- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Házimozi haladó szinten
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- TCL LCD és LED TV-k
- Bootolás USB pendrive-ról
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA® driverek topikja
- Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Samsung Galaxy Tab S 10.5 - magas képesítés
Hirdetés
-
Marvel Rivals - Középpontban Hela
gp Folytatódik a karakterbemutatók sorozata, a legújabb részben a Halál Istennője kerül a középpontba.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Galaxy S22 One UI 6.1 frissítés: volt, nincs
ma Komolyabb hibák bukkantak fel, a Samsung a biztonság kedvéért leállította a frissítés közzétételét.
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ViZion
félisten
válasz csubuka #93147 üzenetére
Hogy kapcsolnád? High-ről low biztosan nem gond, ált. nem high-et adunk bemenetre, hanem high (0)-ról low-ra húzva és invertálva lesz 1 a bemenet. Ez nem okozhat gondot, kivéve ha a reset pin-t is idekötöd
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
csabyka666
addikt
Basszus köszi, eszembe nem jutott volna, hogy ne a pontos típus alapján keressek...
Végülis ha a mérete passzol, AC 230V, akkor nagy baj nem lehet, igaz?!Köszi szépen!
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
teo77
őstag
Sziasztok!
Az autók USB-C csatlakozója képes a szabvány szerinti 100 W teljesítmény átvitelére egy notebookba, ha a töltőkábel mindkét vége apa-apa? Az én tapasztalatom (két autóban néztem eddig), hogy 20 W-nál nem ad le több teljesítményt az USB-C. A kábel, amivel teszteltem, egy átviteli teljesítményt LCD-kijelzőn jelző, 100 W-os Baseus adatkábel. Esetleg ezeknek az autós USB-C csatlakozóknak nem is úgy tervezik a vezetékelését, hogy képes legyen átvinni 100 W-ot?
Köszönöm!
Üdv,
TeoNexus 7-2013 - root, cwm, 4.4.4 /Honor 7, Marshmallow(Budapest)
-
mezis
nagyúr
"BMW és iPhone közötti kommunikáció, ahogy a délután powernap közben elképzeltem:
- Hello telefon.
- Hello autó.
- Adok 150 Watt töltési teljesítményt.
- De én csak 15 Wattot veszek fel vezeték nélkül.
- Ó dehogy, BMW vagyok, adhatok 200 Wattot is.
- De nem veszem fel.
- Na fogd meg a söröm."
[link]mezis
-
csubuka
addikt
válasz ViZion #93151 üzenetére
Köszönöm szépen a választ!
Az a baj, hogy kicsit fekete doboz a kapcsolás, egy zónavezérlőről volna szó, aminek a potenciálmentes kapcsolást (termosztátoktól) váró bemeneteinek kapcsolásán agyaltam.
De így, ha jól gondolom vissza kéne kicsit keresni a kapcsolását, hogy kiderüljön az igazság...
De valami ilyesmire számítanék a zónavezérlőn belül, ami a rajzon volna. Persze lehet el vagyok tévedve.
[ Szerkesztve ]
-
-
teo77
őstag
-
őstag
Szia!
Az USB Type-C egy csatlakozó szabvány, és nem protokoll. Azért megtévesztő, mert az USB maga a fizikai csatlakozók és a protokoll szabványa is volt.
Ezzel szemben az USB-C egy elsődlegesen USB kapcsolatra, de nem kizárólagosan arra használható csatlakozót jelent. Kommunikáció szempontjából futhat benne még akár PCIe is. Tápellátás tekintetében pedig szintén sokminden lehet, de amit keresel, az valószínűleg a PowerDelivery (PD)Az autókban általában feltűntetik mire képesek a csatik, nekem 3 féle is van:
- A tükör mögött egy szimpla 5V-os a dashcamnek
- A multimédia alatt 2db 15W-os
- A hátsó üléseknél 2db PD, talán 27W-os, de még nem néztem meg.A PD egyébként 200W-ot csak akkor tud, ha a laptop/eszköz tudja használni az EPR feszültségeket* (Extended Power Range). Enélkül a maximum 20V 5A.
De a teljesítmény attól is függ, hogy az adott eszköz fel tudja e venni a teljesítményt az adott feszültségen. Pl. van olyan PD eszköz, ami 2.1A-nél korlátoz, legyen az 5V, 9V vagy 15V. Ha a PD forrás nem tud csak 9V-ot adni, akkor megáll a töltés ~19W-nál. De ha a PD töltő tud 15V-ot adni, akkor 31.5W lesz a töltés.
* Ilyen gépet még nem igazán láttam. Olyat már igen, ami két type-c segítségével kap 2x100W-ot dokkolóból.
Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
Honda567
junior tag
Lítiumosra át alakitanám, lítium akksiba milyen méretüt érdemes bele tenni ebbe a rádióba?
4V savas volt a gyárija. -
válasz Honda567 #93163 üzenetére
Nem tudsz beszerezni belevalót?
ha tényleg savas akkor az egész töltőkört is át kell alakítanod vagy külső megoldás kell mivel nagymértékben eltérnek a savas és a litiumos paraméterek. Nem csereszabatos semmiképp hogy csak úgy bedobom a litium cellát a helyére. Se liion, a lifepo méginkább eltér. -
mezis
nagyúr
válasz tordaitibi #93164 üzenetére
Ha ez egy kicsi vacak, akkor jó lesz abba bármekkora.
Én egy kemping lámpában cseréltem a savasat egy régi buta telefon akkujára. Sokkal tovább világít és nyugalomban is tovább tartja a töltést.mezis
-
ribarszki
őstag
Kedves Tagok! nagyon köszönöm az eddigi segítségetek, most lenne 3 kérdésem ahol elakadtam.
Egy kávépörkölő gépet tuningolok egy számítógépre köthető vezérlőlapkával.
A vezérlőlapra egy 12V 0.38A-es DC ventillátor és SSR-en keresztül egy 800W-os fűtőszál lesz kötve. A ventillátor meghajtásához kap egy 12voltos, 0.5 amperes tápegységet.Kérdések:
1, Nem gond, ha a picit magasabb amperszámmal rendelkező tápegységgel hajtom meg a ventillátort? Illetve a tápot a vezérlőlapra kötöm, onnan másik kimeneten kapja meg a ventillátor a tápot. 12volt 0.38A kontra 12volt 0.5A2, A leírás fozokozottan felhívja a figyelmet, hogy a ventillátor bekötéséhez használjak egyenirányító diódát. Ebből viszont sokfélét találtam. Elég lesz olyan aminek a max ellenfeszültsége 50V, vagy nagyobbat nézzek?
3, Az SSR-ből DC-AC SSR kell, viszont van 25 és 40 amperes is. 800wattos fűtőszálhoz melyiket válasszam inkább?
Nagyon köszönöm!
-
Alg
veterán
Sziasztok!
Borzalmas sípolás jön egy LED szalag tápegységéből ha részterhelve van, erre keresnék megoldást.
A jelenlegi setup:
12V/10A táp, generic kínai fekete tégla.
Ez megy egy BT fokozatmentes dimmerbe (PWM gondolom)
Onnan pedig 5x80cm párhuzamosan kötött LED szalagba: V-TAC 5730, 20W/mA szalagokat max 50%-on hajtom, és kegyetlenül sípol a tápegység.
Mit lehetne ez ellen csinálni? Valami minőségibb táp megoldaná? Esetleg a részterhelés a gond, és inkább 60W körüli tápegységgel próbálkozzak (4m x 20W/m x 50% -> 40W, azaz jelenleg <40%-os terhelést kap a táp)?[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
PHM
addikt
válasz ribarszki #93166 üzenetére
1: Nem gond, a ventilátor annyit vesz fel, amennyi kell neki.
Gondolj bele: Az autó akkujáról is minden fogyasztó csak a neki kellő áramot veszi fel.
2: Elég lesz az 50V-os dióda is.
3: Ha a kettő közül kell választani, a 25A-est választanám.
De akár egy 10A-es is elég lenne.Ma olyan bizonytalan vagyok... Vagy mégsem?
-
ViZion
félisten
válasz ribarszki #93166 üzenetére
Szia!
1. nem gond, egyrészt nem sok az eltérés, másrészt a venti nem annyit vesz fel, amit a táp ad maxon, hanem ami neki a max A.
2. Ha DC tápon lesz a venti, akkor erre nincs szükség, polaritásra figyelj
3. Igen, DC (vezérlő oldal) és AC (vezérelt/fűtőszál oldal) kell, a 25 A is bőven elég. Ha van olcsóbban 10 A verzió, akkor az is OK.Alg: tápcsere segíthet, ha van lehetőség, akkor a szellőzős fémházas "ipari" LED drivert vegyél. A ledszalagok max A igényénél kisebbet ne köss rá, akkor sem, ha power cycle után is megőrzi a dimmer a beállítást. Pár ezrest nem ér, ha leég a trafó, meg a ház...
PHM: ejj, gyorsabb vagy
[ Szerkesztve ]
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
PHM
addikt
A sípolással valószínűleg nem tudsz mit kezdeni.
A tápcsere megoldás lehet, de márkás táppal is bele lehet futni a sípolásba.
Mindenesetre a tápot semmiképp se méretezd alul.
Ökölszabály: A táp tudjon annyit, mint a maximális terhelés, +20%.
Esetedben ez egy kb 100W-os táp lenne.Ma olyan bizonytalan vagyok... Vagy mégsem?
-
Alg
veterán
Köszi, megpróbálkozok másik 100W táppal, max ha az is sípol visszaküldöm - előbb-utóbb csak találok egyet ami legalább elviselhető, mert ez most baromi hangos.
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Dr. Szilikát
őstag
A dimmer a 12 V kimenet PWM szaggatásával változtatja a fényerőt:
Lehet olyan, hogy a tápegység, erre a szaggatott áramfelvételre így reagál, ami a 12 V-ra kötött pufferkondival mérsékelhető esetleg. Ha jól rémlik, valakinek írtam is ilyen javaslatot és sikerült neki. 1000 - pár ezer μF nagyságrendben talán.
Kisebb teljesítményű tápegységnek nincs értelme, ugyanis itt a 12 V-ot kell stabilan tartani, amit 50 % százalékban megszaggatsz, tehát a dimmert ugyanúgy kellene beállítani, viszont a reakció kérdéses, nem korrekt eljárás, ugyanakkor túl is terhelheted.
Szaggatott terhelés kiváló módja a tápegységben lévő kimeneti puffer kinyírásának, a külső puffer ez ellen is véd.
-
Alg
veterán
válasz Dr. Szilikát #93172 üzenetére
Köszi - erre egy linket tudnál adni hogy milyenre gondolsz?
16V/2200μF?[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz Honda567 #93163 üzenetére
Youtube-on volt valahol ilyen átalakítás, ha csak 1 db 18650 cellát raksz bele és egy TP4056 töltőmodult, már azzal is jobban jársz. Ha elfér több, akkor lehet párhuzamosan több cella (modul nem kell több).
Ezt a dupla cellás savas akkut jobbára úgy töltik, hogy 5 V-ról egy ellenálláson keresztül, ami hosszabb idő alatt túltölti, megfőzi, kiszárítja. Volt ilyen fejlámpa is, 5 V-os CC/CV dugasztápot adtak hozzá, amelyiken piros-zöld színváltó LED mutatja a töltés állapotát, vagyis a CC/CV módot. Holott 2 db soros cellához 5 V túl sok:
#93174 Alg
16 V, vagy 25 V-os kondi talán jobban bírja az impulzusterhelést, néhány 1000 μF kapacitás. Ilyeneket én a lomtárból szoktam bontani.
[ Szerkesztve ]
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz Dr. Szilikát #93175 üzenetére
Igaz, hogy a táblázat nem a töltési feszültséget mutatja, hanem az üresjárási feszültséget, de tartósan 5 V-ra húzni akkor is kicsit sok.
Az autóakku 6 celláját 14,4 V-ig szokás tölteni, illetve hidegben (vagy AGM) 14,7 V-ig. De telítés után azt is ajánlatos lejjebb engedni a tartófeszültségre.
-
ribarszki
őstag
válasz Dr. Szilikát #93173 üzenetére
A leírás ilyen. Illeve egy kapcsolási rajz. A TC4+ a vezérlőlap neve.
A Flyback diode a netes keresésem alapján egyenirányító dióda magyarul.
Illetve egy teljes kapcsolási rajz. A K hőelemek/hőszondák működnek (TC1 és TC2), azt már próbáltam. Még a DC ventillátort és az SSR-t kell bekötni a fűtőszál miatt.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Dr. Szilikát #93175 üzenetére
A táblázat nem a töltést mutatja.
Az 2,3V/cella. Itt évekig lehet a cella, ennyi a készenléti szünetmentesek, riasztóakksik állandó töltőfeszültsége.
(nálam is ennyi a sufnituning kazán ups-em állandó töltése, 3 éve köszöni szépen jól elvan a 100Ah autóakku, évente lecsekkolom, még tudja a 70-75 amperórát 0,05c-vel, dacára hogy egy autóba már 2 évet teljesített előtte)
2,4V/cella meg a vízbontási határ, ennek ellenére az összes autóba ennyivel tölt a generátor.
Az elárasztott, gel, agm kivitelek között lehet pár század V eltérés, pláne a kalciummal agyondúsított celláknál de a 2,3V az egy nagyon jó gyakorlati érték. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz tordaitibi #93179 üzenetére
Említettem is utána, viszont másképp megközelítve, 2 cellára 5V, megfelelne 6 cellára 15 V tartós feszültségnek, ami azért nem túl szimpatikus, hiába van közben egy ellenállás, lassan túlhúzza, kiszárítja.
-
ViZion
félisten
válasz Dr. Szilikát #93181 üzenetére
szüksége van erre egy pici DC ventihez? Szvsz ezzel nem szivatnám magam.
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
ribarszki
őstag
válasz Dr. Szilikát #93181 üzenetére
Értem. Sajnos nem igazán értek hozzá, ezért szívesen veszek minden segítséget. Véleményed szerint mit kellene bekötnöm a venti elé, ha az angol leírás flyback diódát ír oda?
-
Honda567
junior tag
válasz Dr. Szilikát #93175 üzenetére
Köszönöm a segítséget.
-
ribarszki
őstag
válasz Dr. Szilikát #93184 üzenetére
Nagyon köszönöm!
-
hanzibar
újonc
Sziasztok!
Jó ideje szenvedek egy 8 bites számítógép megépítésével, úgy tűnik, elértem az utolsó lépcsőfokhoz, ami egy EEPROM beprogramozása lenne, hogy érdemben is működni tudjon a rendszer. Próbálkoztam saját programozó építésével, de sorozatosan kudarcba fulladtam (az AT28C256 chip különös időzítéseket igényel). Ha lenne itt valaki, aki foglalkozik ilyenek programozásával és van célhardvere, hálásan megköszönném a segítségét. -
rednifegnar
senior tag
nekunk is van hasonlo kinai cucc. az is nagyon sipol.
gratisznak meg a tv taviranyitoja is zavarja, attol elkapcsolodik, sot neha be is kapcsolta.
raadasul jo erzekeny szoval meg a masik szobaban is ezt csinalta miutan athelyeztem (a falrol visszaverodo feny is allitgatta).
kulon jo, hogy ettol elmaszott a taviranyitojanak a szinkronja es mas szineket csinalt mint a rajta levo gombok (ez visszacsinalhato van leiras a neten rola).[ Szerkesztve ]
A camera does not make art, the artist makes art.
-
hanzibar
újonc
Igen, számtalan hasonló programozó design van, már a harmadikkal próbálkoztam (a mostaniba beleforrasztottam egy Arduino Nano Everyt, aminek csak egy picit tér el az architektúrája de így romba dönti az egészet mert alacsonyszintű port vezérlést kell használni). Ezt építettem meg, bár próbálkoztam Ben Eater verziójával is. Nagyon sok ilyen SBC projekt van, ez a kettő például azért szimpatikus mert teljesen nélkülözik a mikrokontrollereket.
-
RootRulez
félisten
Sziasztok!
Kiszakadt a vezeték a karácsonyi fénysorom csatlakozójából, természetesen a tövén és a csati egybe van öntve. Létezik ilyen csatlakozó, ami szerelhető?
Fél órája kerestem a neten, de nem találtam, azt se a neve mi lehet.
Tudtok segíteni?
Itt egy kép egy toldóról, szóval ez a csati kéne szerelhetőben
Létezik?
Köszi: RR
═════════════════════════════════════════
-
Garsza
veterán
Helló! LED-DUO-S12W és S6W. Led lámpájim vannak ithon. Sajnos elég gyakran tönkremegy 1 1.
És szeretnék bele ledszalagot venni. Ez egy dupla fénnyel világítani tudó lápatest. Erőssebb és gyengébb fényvel. És az erősebb megy gyakran tönkre. A fényképen szereplő ledszalag van a 12w -osban. Viszont én nem nagyon találok ilyesmit neten. Valaki tud esetleg valami forrást ahol ilyen ledszalagot tudok venni? Vagy legrosszab esetben ledeket hozzá. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz Garsza #93196 üzenetére
5B2C, avagy 5 Branch 12 Chip, avagy 5 párhuzamos ágon 12 soros chip.
Az lehet kb. 40 V nyitófeszültség, áramgenerátoros meghajtással. Ráadásul fólia PCB, amin nem akarsz LED-et cserélni. De a 2835 méretű tokon belül lehet több chip is sorosan, ezt ki lehet mérni egy jó példányon, illetve következtetni a konfiguráció alapján.
[ Szerkesztve ]
-
Garsza
veterán
válasz Dr. Szilikát #93197 üzenetére
És tudsz ajánlani szalagot ez helyett. Eddig úgy javítottam, hogy beáldoztam egy rosszat és a müködő ledeket leforrasztottam és pótoltam egy másikon a rosszakat. De kényelmesebb volna a szalagot cserélni.
Igen ötösével vannak párhuzamosan kötve. És 60db van a szalagon. Mindég 5db megy tönkre.
Ez a tápja. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz Garsza #93198 üzenetére
12 x 3 = 36 V névleges, de a gyakorlatban 3 V fölé húz egy fehér LED, ezért írtam kb. 40 V-ot.
Az áramgenerátor 300 mA áramot tart 5 % pontossággal, amihez a feszültséget változtatja. Ebben az esetben valószínűleg 30-42 V között képes szabályozni legalább, a tapasztalatok szerint. De ezt itt nem tüntették fel, csak a névleges feszültséget.
5B12C Kötésnek van olyan olyan módja is (sőt, lámpáknál gyakoribb), hogy 5 LED párhuzamos és ilyen csoportokból van sorosan 12 db. Amikor egy csoportban egy LED kiég, már csak 4 ágra oszlik 300 mA áram, amitől még jobban túlterhelődik, így kiég az összes.
2835 tokozású LED-et lehet rendelni Kínából, de ilyen speciális szalagot nem láttam.
Érdemes lehet a driver áramát csökkenteni 300 mA alá, hogy kímélőbb legyen a meghajtás. Szükséghelyzetben, paralel tagokat lehet esetleg rövidzárral kiiktatni néhányat, a driver valószínűleg szabályoz lejjebb is, azaz 30 V alatt.
[ Szerkesztve ]
-
tomazin
veterán
Sziasztok!
Szeretnek egy ilyen kocsiszolot, de ahogy nezem az osszes ilyennek a motorja igazi kinai vacak.
Az lenne a kerdesem, hogy mibol kellene motort kioperalni ahhoz,h 2-3kgnyi cuccot tudjon forgatni? Mosogep, mosogatogep? Vagy azokat meg nem fogom tudni szabalyozni es tul gyorsan fog porogni? (Meg nem tudom a folyamatos tekeres tobb napig mennyire fogja kinyirni oket)
Elore is koszonom a gondolatokat!
Új hozzászólás Aktív témák
- Keresek - Macbook Air M3 16GB / 24 GB - 512 GB SSD - Magyarországi beszerzés, tehát kb. 3 év garit
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Ej-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 32GB /512GB FHD IPS
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen