Hirdetés
-
A Corsair égisze alá kerül a Fanatec
ph A szimulátorrajongók körében nem épp ismeretlen név követi a a Drop, az Elgato, az Origin PC és a SCUF Gaming által kitaposott ösvényt.
-
Három éve fontos döntést hozott az AI-ról az Apple
it A Bloomberg szerint saját chipekkel működtetné az AI-szervereket az Apple.
-
Akciófigyelő: kedvezményekkel indít az Ulefone Armor tablet/telefon páros
ma Az Armor Pad 3 Pro és az Armor 26 Ultra árából sokat enged a gyártó.
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Kukipapa_rr #78697 üzenetére
Mekkora áramot képes leadni az az univerzális töltő, amivel próbálkozol?
A 6V alapján egy 4 cellás Ni-MH akksi lehet benne. -
válasz Kukipapa_rr #78699 üzenetére
Szedd szét a meglevő tápot, vegyél egy szerelt 220-as kábelt (vagy levágni kuka mellé rakott TV-ről, akármiről), és forraszd be a 220-as csatlakozó villái helyére.
A LED nem a kisautón van?
Mert ha a töltőn, akkor nem fogod látni, de ezért kéne tudni, hogy a töltőelektronika az autóban van-e (valószínűleg).
Ha bedugod a töltőre, és nincs tele az akku, akkor az akkun meg kéne jelennie a töltőfeszültségnek.Mutogatni való hater díszpinty
-
Kukipapa_rr
tag
A töltőn volt a LED (kétszínű), a mostani adapter meg csak annyit mutat, hogy van-e fesz. vagy nincs.
A kocsi maga is kiírja a feszültséget, de csak ha nincs töltőn, és nem tudni, mennyire pontos. Mindenesetre 5,9V-t ír, míg régebben 6,2-3V-t írt, amikor tele volt, szóval még akár pontos is lehet.
Ezért első körben az lett volna az elvi kérdésem, hogy egyáltalán egy 6V-s névleges feszültséggel fel lehet-e tölteni egy 6V-s aksit. Vagy esetleg nem elég ez a teljesítmény, bár elvileg elégnek kéne lennie.
De szétszedem, és megnézem töltés közben is.
-
rednifegnar
senior tag
válasz Kukipapa_rr #78704 üzenetére
hat egy kep meg tipus lehet sokat segitene mint igy elmeselosben konkretumok nelkul.
az univerzalis tapnak valoszinueleg sokkal magasabb az uresjarati feszultsege mint terhelve, konnyen lehet hogy emelni kell ahhoz hogy elerje az elektronikanak (ha van az autoban) a mukodesi feszultseget.
amugy meg en is azt mondanam, eredeti toltot szet kell henkolni raforrasztani egy kabeles dugot, aztan a tobbit jol beszigszalagozni nehogy megcsapjon valakit. en is jartam mar igy egybeontott ikea lampa fali tapjaval, egyszeruen kihuzasnal ott maradt a laba a falban.A camera does not make art, the artist makes art.
-
válasz Kukipapa_rr #78704 üzenetére
6V-al fel lehet. Mérj rá te is az akkura, ha nincs tele, és bedugod a töltőt, akkor valaminek változnia kell.
De még inkább kéne tudni, hogy melyik részében van a töltőáramkör? Mert ha az autóban, akkor simán mehet egy 6-7-8V-os külső táppal, ha a tápban, akkor meg azt kell használni, mert lehet, hogy az akkura natúrban adod a feszt.
Sokkal egyszerűbb a gyári tápon kábelesre cserélni a villásdugót, ha amúgy működik.
Nekem pl. a Psion Revo-m tápja volt angol dugós, borzalmas vastag 3 villával, arra paraszt módon forrasztottam 220-as kábelt, zsugorcső, és sokkal kényelmesebb volt használni.Mutogatni való hater díszpinty
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz Kukipapa_rr #78704 üzenetére
Autóakkut is fel lehet tölteni egy kis dugasztáppal, sokan nem hinnék.
Esetedben, látva a példaként mutatott akkut és detektálva a kétszínű LED megemlítését, ebben a műfajban az egy kapcsolóüzemű, elektronikusan szabályzott CC/CV dugasztöltő szokott lenni, ami korlátozott áram mellett tölt egy pontosan korlátozott feszültségre.
14,4 fele, azaz 7,2 V a standard végfeszültség, noha ezeknél az akkun látható felirat szerinti 7,25-7,45 V is elérhető, ha jól tele akarod nyomni, viszont nem kötelező és még kímélheted is 7,2 V-on.
Amikor a merült akkura teszed, a LED színváltása jelzi, hogy töltő áramkorlátja aktiválódik. Végén az akku telítődik, az áram egyre csökken, mert a feszültséget viszont 7,2 V-nál határolja be.
A LED ilyenkor az áram visszaesését jelzi, most mellékes, hogy közben színt is vált, egy szimpla LED is tudna tájékoztatni, csak így érdekesebb.
Amikor viszont látsz egy nagyobb méretű és nehezebb trafós dugasztápot, az nem stabilizált és a 6 V is feljebb szökik terhelés nélkül.
Magam részéről egy XL4015 CC/CV modult szoktam használni ilyen esetekben, illetve tenném annál is.
Vagy kerítened kell egy 7,2 V-os "színváltós" töltőt, áramkorlátja az akku kapacitásának tizede legyen. Vagy egyéb autós / motoros töltők is szóba jöhetnek a kisebb fajták közül.
-
válasz Kukipapa_rr #78697 üzenetére
Szerintem,
a kisautoba 6 voltos PB akku van, a toltoje meg nevlegesen 6 voltos, azaz van benne egy trafo meg egy graetz es arrol csucsba 8,5V jon le.
A 6v pb akku meg 7,2 volt toltesnel, de 6,9 minimum. -
válasz Dr. Szilikát #78707 üzenetére
Autóakkut legutóbb én is egy 15V-os 3A táppal töltöttem, csak annyira kellett, hogy az ismeretlen okú merülésből visszahozzam annyira, hogy induljon
Mutogatni való hater díszpinty
-
#85619712
törölt tag
válasz #68216320 #78673 üzenetére
Varta, Panasonic(eneloop), Duracell, Tronic (Lidl), GP recyko+ ebben a sorrendben (szubjektív vélemény). Ezekből mind van 1000mAh verzió, amit el is lehet hinni. Kb ennyi amit ki lehet préselni ebből a méretéből, ami e fölött van az már kamu szagú szerintem és kerülendő.
[ Szerkesztve ]
-
baly81
aktív tag
Valaki meg tudná mondani ennek a csatlakozónak a nevét / típusát? Sajnos sehol sem találok róla infót. Egy elektromos hűtőtáska DC csatlakozójaként funkcionál.
Mérete: (elől) ~13 × 7mm. Érintkezők távolsága: (közép-közép) ~7mm.
Köszönöm a segítséget!Ne mássz fára, ha nem tudsz úszni, mert elüt a villamos!
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz baly81 #78715 üzenetére
Ha így keresed:
DC 12V 2 Pin Lead Cable Plug Wire For Car Cooler Cool Box Mini Fridge
De továbbra is csak kábel, rengeteg. Vagy én megnézném, van-e lehetőség a csatlakozó átépítésére, cseréjére.
[ Szerkesztve ]
-
baly81
aktív tag
válasz Dr. Szilikát #78717 üzenetére
Köszi mindkettőtöknek! A készüléken a cserét garanciavesztés miatt nem szeretném elvégezni. Találtam az alin is ilyen csatlakozót, de az is előszerelt. Lehet beújítok egy olyat, és a kábel másik végét módosítom.
Azt hittem egyszerűbb lesz csatlakozót találni, de ha már Ti sem tudjátok hol lehet ilyet venni, akkor biztosan nem lesz! A boltban is pislogtak amikor megmutattam, azt mondták hogy ilyenjük nincs...
Mókolni nem akarok. A hűtőláda 48W teljesítményű, ami 12V-on azért 4A körül van. Láttam elrettentő példákat, amikor leolvadt a csatlakozóról a műanyag a rossz kontakt miatt... Szóval csillagszórót és lángot nem szeretnék!
Köszi az infót még egyszer minkettőtöknek![ Szerkesztve ]
Ne mássz fára, ha nem tudsz úszni, mert elüt a villamos!
-
Szerelt már valaki Sigma 70-300-at? Sehol semmi infó, hogy hogyan esne szét.
Mutogatni való hater díszpinty
-
baly81
aktív tag
Ne mássz fára, ha nem tudsz úszni, mert elüt a villamos!
-
válasz baly81 #78720 üzenetére
Ez EX DG HSM APO... Már ami itt van az asztalon. Kb. másfélszer akkora, mint a videón (arról sincs sok minden, de 2-3 videó akad, az régebbi verzsön lehet). Brutál nehéz
@lewegee2 : 70-300-am van saját is, azt már rutinból pakolom szét (meg az nem is bonyolult, csak a közepét ne szedd szét). De ez a 100-300 1-2 ligával feljebb van, ez egy tank
Én csak a csavar lefúrásától irtózomÉs a saját 170-500-asomnak is ez a baja, csak azon legalább a fókusz szorul, azt is meg kéne oldani
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
baly81
aktív tag
válasz #85619712 #78724 üzenetére
Nem kell beledörzsölni, elég sűrűn kerül bele így is (építőipar)!
hcl: A fókusz szorulása meggyógyul, ha belemártod az egész objektívet egy vödör olajba! Max utána a fotók olajfestményszerűek lesznek...
Én sem irígyellek! Ha nekem 2mm-es csavartól kisebbet kell kiszednem és közben mindenre is vigyázni kell, rögtön ledobom a láncot! Sok sikert![ Szerkesztve ]
Ne mássz fára, ha nem tudsz úszni, mert elüt a villamos!
-
-
Kukipapa_rr
tag
Sziasztok,
először is köszönöm mindenkinek a segítséget és tippeket 6V-os akku töltés ügyben.
TLDR: két 6V-s aksi van a kisautóban és bár nem látszott, az egyik nem érintkezett rendesen. Szerencsétlen véletlen, hogy egy időben rázódott ki a csatlakozás a tápegység törésével párhuzamosan.
Így néznek ki az aksik, látszik, hogy a külső csatlakozó valamilyen elektronikába megy (akkuk mögött a hátsó falon látható), és nem közvetlenül az akkukra:
Így néz ki az eredeti, törött töltő:
Így néz ki az univerzális adapter:
Üresjárásban mindkét akku 6,0-6,1V-ot mutatott, de ami zavarba ejtő volt, hogy bár párhuzamosan vannak kötve az akkuk, csak az egyiken jelent meg a töltőfeszültség (6,1-6,2V). Nektek biztos triviális következtetés lett volna a megoldás, én kotlottam rajta, mire rájöttem (amatőr vagyok ezen a területen).
Még mielőtt észrevettem volna, hogy az egyik akku csatlakozó laza, kipróbáltam 7,5V-ra állítva, és így 6,6V jelent meg töltőfeszültségként.
Bár az elsődleges ok az volt, hogy lényegében egy aksiról ment a kocsi a kettő helyett, és ezért gyengélkedett, a kérdés áll, hogy mindezen információk ismeretében is elég-e 6V-ról tölteni, hogy alaposan fel legyen töltve. Sajnos a törött táp javítása nem tűnik triviálisnak.
Köszönöm mindenkinek
-
nagyúr
válasz Kukipapa_rr #78727 üzenetére
Az az elektronika a két akksi mögött nem inkább a kisautó motorvezérlő elektronikája?
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz Kukipapa_rr #78727 üzenetére
Ezen van a színváló LED? Csak azért, mert inkább kapcsolóüzemű töltőknél szokott lenni színváltó, nem ilyen vasmagos trafós (stabilizálatlan) adapteren.
Némelyik töltőnél még az sem mindig mérvadó, amikor 6 V-ot írnak rá, miközben pontosan 7,2 V-ra stabilizált. Talán nem akarják "megzavarni" a használót ilyen finomságokkal.
A másik univerzális pedig nem akkutöltő célra készült, amint kitűnik a feszültségekből is. Azok nem töltési feszültségek gyakorlatilag semmi akkuhoz, meg egyébként is.
Látom, hogy töltőként árusítják, de akkor nem ért hozzá a kereskedő, az szimplán egy kapcsolóüzemű stabilizált dugasztáp, átkapcsolható feszültségekkel.
Igaz, hogy áramkorlátozó képessége lévén az akkura jutó áramot is képes korlátozni, de nem arra találták ki, nem is teljesen ugyanaz a két megoldás, vagy nem mindig. (Normálisabb töltőknél szekunder áramfigyelés van, míg a dugasztápok szokásos védelme csak primer áramkorláton alapul.)
Töltés közben méréssel kell ellenőrizni, hogy mennyi feszültség jut az akkura, a végfeszültség elérése után még egy ideig rajta lehet hagyni, illetve pontosabban az áram visszaesésének alapján lehetne meghatározni, hogy mikor telítődik.
[ Szerkesztve ]
-
rednifegnar
senior tag
válasz Kukipapa_rr #78727 üzenetére
en korbevagnam dremmelel azt a dugaljba meno reszt, lesz ott ket vezetek amik mennek a labakra, arra ra egy dugos kanocot es szigszalag aztan csokolom.
A camera does not make art, the artist makes art.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz rednifegnar #78730 üzenetére
-
válasz Kukipapa_rr #78727 üzenetére
Simán javítható, az összeillesztés mellett vasfűrészlappal óvatosan megfűrészelni, szétpattintani, a belét átrakni egy megfelelő dobozba, lengőkábellel bekötni.
Értsd meg már légyszi hogy egy PONT 6 voltos töltővel egy 6V feszültségű akkut lehetelen feltölteni, ez logikus és érthető is.
Ahhoz 7V kell. -
PitLee
őstag
válasz Kukipapa_rr #78727 üzenetére
Ahogy a többiek írják az új az csak egy táp a régi meg egy töltő.
https://www.google.com/search?q=6v+zsel%C3%A9s+akkumul%C3%A1tor+t%C3%B6lt%C5%91&&source=lnms&tbm=isch
Én még olyat is csinálnák, hogyha megoperáltad a régi töltőt, akkor egyenként tölteném fel az aksikat csutkára vele, mert gondolom BMS az nincs benne.
Amúgy ha van ilyen élelmiszerboltos (lidl, aldi, tesco) töltőd akkor az is tud 6V-al tölteni. -
-
Batman2
őstag
Üdvözletem!
Van egy régebbi Lenovo AMD A6 laptopom, éppen tönkrement a töltője!
Csak azt vettem észre, hogy hiába volt bedugva, egyszer csak kikapcsolt,lemerült.
A töltő csatlakozóját mérve 0V van rajta.
Van egy töltőm, de az 19V- os, ennek meg 20V-os a töltője.
Tudtommal a laptopok többsége 19V-os, annyira sokat számítana ez az 1V diferencia ?
Merjem a 19V- osra rátenni?Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz Batman2 #78735 üzenetére
Megfigyeltem, hogy a kisebb teljesítményű tápegységek 19 V-osak, nagyobbak 19,5 V, noha pontosan már nem emlékszem, hogy 60 W felett vagy hol kezdődik az emelés.
Tehát minden jel szerint, amit sokan nem értettünk, hogy miért van ez, a vezetéken előálló feszültségesést igyekeznek kompenzálni, noha bizonyára a keresztmetszet is nagyobb, de még rá is emelnek egy kicsit a gyártók / tervezők.
20 V-ost nem figyeltem, hogy milyen kategória, de belefér az is.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz Dr. Szilikát #78738 üzenetére
Előbb nem írtam, de már akkor a teljesebb kép kedvéért, 4S akkut feltételezve 16,8 V a végfeszültség, tehát amit a 19 V-ból produkálni kell, ami a FET-kapcsolós szabályzókkal nem is probléma, de a különböző járulékos esések miatt lett kitalálva gondolom a 19 V betáp igénye.
-
Batman2
őstag
Régi AMD Turion 64-es processzorú gépemnek 90W-os a tápja, de felirat szerint az is csak 19V-os, ennek a Lenovonak meg csak 45W-os a tápja, de 20V-os, nem logikus.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Már nem fog az agyam úgy mint régen,
hogyan tudnám egy kondenzátor kapacitását kiszámolni?
A feladat, 19 voltra töltve, 16W terheléssel mekkora kondi kell hogy 2 másodperces áramszünetnél a feszültsége csak 12 voltig essen le? -
veterán
válasz Batman2 #78735 üzenetére
A másik töltőnek pont olyan csatlakozója van, mint az eredeti Lenovo töltőnek?
A Lenovo töltők csatlakozójában kb. 10 éve 3 pólus van, a kerek csatlakozónél kívűl van a negatív, a belső felületén van a pozitív, a szögletesnél az egyik oldalon van a pozitív, a másik oldalon van a negatív, de mindkét fajtánál a középérintkező és a negatív pólus egy ellenállással van összekötve, az ellenállás értéke mondja meg a gépnek, hogy mekkora a tápegység teljesítménye.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
válasz Dr. Szilikát #78738 üzenetére
Nem általánosítható. Gyártótól függ, hogy éppen milyen design van. Valami 2000-es évekbeli Compaq volt 16V-os, de találkoztam már Pentium1-es 12V-os Gericommal is.
Amúgy a Lenovo akkuk is 12V-t adnak, 3s2p vagy 3s3p akkuval pl. (A legtöbb akku ilyen, 3s általában.)@Donki Hóte : Ha nincs meg a 3., akkor automatikusan a leggyengébb ismertnek veszi asszem. Meg voltak rendes Sony dugóval is Lenovo-k, bár nem tudom, hogy konzumer vonalon mikor hagyták abba, Thinkpad a T41 körül hagyta el.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
#85619712
törölt tag
válasz tordaitibi #78741 üzenetére
Nekem kétféle képlettel is 0,2 Farad jött ki, így biztos, hogy hülyeséget számoltam.
@Donki Hóte : Már amelyiken center pines, sok mai lenovo-n is sima dc dugós megoldás van, 16, 19, vagy 20 V-os töltővel.
[ Szerkesztve ]
-
válasz #85619712 #78744 üzenetére
Köszönöm a választ.
Ez egy évek óta nonstop működő laptop, egy biztonságtechnikai szoftver fut rajta.Az akkut kivettem belőle mert másfél évig bírja egy pakk a folyamatos töltés mellett, már 3 pakk tönkrement. Ez okból az ajánlott külső akku nem járható út szerintem, hasonló sorsra jutna .A 16W a leg-leg nagyobb terhelés amit mértem, az átlag 11W (kijelző nem megy, külső monitor van) Az épület ahol van a laptop, 150 méter hálózati vezetéken lóg. Innen működik 2 darab 1,2kW szivattyú, egy villanyradiátor. Ezek teljesen random működnek, és amikor minden megy éppen és pont bekapcsol a hűtőszekrény, akkor a laptop eldobja az összes USB perifériát, gondolom a pillanatnyi feszültségesés miatt és ez nagyon kellemetlen. Minden más megy tovább a laptopon, kép van, minden oké csak megszűnik az elérhetősége, kezelhetősége, se bill. se egér, elveszíti a külső hdd-t is amire a mentések történnek. Ilyenkor kényszer reboot azaz kihúzom a konnektorből és ez nem a legjobb megoldás. Ez havonta kb. 2-3x történik meg és ezért nem vennék UPS-t. Ezért gondoltam a kondenzátorra.
47000uF/25V kapható, összesen pár ezer forintba megállna, szerintem ez lesz a megoldás. Lehet hogy 1 darab elég lenne. -
válasz tordaitibi #78745 üzenetére
" mert másfél évig bírja egy pakk a folyamatos töltés mellett,"
Ott valami nem jó. Ha nincs folyamat lemerítgetve, akkor egy normális töltőelektronika nem nyírja ki a lítiumakkut, ha rajta van.
Esetleg ha van a géphez gyári akkumanagement szoftver, abban is lehet jó esetben állítgatni, hogy mennyire töltse fel, és milyen esetekben.BTW az is szép cég, ahol 1 laptopra bíznak kritikus infrastruktúrát Én inkább UPS-t tennék elé, ha már a saját akkuja nem jó. Kulturáltabb, és bármilyen laptophoz jó lesz később.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
pjen
félisten
válasz tordaitibi #78745 üzenetére
Az aku töltést esetleg nem lehetne szakaszossá tenni, a fogyasztás arányában?Például egy időzítő csak napi 3 órában kapcsolná a töltőt az akura.
-
mezis
nagyúr
válasz tordaitibi #78741 üzenetére
Van ennek az oldalnak rengeteg féle "számológépe".
Én csak ellenőrizni próbáltam leweegee2 fórumtársunk eredményét, de az én számítási eredményeimben régen sem lehetett megbízni!
Jó szórakozást!mezis
-
Nem kritikus hanem.inkabb praktikus, az egesz a mi, azaz a szemelyzet kenyelmet (pontosabban lustasagat) szolgalja . Egy mini kamerarendszer, 3 kameraval, a laptop a dvr. En fabrikaltam ossze nulla forintbol, es nem akarozik ups-t is vennem/gyartanom. Ha egy egyszeru kondenzator is megoldana 2 forrasztassal ezer forintbol, akkor nem latom ertelmet bonyolultabb technikaknak.
Amugy a rendes, ipari biztonsagtechnikai rendszer az 2 darab 1kW ups-rol megy meg kb. 2 mazsa akkurol megy a cegnel csak azok 150 meterre vannak ugyhogy nem BTW hanem maszek a projekt.Talaltam a sufniba egy 22000uF/40V elkot, az a szep regi aluházas, most formazgatom mert szerintem 25 eves. Lehet ez is eleg lesz, lehet hogy en akartam maximalista lenni es eleg 0,5 sec athidalasi ido is. Holnap ejjel beepitem es meglatom.
[ Szerkesztve ]
-
válasz tordaitibi #78749 üzenetére
Ja, ért. Mondjuk azért cég esetén csak érdemes lenne rendesen megcsinálni, nem olyan drága egy kisebb UPS, ami egy kis ideig elviszi azt a gépet. (Ha már a rendes biztonsági cuccra nem akarták bekötni )
Másik táppal is néztétek? Hátha csak a tápjában halódik a puffer.Mutogatni való hater díszpinty
Új hozzászólás Aktív témák
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Milyen okostelefont vegyek?
- Asztrofotózás
- Politika
- YouTube
- Macska topik
- Politikai mémek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest