- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- 8 TB-ig nyújtózkodik a SanDisk asztali SSD-je
- Hivatalosan is reagált a Core CPU-k stabilitási gondjáira az Intel
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen videókártyát?
- Asztrofotózás
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- OLED TV topic
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
Hirdetés
-
MI applikációkra kihegyezett, érintőkijelzős mini PC jön a Minisforum járatával
ph Az egyszerre négy darab 4K-s monitort kezelő, jól felszerelt típus a vállalat új brandjének a hírhozója.
-
Multiversus - Joker is játszható karakter lesz
gp A tervek szerint a hónap végén indul a free-to-play játék végső kiadása.
-
A vártnál kevesebb iPad Pro fogyhat
ma A tandem OLED panel előremutató, ám drága, az olcsóbb iPadek lehetnek népszerűek.
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Lompos48
nagyúr
válasz Babetta-X #10453 üzenetére
Az már eleve nagyon jó ha egy oktatott észreveszi az oktató hibáit Akkor van kinek és hogy továbbmenni. Sajnos sok (egyre több) a felületes vagy egyenesen felkészületlen oktató, akik elveszik a tanuláshoz való kedvet. Rendszerhiba. De hál' Istennek most már információ VAN. Csak meg kell érte dolgozni. De végül megéri. Bocsánat a moralizálásért.
-
Lompos48
nagyúr
válasz Babetta-X #17321 üzenetére
Próbálhatod egy tiszta edényben, tiszta ecsettel desztillált vízzel. Ezt ha nincsen a lapon nyitott tekercselésű transzformátor vagy tekercs, amiben a víz visszamaradhatna.
Nehogy azt képzeld, hogy a szerelő gépsoron nincs több mosási folyamat is beiktatva. Az alkatrészek típuspróbái között nagyon fontosak a hermetikus zárást vizsgáló tesztek. Ezeket legegyszerűbb pont a víz behatolásának figyelésével végezni.
Mosás után langyos fűtőtesten száríthatod, akár egy órát is nyugodtan.[ Szerkesztve ]
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Babetta-X #17394 üzenetére
Gondolom, bár az nem pont 12V-t ad ki magából.
Anno mi egy 12V/1A adapterrel hajtottuk az autó rádiót, akkor még nem voltak kapcsoló üzemű adapterek elterjedve, szegény adapter bár elég méretes volt, de minden dobütésnél elhalványult a visszajelző led rajta.Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Batman2
őstag
válasz Babetta-X #17394 üzenetére
Lehet érdemes egy kisebb ízzót, mondjuk egy 5-10W-osat az is a tápra ráakasztani, hogy az erősítő dinamikus fogyasztása alatti közel üresjáratokban nehogy túl magasra szökjön a feszültség, mivel az autórádióban bizonyára van puffer kondi, ami ezt idézi elő és túlmehet a fesz. a szerkezet max. tervezett értékén !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
atesss
addikt
válasz Babetta-X #73380 üzenetére
Hát olyan kész eszközt ami ezt így tudja, kétlem hogy találnál. Vagy csak nagyon horror árban. Ehhez analóg elektronika is felejtős, irreálisan bonyolult lenne, és csak fixen egy dolgot tudna.
IT- területtel hogy állsz ?
Ha Linux, shell script, programozás, stb.-ről van valamennyire fogalmad, akkor én elsőnek jobban ajánlok egy Raspberry-t, mint egy Arduinot vagy PIC-et.
Bár az tény, hogy a HW drágább, meg többet is fogyaszt fixen. De a program-működés egy jelentős részéhez nem kell az adott HW programozását ismerned, hanem úgymond "standart informatikával" megoldható. Egy példa: Raspberry alatt időzíteni lehet cron-al (mint egy Linuxos PC alatt is). Másik példa: két alapból külön, párhuzamosan futó folyamat kommunikálhat egymással akár egy sima text fájlon keresztül is (nem szép, de sok esetben működik).
Ilyen szempontból egy Raspberry a PC-hez pluszként hozzáadja a GPIO kimeneteket, azaz a közvetlen hardver-vezérlést.
Asztali PC-hez is létezik pár kimeneti-bemeneti megoldás, de erre a célra egy PC eléggé overkill.
MOD:
Raspberry-re még az is lehet hogy találsz olyan okos-otthon központot, amivel ezt az egész vezérlést meg tudod csinálni akár egy böngészős felületből.
És akkor csak a motorokat kellene egy-egy GPIO portra illeszteni (elektronika).[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Babetta-X #74386 üzenetére
Szia!
Jól értem, hogy itt egy LED mátrixról, vagy valamilyen szegmenses kijelzőről van szó?Ha esetleg tudnánk a pontos típust, akkor könnyebben tudnánk tanácsot adni (igen, egyébként vannak ilyen mátrix/szegmens vezérlők, de nagyon fontos a pontos ismerete a céleszköznek)
Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
válasz Babetta-X #74386 üzenetére
15 darab nem a világ vége, ha nem mátrixba akarod üzemeltetni akkor kell 15 darab egyszerű kapcsolóelem, pl. legolcsóbb 30A/30V FET, kell egy marék 1n4148dióda amivel lekapuzod a 3 üzemállapotot, kell egy 3 állású kapcsoló és kell egy oszcillátor ami villogtat, 555, cmos stb.
Ha mátrixolni akarod, akkor a teljesítmény rész egyszerűbb mert csak 8 darab kapcsolóelem kell (15 az egy 4x4 mátrixból kijön), viszont a vezérlése elmegy a digitális ic-k felé, vagy pic.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Babetta-X #74399 üzenetére
Nem ilyen egyszerű mert az index relét se lehet korlátlanul terhelni, kis terhelésre meg nagyon gyorsan villog.
42W a megfelelő, de Te azt írtad hogy nem ledes hanem izzós a kijelzés.
Adni kéne valami támpontot, pl. ha. 21W az 15 darab izzó akkor diódákkal nem tudom van-e értelme, kéne egy skicc az izzókról, hány darab megy egyszerre, hány wattosak.
Ha pl. adott ábrát 6-8 darab izzó jelenít meg akkor az 120W, azt 12V mellett 10-15A, ezt már 1N4148-al vagy valami gagyi relével nem fogod kapcsolgatni. -
Dr.Szilícium
kezdő
válasz Babetta-X #76050 üzenetére
Még ilyen látszólag egyszerű esetben is sokat számít a kontextus: testre zár, pozitívra zár, vagy egyikre sem, mikor, mitől zár, mi az alaphelyzet stb.
Ettől függően lehetne tranzisztoros fordítást is alkalmazni, ha ismerjük az áramkört, amibe illeszteni kell. De ha csak annyi infó van, amit írtál, akkor relé, miután az galvanikusan elválaszt, ezáltal bolondbiztos, ugyanakkor lehetnek hátulütői is.
-
válasz Babetta-X #76072 üzenetére
Mivel csakis gyújtáson fog működni, nagy valószínűséggel nincs mindig áram alatt a kapcsoló csak gyújtáson, így esélytelen hogy leszívja az akkut. Hisz akkor eddig is, ha hátramenetbe maradt a váltókar, akkor folyamatosan égett volna a tolatólámpa.
Egy relét be tudsz kötni, ha lerajzolom neked?
5 lába van, szerintem menni fog.
Még annyi kéne hogy a kapcsoló pozítívot vagy negatívot kapcsolt eredetileg.
Itt is 99% hogy pozitívot de kellene pontosan tudni.[ Szerkesztve ]
-
coco2
őstag
válasz Babetta-X #76072 üzenetére
Ilyesmit nem egyszerű átalakítani. Amit egyáltalán tenni lehet, ahhoz tudnunk kellene milyen feszültséget zár, mekkora áramot kell áteresztenie záráskor, mennyi lehet a szivárgási áram, ami még nem okoz bajt, és hogy mindezek mellé mechanikailag mennyi hely van. Azok nélkül esélyünk nincsen érdemben bármit javasolni. Fényképek kellenének, és mérések. Ha azokat ott senki se tudja megcsinálni, akkor ezt most ereszd el.
B terv. Fel kellene kutatni valami bontót, és valódi helyettesítést vásárolni a kocsidhoz.
C terv. Egészben cserélni ki sebesség váltó kart, ha lehetséges, és ezúttal tényleg legyen kompatibilis a felszerelése.
D terv. Üreget fúrsz a sebváltóba, és beillesztesz oda egy másmilyen nyomógombot, amit találni lehet boltokban. Egy mezei záró nyomógomb nem ördöngősség, viszont a mechanika vicces tud lenni.
[ Szerkesztve ]
កុំភ្លេចប្រើភាសាអង់គ្លេសក្នុងបរិយាកាសអន្តរជាតិ។
-
Barret001
addikt
válasz Babetta-X #76080 üzenetére
Jobb lenne ha testet kapcsol,egyszerűbb bekötni.Akkor a másik pólusra a gyujtás kapcsolóról pozitív,és KÉSZ.
Már is rendeltetés szerűen kapcsol Ennyi . Nekem is relézve van a tolató lámpa,a nagy terhelés miatt.Picike kapcsolónak sok az a 40+ Watt. Már kétszer szét égett,harmadszor nem fog.[ Szerkesztve ]
-
-
Barret001
addikt
válasz Babetta-X #76092 üzenetére
A kapcsolód egyik vezetékét testre kötöd.
A másik a relé 85-ös kapocsra megy.
A relé 86-os kapocsra gyújtáskapcsolóról KAPCSOLT áramot.
Csak akkor fog működni,ha a kapcsolt áramot megkapja. (Gyújtáson)
A relé 30-as kapcsa az egyik pólusod,a másik meg a 87,vagy a 87A.
Az egyiken zár,a másikon nyit. Ennyi az egész,remélem érthető.
1 szál vezeték kell mindösszesen az átalakításhoz.
Bárhonnan,ami gyújtáson élő +12VA relét lámpázd ki,hogy a 85-86 pólus NE legyen a 3 kapcsoló pólussal kapcsolatban.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Babetta-X #76092 üzenetére
Mielőtt bármit csinálsz.
Nézd meg hogy a kapcsolóra megy-e +12V ha gyújtást adsz.
Ha nem 12 voltot mérsz, akkor valami elektronika van, akkor más megoldás kell, nehogy hazavágj bármit is.
Ha megvan a +12V, akkor ellenőrizd le a terhelhetőségét, egy 12V/5W műszerfalizzóval.
Ha ez is jó, akkor a rajzom szerint köss be egy bármelyik autósboltba kapható relét, a mezei 4 lábú nem jó neked csak aminek 5 lába van.
Az x ponton el kell vágni a kapcsolóról visszatérő szálat, és a relének kell gyújtás +12 voltot vinni.
Ha a kapcsoló nem pluszt nahem a negatívot kapcsolja, azt jelezd, akkor átrajzolom mínuszosra.[ Szerkesztve ]
-
Barret001
addikt
válasz Babetta-X #76092 üzenetére
Ez esetleg? Szabvány rögzítésű,és méretű a kapcsolód!!!
[tolatolampa][ Szerkesztve ]
-
#85619712
törölt tag
válasz Babetta-X #76101 üzenetére
Próbálj meg elindulni itt, elvileg ez úgy kapcsol ahogy neked kell, és olyan menet van rajta ami neked kell. Nissan navarán van hasonló. Persze ezt jó lenne szemrevételezni vásárlás előtt egy boltban, vagy egy bontott után nézni és azt kipróbálni. A linkben ott a cikkszám az alapján tudsz keresni.
-
veterán
-
pjen
félisten
válasz Babetta-X #78394 üzenetére
Felhasználás függő.Az indítóval nagyobb az indulási nyomaték,az üzemivel az üzemi nyomaték a nagyobb.indító kondinak 1Kw os motorhoz 75 mikrós kondit szoktak tenni.Indítónak például egy 250 Wattos halogén trafó is jó.Vagy például 10 db fénycső fázisjavító kondi párhuzamosan kapcsolva.
-
veterán
válasz Babetta-X #78394 üzenetére
Az indító kondenzátor elvileg elhagyható, gyakorlatilag meg ki kell próbálni. Azért írtam, hogy első körben két kondival próbáld, mert akkor 100 %, hogy elindul terhelés alatt is.
Ha indul szépen a motor, akkor második körben kihagyható az indítókondi.
Persze elsőre is megpróbálhatod indítókondi nélkül, legfeljebb ha vonakodik indulni, akkor kézzel rásegítesz a szíjtárcsánál.
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
PitLee
őstag
válasz Babetta-X #79913 üzenetére
Ladies first chicken door
https://youtu.be/3gd-6fJzxXQ?t=621 -
ecaddsell
aktív tag
válasz Babetta-X #80028 üzenetére
Az első (tap switch) az jó eséllyel leágazás kapcsoló/váltó, noha ez a wikin tap changer-ként szerepel. https://en.wikipedia.org/wiki/Tap_changer
A bushing meg szigetelő hüvely, vagy átvezető szigetelő (ez nagyszótárban simán benne van).
https://en.wikipedia.org/wiki/Bushing_(electrical) -
#90088192
törölt tag
válasz Babetta-X #80028 üzenetére
A tapcahnger az a tranformator tekercselésének csapolásai között kapcsolgat, vagyis kicsit tudod módosítani a trafó áttételt. Feszültség választó ami korrekt lenne, vagy áttétel választó kapcsoló.
A bushing attól függ hol van a környezetben, lehet a belépő kábel átvezető a Gland plate-en vagy lehet a tap changer tengely csapagyazas.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Poco X6 5G - egy Redmi álruhában
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Politika
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Külpolitika
- 8 TB-ig nyújtózkodik a SanDisk asztali SSD-je
- Minecraft
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- További aktív témák...
- Keresek - Macbook Air M3 16GB / 24 GB - 512 GB SSD - Magyarországi beszerzés, tehát kb. 3 év garit
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Ej-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 32GB /512GB FHD IPS
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen