Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Batman2

    őstag

    válasz Kernel #44391 üzenetére

    Ez igaz.

    A kapcs üzemű tápegységeknél alkalmaznak schottkyt, a több száz kilhertzes frekvencián már rendesen felmelegszik egy mezei 1N 4007-es pl., tapasztaltam, kiváncsiságból kipróbáltam.

    Itt is jogos lehet a schottky, bár itt legfeljebb csak 1-2KHz a frekvencia, annál talán még elmegy a normál, lassú dióda is.

    A kapcsolás működik, csak elcseréltem egy vezetéket. A diódágt nem néztem, nennyire megelszik, csak a FETet.
    A FETet átcseréltem IRF630as-ra, mert bár bírta a 2SK2134-es is, de egy kicsivel jobban melegedett.
    Azért a 0,4 ohm csatorna ellenállás már csak számít 1,7A-nél, valszeg egy IRFZ44-es a maga kb. 0,02ohmjával talán meg sem langyosodna, de ez sem vészes, egy kis bordával kézzel még jól tolerálható hőmérsékletű.

    A szivattyú már a minimumon is működik, pedig ott csak 3V átlagot lehet mérni.

    A tápot viszont le kellett cserélnem, mert sajnos elpukkant vagy 10 perc próbálgatás után.

    Használt táp volt, volt már egy pici cicergése, gondolom a puffer kondija már gyenge volt.
    Vettem helyette egy új 5A-eset (kisebb nem volt), ennek bírnia kell és állítható a feszültsége is kis mértékben, így maximumra lehet hajtani a motort, a vezérlő vesztesége ellenére is, a minimum meg legalább egy picit több lett.

    Üdv.

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

Új hozzászólás Aktív témák