Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • darvinya

    titán

    válasz Batman2 #32205 üzenetére

    A legjobb lenne a mai mosógépek szénkefe nélküli motorja

    Akkor nem kellene új mosógép és tönkre menne a gyár. :)

    Főleg az lenne jó előgerjesztet, forgó mágnes teres motor, amibe tényleg csak a csapágy mehet tönkre.
    Kevesebbet is fogyaszt, indító áramlökés sincs.

    (#32208) Lompos48

    Rajzom van onnét tudom milyen a végfok.
    A gondom AD162-essel van, mert amit találtam helyettesítőt sem lehet kapni.
    AD161-et tudok, de NPN és nem PNP.

    Ez a diódást miként kellene megvalósítani?

    [ Szerkesztve ]

    Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

  • sörösló

    aktív tag

    válasz Batman2 #32205 üzenetére

    "Csak au dinamó nem járt még a kezemben, annak nem ismerem a felépítését, de akkor a leírás alapján is az a szénkefés villanymotorknál megszokott, több szeletre osztott kommutátorral működik "

    Igen.

    "ami, ahogy írja is a leírás, messze nem olyan hosszú élettartamú, mint a manapság, az autókon általánosan alkalmazott, 3 fázisú generátor csúszógyűrűs megoldása !"

    Attól függ! Ha jóa kefe és a kommutátor, nem koszos és nem szikrázik (nagyon), eltart az sokáig. A Trabicsekbe a végefelé generátort építettek, letették a régi dinamó helyére a jobb első kerék mellé, aztán a zárt dinamó helyén a hűtés miatt nyitott generátor úgy ette a kefét a sár miatt mint gyerek a cukrot. :K

    "Szóval lehet, hogy egy átlag villanymotornál, vagy pláne az indító motornál jobb ha ilyen dinamót használunk motorként "

    Van ám kicsike problem! A 220W-os dinamó 14V-on sacc/kb. 15A áram leadására képes. Ehhez van méretezve a tekercselése is. Ha motornak használod, ugyanígy kell etetni hogy leadja a névleges teljesítményét! Az önindítónál még rosszabb a helyzet, egyrészt rövid üzemre tervezik, másrészt terhelés nélkül is bekap 10-20A-t, terhelve meg... :Y Azonkívül vigyázni kell hogy a dinamónak meglegyen a gerjesztése, mert enélkül rövidzár a forgórész. Ipari DC motoroknál erre külön áramkör vigyáz, a járművillamosságban ezt a gondot meg úgy oldották meg, hogy a feszszabályzóban két tekercs volt. Az egyik tartotta a feszültséget a gerjesztést kapcsolgatva. a másik meg a dinamó felgerjesztett állapotában összekapcsolta a dinamót és az akkut. Ha összeragadtak az érintkezői, akkor csontra merített akku lett a vége. Szóval ilyen helyre soros gerjesztésű univerzális motor kell, vagy brushless DC motor.

    "A legjobb lenne a mai mosógépek szénkefe nélküli motorja, abban csak a csapágy mehet tönkre, mindaddig működik."

    Nem nagyon javítgatsz te mosógépet, úgy látom. :U Igaz, többnyire az elektronika adja meg magát. Viszont ez 230V-os, én meg úgy emlékszem hogy valami villanyjárgánytól indult a téma. Persze nem gond, ha elég méretes a hosszabbítód, vagy kötött pályán, áramszedővel akarod használni. :))

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák