Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz klac #47238 üzenetére

    Akkutöltőre nem szabad ilyen elektronikákat kötni. Van ugyan többféle konstrukció, de általában fázishasított vagy csak diódás megoldás, mindenféle szűrőpuffer nélkül.

    A kimenőjel csúcsai terheletlenül 20 V felé is mehetnek, ami kárt okozhat.

    Autóban lévő bekötött akkura sem szabad akármivel rátölteni, noha ezeket a töltőimpulzusokat megfogja az akku, bizonyos határig. De túl nagy töltőáram így is veszélyes lehet az autó elektronikájára. Vagy ami legveszélyesebb, ha a saru érintkezése bizonytalan, megszakad az áramkör, az akku korlátozó hatása megszűnik, a káros feszültség közvetlenül a jármű áramköreire jut.

    Minden javítás egyébként méréssel kezdődik. Orosz készülékekben a piros kerámia kondenzátorok potenciális hibaforrások, kiforrasztva ellenállásmérővel ellenőrizhető, hogy nincs-e átvezetése, MΩ tartományban.

    Elkók is gyenge minőségűek, van ott egy kerámia trimmerkondenzátor, az is tud hibás lenni. Abban a körben az oszcillátor működése szkóppal ellenőrizhető, illetve további jelek is megfigyelhetők, hogy van-e egyáltalán.

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák