is dolgozik), semmiképp nem vennék kamerát nélküle.
-
silmatauki
őstag
"(képeket nem tudok mutatni, mert már nem legális )"
(Ha a beleegyezés-kötelességre gondolsz, ez az új szabály/törvény minket “csattogtatókat” nem igazán érint. Kifejezetten a paparazzo-k ellen hozták. Mondom is mindig a feleségemnek, hogy ne legyen betojva, ha az utcán fotózok
-
silmatauki
őstag
"Az még az X-E2-ben is csak fájlátvitelre szolgál tudtommal "
Yup – csak a T1 támogat távvezérlést, az X-E2 sem.
"Nem mintha máshol bugmentes lenne a wifis használat."
Nagyon hasznos tud lenni csúcsgépeken a Wi-Fi – nem csak távvezérlés, hanem pl. állandó, dinamikus lokáció update, ahogy pl. a Sony csinálja az A6000-ben, az RX100Mk2/3-ban vagy a Pana a GM1-ben stb. (A Fuji is támogat GPS-bélyegezést, de valami eszement rosszul.)
-
arn
félisten
-
m3ss
veterán
ezek uolyan latoszog? tenyleg nem egyszeru mennyivel szebb a pana bokeh. targytavolsag is kb uannyi volt?
en is most nezegetem a rengeteg 28 2.8-as canon kepemet, es annak sem igazan tetszik a kepe, ott is eleg ideges a bokeh[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
arn
félisten
Errol beszeltem mindig, amikor arrol volt szo, hogy 20as vagy 25os. Hiaba van kozel latszolag a fokusztav, ennel elterobb karakteru obik nem is lehetnenek. A 20ast nagyon szerettem varost fotozni, a latoszog es a penge kepe, kontraszt miatt, de az embereknel mint a darabolos gyilkos. Sose volt atfedesem a 25ossel, es ha nem ugrok bele a fujiba, ujra vettem volna egy 20asat melleje. Hiba volt eladni.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Stauffenberg
nagyúr
Mivel én fotózok mobillal is, ezért nekem olyan érzésem van, hogy minden ami csak kicsit is nagyobb egy mobilnál, az szükségtelenül hívja fel magára a figyelmet. Meg szerintem inkább az számít, hogy mekkora a géped. Ha nagyon DSLR formájú és még nagy is, azt semmilyen rejtőszín nem menti meg, ha meg kicsi és kompaktosnak tűnik, annak mindegy milyen színe van. Amikor egyszer nálam volt egy neon színű kompakt, az senkit sem izgatott, pedig a rikító színével feltűnőbb jelenség lehetne mint egy dög nagy DSLR.
-
gab.m
senior tag
Velem is történt hasonló amikor X100-al fotóztam utcán, meg éppenséggel egy rendezvényen is... Annyira sasolták az emberek, hogy ez most mi a franc, hogy már kb kínos volt... Aztán meg jöttek kérdezgetni.. Szóval bizonyos helyzetekben észrevétlenebb tud lenni, mint egy nagy dslr, de ez is előfordulhat, hogy egy ilyen gép több szemet vonz, mint a tükrös.
-- Eladó cuccok: Világítástechnikai szett, Slik állvány Giottos fejjel, Dell U2312HM IPS monitor --
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem csak szimplán mindkettőnknek igaza van. Az is sokat számít, hogy milyen környékre viszed a gépet. Én Budapest belvárosában (ne nem a nyolcban, hanem mondjuk az ötödik kerületben vagy a várnegyedben) nem szoktam azzal sem túl nagy feltűnést kelteni, ha kiviszem a Zeiss gépemet.
Ilyet ni:
Persze nem azt mondtam, hogy az ezüst X100 épp olyan jól elbújik a kezedben mint egy fekete, csak annyit, hogy nem feltétlenül fog világítani. Persze ehhez olyan környék kell, ahol az ilyesmi nem feltűnő és/vagy az emberek leszarják egymást és se kép se hang módon trappolnak az utcán.
-
Stauffenberg
nagyúr
Tudom, de ahol akkora a fényérték eltérés, amit már csak DR400 mellett lehet megfogni, ott már talán nem is baj, hogy valami kiég vagy bebukik, erre amikor a gép megpróbálja megfogni, akkor a végeredmény eléggé béna. De van amikor teljesen ki is kapcsolom, mert túl lapossá teszi a témát. Például múltkor a János hegyen túráztam az erdőben és mindenáron ki akarta korrigálni a fák között beszűrődő égboltot amitől olyan teljesen semmilyen lett az egész. Azért a túl széles dinamika sem mindig jó, én imádok analógra dolgozni és az egyre szélesebb dinamika átfogások egyre csak eltávolítják a látványt ettől. Van aki ezt szereti, van aki kevésbé. Nálam témája válogatja.
Szerk: Volt ez korábban is téma, többen is írták, hogy nem szeretik a DR400-at. Az alacsonyabb fokozatok nagyon prímák, de a 400-as már túlzás. Én erre csak ráerősíteni tudok.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
Kiegészítés: elírtam, az Astia ugyanaz a karakter mindenütt, a Provia lett a sötétek felől kontrasztosítva az újabb vázaknál. Sajnos.
Magyarul X-A1/X-M1-en nincs semmilyen "lapos" színmód, az összes le van csapva a feketék felől. RAW esetebén ez persze nem nagy gond, csinál az ember mondjuk egy olyan presetet a LR-ban, hogy Astia mód, (hasra) +20 shadows, és ezt ráengedi importálás közben a képekre
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen