- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen TV-t vegyek?
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Elveszítette az egyik legnagyobb kínai partnerét az Intel és a Qualcomm
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Modding és elektronikai kérdések
- Videós, mozgóképes topik
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Homeworld 3 - Amit a játéktól várhatunk
gp Akik a drágább verziót vették meg, már játszhatnak a teljes változattal.
-
Enduro változatot kapott a Mobvoi TicWatch Pro 5
ma WearOS 3.5 rendszerrel és kettős FSTN és AMOLED kijelzővel érkezik az új modell.
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Barret001 #76344 üzenetére
Kijavitalak mert tevedsz.
Az hohy hany volttal tolt az addig igaz amig a generator a tervezett munkapontjabol ki nem esik.
Ez lehet a toltesigenyhez kepest alacsony fordulatszam, ilyenkor emelheted az egekig a gerjesztest, fizikailag keptelen a nevleges aramanak a negyedere se. Ergo a toltofeszultseg is zuhan.
Tipikus pelda, regi 54A generator, alapjarat. Szepen megvan a 14,4V.
Kezdd el terhelni, fenyszorok, minden oke. Ablakfutes, meg mindig oke. Futesventillator, meg birja. Majd egy egeszen kis fogyaszto, pl egy 30-40wattos bekapcsolasakor meredeken elkezd zuhanni a toltofeszultseg, esik 12,5 voltig is es vele a toltoaram is esik. Kiesett minden mukapontbol, keves a maximalis gerjesztes is hogy fenntartsa a sajat munkapontjat.
Ugyanezt el lehet erni mai 100-140 vagy akarhany amperes generatornal is, nagyobb terhelesekkel, kodlampa, ulesfutesek stb.A megoldas a leirt jelensegre, emelni kell a fordulatszamot.
Helyreall a rend.A masik hatarolas, az a generator maximalis aramterhelhetosege.
Viccbol van rairva hogy pl. 84A..? Nem, mert erre a maximumra van meretezve az alloresztekercseles, a diodahid, az ekszij altal atviheto nyomatek es meg sok minden.
Ezert a tervezesbol kifolyolag egy nevlegesen 84 amperes generator, jol mukodo fesz.szabalyzoval meg uveghangon porgetve, teljes gerjesztessel sem fog 84A fole menni.Amit leirtal, Te akkor nem fesz.szabalyzot kototted le jaro motornal hanem az akkusarut vetted le.
-
Barret001
addikt
válasz tordaitibi #76353 üzenetére
Úgy emlékszem olvastam valahol,hogy 90-100V-ot is képes leadni.De én a fesszabályzó nélkül értettem.Csak maximális gerjesztéssel.
", Te akkor nem fesz.szabalyzot kototted le jaro motornal hanem az akkusarut vetted le. " Nem írtam le részletesen,de majdnem ez történt! A főbiztosítékot vettem ki járó motornál. Jó kísérlet volt,mert az összes bekapcsolt "ízzó" El ízzott Az örök ízzómezőkre... -
Batman2
őstag
Érdekes tapasztalat az 555-ös alapú kapcsoló üzemű Nixi táppal:
Megmértem az árameflvételét az eredeti felállásbvan, amiben megépítettem, 250mA-t nyelt, 170V kimő feszültséghez és 2mA áramerőhöz.
Kivettem az RC csillapítót a FET lábáról, erre 220mA-re csökkent a bemenő áram.
Vissza tettem az RC szűrőt, de az 1nF-os kondi helyett 180pF-osat tettem be, erre megnőtt az áramfelvétel 240mA-re, tehát a kondi csere nem hoz sokat a konyhára, jobb teljesen kihagyni az egészet.
Majd lecseréltem az kínából vett, elvileg 100uH-3A-es induktort egy hazai elektro boltból vásárolt 100uH-2,5A-resre, erre 130mA-re csökkent az áramerő és megnőtt a kimenő fesz 193V-ra.
A kimenetet visasszaállítva 170V-ra, tovább csökkent 90mA-re az áramigény !
Ezt már teljesen elfogadhatónak tartom, elemes táplálásra is alkalmas.
Tettem még egy kísérletet, lecseréletm az induktort egy 220uH-2A-resre, az eredmény majdnem ugyanaz, 85mA, 168V kimenő mellett.
A FETet fogom még kísérletileg lecserélni az eredti kapcsolási rajzon jelzett IRF740-re, mert a jelenlegi, fiókból előkotort darab csatorna ellenállása legalább ötszöröse ennek.
Szerintem ez is hozhat a konyhára még egy kis áramfelvétel csökkenést, mert csak hatékonyabb lesz vele a kapcsolás.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
őstag
válasz Batman2 #76355 üzenetére
Ne hagyj fel ezekkel az update-ekkel. Egy iv-18 alapú asztali órán dolgozom hosszú-hosszú ideje. Igaz, hogy én mikrokontrollerrel vezérelt visszacsatolásos boost convertert terveztem rá, de az infóidból sokat tanulok!
A mikrokontrollerre amúgy is szükségem van, mert az óra funkción kívül más feladata is lenne, amit már bonyolult lett volna digit logikával.Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
Batman2
őstag
válasz razorbenke92 #76356 üzenetére
Örülök ha segíhetek !
Nekem is van IV-18-as csövem, azzal is órát szeretnék építeni, de csak egyszerű óra funkció, szintén logikai elemekkel.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
#90088192
törölt tag
válasz darvinya #76348 üzenetére
Egy nagyobbacska diesel motor eseteben kb 800-3000RPM a fordulat szam tartomany, a generatorra meg akkora ekszij tracsat raksz amekorat nyomatekkal elbir a motorod. Ergo alapjaraton is lehet max kimeneti aram egy generatorbol, mert mig a motor forog 800-at addig a generator vigan porog 2400RPM- 4000RPM-en.
Azert van sajat hutese a generatornak.Ezert is van/volt sokon dupla tekercseles, mert a delta birja arammal, de alacsony fordulaton nem gerjed fel, mig a csillag hamar kifogy az aramerossegbol.
Most ahol vagyok, a generator ki tud preselni magabol 1500-as fordulaton 10kw-ot ha akarom, vagy 1500kw-ot. Vagyis a fordulatszam csak bizonyos tartomanyon kivul erdekes(A frekvencia miatt peldaul, mert ugye ahogy a no a frekvencia, ugy no az impedanciaja az aramturanak is), ami fontos a nyomatek igenye a generatornak. Egy 1000cc benzin motornak alapjaraton kb 5 Le a kimeneti teljesitmenye, mert azert hivjuk alapjaratnak, onmaga forgasat, meg a segedberendezeseket kepesek vagyunk fenntartani az adott fordulaton. Egy 12L literes diesel motornak alapjaraton, fuggoen a befecskendezes fajtajatol/beallitasatol fuggoen akar 20-30Le. Az azert mar eleg sok mindenre, mert pl a klima is alapjaraton mehet, vagy eppen a a levego kompresszor.
-
-
troll81
addikt
sziasztok 35mm átmérőjű 45mm magas 2200uf 200V low esr elko kellene nekem hol szerezhető be értelmes áron
-
tillatrilla
senior tag
Sziasztok! Asus laposomat néhány hónapja nem használtam,ma töltőre tettem,elindítottam,viszont valami lehet az akkupakkal,mert azt írja,hogy töltődik,de órák óta 0%. Hogy próbálgatjátok ilyenkor? Valamelyik cella adta meg magát,vagy valami más a pakkba?
Üdv: Attila
-
#85619712
törölt tag
válasz tillatrilla #76362 üzenetére
Kapcsold ki, húzd ki a töltőt, vedd ki az akkut és várj pár percet. Majd mehet vissza az akku, a töltő és hagyd töltőn bekapcsolás nélkül egy-két órára, ha ez nem segít akkor passz.
-
darvinya
titán
válasz #90088192 #76358 üzenetére
Mérd időben, s nem mindig töltés.
Persze dupla tekercses és külön hütéses már más, de azt 2500cm³-es kisebb motor meg sem tudja rendesen hajtani alapjáraton (900RPM).
Ezután jön generátor mérete, ami nagyobb lenne, mint maga a fosszilis motor.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Batman2
őstag
válasz #90088192 #76358 üzenetére
Az egy dolog, hogy alapjáraton mit bír el egy belsőégésű motor, de azt nyilván Te is tudod, hogy a alapjáraton nem egészséges nagyobb terhelést ráereszteni a motorra, az nem arra való !
Csak, ahogyan Te is írtad, bizonyos segéd berendezések minimális ellátására.
Hatákonyan és egészségesen a legnagyobb nyomatékánál érdemes a motort megterhelni, akkor is működik egyébként a leggazdaságosabban.
Ilyenkor még ha nincsen terhelés függő szabályozása a motornak, csak fixen kapja a gázt, akkor is van ereje, tartaléka tartani egy bizonyos terhelésig a fordulatszámot.
Ha pedig a teljes teljesítménye kell, akkor a generátor leterheltségének függvényében emelnei kell a motor üzemanyag ellátását, hogy az konstans forudulaton járjon, és a legnagyobb erőt tudja átvinni.
Az öreg mercedesen 2000 köbcentis dízel motorja 750-et pörög alapjáraton. 2400-as fordulaton van a legnagyobb, névleges 113Nm nyomatéka, azon kellene terhelni, ha aggregátként akarnám használni, eezen a fordulaton a legtakarékosabb is,
Úgy emékszem a generátorának az áttételezése ennek megfelelően is van méretezve, 2400-as motor forudulaton pörög 6000-et, akkor adja le a maximum 55A-ét.
Alapjáraton valami 10A csak az áramereje, 14V-on, ezt már a két fényszóró ízzó (110W) elviszi, ha be van kapcsolva (+ még helyzetfény ízzók)Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Barret001
addikt
válasz Batman2 #76365 üzenetére
A mai motorok kivétel nélkül alapjárat szabályozottak! Klíma stb...Nem érdekli őket a terhelés,aktív szabályzással tartják a beprogramozott fordulatszámot.Fulladás? Azt el kell felejteni Az a generátor csak kicsike terhelés,számold át teljesítményben.néhány lóerő kell hozzá,nem oszt,nem szoroz.A klíma többet felvesz!
-
darvinya
titán
válasz Barret001 #76366 üzenetére
Igen, klíma, stb. bekapcsolásával emeli az alapjáratot 850-ről max. 1100-ra, s közben akku töltést lekapcsolja.
Ha elektromos fogyasztó is van, akkor min. 1500-ra emeli, ekkor is lelő pár dolgot.
Legjobb 1000cm³ Turbó kávédarálók, amiknél 3500-öt is lehetet mérni.
S csodálkoznak, hogy 5 évet sem bír ki a motor, persze addigra kaszni is úgy fog kinézni, mintha 10 évet állt városban napon szabadban.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
válasz Batman2 #76365 üzenetére
Ez kb. így van.
Kengurus fórumtársunk azt felejti el hogy egy stabil generátor és egy autó geneátor totálisan más üzemviszonyok között üzemel.
Az ékszíjtárcsa, vagyis az áttétel nem növelhető az égig mert ha pl. generátor max. 10ezret foroghat, és az alapjárat 1000, akkor nem lehet 10 az áttétel hisz akkor ha motort felpörgetik üveghangig, pl. 7000-re, akkor a generátor 70.000-et pörögne.
Vagyis a kis fordulat az mindig kritikus.
Alapjárat szabályozottak a mai motorok.
Igen persze, de ez nem azt jelenti hogy 2000-ig emeli az alapjáratot ha kevés a töltés!
Hanem ha 7-800 az alapjárat és bekapcsol a klímakompresszor a maga 2-5 kilowattjával, és a generátor kér 500 wattot, meg állóhelyben tekergeted a kormányt és a szervó levesz +2 kilowattot, akkor ne fulladjon meg a motor.
Az ECU igen rátol de csak annyit hogy a 7-800 alapjárat megmaradjon.
Azaz a generátor ugyanúgy az alsó munkapontjában szenved, teljes gerjesztéssel és teljesítménye 20-40%-át tudja csak leadni. -
#90088192
törölt tag
válasz Batman2 #76365 üzenetére
Ezzel én tisztában vagyok
A modern kényszer olajzas esetében elektromos a szivattyú, ergo alapjáraton is lehet max olajnyomas, így a motor károsodás nélkül képes elviselni az adott terhelést.
Itt most elméleti szinten folyik a vita SZVSZ
A másik benzin motor esetében kb 2:1 a gyorsító áttétel, de lehet 3:1 is. Diesel esetében ~5:1 szokott lenni.
A csapágyak 15E rpm környékén még simán elvannak, mégha egy sima melyhornyu golyós csapagyrol beszélünk is A többi a forgó rész kialakításán múlik.
-
#90088192
törölt tag
válasz tordaitibi #76368 üzenetére
Akkor most Brain storming
Nem írtam sehol, hogy az autó motorjának kell bármilyen más uzemallapotban mennie
Különben meg van változtatható áttétel, amivel meg lehet hajtani a generátort, a JD 8030 szériában (~2005) a ventilátor meghajtásáról gondoskodott.
Vagyis akarat kérdése az egész.
Nekem nem jelente gondot ezt megoldani, igaz ha ekkora hang cuccra lenne igényem, akkor eleve egy Buszt vettem volna, és minden probléma letudva.
-
-
#85619712
törölt tag
válasz tillatrilla #76375 üzenetére
Mérd meg van e feszültség az akkuban. Az 1es nyilakkal jelölt csatlakozó két szélső pontja a plusz és a mínusz, a műszerzsinórra tekert vékony merev vezeték befér a csatlakozóba. Ha nem mérsz semmit, akkor egy éles szikével ovatosan meg kell faragni az akku két szélét a 2es nyilakkal jelölt helyen. Így hozzáférsz a sorba kötött cellák két végéhez, és tudsz mérni feszültséget. Ha 10 volt alatti feszültséget mérsz akkor letiltott az elektronika és azért nem tölti a laptop. Ilyenkor rá kell segíteni, és 11 volt körül már a laptop is tölti. Én így szoktam csinálni, de lehet valaki tud valami okosabbat, várd meg mit mondanak.
Persze ez csak akkor igaz ha kivehető akkus, ha beépített ott máshogy kell eljárni, de ott is a két szélső a plusz mínusz.[ Szerkesztve ]
-
tillatrilla
senior tag
válasz tillatrilla #76377 üzenetére
Hát szétszedtem,ebben 4 db 18650-es cella volt. 1 db volt 1V környékén,a többi 3.6V körül. Mind a 4 db-ot kicseréltem, (volt pont 4 db vadiúj Liitokala 3000MAh),be a laposba,de valami nem oké... 47% áll rendelkezésre,csatlakoztatva,töltődik,de nem megy feljebb a %,és ha kihúzom a DC csatit a laposba,ki is kapcsol azonnal.... ötlet?
leweegee2,neked akartam írni...
[ Szerkesztve ]
Üdv: Attila
-
mezis
nagyúr
válasz tillatrilla #76379 üzenetére
- Fel vannak töltve az új akkuk?
- Próba: csak az 1V-osat cseréd, de előtte lődd be azonos feszültségre a cellákat.mezis
-
Barret001
addikt
válasz tillatrilla #76379 üzenetére
Elektronika még akkor letiltott,mikor az az 1 db cella küszöbérték alá merült. Egy gyári új akku a megoldás.
-
Barret001
addikt
válasz tillatrilla #76383 üzenetére
Az akupackban lévő elektronika halottnak tudja az akkukat. (Biztonsági megoldás) A legtöbb ilyen. Nincs betervezve a házi javítása.
-
Batman2
őstag
válasz tillatrilla #76379 üzenetére
Ha van a laptopodban akku újrakalibrálási lehetőség (BIOS setup-jából érhető el), akkor próbáld meg azt lefuttatni, hátha feloldja a tiltást.
Ha nem, akkor nemigen tudsz vele mit kezdeni, új akku, vagy új elektronika bele, de az sem igen lesz olcsóbb.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
#85619712
törölt tag
válasz tillatrilla #76379 üzenetére
Ahogy előttem is írták, ha már egyszer halottnak ítélte az akku elektronika a cellákat, nincs mit tenni. Illetve van benne egy eeprom ami tárolja az infókat a cellákról, azt átirva egy új akku tartalmával elvileg életre kel, de ez már nagyon mélyvíz, a legésszerűbb amit tehetsz, hogy veszel egy új laptop akkut.
-
PHM
addikt
válasz tillatrilla #76383 üzenetére
Némelyikben tudtommal resetelhető az elektronika.
Erre mondjuk inkább a régebbi típusoknál van esély.
Nem tudom, van e még ilyen, de régebben láttam olyan hirdetést, ahol
notebook akku felújítást vállalnak.Ma olyan bizonytalan vagyok... Vagy mégsem?
-
Batman2
őstag
Lecseréltem a FETet az 555-ös Nixie tápban a kapcsolási rajzban megadott IRF740-esre. Eeredmény további 13mA áramfelvétel csökkenés !
Most már az eredeti 250mA-ről 77mA-re sikerült lefaragni a fogyasztást és semmi sem melegszik.
Mondjuk többre számítottam, ahhoz képest, hogy a korábbi FET csatorna ellenállása 5ohm, a mostaninak pedig 0,55ohm.
Igaz ennek kicsivel nagyobb a gate töltése, ezért szerettem volna IRF730-assal is kipróbálni a kapcsolást, ami mindkét paraméterében a kettő között van, de épp nem volt a boltban.Még annyit kell hozzátegyek az eddigiekhez, hogy jobb a kapcsolás hatásfoka, mint eddig számoltam, mert csak a Nixie cső áramát mértem a kimeneten, ami 2mA, a kék glimmről megfeledkeztem, az pedig még további 1mA-t kér a táptól.
Így 3mA kimenőhöz (170V-on) társul a 77mA bemenő, 12V-on.
Így 55%-os hatásfok adódik, szemben valahol a neten ezzel foglakozó oldalon írt 12, max. 25%-os hatásfokkal.
A kapcsoló üzemű táp ICkel elvileg lehet 80-90%-os hatásfokú tápot is készíteni, azok viszont egyrészt kifejezetten arra tervezett ICk, másrészt többségében bőven 100kHz felett működnek, az 555 meg általános célú IC és ez a táp csak 30kHz körül megy tudtommal.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
tillatrilla
senior tag
Köszönöm a segítő ötleteket,és a válaszokat mindenkitől laptop aksi ügyében. Most odáig jutottam,hogy egy másik(régebbi,még jó,hogy nem dobtam ki 4 éve) aksi pakkot szétszedtem,át raktam rá az aksikat összepárosítva,ezzel az aksi paneljén tudtam 10V körüli értéket mérni.A másikban biztos a panelon fosta össze magát a védelem,mert mérni semmit nem tudtam rajta. Ez most veszi a töltést,megy is az aksiról,de még korai az öröm azért,mert vannak anomáliák.Pl: csak néhány másodpercig mutatja a töltést,viszont a %-os érték emelkedést mutat...Tesztelni később tudom csak. Persze lesz helyette majd másik,de azért vagyunk ezen a fórumon,hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki egy ,,betegből" . Én is nehezen adom fel,mint többen itt közületek!
Üdv: Attila
-
Barret001
addikt
válasz tillatrilla #76389 üzenetére
Akkor Te is a rendszer ellensége vagy!
-
Batman2
őstag
válasz Batman2 #76388 üzenetére
Gyári kapcsoló üzemű táp ICkkel az alábbiakkal volt tapasztalatom:
LM2679-ADJ:
step-down konverter, 5A-es, integrált FET
3,5-3,8A-nél többet nem bírtam belőle kiszedni, akárhogyan, akármivel építettem meg (24V-ból 12V)
LM2588-ADJ:
step-up konverter, 5A-es, integrált FET
2,2-2,3A körül tudtam belőle áramot kicsikarni max.
Kipróbáltam duplázva is, akkor is hasonló volt a helyzet.
Az induktor (többféle) erősen melegedett.
(12V-ból 30-32V)
TPS5450:
step-down konverter, 5A-es, integrált FET
már az első kezembe került induktoral jól működött,
valóban tudta az 5A-t, sőt még kicsit tovább is engedte, 5,1-5,2A-ig, azután bekapcsolt a túláram védelme és periodikusan le-fel kapcsolta a terhelést.
(24V-ból 12V)
Ezt tudom ajánlani, bár némi ügyességet igényel a power pad-dal ellátott, SOIC tokozású IC lapra forrasztása.
Volt még korábban más kapcsoló üzemű ICvel is dolgom, kettőre emlékszem, melyek szintén jól muzsikáltak, ha meglelem, majd megírom.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
#85619712
törölt tag
válasz tillatrilla #76389 üzenetére
Ez igen dicséretes dolog, hogy nem adod fel! valami még eszembe jutott, a nem működő elektronikán nézted a biztosítékot?
Egy próbát megér, lehet csak ez szállt el a rossz cellák miatt. A felső bizti típus jobbra balra rövidzár, az alsó láb felé pedig 10-20 ohm kell legyen. Az alsó bizti a két baloldali rövidzár egymáshoz képest, a jobb oldali lábához képest szintén kb 10-20 ohm.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz tillatrilla #76389 üzenetére
Néhány gyártó használ self-control (vagy self-blown) biztosítékokat az akkukban.
Ezek lényege, hogy az elektronika galvanikusan le tudja választani az akkukat magáról úgy, hogy vezérlőjelre felizzít egy forraszhidat, ami megolvadva a felületi feszültség hatására két golyóvá válik a híd két oldalán, így megszakad a vezetősáv.
Én egyszer egy HP akksit terveztem újracellázni. A benne lévő döglött aksikra nem triggerelt be, de amint kicseréltem a cellákat, azonnal kilőtte magát. Ebből arra következtettam, hogy egyes cellákat nem hogy nem terveznek javíthatóra, hanem egyenesen szándékosan javíthatatlanra terveznek - további egy perc néma csend az elvesztett ujjpercekért a pattanó kötéses ház bontása közben - ami valljuk be, valahol érthető, mert az akksi nem játék.Szerk: Lassú vagyokp
[ Szerkesztve ]
Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
tillatrilla
senior tag
válasz #85619712 #76393 üzenetére
Mint az alsó képen,olyan van rajta! De annyira beöntötték az egész nyákot,hogy képtelenség levakarni azt a gumis valamit róla... képeket nem mutatok az aksiról,mert nem valami szép látvány,sőt a burkolat egyik felét rá sem bírtam taposni a vezetékek miatt,de az alsó fele,amibe a rögzítő fülek bepatannak legalább egyben van... 92%,és maradék időnek kb. 3órát ír még
Köszi neked is razorbenke92 !
Üdv: Attila
-
#85619712
törölt tag
válasz tillatrilla #76395 üzenetére
Én hőlégfúvóval és faspatulával szoktam ezeknek nekiesni, elég a lábakat kiszabadítani egy mérés erejéig. De ha a régi elektronika ilyen jól viselkedik, talán felesleges is. kíváncsi vagyok mit bír majd. A százalékot csak pár ciklus után mutatja majd rendesen, a miatt ne aggódj/bízd el magad.
[ Szerkesztve ]
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Tudok tapasztalatot írni a gyári új, bontatlan, de 5 éve tárolt laptop akksiról. Ezen hozzászólásom kapcsán végülis vettem egy ilyet, nagyon a régebbi géphez vadiúj frissen gyártott már nincs (talán valami hitvány utángyártott akadhat még "friss").
Amikor kibontottam nem lehetett mérni feszültséget az akksi kimenetein. Most hogy ez gyárilag direkt így jön, hogy ne merüljön vagy már merült annyit, hogy az elektronika önmentő módba rakta és letiltotta az mindegy.
Lényeg, hogy gond nélkül vette a töltést és a merítési teszt alapján több, mint kétszer több ideig bírja vele a gép, mint a használt 3-cellással. Szóval eddig okésnak tűnik, ahogy kinéz túlélhette a tárolást, reméljük nem fog menet közben elpusztulni random.
[ Szerkesztve ]
-
csubuka
addikt
válasz tillatrilla #76399 üzenetére
Itt egy eladónak volt egy utolsó beragadt darabja a harveraprón, nem tudok olyan helyről, ahol tömegesen lehetne ilyet venni egy 2570p Elitebookhoz sajnos. Meg az élet mutatja majd, hogy hosszútávon sem jön elő valami hátránya a tárolásnak stb.
A fenti hozzászólással csak azt akartam szemléltetni, hogy talán nem a lithium-ion akksi totál halálát jelzi a 0V mérhető feszültség a kimeneteken. Persze rendesen feltöltve már ott van rajta a kb. 12V.
Szívesen megnéznék egy tényleg új gyárit, hogy az is nem-e első feltöltés előtt szándékosan tiltja az akksit, hogy ne merüljön.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- MECHANIC PCB repair PAD - 2. generációs kialakítás
- DC csatlakozós ventilátor kábel - 1 utas vagy 3 utas változat
- ÚJ, bontatlan iPad PRO 13 (2024) M4 CHIP! 256GB WIFI asztrofekete, 1 év Apple garancia!
- Samsung Galaxy S22 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP Victus 16-r1019nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i7-14700HX, 32GB, RTX 4070
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen