Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Batman2

    őstag

    válasz Batman2 #65446 üzenetére

    Leírom, hogy mire jutottam, ha még valaki belefut fénycsöves vészvilágítás javításba.

    A 4 lámpatestből egy hibátlan volt, kettőben elvált a forrasztás a fénycső egyik, illetve másik végéről, egy áramkört pedig kis mértékben restaurálni kellett, mert az egyik akku kifolyt és a sav megette a panel szélét, illetve egy ellenállás lábát.
    Most már mind a négy lámpatest működik.

    Működési módja: ha beforrasztom az új, feltöltött akkut, akkor még nem lép működésbe a kapcsolás, így tehát lehet akár tárolni is, bár nem mértem le, hogy mekkora a fogyasztás ilyenkor.
    Ha egyszer hálózatot kapcsolunk rá (230V), majd azt megszüntetjük, megszakítjuk, akkor kapcsol be az áramkör és világít a fénycső. Ezt egész addig teszi, míg ki nem merül az akku, vagy újra hálózatra nem kapcsoljuk az egységet.
    Az akkut nem viszi mély kisülésbe, időben lekapcsol az elektronika.
    Azt nem tudom, hogy eredetileg mennyi lehetett ennek lámpatestnek a tervezett áthidalási ideje, de a maiak 1-1,5 órájával szemben ez legfeljebb 20-30 percet képes működni a most beépített 0,7Ah-ás akkukkal.
    Az eredetiek felirat szerint 0,9Ah-ásak voltak, de gyártmányban, kivitelben pontosan ugyanilyenek voltak, így nem hiszem, hogy azokkal is sokkal többre lett volna képes.
    A 6W-os fénycső kezdetben, hideg állapotban igen kevés fényt ad, 5-10 perc melegedés után már elviselhető szintre nő a fénye, irányfénynek jó, de megvilágításra úgy is kevés.
    A cső amúgy rendesen begyújt, olyan 100Hz körüli frekvenciával enyhén vibrálva üzemel, eddigi próbák alatt nem feketedett a két vége, nagyjából korrektül hajthatja az egyszerű inverter szerkezet.

    Üdv.

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

Új hozzászólás Aktív témák