Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • atesss

    addikt

    válasz Lompos48 #18738 üzenetére

    Igen, ez a legkézenfekvőbb.
    Csak nagy és nehéz.
    Na meg kérdés milyen állapotút találok.
    Egyet pont otthagytam a régi lakásban, most hogy költöztünk. :(
    12V 44Ah, Ismerős Honda Civic (a régi, 15 éves)-jében volt 1,5 évvel ezelőttig, azóta az alsó szinten állt (16-18 fok télen). Alapvetően azért lett lecserélve, mert nem sokáig tartotta meg a töltését.
    Az hogy fáradt egy akksi, az én szempontomból alapvetően két "féleképpen" lehet:
    1.) Hamar elveszti a töltését, de amikor épp fel van töltve, akkor az áramleadási képessége még eléggé jó.
    2.) Az áramleadási képessége nem elegendő teljesen feltöltve sem, így nem lehet vele indítani a kocsit.

    Kérdés hogy általában melyik mennyire áll fent, mennyire közelít az 1. esethez egy átlagos autóakksi-fáradás ?

    A "néha tölteni kell" meg egy erősebben elhasználódott akksinál néhány nap is lehet.
    Mondjuk az még beleférhet, de használni nem én fogom az egész megoldást ha majd kész lesz, ezért a végén majd egy viszonylag "felhasználóbarát" megoldást kellene kitalálni.
    Nem műszaki analfabétákra kell persze gondolni, de azért ne kelljen túl sok mindent méricskélni / túl sok mindenre odafigyelni (így is van nekik mire...).
    Folyamatosan töltőn hagyni meg úgy tudom ólomakksit nem az igazi.
    Egy csepptöltős töltő meg nem olcsó dolog.
    Sőt a sima töltő is egy költség, mert az sincs (legalábbis van egy, de az nem használható erre a célra tartósan. Ráadásul baromira túltölt - írtam már korábban róla hogy 16,5V-al is töltötte az akksit - az amúgy is rossz akksit meg nem akarom még jobban tönkretenni vele.).

Új hozzászólás Aktív témák