Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • darvinya

    titán

    válasz #90088192 #76358 üzenetére

    Mérd időben, s nem mindig töltés.
    Persze dupla tekercses és külön hütéses már más, de azt 2500cm³-es kisebb motor meg sem tudja rendesen hajtani alapjáraton (900RPM).
    Ezután jön generátor mérete, ami nagyobb lenne, mint maga a fosszilis motor. :DDD

    Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

  • Batman2

    őstag

    válasz #90088192 #76358 üzenetére

    Az egy dolog, hogy alapjáraton mit bír el egy belsőégésű motor, de azt nyilván Te is tudod, hogy a alapjáraton nem egészséges nagyobb terhelést ráereszteni a motorra, az nem arra való !
    Csak, ahogyan Te is írtad, bizonyos segéd berendezések minimális ellátására.
    Hatákonyan és egészségesen a legnagyobb nyomatékánál érdemes a motort megterhelni, akkor is működik egyébként a leggazdaságosabban.
    Ilyenkor még ha nincsen terhelés függő szabályozása a motornak, csak fixen kapja a gázt, akkor is van ereje, tartaléka tartani egy bizonyos terhelésig a fordulatszámot.
    Ha pedig a teljes teljesítménye kell, akkor a generátor leterheltségének függvényében emelnei kell a motor üzemanyag ellátását, hogy az konstans forudulaton járjon, és a legnagyobb erőt tudja átvinni.
    Az öreg mercedesen 2000 köbcentis dízel motorja 750-et pörög alapjáraton. 2400-as fordulaton van a legnagyobb, névleges 113Nm nyomatéka, azon kellene terhelni, ha aggregátként akarnám használni, eezen a fordulaton a legtakarékosabb is,
    Úgy emékszem a generátorának az áttételezése ennek megfelelően is van méretezve, 2400-as motor forudulaton pörög 6000-et, akkor adja le a maximum 55A-ét.
    Alapjáraton valami 10A csak az áramereje, 14V-on, ezt már a két fényszóró ízzó (110W) elviszi, ha be van kapcsolva (+ még helyzetfény ízzók)

    Üdv.

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

Új hozzászólás Aktív témák