Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz kjani18 #48940 üzenetére

    14,4V-ot tartják a vízbontási küszöbnek, ami felett a gázfejlődés annyira fokozódik, hogy csak a dugók kiszedése mellett lehetne tölteni.

    A járművek feszültségszabályzói inkább 13,8V körül szoktak beállni, amit időkorlát nélkül elvisel az ólomsavas akku. Vagy vannak korszerűbb akkuk, korszerűbb autókban, ahol 14,4V-ra szabályoz, az arra van tervezve.

    Szokványos akkunál 14,4 V-ig lehet tölteni (az áram megfelelő korlátozása mellett), majd ezen a szinten tartva az akku által felvett áram csökkenni kezd. Bizonyos idő elteltével át kell kapcsolni 13,8V vagy kisebb feszültségre (csepptöltés, floating charge). Hogy mikor, azt a gyártó által megadott töltési karakterisztikából is lehet tudni, vagy komplikáltabb töltők az áram csökkenése alapján is válthatnak.

    Az egésznek a logikája a Li-ion töltési karakterisztikával rokon, csak kicsit másképp.

    Járművekben a töltőáram nincs külön szabályozva, de nem is tud kialakulni olyan nagy áram, ami káros lenne (illetve hamarabb lecsökken), úgy van tervezve a rendszer, a generátornak is van belső ellenállása.

    [ Szerkesztve ]

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák