- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Hobby elektronika
- Yakuzás játékkal teszi vonzóbbá VGA-it az ASUS
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- TCL LCD és LED TV-k
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Ilyen lesz a Honor 200 és 200 Pro
ma A Lite verzió már itthon is megvásárolható, az alap- és Pro modell pedig június 12-én érkezik Párizsba.
-
Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
ph A Steel Nomad egy Light verziót is kap az igazi platformfüggetlenség jegyében.
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz krypton #58681 üzenetére
Inkább a vízrefelfutásban lesz jobb a keskenyebb meg a hóban. Van némi előnye és a 205-ös méret jóval olcsóbb. A sebességmérő minimálisat fog csalni de az úgy sincs ezekben pontosra kalibrálva.
Súly és sebességindex az benne van a kezelésiben/manual-ban, arra ugyanúgy van gyártói megkötés (annyi, hogy téli vagy 4S esetén 1-el rosszabb sebességindexes is felmehet) mint a méretre.
#nincsbennetarcsi
-
krypton
senior tag
válasz krypton #58674 üzenetére
Sziasztok,
Mióta felmerült nálam a téma követem egy kicsit a topikot és látom, hogy kicsit elavult lehetek gondolkodásban (télen téli, nyáron nyári gumit kell használni). Azt hiszem kapizsgálom a dolgot, de segítenétek és leírnátok hogy mik az előnyei és hátrányai annak ha négyévszakos gumit használok télen?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz krypton #58778 üzenetére
Az atmeneti idoben (nincs kemeny minusz) sokkal jobban tapad a 4S. Hoban es jegen nyilvan a teli jobb. Azt vedd szamitasba, hogy mennyit autozol igazi telies korulmenyek kozott es ha nem sokat 4S, akkor ha esetleg leesik 1.5 meter ho akkor nem gond ha nem indulsz utnak vele.
#nincsbennetarcsi
-
saen
veterán
válasz krypton #58778 üzenetére
Alapvetően egy felsőkategóriás 4 évszakos gumi téli körülmények között kb egy átlagos téliguminak felel meg. A felsőkategóriás télik meg fogják verni a tényleges téli körülményekben, de a különbség nem túl nagy. Teljes értékű téliguminak számítanak, nem kell félni tőle. Emellett hazánk időjárása már nem igazán télies, így a téli gumi nagyon ritkán előnyös a 4 évszakossal szemben, max néhány nap egy évben. Hányszor van itthon kemény hideg, mondjuk -10 fok környéke? Hányszor van itthon érdemi hó? A tél nagy része nálunk ez a 0-8 fok között pörög, ilyen időben jobb lesz a négy évszakos, ha meg bejön a meleg, mert ilyen is van, akár 15 fok vagy felette, akkor meg főleg.
Ha hátrányt keresel mindenáron akkor a nyári 35-40 fokos, tényleg kemény nyarak nagyobb kihívás elé állítják ezeket a gumikat jellemzően, mint a tél.
Összefoglalóban vannak most friss tesztek, négy évszakos mellett is van téli/nyári referenciának és a téli tesztben is van 4 évszakos, szintén referenciának. Konkrét mérések, adatok, nézegesd meg őket.
-
saen
veterán
válasz krypton #58782 üzenetére
Jégen minden gumi csúszik, a legjobb téligumi is. Lehet menni hóban is 4 évszakossal, nem kell letenni. Persze óvatosság nem árt durva körülmények esetén, de ez szerintem a télire is igaz. Ott a kiszámíthatatlanság a veszélyes, pl egyszer csak jég van a hó alatt, akkor meg kb mindegy mi van fennt.
Az a Michelin gumi meg megnyert pár tesztet, biztosan nem rossz választás. Biztonság meg akkor is fontos ha csak Te vezetsz, nem kell ehhez utas. Viszont egy normális állapotban lévő 4 évszakos gumival ha normálisan vezetsz, nem lesz gondod egész évben. -
Dare2Live
nagyúr
válasz krypton #58782 üzenetére
"az gyakorlatilag, száraz és nedves úton még valamennyire jobb is lesz mint a téli, havas körülmények között meg nagyjából ugyan azt fogja tudni, jól látom?"
havas/jeges körülmények közt egy CC2 olyan mint egy közepes jobb féle téli. Szárazon, nedvesen egyértelműen jobb a CC2 mint a téliek sokszor sokkal jobb.
Vki leírta korábban, hogy MOon az ideális kombó nyárra: nyári prémium, télre meg egy CC2. Aki sokat havazik mert ausztria annak meg kell a téli.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
veterán
válasz krypton #58803 üzenetére
Hatalmas mázlid van, engedélyezett a 205/55R16. Ha biztosra akarsz menni, vegyél XL-est belőle, a nyári legyen V-s (nem tudom milyen motorral szerelt, nagyon esetleg a H is jó lesz, de ha tudod, milyennel szerelték gyárilag, akkor ez egyértelmű lesz).
Téli is XL, sebességindex minimum T. -
Qru
MODERÁTOR
válasz krypton #58803 üzenetére
C-Max-ot meglehet pakolni, R16-ból XL-t vennék rá én is. Sebességindexből elég a H-s, ha szeretsz tartósan tempósan menni akkor V.
Hivatalosan nem lehet alacsonyabb sebességindexes gumid mint az autó végsebessége, kivéve téli (és téli minősítéssel is rendelkező 4S) gumi esetén, ott 1-el kisebb is megengedett.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Rick4
félisten
válasz krypton #58831 üzenetére
Én minden gumiból igyekszem a legerősebbet venni, 91H-s helyére simán mehet fel a 99Y is, az csak jó, hogy a gumi szerkezete erősebb. Most kerestem vissza, nálam az egyikre 95H helyett 98V XL került fel, teljesen jó, nem hogy rontott volna, még javított is a dolgokon, mert nem úszik vele a kocsi, nincs akkora billegés sem.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz krypton #58870 üzenetére
Ha van a guminak téli minősítése akkor lehet 1-el rosszabb a gyári sebességindexnél. Szóval téliből szabályos esetben a T-s feltételezve, hogy H-s a gyári valóban. Bár a H-tól az eggyel kisebb az U-s de azt nem gyártják mert túl kicsi a difi sebességben, nem éri meg a gyártónak ennyi félét gyártásban tartani.
De mivel nincs jelölve gyárilag (gondolom pont azért mert célországtól függő és nem csinálnak többféle matricát hozzá), igazából senki sem fog belekötni a T indexesbe akármi van.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz krypton #58870 üzenetére
1. A H-t már megdumáltuk, mások is hasonlóképpen gondolták itt. [pipa]
2. Téliben lehet egy kategóriával gyengébb, azaz T-s, ez is ki lett vesézve. [pipa]
3. Súlyindex. Itt nem akarunk dűlőre jutni.
szvsz:
- minimális az árkülönbség - ha van egyáltalán - a sima (91) és az XL (94) között;
- ha gyárilag 93-assal jött, én nem javaslom senkinek, hogy 91-est tegyen rá (magamnak 99%, hogy min. 93-ast tennék rá);
- ha a kocsmában kérdeznél meg, lehet, azt mondanám, hogy oké, jó lesz a 91-es is, mert a gyártók biztosan túlbiztosítanak valamennyire;
- nem hiszem, hogy érezhetően jobban ráz egy per-55-ös gumi ha XL-es, mint a sima kivitel;
- a Ford Petrányi alkatrészese a legolcsóbb összeállításra ment rá;
- A wheel-size.com pedig nem csalhatatlan (nem mintha én akkora ész lennék).Szerk. Tartom, hogy nagy mákod van amiért mehet rá a konfekcióméret 205/55R16, úgy hogy ne garaskodj!
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz krypton #59019 üzenetére
Azert telen annyira meleg nincsen (meg) tartosan, nyari melle csak akkor vennek 4S-t ha olcsobb mint egy teli.
Jo lenne tudni az adott gunitesztet pl hanyfokos aszfaltnal vegzik (vagy legalabb leghomersekletet tudnank) de ezt nem irjak. Addig is:
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz krypton #59206 üzenetére
Szuper!
Mindent feltehetsz amit a típusbizonyítványa enged, azaz:
- 205/55R16-ot és 215/55R16-ot,
- ezen belül minimum H sebességindexűt, ill. téliből minimum Q-t,
- valamint elég rá a min. 91-es terhelési index.[full stop = itt a vége]
Privát vélemény: minek tennél fel drágább 205/60R16-ot a konfekcióméret 205/55R16 helyett, ami ráadásul nem engedélyezett? A Ford leírta, hogy mit enged, ne akarj eltérni. Tippre ezeket használja a Ford általánosságban, ebből szerződtek le a gyártókkal x mennyiségre. Nem érdekli őket a 205/60 , nem akarnak foglalkozni vele.
-
-
rbalint88
addikt
válasz krypton #59897 üzenetére
Sokan emiatt a dilemma miatt is valtanak negyevszakosra, nincs extra koltseg vele. Ha ez nem opcio, vagy a futasteljesitmeny indokolja, akkor persze marad a ket szett. Amig nem voltak eleg jok a 4s gumik, addig nekem volt alu+alu, alu+acel es acel+acel verzio is, szerintem nem kell felni az alutol telre sem. Lehetoleg ne diamond cut es poliros felni keruljon fel telre, illetve van aminek van teli minositese, azok jobban birjak a sozast.
-
kenguru99
aktív tag
-
őstag
válasz krypton #59897 üzenetére
2014 óta a mostani a harmadik (új)autóm, és egyiekhez se volt téli felni, minden esetben az alufelnin cseréltettem gumit.
soha egyetlen problémám nem volt belőle, igaz 120-130 ezret megyek egy évben, így mire lejárt a lízing, addigra lefutott a gumi is (4 év)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Qru
MODERÁTOR
-
Zsombe
senior tag
válasz krypton #61177 üzenetére
Nekem csak rossz tapasztalatom volt a Falkennel. Gyárilag szerelt Ziex ze914 nem épp a tapadásáról volt híres: már nedves úton sem volt stabil, vizes aszfalton pedig érezhetően megnőzz a féktávolsága és az irányíthatósággal is voltak gondok.
Eco gumihoz képest pedig nem is volt kifejezetten halk és a Bridgestone Potenza Sporthoz képest alig fogyasztott kevesebbet.''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
válasz krypton #61468 üzenetére
Ezt így szerintem senki nem fogja tudni megmondani. Tavaly ősszel téligumira volt promóció, ha akar a Hankook promóciózni akkor az szerintem április közepéig kiderül.
Tavasszal nyári gumira váltásnál meg ősszel téli gumira váltásnál szoktak akciózni a gyártók. A többi időszak eléggé holtidő.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest