Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz python1 #25302 üzenetére

    Az fogott meg engem is legjobban. Mióta mondom haveroknak, mindenkinek, csőbuzi régi cimbiknek, hogy a hangszóró az első, neeeem az erősítő.. John Lindsey Hood vagy Ágoston Lajos könyvében van.. (?) .. mindkettőt olvasgatom most.. az a vakteszt, amin tök különböző erősítők hangját hallgatták neves zeneszakértők, audio(fil) újságírók stb. és totál bukás ? Egy erősen színező csöves, ami amúgy marhakellemes a fülnek, de "torz", pont ezért lesz sokkal high-end-ebb, mint egy 0.0xx THD-s félvezetős ? Kicsit hullámzó ez, a félvezető felemelkedésének idején gyorsan dobta el mindenki a régi csövi tech-et, mondván, félvezető, ma meg a csövi reneszánsz megy, mondván a cső az igazi, utána a FET-ek mindenféle fajtái, most meg Class D, közben régen az ultraalacsony THD-kra ujjongtak, aztán ááá mégsem számít az annyira, a füled jobban tudja, gyerünk vissza csőhöz, aztán mégiscsak a THD számít, aztán mégiscsak az, hogy ne nézd a boltok csicsa kütyüjein a THD-t mert semmit nem mond arról, hogyan zenél az erősítő, most meg itt egy D osztály cikk egy profitól, egy profi D motyóról, ahol megint THD-t olvasgatok a paraméterek között. És közben vérezgetünk vakteszteken. Hogy is van ez ? :U

    Naaaagyon is egyetértek azzal, amit utolsó bekezdésében írt, hogy mi a legfontosabb a láncban, majdnem felröhögtem, amikor Room acoustics, speaker acoustics, drive units, then a long void followed by electronics as a remote third -ben ezt a long void-ot olvastam, mert ugyanezt magyaráztam a haveroknak is: a hangszóró a legszarabb, legzabolázatlanabb elem, körülötte a láda, szoba, satöbbi. Ezek optimalizálatlansága hülyére cseszi (vagy lottó 5-ös gyakorisággal pont beadja) az összképet, ezekre kell a legjobban figyelni, utána naaagy szünet (long void) :DDD :C és lehet foglalkozni azzal is, mi hajtja és eteti mindezt. :U Na így menjél ezekután hifi és High-End show-kra "hallgatózni" és utána cikkezz erről "okosan" mint hifimagazin újságíró, hogy "űűű amikor beültem xy szett elé a székbe és a színpad és a tér és a transzparencia és amikor aaaa izé megszólalt és szinte körülvett és aaa ".. - MIVAAAAN ??? :DDD Egy Lurdy-ban, egy hotelben, a kőbuta nulla optimalizációs akusztikában a földre leb*va két állóhangfal, körülötte a körítés persze és a porhintés, mágia, humbug, aztán erről ez alapján nyilatkoznak, hogy szól. Szánalom, mindig megmosolyogtam. Mert a cucc lehet éppen marha jó amit hallgat, csak könyörgöm, RENDES körülmények között hallgassa már, egy ilyen show nem több akusztikai élmény annál, mint amikor a Media-ban kihúz a srác egy pár hangfalat a sorból nekem és egy random Onkyo-ról meghajtva várja, hogy hasraessek (mert biztos az egységsugarú gyökkettő vagyok, aki a Cetelem hitelre behúzza élete hifijét).

    K* jól látja. Azaz azt nem tudom, jól-e, de én így látom. Szerintem amúgy jól látja, az általa épített erősítőket Linkwitz toplista 1. helyre teszi, ha D osztály és aki kicsit is körbeguglizza az öreget, milyen motyókat épített milyen fizikai-matematikai-elektronikai modellek köré építve, űűűűűűh, fejed kettéáll. Nagyon komoly munkásság és meg merem kockáztatni így "vakon" hogy kevés ember van az egész világon, aki nála jobban értene az audio-hoz, akár elektronikáról legyen szó, akár hangreprodukálásról, akár hangszóró építésről. Iszonyú hardcore-ban tolja.

    (Gyanítom, ők ketten igen jól ismerik amúgy egymást, de ez már tökmás tészta. Szuper munkásságú emberek, borulok.)

    Már egy éve azon agyalok, hogy leendő otthonkámban a "hallgató szobát" milyenre vegyem, hogy alakítsam ki, külön dedikált helyiség legyen (pl. nagy betonpince, ami jelentősen lökné egy építkezés költségeit az alap miatt), vagy a nappaliban kíséreljem meg (aminek ugye vannak korlátai, amorf alaktól kezdve üvegfal-ajtók a hangszórók mögött és könnyűszerkezetes legyen-e, vagy szétrázza a házat és inkább tégla, vagy csak az alsó szint tégla és felül lehet könnyűszerk, vagy miii, hogy. És itt nagyon távol állok még én, vagy bárki, a jó szoba akusztikától, szimplán csak EGY KICSI optimalizáción agyal az ember, hátha közelebb kerül a grálhoz. Nem fogok erről elméleteket olvasgatni meg semmi ilyen, ennyire kőkeményen nem rendelhető alá (számomra) a mindennapos élettér a hangnak, de már egy kicsi odafigyelés is jó lépés előre egy teljesen odanemfigyeléshez képest (mint az esetek 99.999 %-ában amikor építkeznek emberek, hiszen 99.999%-uk nem hifimániás). :D

    De ez már kicsit filozófia szagú ezen a ponton. Ez volt a második, amin elvigyorodtam, Bruno Putzey is ilyesmit pedzeget a végén. :DDD

    Naaagyon jó írás :K

    [ Szerkesztve ]

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

Új hozzászólás Aktív témák