- A Corsair égisze alá kerül a Fanatec
- Milyen videókártyát?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Autóhifi
- Canon MILC: EOS R és M topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Szabadon fejlesztheti az OLED tévébe szánt paneljeit a Loewe
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Gaming notebook topik
Hirdetés
-
Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
it A kreativitás szimbólumait zúzták be egy iPad-reklámban, ez pedig hatalmas felháborodást okozott.
-
Homeworld 3 - Amit a játéktól várhatunk
gp Akik a drágább verziót vették meg, már játszhatnak a teljes változattal.
-
Akciófigyelő: kedvezményekkel indít az Ulefone Armor tablet/telefon páros
ma Az Armor Pad 3 Pro és az Armor 26 Ultra árából sokat enged a gyártó.
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rick4
félisten
válasz f4lcon #58999 üzenetére
Én ugyan nem írom, nem számít semennyire, de azért vannak az országban benzinkutak, ahova nem szívesen mennék újra tankolni, van ahol sem a betankolt liter nem jött ki, se az utána következő fogyi...
A kicsit magasabb, nyárias környezeti hőmérséklet fogyasztási szempontból eleve jobb körülmény, pláne egy benzinesnek, hiszen a hidegindítás során dúsítással működik az autó, nem mindegy, hogy 5°C-ről kezded el melegíteni a blokkot, hengerfejet, hűtővizet, olajat, vagy 15°C-ról, ne adj isten, ha 26-28-ről indítasz, típustól függően 40-60°C vízhőmérsékletnél veszi el a computer a dúsítást. Amennyiben egy 500 km-es szakaszra egy hidegindítás jut, azt nem igazán fogod tudni mérni, mekkora pluszt csinál, hiszen 3-4 km-ről van szó, de ha napi 20 km-eket mész, akkor arra már 25-30 hidegindítás jut, ha a meló 10 km, és este mész haza, akkor már 50 hidegindítás jut ugyanarra az egy tankolásra, aminek az első 3-4 km-én dúsítással közlekedsz. Ha csak az első 3 km-en eszik 12-t a 8 liter helyett, már meg is találtad a baj forrását.
Tovább megyek, a hidegebb beszívott levegő sűrűbb, ezért a bemelegedés utáni ideális keverék eléréséhez (szöchiometrikus keverék, 14.7 kg levegőhöz kell 1 kg benzin) több benzint kell bespriccelni, valójában erősebb a kocsi, de nyilván nem használod ki.. Pont ezért raknak a turbó után intercoolert, hogy a felmelegedett levegő vissza tudjon hűlni, forró kevegővel gyengébb lenne az autó.
Benzinesnél hatványozottan előjön a sok hidegindítás és a hidegebb időben használat, nálam a dízelekkel hidegben van némi eltérés, de meg nem tudnám mondani, mennyi, most voltam a Picassoval (2.0 hdi 150 ló)Keszthelyen szombaton, az 25 km, előtte több hétig csak 5-8-12 km-es utak voltak, a nagy vegyes 5.9-en áll szaladgálósban, de kb 3 hete tankoltam bele, és mentem már 800 km-t vele, az biztos, hogy a most következő tankolással nem fogom tudni én se 6 liter alatt kihozni, mert ez így működik.
És akkor jön még egy rosszabb, esőben autózás megnöveli a dízeles fogyit is, akár egy liter is képes rátolni, de ez ilyen, versenysportban is szoktak az intercoolerre vizet spriccelni. Pár decin ne lepődj meg, az még se nem hiba, se nem probléma.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
őstag
CX-5 úgy működ, hogy az első kb 30-40mp-ben 1500-as az alapjárat, aztán vissza veszi kb 850-900-ra (Accelerated Warmup System)
ez gyakorlatban azt jelenti, hogy télen-nyáron így indul.
tankolni meg egy helyre járunk, a MOL-ra és egy ideje már csak 100-assal etetjük, mert keveset megy így a költség növekmény elhanyagolható, de cserébe talán nem akkora gáz, hogy áll benne az E10mindettől függetlenül kiemelten figyelem majd, hogy alakul a következő tankolásnál a fogyasztás
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
tibbike01
őstag
válasz focvis #58998 üzenetére
Köszi focvis!
Jó lenne a külön felni téli-nyári szett, de kb 12ezer km-ert megyek egy évben, hamarabb előregszik a gumi, mint elkopna. Illetve a tárolás sem annyira megoldott, 500ezres kerékszettet a mélygarázsban tárolni, ahová sokszor olyanok is bejárnak, akik nem a lakóházban laknak nem túl jó dolog.
Eldöntöttem, hogy 4S gumit veszek, már csak azt kellene kitalálnom, hogy melyiket.Most kérdeztem egy barátomat, akiknek sok cégesautójuk van, annyit mondott, hogy csak Michelint ne! Nagyon gyorsan kopnak és vetemednek, de itt mégis mindenki a CC2-őt isteníti és azt tartja etalonnak. Contit ajánlották még, fura, hogy itt a fórumban keveset esik róla szó.
-
-
-
tibbike01
őstag
válasz MaddeNNNN #59005 üzenetére
Igen, de a tesztekben pár napig használják, tesztelik. Aztán, hogy 2 év múlva hogy néz ki a gumi és hogyan teljesít azt már nem tudjuk meg. Itt a fórumban is sokan írták, hogy a Michelint kerülik személyes tapasztalat miatt. Egyébként fura, hogy az összes gumi közül pont a CC2 szinte a legkönnyebb.
saen: melyik az új Conti? Honnan lehet tudni? A nevében nem látok újdonságot.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz tibbike01 #59003 üzenetére
A tesztek alapján és a gyakorlatban is jellemzően a Michelin gumik a legtartósabbak* egy-egy adott kategóriában. (Nem tudom hova tenni a barátod megállapítását.)
Az tény, hogy manapság a kor hamarabb meglátszik a Michelineken is, de ez kb. általános.*legkevésbé kopnak
-
Rick4
félisten
válasz f4lcon #59002 üzenetére
A 40 másodpercen túli rész is dúsítás üzem, csak a fordulatszám figyelembevételével dúsít, azaz nem úgy, mint egy lada szivató, amit ráhúztál, aztán ott is felejtetted, hanem kicsit okosabban működik, de bármilyen szenzorcsoportot tesznek a motorvezérléshez, azzal ők se tudnak mit kezdeni, hogy a hideg hengerben kicsapódik a porlasztott benzin. Finomítani lehet a nagynyomású és direkt befecskendezéssel, de teljesen eltüntetni ezt a problémát nem lehet, tehát hidegindításoknként valamennyi túlfogyi mindenféleképp lesz.
Négy módon lehet ezt elkerülni.
- Olyan égövön élsz, ahol sosincs 30°C-nál hidegebb éjjel sem.
- Beszerelsz blokk- hűtőkör fűtést, ami lehet elektromos fűtési megoldás, vagy a meglévő üzemanyag rendszerrel közös tankból szipkázó eberspacher, webasto kályhákkal, előbbi 20 ezres tétel, utóbbi 200-tól felfelé, az üzemeltetés minimális pénz, 3-4 deciket kajálnak óránként, és a legnagyobb hidegben is 15 perc elég neki.
- Fűtött garázsban tartod az autót, sokmilla.
- sosem állítod le a kocsit, így kihűlni sem tud (Szibáriában a -45-50°C körüli részeken csak így tudják megoldani) ez is előbb- utóbb sok milla lesz..Nekem van kettőben is webasto, teljesen jó cuccok, minimális fogyasztással. Nincs hideg autó, nincs hideg motor, viszont vagy nyitva a garázsajtó, vagy kint parkolok, ezért itthon nem nagyon használom, csak ha máshol, szabad ég alatt pakolok. Egy gomnyomás a távra, indul a cucc, 15 perc múlva a hó- jég is leolvadt a kocsiról, a víz és a beltér is meleg, igaz az olaj hideg, szóval ez se tökéletes megoldás, de közel van a jóhoz.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
MaddeNNNN
őstag
válasz tibbike01 #59006 üzenetére
Ez így van, csak ugye nem tudjuk hogy a haver mennyit megy évente a céges autóval és hogy így mire alapozta a véleményét.
Lehet csak munkába jár vele napi 50km-t, de az is lehet hogy beleteker évente 50 ezret. Mert ha csak munkába járással is szar akkor tényleg szar gumi, de ha belerak évente egy föld hold távolságot és 2 év után "érzi", hogy jóval gyengébb az már más tészta.To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
tibbike01
őstag
válasz MaddeNNNN #59010 üzenetére
A megállapítása az volt, hogy a közel azonos évjáratú és futásteljesítményű gumik közül messze a Continental nézett ki a legjobban. Kb 60 autójuk van a cégben, külön ember foglalkozik a szervízzel és a Michelint cserélik a legtöbbet mert szarul néz ki. Pontos adatok nincsenek, de ennyi autónál már jelenthet valamit.
[ Szerkesztve ]
-
Dorien
veterán
válasz f4lcon #58999 üzenetére
Nálam ilyen egyértelmű, azonnali fogyasztáscsökkenés a chiptuninggal jelentkezett. (kb 0,4-0,5 l) Gumicserénél nem vettem észre hasonlót. Max. 1-2 deci.
[ Szerkesztve ]
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Qru
MODERÁTOR
-
tibbike01
őstag
Én megtaláltam az új Conti gumit a méretemben. Csak 76ezer ft/db
-
krypton
senior tag
Erre a válaszra itt most rácsatlakozhatok? Nem az most a legjobb/legbiztonságosabb ha télire egy 4S gumit veszek? Jobb szaraz-nedves úton mint a téli és kb úgy tapad hóban mint egy közép kategóriás téli.
Szerk.: Vagy ne legyenek illúzióim, a nagyobb hidegekben amikor nem nagyon megy °C fölé a téli jobb lesz száraz-nedves időben?
[ Szerkesztve ]
-
őstag
szerencsésnek mondhatom magunkat, ha nem is fűtött, de temperált és szigetelt (a ház thermális burkán belül lévő) garázsban tartjuk az autót, ahol a hőmérséklet a leghidegebb télen sem megy +10 fok alá, és jellemzően +15-25 fok között mozog.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Rick4
félisten
válasz f4lcon #59020 üzenetére
Az már elég sokat segít az itthoni hidegnél, több nem kell. Szerintem sose fog ugyannyit hosszú távon mutatni-fogyasztani, egy szembeszél- hátszél már 10% eltérést produkál.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Dorien
veterán
válasz tibbike01 #59016 üzenetére
Az szép. Nekem most kiszállítva 88k volt a komplett szett + 13k a szerelés, centrír.
185/60 R15 Debica Navigator 3"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Rick4
félisten
Az idő nagy részében nem jobb, csak annak aki tavaszias napsütésben pályázik.
Aki reggel 7-kor elmegy a melóba a taknyos úton +2°C-ban, majd este 5-kor hazamegy 5°C-ban a taknyos úton, néha esőben, hószállingózásban, annak nem jobb. Őt nem érdekli, hogy napközben 12°C-os a levegő, áll az autó.
Akkor jobb a négyévszakos, amikor télen sáraz az idő, süt a nap, mégis 15°C fölé megy a hőmérséklet, és az út anyaga még ennél is melegebb.
Volt olyna, hogy febráárban 20°C volt, és pólóban sétáltunk, de nem minden nap volt ilyen...
Gondolom te se tudod, hogy november1-től március 15-ig mennyi nap lesz ilyen vagy olyan...Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz krypton #59019 üzenetére
Azert telen annyira meleg nincsen (meg) tartosan, nyari melle csak akkor vennek 4S-t ha olcsobb mint egy teli.
Jo lenne tudni az adott gunitesztet pl hanyfokos aszfaltnal vegzik (vagy legalabb leghomersekletet tudnank) de ezt nem irjak. Addig is:
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
saen
veterán
Természetesen nem vagyok időjós, nem tudom milyen tél jön. Azt tudom, hogy utoljára két éve vettem téli gumit és kb tök felesleges volt. A 2-5 fok, még akkor is ha van kis takony, nem indokolja még a télit. A normális hó, illetve a nulla fok alatti hőmérséklet amikor elemében van.
Amikor napi szinten jártam dolgozni, 100km/nap, akkor is megvártam a fagyokat a téligumival. Egyszerűen a reggeli néhány fokban nekem jobban működött a nyári, mint a téli.
De ahogy beszéltük, gumiválasztás mindig kompromisszumos lesz, ha nem akarsz napi többször gumit cserélni, akkor bizony ez ilyen. A lényeg egyébként az, hogy a legnagyobb szívás nyári gumival hóban menni, azt kell mindenáron elkerülni, mert az veszélyes. A többit már lehet korrigálni megfelelő vezetéssel, mert tudod mi van a kerekeiden és látod az előtted lévő időjárást. -
tibbike01
őstag
Sokan mondják, hogy olcsóbb a téli gumi, mint egy 4S, de nem számolnak az évenkénti 2x kerékcserével (ami ~30ezer ft évente), plusz a tárolás, ami nem mindenhol kivitelezhető.
Sokan mondják, hogy a 4S gumival többet fogyaszt az autó, de ha csak télivel mész, akkor az még többet fog fogyasztani, viszont a nyárival behozod és a végén ugyanott leszel.
A fene tudja ezt, kár volt benéznem ebbe a fórumba.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz tibbike01 #59034 üzenetére
A nekem kellő méretben (225/40R18) határozottan olcsóbb a 4S, mint a téli.
2 szett felnivel nem kell gumishoz rohangálni és fizetni a cseréért, tárolni persze muszáj valahol. Most "csak" 3 szett komplett kerekem van hozzá, tavasszal egy rövid ideig 5 szettet kerülgettem - oké 1 az autón volt.(Ha megtartom jövőre is az autót, akkor télire VR Quatrac Pro-t kap, momentán 36-37 e./db. És ha meg nem változtatom addig az elképzelésemet.
Nyárra nyári, ne nyúljon kánikulában -> ez fix gondolat a Golf esetén. A Volvon kenődött kanyarban, 30 fok felett.) -
tibbike01
őstag
válasz focvis #59038 üzenetére
Jó, de te egy GT Golfnak taposod a gázpedálját.
Te milyen négyévszakosat vennél a helyemben 225/45/R18 méretben?Michelin CC2 -> a tesztekben jó, de valahogy a tapasztalatok azt mutatják, hogy nagyon csúnyán és gyorsan öregszik. Ez a legdrágább is.
Conti -> jó, tetszene csak régi model, az új meg nagyon drágán kapható, pedig azt venném.
Bridgetone -> ugyanaz, mint a Conti, most jönnek ki az új modellel, ilyenkor már nem szívesen veszem a régit.
Pirelli -> tetszik az oldalfala meg, hogy csendes, de a tesztekben teljesen középszerű.
Goodyear -> a mintázata nem tetszik, olcsó hatást kelt.
Vredestein -> alapvetően szimpatikus, jóval olcsóbb is mint a többi. Fura, hogy más a mintája, mint az átlag 4S-nek, de a fene se tudja.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz focvis #59038 üzenetére
Nálunk meg van egy szett, ami momentán egy autóra sem jó, az ex-Ypsilonunk nyárija 15-ös Lybra felniken. Ha a MiTón nem nagy Brembo lenne, arra tökéletesen passzolna.
De nem akarjuk eladni, kvázi hibátlan állapotúak, és hátha lesz még Lanciája anyumnak.
[ Szerkesztve ]
-
Tompie
őstag
Sziasztok!
Melyik márka az ami nyártűrő téli négy évszakos? Ami inkább nyári közlekedésre szánt négy évszakos és nyáron nem nyúlik úgymond?Köszönöm
-
apóka
aktív tag
Alufelni használata télen: ha van gyakorlati tapasztalata valakinek ezzel, szívesen fogadnám.
Négyévszakos gumit tennék fel, de az alufelni belső részein néhol már a lakk lejött.
- Rendesen átfestetni sokba kerül
- Új alufelni (téli használatra alkalmas) még drágább
Veszek új acélfelnit és dísztárcsát rá, vagy felteszem a mostani alut, és bírja amíg...Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
Rick4
félisten
Vagy leszeded a régi festéket, és újra fújod otthon, nem nagy ügy, vagy fóliázod, esetleg megfújod plasti dip-pel, és úgy elmegy évekig.
Így másnak csak apróért menne el, te sokért tudnál venni másikat, semmi értelme.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Khaosz55
addikt
Beszéltem a Bridgestone egyik emberével a 4 évszakos gumival kapcsolatban. Azt kérdeztem, hogy mekkora a peremvédő van a turanza all season 6-on. Gyakorlatilag az a lényeg, hogy meg kell nézni élőben vagy megkérni a kereskedőt akinél van, hogy fényképezze le. Viszont elmondása szerint hiába mondják, hogy peremvédős a gumi , az Eu szabályzások miatt el fog tűnni a peremvédős konstrukció minden gyártónál mivel nem lehet velük a szigorú környezetvédelmi előírásokat betartani. Tehát jön majd a spórolás a gumin is.
Aztán hogy igaz vagy sem nem tudom.
Ami most fent van 245 nyári az 68dB-s. Azért ezzel igazán csak suhan az autó, mintha sínen menne, eléggé halk. Gondolom 4 évszakos esetén le kell mondani erről a hallkságról. -
apóka
aktív tag
Van tapasztalatom acélfelnivel, de aluval nincs. Ha tartós eredményt szeretnék, akkor szemcseszórás, alapozás, festés, majd lakk (több réteg) festékszóró pisztollyal (nekem nincs). Különben egy tél alatt megeszi a só.
Plasti dip-ről nem sok pozitív infót találtam. Bár a belső felületre talán jó lenne.Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
MC Pite
veterán
válasz Tompie #59044 üzenetére
Quatrac, kisebb méretekben a 4S², Turanza AS6 is ilyesmi, és persze a CC2. Ezek egész évben egész jók, és nem kenődősek. Gy is kezes, fékezéskor kicsit nyúlósabb, irányíthatóságban ok (mint egy eco gumi kb).
Ha van a méretedben, a legnyáriasabb itthon az A005, viszont hóval, jéggel nincs jóban. De pl Alpokba nyárinak remekMás:
205/60R16 6,5"-on és 205/55R17 7"-on:
[link]
Kb mintha egy számmal szélesebb lenne a 17-es, nem számítottam 1,2cm miatt ekkora difire. Bár még lehet alalul egy szezon után a CC2 is, tavsz végén meglesem.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest