- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Mini-ITX
- TCL LCD és LED TV-k
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- MILC felhasználók szakmai topikja
Hirdetés
-
Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
ph A Bloomberg videointerjújában utalt erre a Dell és az NVIDIA vezére.
-
Minden előzetest megerősít a TENAA a Razr 50-nel kapcsolatban
ma Az előzetes információknak megfelelő formában és specifikációval regisztrált a Motorola következő kagylója a TENAA adatbázisában.
-
Így fest a Steel Effigy korai béta változata
gp A külső nézetes hack&slash akciójáték az előzetes információk szerint PC-re érkezik.
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz darvinya #82053 üzenetére
Ha a távvezeték veszteségeire gondolsz, nem azért DC, sőt ma már vannak a világon DC távvezetékek is, tengeralatti kábel is, kísérleti és üzemelő is, ha jól tudom.
Vannak előnyei a DC továbbításnak, pl. impedanciából adódó veszteség nincs, csak tisztán ohmos veszteséggel kell kalkulálni, az áramátalakítások céljára pedig brutális képességű elektronikák vannak most már.
A vontatásban kezdetben DC-motorokat tudtak hatékonyan alkalmazni, mert a fordulatszabályzást ezeknél a korai technikával jobban meg tudták oldani. Viszont diódák nem voltak, ezért a felsővezetéken kellett DC tápot beadni, ami máig így maradt. Noha most már a Combino villamos is 3 fázisú AC motorral megy, az erősáramú elektronika pedig a hálózatra visszatápláló fékezésre is képes, ami ma már alapkövetelmény.
Kandó Kálmán épített fázisváltó gépes mozdonyt, AC-motorral, de az csak 4 fokozatban váltott frekvenciát. A vasúti felsővezeték AC volt már akkor.
Vasúton 25 kV jelent optimális feszültséget, a nagyobb távolságok miatt. Nyilván ennél nagyobb feszültség még kisebb áramot igényelne, de akkor meg már a feszültség nagysága okozna problémákat / költségeket. Városban ezért sem lenne jó nagyobb feszültség, hiába kisebb lenne a veszteség (áram).
Tehát a vasút 50 Hz és a (régi) mozdonyban van trafó, diódák, stb. a soros gerjesztésű DC-motor meghajtására. De a korszerű mozdonyok már szintén AC motorokkal mennek és frekvenciaváltó / visszatápláló elektronikával.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Huawei 4G CPE3 / B535-232 Router - Kitűnő állapotban!
- Eladó Xiaomi 5G CPE Pro Router - Szinte új állapotban!
- LG 27GP850P-B 27" Nano IPS 2K - 180Hz (oc) 1ms
- Macbook Air M1 sg. magyar bill. hibátlan 2025.10.04. Apple garancia
- HP 14-ep0012nt - ÚJ - 14" FullHD notebook - Core i3-N305, 8GB, 512SSD, Windows 11
- Peugeot 106xr 1998-as évjárat, megkímélt állapot
- Új Hama passion clear fekete bluetooth fülhallgató ANC aktív zajszűrős
- Playstation 5 Lemezes - Tökéletes állapotban - Csere/beszámítás van
- Magyar Billentyűzet! Lenovo ThinkPad T430 - i5-G3 I 8GB I 320GB I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Rivacase VA4913B vezeték-nélküli töltő
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs