Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tordaitibi

    veterán

    válasz mezis #80329 üzenetére

    Az állandó azaz az üzemi kondenzátor (ez van ausztrál kollégánk szivattyújába) lényege hogy az állandóan megengedhető maximális segédfázis áramot hajtja át a segédfázis tekercsen.
    Ez a maximális áram biztosítja a maximális indítónyomatékot. Valamint szerepe van a határeset, a szlip közelében is, a maximális nyomaték fenntartásában.
    Példa, ha a motor felpörgött, leválasztható az üzemi kondenzátor. Hát nem minden esetben mert ha a megkívánt nyomaték közelít a maximálishoz, a forgórész egyre hátrébb kerül a lüktető mágneses mezőhöz és jóval, kb. a 65-70% nyomaték elérése előtt simán kiesik és megáll.
    Ilyenkor visszalép, belép az üzemi kondenzátor által generált forgó mágneses mező és benntartja a forgórészt.
    Ez ragyogóan megfigyelhető kapacitásvesztett fűnyírónál.
    Szépen felpörög, vágja is a kicsike füvet de ha beletolod a nagy gazba, azonnal megáll.
    Kondicsere után vígan vágja a nagy gazt is, itt lép be a kondenzátor, üzem közben is rásegít ha kell.

    Kollégánál ha a gyári kondi pl. 50uFés a a motor soha életébe nem lesz csak a maximális nyomatékának az 50-60%-áig leterhelve mert nem a pl. maximálisan megadott 80 méterről csak 40 méterről kell nyomnia a vizet vagy csak szállít, nem kell nyomást is előállítania akkor elegendő 30uF is.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák