Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tordaitibi

    veterán

    válasz bucihost #71783 üzenetére

    Csak a töltésvisszajelző parázslik?
    Hagyományos, egy vastag-egy vékony vezeték megy a generátorra? Nincs CAN/LIN busz? Beépített szabályzós?
    Ha így van, mérjél a B+ főcsatlakozón és a D+ (ritkán R) gerjesztés csatlakozón a testhez képest, járó motornál és valamilyen terheléssel (világítás). (Ha van kivezetett csillagpont, esetlegesen fordulatszám méréshez, ne keverd ezzel, ennek jellemzően W a jele, ha van kivezetve kefe pont annak meg Cf, Df vagy ritkán M.)
    A D+ csatlakozón max. 1-2 tized volttal mérhetsz kevesebbet mint a főcsatlakozón.
    Ha drasztikus (1V körüli) eltérés van, seggéddióda, fő dióda hiba.
    14-14,6V között jó, ha több-kevesebb akkor fesz.szabályzó hiba, kefekopás, csúszógyűrű ovalitás, álló vagy forgórész menet-testzárlat.
    Ezek otthon, az állórész menetzárlat kivételével egyszerűen házi módszerekkel mérhetők a generátor kivétele és szétszedése után.

    Átmeneti ellenállások mérése,
    jóró motor, nagy terhelés, pl. világítás+hátsó ablak fűtés, mivel ilyenkor alapjáraton nem lesz elég a töltőáram, valaki egy nagyon kicsit nyoja a gázt. Nem kell üveghang, 1200-1300 fordulat már elég.
    Mulitiméter 200mV állásba, először óvatosságból 2V állásba.
    Mérés a generátor B+ főcsatlakozó és a + akkusarun, maximum 100-200mV lehet a feszültségesés.
    Ugyanígy mérés a motor test és a kasztni test, itt sem lehet több.
    Ha sokkal több, a megnövekedett átmeneti ellenállás helyét meg kell keresni és a hibát javítani.
    Kritikusabb pontok,
    a generátor saru laza/oxidált a kábel a préselt kötésbe,
    ha az önindítón találkozik az akkura menővel akkor ott oxidált, korrodált kötések,
    ha az akku + egy nagy lemez, több kötéssel akkor az is jellemzően oxidálódhat,
    akkusaruk nagyon jellemzően oxidálódnak,
    testkábelek és kötési pontjaik.

    Nagyobb terhelésnél ha parázslik a visszajelző lámpa azt okozhatja a gyújtáskapcsoló nagy átmeneti ellenállása is.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák