Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tordaitibi

    veterán

    válasz Dinter #81763 üzenetére

    Nem.
    Elképzekhető hogy az adptere vagy a töltő része romlott el és azért nem töltötte fel a réi akksit se.
    Vagy az új akku hibás.
    Ni-Mh?

  • Dr. Szilikát

    őstag

    válasz Dinter #81763 üzenetére

    Amelyik kialszik a töltés végén, az gondolom, Li-ion akkus, illetve annál lehetséges olyan is, hogy az akku hibája esetén nem alszik ki, mert a rossz akku már nem engedi fel a feszültséget 4,2 V-ra, hanem mondjuk csak 4,1-re, emiatt a töltésszabályzó soha nem áll le.

    Amelyiknél szokták javasolni a gyártók a 14-16 órás töltést, az pedig Ni-MH, viszont annak töltésjelzője soha nem is alszik ki, így normális.

    Hogy elsőre nem nyomtad tele, attól nem lesz baja. Ha jót akarsz az akkunak, feltöltés után addig használhatod, amíg érezhetően lecsökken a fordulat, ilyenkor általában a két soros cellából az egyik elkezd összeesni. Feltételezve 2,4 V-os csomagot.

    Lényeges, hogy ekkor már nem szabad tovább kínozni, mert a lemerült fél kinyíródik. Utána ismét teljes töltés, viszont ennek érdekessége, hogy 14-16 óra kell a feltöltéshez, de ha 24 óráig marad rajta, az még nem gond. Sokáig, napokig viszont nem ajánlatos így töltésen tartani.

    Kellemetlen lehet, amikor sokáig nem töltöd és netán pont akkor kezd összeesni, amikor használni kellene, de ezt ki kell / ki lehet tapasztalni, hogy azért még időben felrakni töltésre. Ez a Ni-MH tökéletlensége, hogy jobban szereti a teljes töltés --> lemerítés periódusokat.

    Li-ionnál hamarabb is rá lehet tölteni, bár nekem van olyan rigolyám, hogy azt is szeretem periodikusan használni és nem bántam meg, vagy csak szerencsém volt, hogy így jó sokáig tartanak az akkuk.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák