Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Computex 2024: az Acer Predator monitorok OLED lázban égnek
ph A cég harmadik negyedévben debütáló újdonságainál az 1440p és a 240 Hz jelenti az abszolút minimumot.
-
Killing Floor 3 - Nyúlfarknyi videón a folytatás
gp A franchise új része sajnos még mindig nem kapott megjelenési dátumot.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
SunMount3r
nagyúr
Elnézést, nem belekontárkodás akar lenni (nekem, mind az ezekkel kapcsolatos technikai részletek felől laikus szintjéről), de csak annyi, hogy az épp aktuális "hallás" érzékelésünket biztos befolyásolhatják a mentális és egyéb fizikai/fiziológia állapotaink is. (Gondoljuk itt pl. a fáradságra, eufóriára, egyéb testi és hangulati állapotokra). Amúgy ez az "ízlésítélet" területe már inkább, amiben szerintem nagyon nehéz objektívnek lenni. Minden a saját szubjektív, belső "szűrőiden" keresztül eresztődik át, így az azokról alkotott ítélet is. Így pl. ha egy fülesre, vagy DAC-ra azt fogod mondani, hogy ez inkább a "metálosoknak", vagy éppen "world music-osoknak" való, akkor abban még az is szerepet játszik, hogy te pl. a kettő közül melyiket "szereted" jobban.. Ésatöbbi... Sok tapasztalat, gyakorlat a háttérben persze ezen is sokat javíthat... De itt nem a "visszajelzések és párbeszédek nélküli" pusztán szubjektív tapasztalatra gondolok...
[ Szerkesztve ]
-
niof
addikt
Na jó, hagyjuk ezeket a hülyeségeket! Senki sem foglalkozik ilyesmivel, max. egy roppant szűk réteg. A legtöbb ember zenét akar hallgatni, a számára elérhető legjobb minőségben. Pláne kicsi, mikroszkóp alatt is alig vizsgálható, az egyébként zenetörténetileg jelentős, de amúgy teljesen hallgathatatlan, klasszikus zenét hallgatók közösségén belül az a csoport, akiket még a hifi is érdekel, és azon belül azzal foglalkoznak, hogy az adott hangszer pontosan mi. Maradjunk már a földön, ne 3 méterrel felette lebegve nézzük le a szimpla zenehallgató embert!
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
Tim82
nagyúr
Maradjunk már a földön, ne 3 méterrel felette lebegve nézzük le a szimpla zenehallgató embert!
Ez a mondat úgy hangzik különösen jól, hogy előtte sikerült ugyanebben a hozzászólásban a klasszikus zenét és az azokat hallgatókat lenézned.
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
nagyúr
válasz Mathiask #92683 üzenetére
"a hifisták 95%-a képtelen elfogadni, hogy a fizikai dolgokon kívül más is befolyásolhatja a hallásukat. És akkor van az, hogy aki mást hall az süket, szar a rendszere, mert hát amit én hallok az a tény. Ha csak meg van említve, hogy más is számít a fizikán kívül, akkor sértve érzik magukat, pedig hát ilyen az emberi érzékelés."
Egyedül a százalékos arányon lehet vitatkozni, a többi vitán felül így van.
-
Mathiask
senior tag
-
bkercso
nagyúr
Csiszolni kell a figyelmet, igen.
Kisgyerekként meg azt tanultam pl., hogyan vegyem észre a kiszórt legóban a kívánt alkatrészt minél gyorsabban. Felnőttként meg többek közt azt tanultam, hogyan vegyem le, kitől miyen mozgásra számíthatok az utakon, vezetés közben.Miért? Van ebben vlm. fura?
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Valószínűleg az a szűk réteg fejleszt hifit. Jobb esetben...
bajnokpityu: Összefügg a kettő. Amíg nincsen tudatosítva valami (pl. nincsenek rá fogalmak), nehezebben vagy egyáltalán nem veszi észre az ember. (Nyilván nem egy felém rohanó lóra kell gondolni...)
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
Mathiask
senior tag
válasz Ear001 #92688 üzenetére
"A hifisták nagy része szerintem úgy gondolja, hogy nagyon is fizikai dolgok befolyásolják azt, amit hallanak"
De pont ez az, ami nem biztos, hogy így van. Tegyük fel egy pillanatra, hogy a fizikai dolgokon túl pszichikai dolgok is befolyásolják az érzékelést. Ha meg akarjuk érteni a dolgokat, vagy megmagyarázni(ami nem áll távol a hifi hobbit űzőktől), akkor nem fog sikerülni, ha az egyiket önkényesen teljesen kizárjuk és nem vesszük figyelembe. Egyszerűen rossz lesz a model, használhatatlan, nem fog illeszkedni a valóságra. -
Mathiask
senior tag
Anno a Harman féle vakteszteknél, volt egy olyan csoport, akiket előtte "tréningeltek". Valami olyasmi volt, hogy mutattak különböző torzítás fajtákat, meg különböző frekvenciákon kiemelést, beszakadásokat mutattak, hogy az milyen, stb. Amúgy teljesen outsiderek voltak, de nagyságrendekkel konzisztensebbek voltak a vaktesztekben, mint az amúgy hifivel foglalkozó reviewerek és dílerek. Talán Sean Olive blogján van is fenn egy hasonló "tréning" szoftver.
-
-
niof
addikt
Nem, egyáltalán nem néztem le őket. Mindenki azt hallgat, amit akar/szeret. Én csak arra próbáltam rávilágítani, hogy azok az emberek milyen elenyésző arányban léteznek, akik a hifi berkein belül nem élvezetből hallgatják a zenét, hanem azt analizálják/"szétszedik", és csak másodlagos tétel náluk az adott zene élvezete. Esetleg azt lehet félreérteni, hogy a magam részéről hallgathatatlannak, más szóval élvezhetetlennek tituláltam a klasszikus zenét. Ez az én magánvéleményem, csak hangot adtam neki. Van még vagy 2 tucat zenei irányzat, amivel ugyanígy vagyok (népzene, mulatós, cigányzene, a POP általában, a legtöbb rock és metál (néhány kivétellel), jazz (szintén néhány kivétellel), EDM stb...).
Azt amúgy sosem értettem a hifi rajongók körében, hogy miért főként azokból tevődik ki, akik a hangszeres zenéket preferálják, ez számomra sötét folt. Ráadásul (általában) a "fanatikusok" el is utasítják azt, ha valaki azzal jön, hogy más műfajt szeret/hallgat szívesen, hogy azzal nem lehet "hifizni". Ez egy merő baromság.#92710 bkercso
A hallást akkor sem tanulod, mert az veled született fiziológiai adottság, és mint tudjuk, idővel csak rosszabbodik. Ha a figyelemre gondolsz/gondoltok, akkor mondd azt, hogy azt tanulod meg, hogy mire figyelj. Mert ha veled született okoknál fogva az egyik füleddel másképp hallasz (márpedig valószínűleg igen, mivel nem egyformák a fülek sem), akkor akár ketté is szakadhatsz, akkor sem fogod tudni ezt leküzdeni. De azt, hogy egy adott esetben mire figyelj, ezt valóban lehet fejleszteni. A hallást nem. Lásd a hozzászólás végén említett programot például.#92708 OPiiPO
Ide is érvényes, amit bkercso-nak írtam. Hozzátéve azt, hogy kromatika zenész, és ez mellett valamilyen szinten foglalkozik hifivel. Ő, és a hozzá hasonló emberek valószínűleg teljesen másként figyelnek egy zeneműre, ez náluk szakmai ártalom, ha csúnyán akarok fogalmazni. De ezt már réges-rég kiszúrtam az ő hozzászólásaiból. Nincs ezzel gond.#92711bkercso
Szerintem nem csak ők fejlesztenek. Szerintem az is fejleszt, akit ez a technikai hobbi megfogott, és kíváncsi rá, valamint hajlandó áldozni is rá, hogy megtudja, mi az, ameddig el lehet menni minőség terén. Mi az, ami a technikából/technológiából kihozható. Illetve azok is fejlesztik a rendszerüket, akik valamit keresnek. Egy bizonyos hangzást például, amire az egyén azt mondja, "ezt kerestem, ez úgy szól, ahogy én szeretem".#92713Mathiask
Igen, ismerem a Harman tréning programját (How to listen). Nem teljesen haszontalan. Én arra használtam, hogy könnyebben beazonosítsam a kiemeléseket, vágásokat. Ha jól emlékszem, a 8. szintig jutottam sikeresen.Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
Tim82
nagyúr
Írtam egy hosszabb szösszenetet arról, hogy mennyire nem csak esetleg félreérthető, amit írtál, de egyrészt nem volt halálosan komolyan veendő, másrészt tapasztalataim alapján az én humorérzékem is esetleg félreérthető, így inkább kitöröltem.
Annyi megjegyzést azért itt hagynék, hogy a "hifi rajongók" táborának valószínűleg elhanyagolható kisebbsége az, amelyik internetes fórumokon rendszeresen ír, véleményt nyilvánít, és szinte biztos, hogy a "hifi rajongókat" kritikusan szemlélők ezen vélemények, írások közül is a saját véleménybuborékjuknak megfelelően szelektálnak, ami eleve torzító tényező.
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
Tulku
veterán
"A hallást akkor sem tanulod, mert az veled született fiziológiai adottság, és mint tudjuk, idővel csak rosszabbodik."
Ez biztos szerinted?
Mondott nekem egy ember egyszer valamit...ha a látásod nincs attól még teljes értékú ember lehetsz, de ha süketen születsz, akkor az agyi képességeid is csorbát szenvednek...nem hittem neki, azóta figyelem a süketnémákat és a vakokat...
A sóketnémák kivétel nélkül kissé, vagy nagyobb részt sérültnek látszanak, míg a vakok nem...Hogy miért írtam ezt?
Mindenki döntse el maga.... -
nagyúr
válasz Ear001 #92718 üzenetére
"a pszichikai dolgoknak is fizikai, fiziológiai okai vannak"
Bele lehet kötni a kifejezés pontatlanságába, de feltételezem rólad, hogy pontosan tudod, mit értett "fizikai" dolgok alatt. Nyilván az objektív, tárgyi eszközökről beszélt, amit sokan kizárólagos hangbefolyásoló tényezőként fognak föl, pedig szerintem is nyilvánvaló, hogy az csak egy része az érzékelésünket befolyásoló összetevőknek.
[ Szerkesztve ]
-
lapalapa
senior tag
Azt szokták mondani, hogy a szemet sokkal könnyebb becsapni mint a fület.
Ha valaki egészséges hallással rendelkezik, tehát nincs ehhez kapcsolódó szervi baja, akkor szerintem tökéletesen meg tudja itélni, hogy a hang amit hall éppen az mennyire olyan, mint amit minden nap az ébrenlét óráiban is hallani szokott, persze előnyben vannak az akusztikus zenészek akik együtt élnek a természetes hangszerhanggal, ha zenéről van szó.
A sok "gyakorlás" szerintem ahhoz kell, hogy egy rendszer hangját meghallva pontosan meg tudják mondani, hogy mik a hiányosságok amik rontják az éppen hallottakat, esetleg több rendszer hangját meg tudják jegyezni és összehasonlítani.
Van egy elméletem hogy mi történik, lehet hogy nettó hülyeség, de, ha az ember konzerv zenét hallgat, akkor az agya próbálja kiszedni a hallottakból a hasznos infót, konvertál folyamatosan, ami fárasztó, így próbálja élvezhetővé tenni, több, kevesebb sikerrel.
Ha a rendszer hangja upgradek során finomodik, akkor ez a konverzió egyre könnyebb lesz, egyre kissebb hozzáadott agymunka kell, növekszik az élvezési faktor. Ha cucc átlép egy minőségi küszöböt, vagyis a természetesség felé annyira elmozdul, ami persze mindenkinél más, akkor agyunk leáll a konverzióval, lovak közé dobja a gyeplőt, és jön a korlátlan élvezet.
Szóval szerintem drogosok vagyunk, csak máshogy keressük az élvezetet.[ Szerkesztve ]
Ha nincs minőségi forrásod, akkor mosóbenzinnel járatod a Ferrarit..
-
s4tch
veterán
válasz Mathiask #92709 üzenetére
"Miért nézne bárki bárkit hülyének?"
Ezt te írtad:
"De a hifisták 95%-a képtelen elfogadni, hogy a fizikai dolgokon kívül más is befolyásolhatja a hallásukat."Én nem tudom, miért csinálod. Szerintem ez egy korlátolt, magas lóról eleresztett általánosítás, és ha elszigetelt példákra alapozva lehet is némi valóságalapja, az arány mindenképpen durván eltúlzott. A tapasztalatom szerint a hifisták (bárkik is legyenek azok szerinted; nem biztos, hogy ugyanazokról beszélünk) jórészt értelmes emberek, kevesen képtelenek arra, hogy elfogadjanak tényeket. Illetve ha te birtokában vagy annak a tudásnak, hogy hogyan működik az ember, és azt feltételezed másokról, hogy képtelenek azt elfogadni, amit te egyébként tudsz, akkor ez tankönyvi hülyének nézés, ezen kívül fölösleges, nem konstruktív, és pont az nem fogja érteni, akit joggal céloznál vele. Persze az is lehet, hogy csak rosszul fogalmaztál, és a szándékod, valamit a fenti idézet nem passzolnak.
Mindenesetre én nem tudom, mi járt a fejedben, és miért írtad. Magyarázd meg te.
-
lapalapa
senior tag
"magam részéről hallgathatatlannak, más szóval élvezhetetlennek tituláltam a klasszikus zenét"
Sok évvel ezelőtt néztem valami beszélgetős műsort, két frissen végzett hegedűművésszel beszélgettek, akik házaspárként Európában komoly nevet szereztek. Nem tudom miért néztem, valamiért érdekes volt. Eljött a zenélés pillanata, Bartók valami műve következik. Gondolhatod, nyúltam a távirányítóért, ezt biztos hogy nem...
Aztán elkezdtek hegedülni, kb 5 percet játszottak. Hát ott átkerültem egy másik dimenzióba, szerintem nem sokszor vettem levegőt, asszem ott megfordult bennem valami.
Azóta minden iránt sokkal nyitottabb vagyok.Ha nincs minőségi forrásod, akkor mosóbenzinnel járatod a Ferrarit..
-
Polllen
nagyúr
"A hallást akkor sem tanulod, mert az veled született fiziológiai adottság, és mint tudjuk, idővel csak rosszabbodik. Ha a figyelemre gondolsz/gondoltok, akkor mondd azt, hogy azt tanulod meg, hogy mire figyelj. Mert ha veled született okoknál fogva az egyik füleddel másképp hallasz (márpedig valószínűleg igen, mivel nem egyformák a fülek sem), akkor akár ketté is szakadhatsz, akkor sem fogod tudni ezt leküzdeni. De azt, hogy egy adott esetben mire figyelj, ezt valóban lehet fejleszteni. A hallást nem. Lásd a hozzászólás végén említett programot például."
Nagy feneket kerítve azon lovagolsz, hogy kit mit ért a hallás alatt. Te - gondolom - az érzékszerv működését és semmi többet. A köznyelvben meg a többiek a teljes folyamatot. Nem csak azt, hogy mit fog fel a szerv, de azt is, hogy mit képez le belőle ("ért meg") az agy.Ahelyett, hogy erre rávilágítanál litániákat írsz... Mire jó ez?
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
CsiguszMaxim
senior tag
Olvasom ezeket a hallasfejlődéssel kapcsolatos dolgokat és talán ott lehet egy fajta félreértés a dologban, hogy az egész hifi téma egy kétpólusú dolog. Egy elő organizmus találkozik technikai eszközökkel és ennek a végeredménye a tapasztalat, amit sokan sokféleképpen osztanak meg. Az egzakt mérési eredmények és a fizika az érem egyik oldala. A másik meg az ember aki az élete során egy folyamatosan változó elő organizmus vagyis mindenféle érzékelés meglátás az egész elet során tud változni a minket erő tapasztalat függvényében. Terápiás foglakozások során, amikor az egyén elkezd másképp viselkedni, akkor konkrétan új idegpályák épülnek ki az agyban. Ez azért szerinem elég meredek. Innentől nem nehéz elképzelni, hogy a folyamatos zenehallgatás során, (ahol egyre profibb eszközök egyre jobb hang tartományt tudnak visszaadni) biológia szinten adaptálódunk arra, hogy kihalljuk azt a pluszt amit a technológia biztosít. Innentől pedig megint érthető az, hogy miért hall valaki mást ugyan annál a rendszernél. Csak az lehet hogy épp a saját hallásáról illetve idegrendszeréről árulkodik, nem a technikáról. Egy mások példával elve, ha valaki kigyúrta magát akkor azt a sok izmot etetni kell. Ez az ember akkor érzi jol magát ha 100 kilóval nyom fekve. Míg egy gizdább társa a 100 kilóra azt fogja mondani, hogy hát azzal fekve nyomni minden csak nem élmény. Pedig a rúd a súly ugyan az maradt. Aztán mikor gizda barátunk elmegy egy személyi edzőhöz, kigyurja magát és elkezdi élvezni a 100 kilót, akkor már hirtelen nem lesz szar az a súly. Nyilván a példa sántít, de azt jól érzékelteti, hogy az ember egy változó lény, nem statikus. És ha adaptalodik a környezethez akkor megváltozik az érzékelés is.
[ Szerkesztve ]
Best teaparty evaaaaaaaaa!
-
-NoVa-
addikt
válasz lapalapa #92722 üzenetére
Egyfelől a zene egy pillanatnyi hangulat, élmény, érzelem, és az ahhoz kapcsolódó rengeteg visszacsatolás miatti komplex élmény, azt nem fogja senki ugyanúgy megélni. Ezért szoktam mostanában inkább zenén kívüli, életbeli hangokhoz viszonyítani, ha mutogatok. Egy tetszőleges Yosi Horikawa számban a lépések alatt ropogó kavics, vízcsepp, egyéb mindennapos hangok iránya, távolsága, realitása meggyőző tud lenni. A linkelt számnál pl az EJ07-tel tipikusan ijedten néznek jobbra hátra a futó miatt, meggyőzőbb, mint egy húros hangszer testéről és anyagáról beszélni. Ha a vizet, tüzet jól adja át valami, ott már nagy baj nincs, onnantól max a távolságok, hangsúlyozottságok lesznek eltérőek, apró finomságok, amikre végtelen összegeket lehet persze elszórni, ha épp ezzel a hobbival átkoztad meg magad, hobbinál meg hagyjuk a racionális érveket, másodlagos.
-
Ba cy lus
őstag
Nem tudom, érdemes-e erről vitázni napokig, hogy hol végződik a hallás mint tiszta fizika, és hol kezdődik az agyi feldolgozás. És hát utóbbi az, ami képes fejlődni/alkalmazkodni, ehhez nem kell okvetlenül hifizni sem, elég egy nagy fülzsírdugó eltávolítása utáni egy-két hét tapasztalata. Elég nyilvánvaló, hogy nem placebo-jelenség, mert hát cseppet sem kellemes. Persze ettől még létezik placebo is, de addig eljutni, hogyha létezik, arra mindenki egyformán fogékony, és mindig az viszi a prímet, túlzás.
A hangminőségtől pedig elválaszthatatlan az agyi feldolgozásunk, miután tökéletes eszköz nincs, de nagyon nem mindegy, hogyan/miben nem tökéletes. Ez ráadásul egyénenként is változó bizonyos mértékben.[ Szerkesztve ]
-
Dorien
veterán
válasz lapalapa #92722 üzenetére
Egy kis basszusgitár így estére:
The most expensive strings in the world sound UNBELIEVABLE [link]
Na meg az a 10+ év intenzív tanulás, gyakorlás, amit beletett...
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó HiFiMAN HE560 V4 nyitott planár fejhallgató 95.000Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
niof
addikt
Persze, mindenki a saját tapasztalataira alapoz. Ettől függetlenül én is azon a véleményen vagyok, amit egyszer Csontos István is mondott, meg Huszti Zsolt is leírt a Hang&Technikában anno, ha egy zene kedves nekem, akkor egy Sokol rádión is élvezetet jelent. Nyilván nem olyat, mint élőben, vagy egy kifinomult rendszeren, de képes átadni az érzelmeket. Az meg, hogy mi "ide járunk", szerintem tök jó. Lehet nagyon jó dolgokat olvasni pro és kontra, néhány megmondóembert kivéve persze, de ilyenek mindenhol vannak, a való életben is.
#92719 Tulku
Biztos. Amit te említesz, azt tökéletesen leírja az a folyamat, amit #92726 CsiguszMaxim ír. Ez egy ismert jelenség a vakoknál, a kapcsolódó idegrendszer fejlődik, hogy milyen extra információkat tud begyűjteni a hallottakból. De nem a hallása javul, hanem az idegi jelfeldolgozás, amiből extra információkhoz jut. Ez bármelyik tanulási folyamatra igaz (a Harman programjának is ez az irányú fejlesztés a célja), új idegpályák képződnek, és változik a feldolgozása a kapott információknak.
Amúgy a korral járó hallásromlásra vannak szakmai, audiológiai grafikonok, keress rájuk. Csak megjegyzem, hogy 25 éves kor felett mindenkinek elkezd romlani a hallása, ez gyakorlatilag egy természetes folyamat, de egyénenként természetesen a mérték eltérő. Extrém esetben 60 éves korra 4000Hz felett akár -35dB is lehet a veszteség.#92720 bajnokpityu
A fentiek alapján ezt gondold át újra.#92722 lapalapa
Egyáltalán nem hülyeséget írtál, egy saját példát hozva magyaráztad el, amit én is próbálok.#92724 lapalapa
Nekem sem az a bajom, hogy nem tud érzelmeket átadni, meg hogy a dallamot nem ismerem fel bennük. Ez természetesen mind megvan. Egyszerűen a zenei stílus annyira idegen nekem, hogy ha egy rövid részletnél többet hallok ezekből, az fáraszt, zavar, idegesít. Pont ellentétes pszichés hatást váltanak ki belőlem, mint azok a zenék, amiket szívesen hallgatok. Akkor meg miért kínozzam magam? De mondjuk Patricia Barber - Modern Cool albumát nagyjából bármikor szívesen meghallgatom, meg mondjuk a Tsuyoshi Yamamoto Trio 1-2 70-es évekbeli lemezét. Pl. a Blues For Tee-t. És még van néhány, kb. 2-3 CD lemeznyi anyag, amiket magamnak összeválogattam az évek során, amit előveszek, ha ilyesmire vágyok, mondjuk évente kétszer...#92725 Polllen
"Ahelyett, hogy erre rávilágítanál litániákat írsz... Mire jó ez?"
Simán csak beszélgetünk, eszmét cserélünk, esetleg vitatkozunk (bár nekem jellemzően ez nem szokásom). Ha nem akarod elolvasni, görgess tovább, vagy válts prémiumra.Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
ribizly
veterán
Sziasztok!
Milyen USB Type-A - Type-C kábelt ajánlanátok egy Motu M2-höz?
Azt láttam, hogy sajnos a Supra nem gyárt ilyen kombót.
A NeoD+, Audioquest nekem kicsit drága már (~20k, ennyit már nem szánnék rá).
Most egy Pecham kábellel van bekötve.|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
Ba cy lus
őstag
válasz liszi70 #92732 üzenetére
Pl. míg egy profi (sőt, még egy amatőr, de gyakorlott) zenésznek soha nem kérdés, hogy a kvart az kvart-e. Addig egy profi fotós megvan fénymérés nélkül?
Egy zenész egész nyugodtan mehet a hallása után, ha abszolút hallása van, akkor még inkább, a relatív hallás pedig soha nem körülmény-függő, szóval igen, bizonyos területeken a hallás bombabiztos.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Dorien #92734 üzenetére
Bírom ezeket a képeket. Ez annyit igazol, hogy az optikai csalódás könnyen bizonyítható egyszerű ábrákkal. Az akusztikai csalódás jellegéből adódóan jóval körülményesebben bizonyítható, de ez nem azt jelenti, hogy nincs. Egy a sok közül: McGurk effekt, aminek a lényege, hogy a látvány IS nagyban befolyásolja a hangérzékelést.
Ba cy lus:
Nem tudom, mennyire korrelálnak egymással ezek a példák. Egy profi zenésznek ujjgyakorlat meghatároznia a kvartot, de egy bonyolultabb "hangképlet" analizálására szerintem már ő sem képes fülből. A fénymérés szükségességének is vannak fokozatai szerintem, úgy gondolom egy profi fotós is megvan a gyakori helyzetekben fénymérés nélkül, M-be kapcsolva, tapasztalatra építve. Persze amíg nincs irgalmatlanul precíz beállítást igénylő munka.[ Szerkesztve ]
-
bkercso
nagyúr
válasz Dorien #92734 üzenetére
A cikket is olvastad? Most született csak olyan átfogó elmélet, amely több típusú optikai csalódást is magyaráz. (Azzal, hogy az agy a mozgásban lévő dolgok állapotát előre kiszámolja, mert a képalkotás 0,1s-ba telik neki, és ennek kivárása sokszor hátrányt okozna nekünk. Az optikai illúziós ábrákra azt hisszük, hogy mozgásban lévő dolgot ábrázolnak, így igyekszünk az 0,1s múlva esedékes állapotukat meglátni.)
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
ribizly
veterán
-
lapalapa
senior tag
válasz liszi70 #92732 üzenetére
A suli ahova jártam, ott mondogatták a hiradásipari szakosok, meg hallottam már egyéb hifis körökből is.
Ha végig gondolod van benne valami. Ha bekötik a szemed és különböző helyekre visznek, nagy valószínűséggel meg tudod mondani, hogy milyen helyen vagy, kis szoba, nagy szoba, pince, színházterem, Kálvin tér stb.., csupán a körülötted lévő akusztikus információból.
Vagy ha jártál már igazi süketszobában, ott gyorsan rájössz hogy mennyi infót szerzel önkéntelenül hallás útján a környezetedről, ami a süketszobában megszűnik. A suliban próbáltuk, durva élmény.
Látással kapcsolatban pedig ha bevisznek egy szobába, aminek az egyik fala tükör ott fura érzésed lesz a szoba méretét illetően, ha a látásodra támaszkodsz.
Meg hát a bűvészek is szembecsapásból élnek.Ha nincs minőségi forrásod, akkor mosóbenzinnel járatod a Ferrarit..
-
lapalapa
senior tag
válasz liszi70 #92739 üzenetére
Állítólag zenészképzésen van olyan gyakorlat, hogy leültetnek 4 tanulót, leosztják, hogy ki melyik hangszert kottázza, aztán benyomnak valami vonósnégyest, lemegy a zenemű x-szer, aztán előveszik a piros filcet meg a szólamok eredeti kottáit és összehasonlítanak.
Ha nincs minőségi forrásod, akkor mosóbenzinnel járatod a Ferrarit..
-
Tim82
nagyúr
válasz ribizly #92748 üzenetére
Ilyen adapterre gondolsz? [link]
Az USB C-s Apple DAC-hoz én ilyet vettem, ha olyan géppel használnám, amin nincsen type C, "jön-megy-teszi a dolgát".
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
Új hozzászólás Aktív témák
Hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
A topikban terméket, munkát, szolgáltatást hirdetni tilos!
- Elemzés Erősítők tápellátása 2.
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs