Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tordaitibi

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz Sokimm #83001 üzenetére

    PB a legrosszabb. Fórumtárs is írta, egy 100% DOD hetekkel rövidíti meg az életét.
    Munkaakkunál az a trükk hogy ugyanakkora súlyban 50-70% a kapacitása mint az autó indítóakkunak.
    Ezt az aktív felület, a lemezek vastagabb és robosztusabb kivitelével valamint a szennyezés (antimon, kalcium ) elhagyásával érik el, így hosszabb élettartamot biztosítva.
    Ajánlott ezeket se csutkára leharcolni. Durva példával, ha csak mindig 50%-ra merül majd kevés idő múlva fel tud töltődni akkor lesz 600-700 ilyen ciklus, ha meg mindig nulla majd töltés akkor ebből 2-300 ciklust bír ki.
    Ha meg teljesen leharcolt állapotban néhány napig-hétig marad akkor ez azonnal hónapokat vesz el az akku életéből.
    A kulcs a durva túlméretezés.
    Vagyis ha naponta kell 200Ah kapacitás akkor az akkupakkot legkevesebb 400Ah kapacitással kell a rendszerbe betervezni.

    Korrekt és időtálló, strapabíró megoldás a litium akkupakk használata lenne, ezek sokkalta jobban tolerálják az akár 100% DOD üzemet is, ha meg ez csak 40- 50% akkor hihetetlen élettartamot és ciklusszámot tudnak produkálni.
    Kettő hátrány, az egyik hogy csak speciális vagy univerzális, litium pakk töltésére is alkalmas vezérlő használható, a másik hogy az ára durván többszöröse egy PB pakknak.,
    Ha viszont a PB pakk néhány éves, erős igénybevétel esetén kb. 1-2 éves élettartamát összevetjük a Liion akkukkal akkor hosszútávon sokkal olcsóbb a liion de az első beruházás mellbevágó anyagi élmény.

    Ha esetleg érdekel a litium akkuk lelkivilága, vagy csak kíváncsi vagy, ajánlom az erről írt cikkemet, pár perc alatt átfuthatod.
    Amik ott le vannak írva paraméterek, táblázat, azoknak egy PB cella a töredékét tudja, időbe és ciklusszámba.
    [link]

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák