- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Mini PC
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- E-book olvasók
- Apple notebookok
- Hivatalosan is reagált a Core CPU-k stabilitási gondjáira az Intel
- Hobby elektronika
- Milyen billentyűzetet vegyek?
Hirdetés
-
Marvel Rivals - Középpontban Hela
gp Folytatódik a karakterbemutatók sorozata, a legújabb részben a Halál Istennője kerül a középpontba.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
8 TB-ig nyújtózkodik a SanDisk asztali SSD-je
ph A kétféle tárhelymérettel kosárba tehető újdonság külső tápellátással rendelkezik, és támogatja az Apple Time Machine-t is.
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Norbi.Sz
senior tag
Az ellentmondás feloldása okán a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet módosításáról szóló 26/2010. (XII. 22.) NFM rendelet 5.§-a az alábbiakat rendeli.
5. § Az MR. 55/B. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de – kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet – automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.”A módosítás megszüntette a 48.R. és az MR. előírásai között az elektromos kapcsolás tekintetében fennállt különbözőséget.
Tehát „a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók” kitétel törlése egyértelműen azt jelenti, hogy a nappali menetjelző lámpák bekapcsolásával egyidejűleg a helyzetjelző, méretjelző, valamint a rendszám megvilágító lámpák nem világítanak.
Megjegyzendő, hogy a fényszórók meghatározás az útmegvilágító fényszórók bármelyikére vonatkozik, azaz tompított fényszóróra, vagy távolsági fényszóróra, vagy akár a ködfényszóróra. A meghatározott kivétel esete, pedig nem más, mint a távolsági fényszóró un. „fény kűrt” üzemmódja.[ Szerkesztve ]
Notebook: Lenovo ThinkPad T61 - Desktop: AMD FX-8320 Eight-Core
-
mezis
nagyúr
válasz Norbi.Sz #51151 üzenetére
"Tehát „a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók” kitétel törlése egyértelműen azt jelenti, hogy a nappali menetjelző lámpák bekapcsolásával egyidejűleg a helyzetjelző, méretjelző, valamint a rendszám megvilágító lámpák nem világítanak."
Ebből nekem nem következik az, hogy nem világíthatnak a DLR-el egyidőben a helyzetjelzők is.
Vagyis indítom a motort, világít a DLR aztán bekapcsolom a helyzetjelzőket. A DLR meg marad bekapcsolva.
Ha meg tompítottat vagy távolságit kapcsolok, DLR kialszik.mezis
-
darvinya
titán
Nem tudom miért kell ilyen hsz-kkal kicsit szemetelni a ezt a topikot.
Helyzetjelző, mint a szó értelmében adott térbeli elhelyezkedés jelzése.
Elől-hátul a megfelelő színnel a láthatóság ért, ez elől fehér, hátul piros.
Ez jelzés elől nem haladhatja tompított fényszóró teljesítményét.Ennek lekapcsolódása az elektronika terhelhetőség függvényében kell megtörténnie.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
orion1025
őstag
Üdvözlet!
Egy kis segítségre lenne szükségem, mert már az agyvérzés kerülget. Erősítőben cseréltem relét, az eredeti DEC DH2SU 24VDC 3A, a csere darab egy OMRON G5RL-1A-E 24VDC 16A. A problémám az, hogy csak alacsonyabb hangerőnél szól az erősítő, ahogy picit oda tekerek neki, egyből old a relé, majd pár másodperc múlva újra működik, ha a potméter lejjebb van csavarva. Okozhatja ezt az eltérő amper szám? Mindkét relé lábai megegyező helyen vannak, fizikai méretei tekintve gyakorlatilag egyformák, az új magassága valamivel kisebb. Az OMRON kupakját nem lehet leszedni, hogy bele lehessen kukkantani, így az gyakorlatilag egy kérdőjel belső szempontjából.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
Kernel
nagyúr
válasz orion1025 #51154 üzenetére
Mi volt a csere oka, véletlenül nem ezt csinálta már azelőtt is?
A relét vezérlő védelmi áramkör figyelheti a végfok kimeneti DC-eltolódását és/vagy túláramot is.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
orion1025
őstag
válasz Ereshkigal #51155 üzenetére
Ezt most sajnos nem tudom megmérni, nem nagyon van időm foglalkozni az erősítővel, a felszabadult kevéske időmben cseréltem ki, csak eléggé macerás mutatvány, de holnap vagy jövő héten foglalkozok vele aprólékosabban. Gyanítom, az általad is említett ellenállás probléma lesz, meg fogom mérni őket amint lesz időm, de ha valaki találkozott ezzel a konkrét hibával annak a segítségét is megköszönném, így a felesleges köröktől megmentene. Sajnos a típus azonos relé eléggé húzós áron megy (5000Ft környéke), ezért akartam fele annyiból megúszni, de biztosan megszívtam vele jelen állás szerint.
Kernel:
A csere oka a sokszor asszimetrikusan szóló két oldal, illetve ritkán torzabb hangzás, szétszedve az eredeti relét, látszik is a "sülés" a pogácsákon. Mióta bekerült az új, az eddigi problémák megszűntek, helyette jött a lekapcsolás, ami ezelőtt sosem volt. Például, ha gyorsan elforgatom a balansz potméterét, egyből le is lövi magát, másra nem érzékeny, kivéve a hangerő állását.
[ Szerkesztve ]
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
DrojDtroll
addikt
Egy nyomtatott áramköri lapon kellene nekem egy Arduino vezérlő meg motorvezérlők és egy pár különböző szenzor.
Meg tudják csinálni ezt valahogy teljesen készre?
Mennyibe fájna egy ilyen?
-
Norbi.Sz
senior tag
Nyugodtan felkapcsolhatod mellé... Csak nem fog átmenni műszakin (ha hivatalosan csináltatod, nem okosban)...
Én DRL-el műszakiztattam 6 hónapja, ott rákérdeztem az NKH vizsgabiztosánál, egyértelmű választ adtak:
DRL és helyzetjelző nem világíthat együtt.Az ok egyszerű, ha valami miatt az út szélén marad az autó, a helyzetjelzőt illik működtetni, de ha világít mellé a DRL is, baromira vakítja a szemből érkezőket...
Notebook: Lenovo ThinkPad T61 - Desktop: AMD FX-8320 Eight-Core
-
IstvánLászló
senior tag
válasz DrojDtroll #51159 üzenetére
Egy ilyen rendszerben szervomotorokat alkalmaznak szerintem.
Privátot ne írjál csak ha fontos, válaszolok biztosan. Köszönöm mindenkinek türelmét idejét segítségét.
-
DrojDtroll
addikt
válasz IstvánLászló #51164 üzenetére
És a méreteit tekintve tudnál mutatni pár olyasmi motort amivel ez megvalósítható.
-
IstvánLászló
senior tag
válasz DrojDtroll #51165 üzenetére
A szervomotoroknak sok sok típusa létezik.
Itt a link, lenti sorban, egyenlőre ennyit tudok segíteni most neked.
https://www.google.hu/search?q=szervomotor&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjev7L1jarLAhXrB5oKHS7ICooQsAQILw&biw=1024&bih=635
Remélem segítettem neked ezzel.
Privátot ne írjál csak ha fontos, válaszolok biztosan. Köszönöm mindenkinek türelmét idejét segítségét.
-
orion1025
őstag
válasz Ereshkigal #51155 üzenetére
Kicsit módosult a mai napom, így neki feküdtem újra az erősítőnek. Kimértem mind a két relét, 20K-s méréssel az alábbi eredmény született:
DEC - 1,08 (eredeti)
OMRON - 1,38 (csere)A gyári relé pogácsáit 2000-s polírpapírral átdörgöltem, majd kontakt spray-vel lemostam róluk a csiszolás utáni esetleges finom port, jelenleg így van beépítve, normálisan működik, igaz, ez csak átmeneti megoldás ebben a formában, mindenképpen cserélem. Viszont ezzel együtt el is bizonytalanodtam, mert nem tudom miben lehetett a hiba, így hiába cserélném a gyárival azonosra, lehet, hogy azzal is ezt produkálná.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
-
mezis
nagyúr
válasz Norbi.Sz #51161 üzenetére
"Az ok egyszerű, ha valami miatt az út szélén marad az autó, a helyzetjelzőt illik működtetni, de ha világít mellé a DRL is, baromira vakítja a szemből érkezőket..."
Vakítaná ha sötét lenne és a gyújtás is rá lenne kapcsolva....
És nem lenne egy jól elrejtett kapcsoló azok számára, akik erre az egyetlen nagyon ritka esetre utaznak.[ Szerkesztve ]
mezis
-
Kernel
nagyúr
válasz vizimento #51171 üzenetére
Mindegy, mi megy róla, a kimeneten DC van, ahol a cosφ értelmezhetetlen. (Ez egy váltakozóáramú fogalom.)
De te egy tápegység 230 V AC betápját mérted. Ha a tápegység PFC-áramkört tartalmaz, akkor lehetne cosφ = 0,98 vagy ilyesmi.
Egyébként jóval rosszabb értéket kellene mutatni szerintem, vagy rosszul mér az eszköz.
Izzók, fűtőeszközök esetén cosφ = 1 a normális.
Egyéb induktív vagy kapacitív fogyasztók esetén rosszabb.
230 V-os LED-lámpák esetén is lehet rossz érték, sokfajta konstrukció van. Lehet kapacitív előtétes, lehet aktív elektronikus driver, annak lehet egyszerűbb fajtája, ami cosφ értéket nem javít. De vannak olyan driverek is, ami direkt erre van kihegyezve, hogy a hálózatot "normálisan" terhelje, cosφ = 1 értékhez közelítsen.
Például, amit múltkor linkeltem, E27 LED-lámpa elektronikus driverrel, itt a cosφ = 0,5447.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
agabe
addikt
Sziasztok!
Foldhurok kerdesem lenne (vagyis valoszinuleg az)
A jelenseg, hogy ha tv, vagy pc hangjat az egyik erositore kotom akkor eleg eros bugo hang hallatszik amig be van dugva a tv-be az antenna kabel (upc kabel tv).
Folhurok levalasztoval elvileg ez megoldhato ha a tv ele kotom (legalabbis igy tudom)A gond az, hogy kis mertekben akkor is van bugas ha nincs bedugva a koax kabel a tv-be, azaz mashonnan is jon a zavar.
Regi berhaz belvarosban, es ugyan fel van ujitva ket emelet is (uj kabelek mindenhol a falban, uj falak itt-ott stb), ugy nez ki a foldeles nem tokeletes, es azt is el tudom kepzelni, hogy mas lehet ahalkabb bugas forrasa, akar mas lakasbol erkezo foldeletlen feszultseg.Ez korabban 1-2 eve meg nem volt tapasztalhato, azota nalam tul sok minden nem valtozott.
Mi lehet az ok, hogy lehet azt megtalalni es eliminalni ?
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
Védőföld megléte, akármilyen minősége nem szükséges egy búgás, illetve zavar elhárításához és nem is okozza azt, amíg nem jön létre földhurok.
Csak képzeljünk egy klasszikus Hifi-toronyt, aminek összes egysége földeletlen, lapos villásdugóval csatlakozik a hálózathoz és egyáltalán nem zúg. Bedugod a rádióba a központi antennát és még mindig nem zúg. Mert csak egy ponton kap földet, amin áram nem jön létre.
Más a helyzet, ha galvanikusan egymáshoz kapcsolódó rendszerben a TV és a PC is kap védőföldet, netán az erősítő is, tehát ezeket a dolgokat kellene tisztázni, mert amit leírtál, annyiból nem látható át a hálózat.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
artiny
őstag
Sziasztok! szerintetek milyen zsugorcsövet vasaroljak,melyik a legtobbet hasznalt ? ebayrol
meg sosem volt ilyenem,szoval egy kics tanacsot tudnatok adni?http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0&_nkw=heat+shrinking+tube&_sop=15&_frs=1
[ Szerkesztve ]
-
Cane
őstag
Üdv!
Van egy trafóm, amely valószínűleg nem működik, ezzel kapcsolatban kérdezném a hozzáértőket:
Multiméterrel kimértem a csatlakozási pontokat: 1 valamint 15 és X jelzésűt:
-Az 1 és 15-re kötve a multiméter szakadásvizsgálattal hanggal jelez, hogy van kontakt. (1+15re jelez)
-az X-re kötve valamint az 1 vagy a 15-re kötve nem jelez a szakadásvizsgálat. (X+1re, X+15re nem jelez)Előfordulhat, hogy szakadás vagy zárlat van?
Ha van valakinek ötlete, az jól jönne. Előre is köszönöm.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Kernel
nagyúr
Az egy gyújtótrafó, aminek nagyfeszültségű tekercse (szekunder) nagy ellenállású, amire a multiméter már nem jelez. Párszáz ohmig sípol általában.
Tehát nagyobb ellenállást kellene mérni, csak az a gond, hogy menetzárlat még úgy sem mutatható ki.
Esetleg, ha van több trafó a járműben, vagy egy pótalkatrész, azzal összehasonlítani a mért ellenállást.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz artiny #51176 üzenetére
Nem tudom, neked milyen kell, egyszer másik topikban ajánlották ezt a linket, egy csomagban többféle:
8pcs 8size Black Ratio 2:1 Heat Shrinkable Tube Shrink Tubing Wire 50cm
eBayen nem láttam hasonló csomagot.
(#51179) Cane
Ez már a másik véglet, ennyire nem kellene feltekerni a méréshatárt.
3 kΩ elvileg, de így nem lehet tudni (viszonyítási alap nélkül), hogy ez jó-e.
Ha több trafó van a járműben, felcseréléssel is lehet tesztelni, vagy másikban kipróbálni, esetleg próbára az akkut kapcsolgatni a primerre, közben figyelni, hogy ad-e szikrát.
De csak rövid impulzusokat szabad ráadni, különben leéghet.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
Az más, akkor kevés a méréshatár a műszeren, nem ilyenhez vagyok szokva.
A lényegen nem változtat, 3 kΩ nem tűnik rossznak, de nem emlékszem már, mennyi szokott lenni.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
-
-
Kernel
nagyúr
Van ilyen típus, azt hittem, hogy toroidos tápegység, ugyanis azt általában csak védőföldelt csatlakozással engedik forgalmazni, mivel a hatóságok szerint nem biztonságos a primer-szekunder szigetelése. (De itt egyébként nem is feltétlenül a normál üzemre kell gondolni, hanem leégés esetén nagyobb eséllyel keletkezhet zárlat a hálózat felé.)
Esetedben más a helyzet, toroid nincs. Viszont egyrészt a hálózati trafó sem rendelkezik egymás mellett szeparált primer-szekunder tekerccsel, ráadásul egy speciális megoldást alkalmaztak, a ventilátor tekercse transzformátorként is szolgál egyúttal, ez táplálja az előfokozatokat. Ventilátor pedig az erősítő rack kivitele miatt kell neki.
Noha a motor már szeparált tekercses, de összességében nem ítélték biztonságosnak, ezért védőföldet kapott.
Önmagában, egy rackbe építve ez még nem is feltétlenül gond, de ha csatlakoznak hozzá távolabbi készülékek, ami szintén védőföldelt, az már földhurkot képez, ami analóg rendszerben búgással jár általában.
Igazán profi erősítőknél a hátlapon a védőföld megszakítható, de annak olyan is a felépítése biztonságilag, hogy ez igény szerint konfigurálható.
Rajz: PDF
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
agabe
addikt
válasz Kernel #51189 üzenetére
Igen ez az (az L-et lehagytam) és elég jó minőségű a hangja nem cserélném le valami gagyibbra, a venti meg utólag beépített kapcsolóval kapcsolható (annyira nem melegszik ha nincs meghajtva, hogy kelljen).
Ez csak külön a pc-hez és tv-hez van, a HM erülködő messzebb van (nem TV-n mozizok )A galvanikus megszakítót akkor a tv elég teszem a koaxra...de hogy találom meg a halkabb búgás forrását ? Probáltam mindent kihűzva is a lakásban akkor is megvolt ezért félek, hogy esetleg valami házon belüli más lakásból származik.
Állítólag nem jó a földelés a házban.[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
Később további érdekességeket fedeztem fel az erősítő rajzán. A 120 V-os ventilátor a főtrafó primerjének leágazásáról kapja a tápot, 230 V betáp esetén, ez még nem egy különös dolog.
Bemenete szimmetrikus jelfogadásra is alkalmas, ami esetleg a földhurok kivédésében is szerepet játszhatna, ugyanakkor kockázattal is járhat, ha az árnyékolt kábel két pontját egyszerűen a két melegpontra kötnéd. A differenciálerősítő így tisztán csak a különbözeti jelet dolgozná fel, a földhurok árama nem folyna a kábelen (egyébként ezt az áramot csökkenti a hátlapon lévő S2A kapcsoló is).
Addig nem is lenne gond, amíg a védőföld közösíti a jelforrás és az erősítő fémvázát, de ha egyik hálózati dugót kihúzod, a bemenet 10 k ellenállásain keresztül káros feszültség juthatna az IC-re.
De ez még semmi a végfok speciális hídelrendezéséhez képest. Felvázoltam, így áttekinthetőbb:
A trafó két szekundere két galvanikusan független tápot biztosít. A puffereken 102 V áll elő, ami egy "lebegő" feszültség lesz, hiszen az egyik kimenet földelt, a táp ezáltal követi a kivezérlést.
A két oldal ellenfázisú vezérléséhez persze szükséges még egy jól megbonyolított vezérlés is, valamint védelmi áramkörökkel is rendesen ellátták.
Mono hídkapcsolásban így működik a két végfok:
Állítólag nem jó a földelés a házban.
Ezt már korábban kifejtettem, hogy el kellene felejteni. Esetleg a két konnektor védőföldje közötti ellenállás játszhatna némi szerepet, de maga a galvanikus kapcsolat bizonyára adott.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
agabe
addikt
válasz Kernel #51191 üzenetére
Köszi a segítséget
Sajna nem foglalkozok szereléssel, így biztos nem nyúlnék bele (legalábbis mostanában) az erősítőbe, főleg, hogy ha veszélyeket is hordoz ha át lenne alakítva.
Valami külső megoldás nincs ? Zavarszűrő beiktatása a tápkábel dugasza elé ?A HM erőködőm toroidos, meg egész más kategória, de arra nem kötném zone2 -be, mert át kéne kábelezni sok métert oda-vissza...van még egy külön 5.1-es proci-végfok, de azt meg másik szobában használom azt sem bolygatnám.
-
Kernel
nagyúr
Ez nem belső beavatkozás, csak a Jack-dugó külső átkötése, ami a hátlapon is fel van tüntetve, hogy kétféle lehet:
Vagy például középen a kapcsoló, ami beiktat egy 24 ohmos ellenállást a földhurokba, ennek használata ártalmatlan, legfeljebb nem segít.
Szimmetrikusan bekötni az aszimmetrikus jelforrást nem szakszerű egyébként, az sem biztos, hogy csökkentené a zajt. De ha valaki betartja, hogy mindig előbb a hálózati dugók legyenek bedugva (ezáltal a jó védőföldön keresztül közösítődnek a készülékek) és csak utána a jelkábelt, akkor nem vészes. (Egyéb hétköznapi esetben mindegy lenne a sorrend, ha van védőföld és az korrekt is.)
Nem védőföldelt készülékeknél viszont pont fordítva: előbb a jelkábelek, csak utána a hálózat, szétszedésnél ugyanez visszafelé.
Vagy van még a jelútba iktatható leválasztó, ami két HF-trafót tartalmaz, autós célokra szokták inkább alkalmazni, némileg ronthatja a minőséget is, jelszintet is. Ilyen és hasonlók:
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Batman2
őstag
555-ös ICnél, ha a trigger láb marad földre húzva, abban az esetben mit reagál rá az IC, ha monostabil módban van ?
Lefut a beállított periódus, majd marad nyugalmi állapotban?
vagy folyamatosan újra triggerelődik,
vagy le se tud futni a periódus, ha nem megy vissza pozitív tartományba (a tápfesz kétharmada fölé) ?Az adatlapot böngészve én annyit fűztem ki, hogy a trigger a lefutó élre aktiválódik.
Azt csak ebből gondolom, hogy nem triggerelődik újra ha marad alacsony szinten a trigger.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Kernel
nagyúr
válasz Batman2 #51195 üzenetére
Igen, ez a lényeg, hogy élvezérelt, én is úgy emlékszem, hogy utána hiába marad alacsony szinten a láb, nem befolyásolja a kimenő ciklust.
A reset lábnál más a helyzet, az kisüti a kondenzátort és úgy is tartja, amíg fel nem engedik magas szintre.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Batman2
őstag
Egy 50hetzre tervezett 12v/230v trafóra ha 12v-ot adok, de pl.100hetzzel, akkor nő a kimenő feszültsége?
Úgy tudom, hogy a váltakozö áramú motorok esetében a frekvencia változtatásával is változik a fordulatszámuk, azért mrrült frl bennem hogy mi a helyzet egy trafó esetében!
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
And
veterán
válasz Batman2 #51198 üzenetére
A terheletlen kimeneti / szekunder feszültség elméletben csak az áttételtől függ, ha a primer feszültsége nem változik.
"Úgy tudom, hogy a váltakozö áramú motorok esetében a frekvencia változtatásával is változik a fordulatszámuk"
Ez igaz, így működnek a frekvenciaváltók, csak nem értem, hogy ez hogyan kapcsolódik a transzformátorokhoz. Egyébként erről a témáról írtak itt pár hónapja: [link].[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz Batman2 #51198 üzenetére
A motorok többségénél legalábbis, ahol a fordulat a mágneses forgómezővel van szoros (szinkron) vagy lazább (aszinkron) kapcsolatban, természetesen a frekvencia számít, hiszen az határozza meg a forgómező fordulatát (leosztva a póluspárok számával), illetve viszi magával a forgórészt.
Trafónál ez nem értelmezhető, csak pulzáló mező van, forgórész nyilván nincs. Vagy például az univerzális (AC/DC) motor más alapon működik, ott a kommutátor kapcsolgatja, forgatja a mezőt.
Meg azért az sem teljesen mindegy, milyen 100 Hz-ről beszélünk, szinusz vagy négyszög? Elektronikusan az utóbbinak van realitása (vagy legalábbis egyszerűbb megoldása), de az élek miatt sok felharmonikussal jár együtt, ami persze torzulni fog, de nem is jó egy 50 Hz-es trafóra ilyen "szögletes" áramot kapcsolgatni, mert bejönnek azok a gondok, ami miatt nagyobb frekvencián már nem jó az egyszerű vas, valamint a zúgó hang problémája.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Doky586: Helyreállítási partíció létrehozása (javítása)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Borderlands 2
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Építő/felújító topik
- Mini PC
- További aktív témák...
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Ej-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 32GB /512GB FHD IPS
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
- Új Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Hajtogatós Laptop Tab 15,6 -30% Bivaly AMD Ryzen 5 5500U 8/512
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest