Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dr. Szilikát

    őstag

    válasz Kukipapa_rr #78704 üzenetére

    Autóakkut is fel lehet tölteni egy kis dugasztáppal, sokan nem hinnék.

    Esetedben, látva a példaként mutatott akkut és detektálva a kétszínű LED megemlítését, ebben a műfajban az egy kapcsolóüzemű, elektronikusan szabályzott CC/CV dugasztöltő szokott lenni, ami korlátozott áram mellett tölt egy pontosan korlátozott feszültségre.

    14,4 fele, azaz 7,2 V a standard végfeszültség, noha ezeknél az akkun látható felirat szerinti 7,25-7,45 V is elérhető, ha jól tele akarod nyomni, viszont nem kötelező és még kímélheted is 7,2 V-on.

    Amikor a merült akkura teszed, a LED színváltása jelzi, hogy töltő áramkorlátja aktiválódik. Végén az akku telítődik, az áram egyre csökken, mert a feszültséget viszont 7,2 V-nál határolja be.

    A LED ilyenkor az áram visszaesését jelzi, most mellékes, hogy közben színt is vált, egy szimpla LED is tudna tájékoztatni, csak így érdekesebb.

    Amikor viszont látsz egy nagyobb méretű és nehezebb trafós dugasztápot, az nem stabilizált és a 6 V is feljebb szökik terhelés nélkül.

    Magam részéről egy XL4015 CC/CV modult szoktam használni ilyen esetekben, illetve tenném annál is.

    Vagy kerítened kell egy 7,2 V-os "színváltós" töltőt, áramkorlátja az akku kapacitásának tizede legyen. Vagy egyéb autós / motoros töltők is szóba jöhetnek a kisebb fajták közül.

Új hozzászólás Aktív témák