Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tordaitibi

    veterán

    Csak a tisztánlátás végett,
    a kollégának nagyáramú, minimum 100A relé kell. 1300W 12V mellett az 100A felett van és ezt az áramot a soros főáramkörű motor ami hajtja a csörlőt, minden indulásnál fel is veszi egy pillanatra.
    Hogy ez a relé nyitott, zárt, esetleg piros vagy zöld annak nulla a jelentősége.
    Érintkezőket nem csiszolgatunk és reszelgetünk mert ezzel teljesen eltávolítjuk róla az a pár mikron vastagságú nemesfém vagy wolfram bevonatot aminek pont az a szerepe hogy az ívoltásnál ne égjen be a pogácsa.
    Ezt kitűnően leírta egy másik kolléga, a hidrofor nyomáskapcsolő érintkezőit megreszelte és utána drasztikusan hamar tönkrement.
    Kivétel mikor egy kisáramú érintkezőt megtisztogatunk, ezt nem reszelővel tesszük.
    Van tisztán réz érintkező is, ezek csiszolgatása max. a pogácsát vékonyítja de ezek jellemzően kisfeszültségű és kisáramú (250V/4A) kapcsolók amelyeknél nagy az érintkezők mozgási útja és teljesül az ívoltás de ezek is ritkák. Szinte minden érintkezőn van bevonat.

    csabyka666,
    működés közben kéne megfigyelni az érintkezőket, amelyik beragad (nem áll le a csörlőmotor) annak az érintkezőit szemrevételezni, ha nincs nagyon durva kráter-csúcs beégés (ilyenkor csere javasolt), akkor elgyengült a rugó, ha nincs rugó akkar maga a tartószerkezet a rugó, ezen lehet segíteni kismértékű ellenfeszítéssel.
    Némely kivitelnél ezen halad át a teljes üzemi áram és előfordul hogy kilágyul, így elveszíti a rugalmasságát és nem húzza visza a mozgóérintkezőt.
    Ha ezután a hiba ismét hamar jelentkezik relé csere.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák