Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Teasüti

    nagyúr

    Sziasztok!
    Először is köszönöm a sok segítséget, már üzemel a LED díszvilágítás a motoron nektek köszönhetően! :R A minap COB LED szalaggal cseréltem ki a féklámpát (21/5W izzó), és a művelet ugyan sikeres de akadt némi probléma.
    A gond, hogy a fényszalag megérzi az összes fogyasztót majdnem. Akkuról ha felkapcsolom a fényszórót (H4) felére csökken a szalag fényereje. Ha még az index is megy, szinte már csak parázslik. Ha visszarakom az egyik izzót a féklámpába, akkor meg teljesen elmegy a fényerő, szinte nulla. Beindítva a motort jobb a helyzet, akkor azért stabilabb fénye van, de ilyenkor is látni a fesz. ingadozást a fényszóróra és indexre reagálva. A díszvilágítás egyáltalán nem érzékeny semmire, így jött az ötlet, hogy a pozitív pólust közvetlen az akkuról veszem le és láss csodát így a COB szalag is stabil fényt ad a fogyasztóktól kvázi függetlenül.

    Banális kérdésem pedig, hogy miért?? :F Általános iskolás fizika ismereteim szerint nem látom a logikát ebben a jelenségben, hisz igen nagy valószínűséggel nincs sorba kötve a féklámpa a fényszóróval és az indexel. Illetve a teljes rendszer párhuzamos mivolta számomra lényegében nem változik attól, hogy "közelebb" van-e az akkuhoz a fogyasztó, vagy előbb még átmegy n méter vezetéken és kapcsolón. :F

    Illetve miként orvosolható a probléma szakszerűen? Relézzem be a féklámpát és kössem közvetlen az akkura? :W
    Köszönöm!

Új hozzászólás Aktív témák