Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Batman2

    őstag

    Van egy villanymotor és nem vagyok teljesen tisztában a bekötésének helyességében, illetve maga a motor megfelelő működésében!
    Itt a motor és a csatlakozó doboza:

    A probléma, illetve a kételyem az, hogy a motor csatlakoztatva a 3 fázis, 400V-ra minimális terheléssel már nem akar magától semerre sem elindulni, kézzel be lehet lökni, de érezni, ahogyan a váltóáram ide oda rángatja. Teljesen üresben kétszer próbálvq elindult erre és arra.
    Továbbá nem túl erős, lassúnak tűnik számomra az eladó által közölt 1450hez a jelenlegi fordulata és jelentősen melegszik rövid idő alatt is!

    A motor bekötésnek a neten utána néztem, ismerem a csillag, illetve delta bekötéseket, de ahogyan a képen is látszik, ebből a motorból összesen 3 vezeték jön ki, nincs mód variálni a kötésen. Belül nem tudom hogyan van kötve.
    A melegedésnek egyik okozója, hogy valszeg kellene legyen a hátulján hűtőventilátor, ami nincsen, de ettől függetlenül is gyanús az állapota.

    Kérdésem, hogy a fázisokat bármilyen sorrendben kőthetem a 3 vezetékre, vagy biz kötések esetén ellendolgoznak, ami okozhatná a lassúságát és az erős melegedését, vagy ilyen nem lehetséges?

    Ezt egy szecskavágó géphez adták, mondván ezzel üzemelt, volt a készüléken egy bekötetlen 5eres vezeték, 4 pólusú ipari dugóval.
    Ezt leszereltem, és a kábeleket közvelen érintettem egyszerre a 3 fázishoz, mett nálunk csak 5 pólusú, dupla földes gudaljak vannak.
    A motor egyébként nem is passzolt a masinán levö felfogató helyhez, így elég kérdéses, hogy egyáltalán wz dolgozott rajta.

    Ha felmerülget, hogy a motor rossz, pl esetleg zárlatos, akkor megy vissza a feladóhoz.

    Kösti előre is.
    Üdv.

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

Új hozzászólás Aktív témák