- Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen TV-t vegyek?
- OLED TV topic
- Melyik tápegységet vegyem?
- TCL LCD és LED TV-k
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Warhammer 40k: Space Marine 2 - Középpontban az egyjátékos és a multi mód
gp A készítők a minap két új előzetessel jelentkeztek a sokak által várt programhoz.
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz f4lcon #47668 üzenetére
Apróbb szögek vagy bármilyen kisebb kiterjedésű sérülés keletkezik a futófelületen azt eltömíti azonnal. Lehet észre sem veszed, hogy volt benne egy kisebb csavar pl. Ha nincs benne a trutyi akkor csak úgy veszed észre ha már lapos a gumi és/vagy szól a tpms. Meg kell állni és belefújni a trutyit, és újra felfújni a gumit. Na most ezt mondjuk egy forgalmas autópályán a leállósávon nem egy életbiztosítás kivitelezni, főleg ha a baloldalon kell életet lehelned valamelyik gumiba. Ha sokat autópályázol sztem érdemes.
#nincsbennetarcsi
-
-
-
SPeti1984
senior tag
válasz f4lcon #48061 üzenetére
Persze értem Én, de akkor semmi értelme nem lenne téligumit gyártani. Pl a GoodYear vagy a Michelin ami 4 évszakosok között a legjobb miért gyárt télit, ha a 4 évszakos jobb a télinél. Eleinte új korában még el is hiszem hogy kb hasonlót nyújtanak, de szerintem 3 évesen már nem hiszem. Mondjuk a telek sem az igaziak már, de azért mikor felénk esik, akkor nem kicsi szokott lenni. Volt olyan is, hogy Hankook új télivel alig tudtam elindulni, ezért nem is gondolkodtunk 4 évszakosban.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz f4lcon #48906 üzenetére
Picit túl kell fújni illetve az is segít ha időnként cserélgeted a tengelyek között a gumikat. Akkor nem lesz fűrészfogas (persze a jól beállított futómű az alap).
A hangosodást passzolom mert eleve hangos az autóm, így nem a gördülési zaj a mérvadó nálam.#nincsbennetarcsi
-
tasiadam
veterán
válasz f4lcon #50357 üzenetére
Ooo mennyi ilyet latni... Bmw, november 27-en tukor nyarigumival. Jovana. A triangle porke az meg valszeg olyan hogy neki volt autora penze, megvette, de azt se tudja miert jo. Aztan bement az elso gumishoz hogy szeva, tegyel mar ra 4 nyarit. Gumis kozli, hogy x szaz ezer. Jo a valasz h az sok, es lett a triangle.
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
harry
veterán
válasz f4lcon #50381 üzenetére
Bar nem emlitett mas meretet, de nem kizart.
A masik opcio persze ha magam megveszem amit akarok, csak hat akkor a kereskedesbol nyari gumin kene elhozni ami azert februarban lehet necces. Vagy ott atrakatni atvetelkor gondolom, de az meg gondolom megint dragabb mint random gumissal.Meg atgondolom de lehet maradok az egyszeruseg miatt ennel a megoldasnal. Mar felteve, hogy ebben benne van a szereles koltsege is.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
rbalint88
addikt
válasz f4lcon #57840 üzenetére
En a Goodyear Vector Gen3 SUV-t vennem, vagy olcsobban a Vredestein Quatrac Pro-t. De a kereso szerint 225/55R19 a gyari merete
vzsryl: sportos vezetes melle nem feltetlen az igazi a negyevszakos. Azt lehet esetleg tenni, hogy megveszed teli guminak es ha elegedett vagy vele, fennmarad nyarra is, kiderul ott hogy muzsikal. Ha szerencsed van, akkor elegedett leszel vele es nem kell masik szett, de meg tud maradni telinek vagy legrosszabb esetben eladod.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz f4lcon #58348 üzenetére
4) amúgy is aludt
Ne is mondd, anno így vertek telibe. Megálltam a kereszteződésnél a mögöttem jövő, meg fékezés nélkül belém csattant (én álltam) mert éppen üzenetet írt a mobilján. De a sors duplán megbüntette, mert előző hónapban mondta fel a casco-ját.
#nincsbennetarcsi
-
diegho
nagyúr
válasz f4lcon #58348 üzenetére
Ránézve az elmúlt 3 télre, azért érdekelne hányszor cserélt komplett garnitúrát az 5 hónap alatt, hiszen rengetegszer változott a időjárás, akár egy napon belül is, tehát az ideális gumi is akár napról-napra más és más volt, sőt emlékszem arra, amikor reggel még fagyban indultam el, hazafelé pedig már 18 fokban jöttem, mert a következő pár napban erős tavaszias idő volt. Ez a következő évekre ráadásul fokozottan érvényes lesz. Ahogy kinéz a helyzet a tél kb 80%-a nyári gumin lenne ideális, de lehet, hogy este még 18 fok lesz, reggel pedig már fagyott. Erre milyen gumit raksz fel? Kened a télit a melegben és lesz +4m féktávod, vagy kockáztatsz a nyárival a hidegben, hogy megcsúszol? Erre van a 4 évszakos, amikor az időjárás egy bizonyos intervallumon belül igen rövid idő alatt változik. Nincs -20 fok és 1 méter hó, sem pedig 45 fokos meleg.
Ez az én mindent megteszek, hogy ne legyen baleset, mert mennyibe kerül a javítás, számomra pedig csak azt bizonyítja, hogy olyan autóval jár, amit nem igazán engedhet meg magának. Mellesleg a mennyibe kerül pedig nagyon egyszerűen magadható, hiszen legtöbb esetben 10% az önrész. -
Rick4
félisten
válasz f4lcon #58348 üzenetére
Mindenre gondolok, még arra is, amit te megpróbálsz ellenpéldaként felhozni. Már sokadszor írtam, megvannak a megfelelő módszerek, hogy mögötted közlekedők is a megfelelő követési távolsággal közlekedjenek, akinél nem működik, azt az 1-et meg el kell engedni...
Amennyiben te erre még nem jöttél rá, vagy nem érzed szükségét, és csak magad elé nézel, az nem az én bajom, a defenzív vezetés ennél sokkal de sokkal összetettebb dolog, és nem kizárólag arról szól, hogy tartunk magunk előtt 10m távolságot..
Mindennek van egy határa, főleg annak, amikor az életed egy picinyke szeletéből áldozol arra, hogy egy nagyobb szeletkével is te tudj gazdálkodni.
Én nem szeretek se rendőrségre, se bíróságra járni, így igyekszem az élet minden területén úgy csinálni a dolgomat, hogy a lehető legkisebb kockázat legyen mindenben, és ha történik bármi is, azt mondhassam, én mindent megtettem, nem kivétel az autó üzemeltetés és a vezetés sem, más félvérról vesz dolgokat, amiket én halálosan komolyan gondolok, de ők mások, az az ő életük, és abból a pontból, ahonnan ők nézik a világot, egész más dolgok látszanak. Mindez engem abszolút hidegen hagy, pláne ha ilyen körülmények között az általad elképzelt szituációt akarod rám húzni, szerinted működik, szerintem meg nem....
Még az is benne van, hogy minden igyekezetem ellenére a mögöttem jövő telibe ver, de az még mindig nem ugyanaz, hogy én ütök el valakit. Ahhoz, hogy a fenti feltételek teljesüljenek, nekem ez is elég.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz f4lcon #58353 üzenetére
Én be is raktam a képet nemrég egy összetört 21-es Mustang GT-ről, amin a 425 lóerő+ hátsókerék hajtás ellenére hoki tigar vagy milyen gumi volt, nem is csoda, hogy felúszott vele a vízre, és körbetörte 7 millióért...
Én nem a műszaki tartalmat vizslatom, hanem az általam ideálisnak tartott követési távolságot kényszerítem ki a mögöttem jövőnél, ez pedig inkább sofűr- függő.
Ha siet, előzzön meg minél hamarabb, már rég kinőttem abból, hogy versenyezzek, pláne közforgalmú országúton.
A módszer egyszerű és működik. Ha mögém jön, és már túl közel van, országúton, városban, pályán, simán csak elveszem a gázt, ekkor ő nem azt érzi, hogy fékezgetek előtte, hanem azt, hogy szimplán csak utolért, és kényszerbe kerül, vagy lassít, vagy megelőz. A 99% előzni fog. Országúton jobbr aindexszel is szoktam jelezni, ha szemből is szabad az út. Ha ennek ellenére még mindig jön a nyomomban, ekkor picit felgyorsítok, elég egy+ 10 km/h, ha ő is gyorsít, majd még úgy is utolér, megint elveszem a gázt. Azok közül, akik kevésbé defenzívek, vagy nem akarnak tudomást venni arról, hogy ha nekem elől pukk van, akkor nincs egy másodpercnyi út kettőnk között, tehát neki is pukk, 10 emberből 10-nél működik. Próbáld ki. És mivel ahogy írtad is, töréses baleset nem csak elölről jöhet, hanem hátulról is, egészen egyszerűen kerülni kell az olyan sofőröket, akik nem tartják a megfelelő követési távolságot, vagy látványosan rosszul, szabálytalanul, veszélyesen vezetnek.
De ugyanígy nem megyek többszáz méteren keresztül többsávos úton kamion mellett, nem megyek más autók, pláne buszok, kamionok holtterében, pályán nem megyek ki direkt gyorsan érkező elé a belsőbe, ha nekem egy gázelvétellel megoldható, hogy utána előzzek, stb stb. Nem hinném, hogy ezek olyan különleges dolgok, igazából csak igyekszem továbbgondolni, mi és hogy ésszerű, és használom.
Működik vidéken, Pesten, működik a balkánon, az északi tenger mellett is, nyugat- európában is.
Novemberben megyünk egy kis 2600 km-es nyugat- európai körútra, ahol lesz bőven olasz rész, francia alpok, Svájc, Lichtenstein, Ausztria, nekem onnan egészben haza kell jönnöm, azzal az autóval amivel elindultam, sajnos tetszik vagy sem, de nem bízom másokban vakon, és mindezidáig ez működött. Láttam már elég balesetet, de szerencsére mindig csak utólag értem oda mindegyikhez.Biqci: Feljebb írtam, a körforgó is olyan, hogy látod már előre, mi fog történni, meg kell tanulni felkészülni erre, 3 perccel később jobb odaérni, mint fél órával korábban pukkanni..
Qru: Na látom egyféleképp gondolkodunk. Nálam is működik.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz f4lcon #58358 üzenetére
Nade direkt leírtam, működik Pesten is. Minden héten megyek Pestre, az 4-500 km, közben még befigyel egy kis Debrecen, béks megye, Szeged, Pécs, Győr, az még egy 1000-es cska 2 nap alat,t kéthetente külföld esetenként 1800-2500km között. Ha nekem ez működik tizenéve atomstabilan, akkor nem nálam nem működik, hanem nálad nem működik..
A Hungárián vagy kevesen vannak, és akkor én is tudok sávot váltani, vagy sokan vannak, és akkor lassan haladunk, nincs nagyon olyan, hogy sokan vagyunk, és gyorsan megyünk, de a seggemben van. Arról már nem is beszélve, hogy az én autómon is van gázpedál, mint írtam vagy ő marad le, vagy én hagyom ott.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Zsombe
senior tag
-
Rick4
félisten
válasz f4lcon #58838 üzenetére
Amelyik autó rugózása csak a gumi miatt annyit romlik, azt el kell adni.
Mit nevezünk amúgy komfortnak?
A hajós billegős, és a gokartosan rázós között van jópár fokozat, a levegős telós rendszer az egyetlen ami szinte teljesen el tudja választani a kabin rezgéseit a futóműtől, miközben a futómű nem úszik, nem libeg, tekercs vagy torziós rugó ennek a közelében sincs....
Nekem nem jön be a billegés, bólogatás, pláne a kanyarban oldalra billenés, még olyan áron sem, hogy kevesebbet érzek az útból, szóval én nem azt nevezem komfortosnak, viszont ugyanaz az autó gumicsere után csak ebben az egy paraméterben 25%-ot javult egyik oldalra, 3%-ot romlott a másik oldalra...Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz f4lcon #58849 üzenetére
Persze hogy mások, azért örölök most a 205/55R17-es felnik- gumik helyére felrakott 225/40R19-es szettnek, ugyanis tökéletesen hozta azt, amit hiányoltam abból az autóból, amire felkerült.
Azzal nincs baj, hogy kinek mijön be fok paraméterből, senkinek se lesz ugyanolyan. De attól abban még maradhatunk, amit legelőször írtam, hogy az erősebb anyagú, XL-es gumi összességében hozza azt a tulajdonságot, hogy strapabíróbb lesz, azaz egy kátyút is könnyebben túlél, és nem fog annyira libegni vele az autó... És ez utóbbi más csak annyiből következik, hogy erősebb az oldalfal, tehát jobb a tartás.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz f4lcon #58993 üzenetére
Mikor volt mérve az előző fogyasztási érték? Melegben? Hátszéllel? Kisebb forgalomban? Mennyi idő alatt melegedett be akkor és most? Ugyanolyan hideg volt mindkét alkalommal éjszaka? Volt most előtted cammogó traktor, ami előtte nem? Máris nem ugyanaz lesz, csak ha minden körülmény azonos. Pláne a szaladgálós fogyit nem lehet mérni, sosem esz azonos minden körülmény.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Dorien
veterán
válasz f4lcon #58993 üzenetére
Szerintem ezt csak több telitankos méréssel lehet egyértelműen kijelenteni. Nálam benzines 1.4 Focusnál 5.38 l volt a min., 8,54 l a max. átlagfogyasztás. (8,5 évig volt nálam, tettem bele összesen 178e km-t.) A mostani Citroen C2 és C3 dízeleknél sokkal kisebb az eltérés, kb. egy-másfél liter. Bár egy ideje már nem mérem...
Rick4: +1
[ Szerkesztve ]
Wherever you go - go with all your heart.
-
Rick4
félisten
válasz f4lcon #58999 üzenetére
Én ugyan nem írom, nem számít semennyire, de azért vannak az országban benzinkutak, ahova nem szívesen mennék újra tankolni, van ahol sem a betankolt liter nem jött ki, se az utána következő fogyi...
A kicsit magasabb, nyárias környezeti hőmérséklet fogyasztási szempontból eleve jobb körülmény, pláne egy benzinesnek, hiszen a hidegindítás során dúsítással működik az autó, nem mindegy, hogy 5°C-ről kezded el melegíteni a blokkot, hengerfejet, hűtővizet, olajat, vagy 15°C-ról, ne adj isten, ha 26-28-ről indítasz, típustól függően 40-60°C vízhőmérsékletnél veszi el a computer a dúsítást. Amennyiben egy 500 km-es szakaszra egy hidegindítás jut, azt nem igazán fogod tudni mérni, mekkora pluszt csinál, hiszen 3-4 km-ről van szó, de ha napi 20 km-eket mész, akkor arra már 25-30 hidegindítás jut, ha a meló 10 km, és este mész haza, akkor már 50 hidegindítás jut ugyanarra az egy tankolásra, aminek az első 3-4 km-én dúsítással közlekedsz. Ha csak az első 3 km-en eszik 12-t a 8 liter helyett, már meg is találtad a baj forrását.
Tovább megyek, a hidegebb beszívott levegő sűrűbb, ezért a bemelegedés utáni ideális keverék eléréséhez (szöchiometrikus keverék, 14.7 kg levegőhöz kell 1 kg benzin) több benzint kell bespriccelni, valójában erősebb a kocsi, de nyilván nem használod ki.. Pont ezért raknak a turbó után intercoolert, hogy a felmelegedett levegő vissza tudjon hűlni, forró kevegővel gyengébb lenne az autó.
Benzinesnél hatványozottan előjön a sok hidegindítás és a hidegebb időben használat, nálam a dízelekkel hidegben van némi eltérés, de meg nem tudnám mondani, mennyi, most voltam a Picassoval (2.0 hdi 150 ló)Keszthelyen szombaton, az 25 km, előtte több hétig csak 5-8-12 km-es utak voltak, a nagy vegyes 5.9-en áll szaladgálósban, de kb 3 hete tankoltam bele, és mentem már 800 km-t vele, az biztos, hogy a most következő tankolással nem fogom tudni én se 6 liter alatt kihozni, mert ez így működik.
És akkor jön még egy rosszabb, esőben autózás megnöveli a dízeles fogyit is, akár egy liter is képes rátolni, de ez ilyen, versenysportban is szoktak az intercoolerre vizet spriccelni. Pár decin ne lepődj meg, az még se nem hiba, se nem probléma.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz f4lcon #59002 üzenetére
A 40 másodpercen túli rész is dúsítás üzem, csak a fordulatszám figyelembevételével dúsít, azaz nem úgy, mint egy lada szivató, amit ráhúztál, aztán ott is felejtetted, hanem kicsit okosabban működik, de bármilyen szenzorcsoportot tesznek a motorvezérléshez, azzal ők se tudnak mit kezdeni, hogy a hideg hengerben kicsapódik a porlasztott benzin. Finomítani lehet a nagynyomású és direkt befecskendezéssel, de teljesen eltüntetni ezt a problémát nem lehet, tehát hidegindításoknként valamennyi túlfogyi mindenféleképp lesz.
Négy módon lehet ezt elkerülni.
- Olyan égövön élsz, ahol sosincs 30°C-nál hidegebb éjjel sem.
- Beszerelsz blokk- hűtőkör fűtést, ami lehet elektromos fűtési megoldás, vagy a meglévő üzemanyag rendszerrel közös tankból szipkázó eberspacher, webasto kályhákkal, előbbi 20 ezres tétel, utóbbi 200-tól felfelé, az üzemeltetés minimális pénz, 3-4 deciket kajálnak óránként, és a legnagyobb hidegben is 15 perc elég neki.
- Fűtött garázsban tartod az autót, sokmilla.
- sosem állítod le a kocsit, így kihűlni sem tud (Szibáriában a -45-50°C körüli részeken csak így tudják megoldani) ez is előbb- utóbb sok milla lesz..Nekem van kettőben is webasto, teljesen jó cuccok, minimális fogyasztással. Nincs hideg autó, nincs hideg motor, viszont vagy nyitva a garázsajtó, vagy kint parkolok, ezért itthon nem nagyon használom, csak ha máshol, szabad ég alatt pakolok. Egy gomnyomás a távra, indul a cucc, 15 perc múlva a hó- jég is leolvadt a kocsiról, a víz és a beltér is meleg, igaz az olaj hideg, szóval ez se tökéletes megoldás, de közel van a jóhoz.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen