Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Lompos48

    nagyúr

    válasz atesss #38729 üzenetére

    Ezen holnap megpróbálom átrágni magam. Volt itt egy néhány kérdésed. Másként nem tehetek...

  • Lompos48

    nagyúr

    válasz atesss #38729 üzenetére

    Nagyon nehéz beleélni magam abba, amit a fejedbe vettél. A meghajtó IC adatlapját nézegetve pl. nem tudom, hogy "előtte" mi van . Mert a 19. ábrában van egy másik ilyen alkalmazásra kihegyezett IC is. Abban valami komparátorok láthatóak, amik egy osztóval képzett referenciához hasonlítják az Rsense által "olvasott" értéket. Ez a kérdés részben nyitott marad. Lehet jó a 0,5 Ohm, de kérdés, hogy az hová lesz kötve.

    ...a motor winding-el párhuzamosan kötött R-nek és C-nek mi a szerepe, és mekkora kellene nekem ?

    A snubber az induktív terhelés(ek) okozta kellemetlen jelenségek/hatások elnyomására kell.
    A kék görbe a snubber nélküli, a sárga a snubberes hullámformát mutatja.

    A számításod rendben van és a kapacitás számítása a C=Ip/(dV/dt) képlet szerint 25nF-ot ad (200V/µs is generally used az adatlap szerint). Az adatlap értékei szerint (10 Ohm, 22nF) valamennyire finomítja a frontokat, védi a végtranzisztorokat anélkül, hogy kitenné azokat a kapcsolás ideje alatti nagyobb disszipációnak.

    Nem hiszem, hogy rossz lenne a gondolatmeneted.

    A tápra rakandó két kondi mekkora legyen ? Ebből az egyik elkó ? A másik ugyanaz a 0,1uF, mint az előzőnél ?

    Igen. Az elkó nagysága attól függ(het) hogy a tápfeszültséged mennyire "sima". A 100nF-os kerámia az IC mellé kell, gerjedések ellen. Az elkót utána is kikísérletezheted, ha egyáltalán kell.

    Illetve tápot is kéne csinálnom hozzá.
    A két kivezetéses megoldás lehet nekem valamilyen szempontból hátrány ?

    Nem tudom mit nevezel két kivezetésesnek. Ha jól látom, az alkalmazás egyetlen 5A-t "tudó" tápról működik. Ilyen alapon az egyetlen 5A-es szekunderrel rendelkező trafó lenne ideális. Két szekundert csak akkor lehet párhuzamosan kötni, ha biztosan egyenlő a menetszámuk. Ha ez nem igaz, a feszültségkülönbség a szekunder ohmikus ellenállásán lesz elfűtve. Sorbakötni szekundereket lehet gond nélkül. Ha nem egyformák, akkor is lehet a vékonyabb drótú tekercs áramával számolni.

    A toroidra a szokásos graetz híd, pufferkondi (a motor meghajtás frekvenciája miatt gondolom inkább LowESR) párosításon kívül kellene még valami egyéb zavarszűrés is ?

    A LowESR nem kötelező. Kérdés mekkora frekvencián hajtod majd meg az ICket. Zavarszűrés pedig a külvilág felé nyer értelmet. Az elektronikát, motort nem hinném, hogy túlságosan zavarni lehetne. A nagyon ortodoxok tesznek a híd diódáira egy-egy kerámiakondenzátort.

    Ha valami kimaradt, szóljál! :)

Új hozzászólás Aktív témák