Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Batman2

    őstag

    válasz Lompos48 #19427 üzenetére

    Mit jelent az, hogy "tamponban" ?? :F

    Valami ilyen átkapcsolós elektronika kellett legyen a régi kocsikon, amiknek még ízzós volt a világításuk, mivel jól lehetett látni, hogy megálláskor a végefelé, egy rövid időre elkezdett gyengülni az ízzók fénye, majd hírtelen visszaerősödött, mikor már gyakorlatilag megállt a kocsi ! :K
    Induláskor kicsit később volt a váltás és kevésbé feltünő, akkor inkább a gyengébb fényről, ami gondolom, a már kicsit csökkent feszültségű akku bank hatása volt, váltott át hírtelen picit nagyobb fényre, nyilván vissza a generátorra.

    Ezért gondolom, hogy valami szeparált rendszer lehetett és az akkuk töltése a fogyasztóktól egy elkülönített áramkörrel volt megoldva.

    A fénycsöves verziókon folyamatos hang és enyhe fény (villódzási, különösen a tönkremenő csöve esetlben) változásokat lehet tapasztalni, már amelyiknél, mert asszem tán nem mindegyiknek van generátora, hanem a mozdonyról az 1500V~ fővezetéken keresztül táplálkozik.
    Lehet, hogy itt valami spéci, a váltóáram frekvenciáját moduláló tápegységről (inverterről)hajtják a világítást.

    Üdv.

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

Új hozzászólás Aktív témák