Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az LG elengedi a feltekerhető tévéket
ph Nem tudták lenyomni a gyártási költségeket, kevés fogyott belőle, drága maradt.
-
Francia portréstúdió edzi a Honor AI-t
ma A 200-as csúcsszéria a Studio Harcourt szakértelmével készít portrékat, a Honor AI négy szinten dolgozik.
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
426os
őstag
Sziasztok!
Dilemmában vagyok. Mindkét szett gumim cserés, amivel vettem az autóm (téli 15" lemezfelni 9 éves gumikkal, nyári 17" alu két 6 éves és két 3 éves budget gumikkal).
Opció1: veszek most nyári (Vredestein Ultrac pl), és majd ősszel téli gumikat a két szett felnire.
Opció2: veszek most négyévszakos gumikat (pl Michelin CC vagy Vredestein Quatrac) az alura és letudom az egészet egy szusszal.
Jelen felállás szerint kb évi 10-15e km futással tervezek, de ennek nagy része autópálya 130-140-es tempóval, télen pedig megfordulhatok havasabb helyeken is.
Az elmúlt 1,5 évben Nexen N'Blue 4S négyévszakost használtam egy 75 lóerős autón, maximálisan elégedett voltam vele, de mondjuk 120-nál ritkán mentem vele gyorsabban.
Anyagi szempontokat nézve megérné a négyévszakos, bár kifizetném a két szettet is, nem ezen múlik. Viszont tuti hamarabb öregednének el, mint elkopnának. 225/45R17 méretben mennyire ördögtől való a négyévszakos, a fenti használattal ti bevállalnátok-e?.
-
toompa
őstag
Én most vettem először négyévszakos Quatracot, igaz 16-osban. Hetente 2-3x vidékről pestre járok be dolgozni, autópályán, 60-60km-t. 130-160-as tempóval közlekedem. Ha valahol.esik a hó, akkor nálunk biztos.
Semmi hátrányát nem éreztem a négyévszakosnak.
Ónos esőben is kózlekedtem vele, ráfagyott aszfaltnál. -
svedmalac
tag
Nekem közel 6000 km van a Quatrac-ban 225/60 R16 méretben tavaly november óta.
Igaz, hogy keveset pályázok, de országúton is többször felmegyek 130 környékére, ha tiszta a terep. Azt kell mondanom, hogy a gumi eddig hibátlan, pedig már látott sok helyzetet.
Hóátfúvás fékezés nélkül 100-zal, özönvíz, hó, 18 fok.
Ami jelentkezik, az az enyhe búgás a fűrészfog miatt, de kombin ez benne van a pakliban.
8 ezrenként cserélve lesz az első-hátsó és ennyi.
A nyarat nem tudom, hogy fogja tűrni, de szándékosan úgy fogom használni, ahogy jólesik, mert kíváncsi vagyok, hogy mégis mit tud egy mai jónak mondott gumi.
Ha csak 3 évet bír ki így, akkor már elégedett leszek vele.HP ProDesk 600 G6, Dell E5450, Panasonic 50GT50, Nokia 930, Xiaomi Mi9 Lite, Citroen 2CV és C5 X7
-
thesound
őstag
Seat, 195/55 R15 nyári szettet keresek 22-23e (nagyon max 25ig). Mi az ami elfogadható a kategóriában?
Vannak a léleknek régiói, melyekbe csak a zene világít be. - Kodály Zoltán
-
Balázs_a_laz
aktív tag
Végül mindkettőt cseréltem a tengelyen, 2mm volt a kopáskülönbség az új gumihoz képest.
Ezt már csak tapasztalatmegosztásként: Goodyear Eagle F1 Asymetric 3 gumi van a kocsin, peremvédős, defekttűrő (ez volt a gyári szerelés, minden nyári körülménynél kiválóan teljesít, alapvetően elégedett vagyok vele), viszont iszonyat nehéz és úgy tűnik még sem defekttűrő annyira (autópályán, dilatációs hézagon szakadt ki az oldalfala), viszont legalább emiatt javíthatatlan, így a defekttűrős gumikat nem javaslom senkinek.
Sokszor feljönnek témának, hogy kinek milyen gumival milyen tapasztalata van, így megosztom, hogy korábban kétszer is dobtam le alig futott Continental gumikat (Sport és Premium Contactok voltak), mert esős körülmények között kritikán alul teljesítettek, akkor találtam meg a Pirelli P Zerot, amit már több autón nagy megelégedésre használtam, a Goodyear helyett is ez lesz, ha lejárom őket.
Jah a gumicserére visszatérve: Goodyearnál az autógyártói megfelelést is figyelni kell már (gyanítom ez létezik azért más gyártónál is), ezért a cserélendő gumi darabjáért plusz 30.000,- Forintot kértek (az ok: van a futófelületen belül egy kb. 15-20mm vastag szivacsréteg)...[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Balázs_a_laz #51157 üzenetére
Igy a tuti, hogy cserelted oket.
Igen gyartoi specifikacios gumik dragabbak (kulon jelolik is oket, az AO pl az Audi).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
426os
őstag
Köszönöm mindenkinek a visszajelzést. Valószínűleg Quatrac vagy CC lesz. Utóbbi elvileg 3db-el halkabb. Ez vajon mennyire észrevehető? Bravo2 az alany, szóval van szél- és gördülési zaj alapból is, nem akarnám tovább rontani. Amellett viszont nehéz elmenni, hogy a Quatrac majd egy tizessel olcsóbb /db. Viszont aggasztó, hogy egyik sincs raktáron sehol, max ilyen 2dbok.
[ Szerkesztve ]
.
-
blizzrd
aktív tag
Sziasztok!
Hyundai i20-ra keresek 175/70 R14 méretben 4 évszakos gumit. Zömében városi használatban van az autó, 1-1 hosszabb távú út esik csak be. 20k/db-ig mik azok a gumik amikkel érdemes lehet foglalkozni? Szám nélküli Quatracot nem találtam ebben a méretben, az 5-ös meg 20 felett van.Köszönöm
-
No.01
őstag
Nezegetem az uj gumikat... (225/40 R18)
Mivel a Michelinben gondolkodtam igy megorultem az uj Primacy 4+ nak...
A kerdesem csupan annyi, h a kepek alapjan ezen modellel van peremvedo, viszont ez sehol sincs feltunteve... szoval ti mit gondoltok??Nem szeretnem csak azert visszakuldeni ha megsincs...
Bonus kerdes: Tudom nem egy kategoria, de annak aki nem vezet extra sportosan annak mennyire lenne irracionalis dontes a Primacy 4+ helyett az uj PilotSport5-t bedobni a kosarba?
-
-
veterán
235/45R17 Primacy4-en volt peremvédő.
Menj tutira, írj a Michelinnek, amikor írtam egy bonyolultabb témában, felhívott tőlük egy mérnök, teljesen képben volt. (Lehet, hogy válaszlevelet is kaptam, kb. 5 éves sztori...).A PilotSport hangosabb lesz, gyorsabban kopik, de kanyarban biztonságosabb, több visszajelzést ad.
Ugyanakkor a Primacy is pöpec, összességében & normális felhasználás mellett jobb gumi.Szerk: futásteljesítményben - hasamra ütve - a PS minimum 150%-át tudja a Primacy.
Komfort - per40-nél minden üt.Magamnak a PS-t venném. 🤗
[ Szerkesztve ]
-
No.01
őstag
Koszonom! Felhivtam oket, de a valaszban nem vagyok biztos. Azt mondtak nincs, de mikor mondtam, h a neten talalt par kepen viszont ugytuni van akkor elbizonytalanodott emberunk.
Ahogy irtam a +15e km nemigazan motival az kb 1 ev...
Az ismeretsegi korben sokan hasznalnak 5-6 sot akar annal idosebb gumit is csak azert mert meg rengeteg monta van rajta. Lehet, de ettol en meg 5 evente igyis-ugyis szerencsesebbnek tartom cserelni. Sot igazabol belegondolva az az 5 ev inkabb 4 az en esetemben.A csend amihez a gumi azert eleg sokat hozza tud tenni az viszont sokak szamara elegge alulertekelt. Napi rohangalas mellett tan nem annyira eszreveheto, de egy esetlegeg hosszabb kirandulas alatt (foleg palyan) lenyegesen jobban el tud faradni am az ember csak attol, h kicsit nagyobb a zaj.
Ha azt mondod 235/45R17-en van/volt peremvedo akkor viszont meg egy dolog merul fol bennem: letezik, h csak bizonyos meretnel van es nem alltalanosan az egesz modellpalettan?
-
veterán
Hmmm... írj nekik. Írd le, hogy kéred őket, 100%-os választ adjanak, mert ez kritikus szempont a döntésednél.
Szvsz annyira nem ordító a különbség a menetzajt tekintve. A peremvédőhöz ragaszkodj ebben a méretben!
Méretfüggő lenne? Lehet, de ha a /45 az, akkor a /40 is legyen már peremvédős! A logika nekem ezt diktálná. (Ehhez képest az autómon lévő 225/40r18 Bridgestone Turanza T005 nem peremvédős. hurrá :/)
-
No.01
őstag
Pontosan ezt csinaltam Meglatjuk valaszolnak-e es, h mit?
Egyebkent ahogy irod is a /40-nel en alpaveto tartozekkent irnam le a peremvedot. Nem teljesen ertem, h ezen miert is sporolnak a gyartok.
Az nyilvan csak hab a tortan, h peremvedobol sem egy van am... -
Killer01
őstag
Infónak, ha valaki netes rendelésen töri a fejét: automax.hu-n rendeltem kedden 4 db Michelin Primacy 4+ gummát, ma délelőtt át is vettem. MPL hozta, előtte telefonon szóltak mikor hozhatják és még a szállításért sem kellett fizetnem. Viszont csak kp játszik az oldalon írt kártyás fizetés MPL-nél nincs. A gumik frissek, 2022 3-dik hetiek és amennyire néztem itt voltak a legjobb árban. Jöhet a jóidő
-
ftc
nagyúr
Lehet hülye kérdés - mennyivel fogyaszt többet az autó egy 4 évszakos gumival?
-
0021666
tag
Sziasztok!
Egy VW Passat B5-ösre keresnék nyári gumikat. A büdzsém 100.000Ft, a felni mérete R16, a korábbi gumi 205/55 volt rajta. A Hankook K125 Ventus Prime 3-mal szemezgetek, esetleg ebben az árkategóriában létezik potenciálisan jobb választás?Aviation is proof, that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
-
RJ45
junior tag
Az ilyen repedés mennyire életveszély? Felni mellett elengedte a levegőt. Ment felnin fél km-t, aztán felfújtam. A nyomást tartja de körbe van így repedve mindkét oldalon. Nyilván csere, de addig használható még? Most mentem vele 15km-t mert muszáj volt... El nem durrant. Ilyenkor mennyire szentlélek tartja a nyomást? Van ezekben valami vastag fém vagy szövetháló, ami azért megbízható?
-
nagyúr
-
RJ45
junior tag
válasz FollowTheORI #51191 üzenetére
Ha nem lenne más csak ez vagy a gyalog mennél Te is ne aggódj... remélem jár ide gumis, aki meg tudja mondani, hogy egy 100km távot kibír e még, ha jól számolom annyit még kéne mennem mielőtt letámasztom valahol
-
veterán
Szia!
(Gumis ide nem jár, max. egyszer egy évben, szezon elején.)Elég sz@rul néz ki. :-( Kevésbé a levegő elvesztésétől aggódnék, inkább amiatt, hogy leválik a futófelület és bedarálja a kerék és a lengőkar közé. Akkor blokkol a hátsó kerék. Kis tempónál talán kevésbé veszélyes.
Gyalogolok 100 km-t vagy ez? Hmmm, nincs egy bicikli?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs