- Dell notebook topic
- Hobby elektronika
- Projektor topic
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós kamerák
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Három éve fontos döntést hozott az AI-ról az Apple
it A Bloomberg szerint saját chipekkel működtetné az AI-szervereket az Apple.
-
Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
ph Az MP szériás konstrukció egyelőre csak 4 TB-os tárhelymérettel tehető kosárba, és lineáris lemezműveletekben bőven 10 GB/s felett teljesít.
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
válasz Pubszon #72371 üzenetére
A kicsi kondenzátor akkor kezd érdekes lenni ha a vezérlő tud lassítást és lágyindítást, kis értékű kondenzátorral ezeket a funkciókat elveszíted mert meg fog állni a kapu a csökkentett sebesség helyett és el sem indul lágyindítással. Ezek nagyon jó funkciók, a mechanika életét megsokszorozzák, futásidő jó beállítással egy szuper csendes és lágy működésű kaput kapsz.
Mivel szinte 100% a szakaszos üzem egy kapunál, a kicsit nagyobb kondi és az ezzel járó nagyobb áramfelvétel nem fog problémát okozni, a motor évtizedekig szokta bírni.
Ha 37 fokba nyáron szórakozásból 35x ki-be csukod akkor azért simán leég.
Extrém kis értékű kondival ha el is indul, a maximálisra állított nyomatéknál is meg fog állni minden hangyaszaron, vagy télen amikor a csontra fagyott mechanika sokkal több erőt igényel.Ha ilyen funkciókat nem igényelsz vagy a vezérlő nem tudja akkor jó lesz a kisebb kondi is, ha a kaput eléállva kajakra lefogva nehezen tudod megállítani akkor elég a kondi.
Így természetesen megnyomhat bármit ami az útjába kerül, autót vasalhat, kutyát meglapíthat, gyerekről ne is beszéljünk.
Pláne ha nincs fotocella vagy él érzékelő szalag, ilyenkor a vezérlőn kell az ésszerű nyomatékhatárolást beállítani.Ha te csinálod a vezérlést két relével meg 2 végállással akkor temészetesen az előbbiek tárgytalanok.
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz Pubszon #72393 üzenetére
Olyanra nem emlékszek hogy a lassításnál külön lehet nyomatékot állítani. Rég szereltem Roll-t de ilyen funkciót nem rémlik.
Ha ezt csinálja akkor valami vezérlő baja van.
Hacsak,
nem az van hogy a futásidőt nem jól, nem teljes cikluson állítottad be?
Ha nyitás közben félúton nyomsz egy stop-ot majd "be" akkor nem tudja pontosan hol áll és korán kezd lassítani, nem ezzel kevered?
Magát a nyomatékot nem úgy állítja vagy korlátozza hogy félfordulatra lassítja a motort. Megy az teljes grafttal és csak ha eléállsz, akkor lehet a nyomatékhatárolást érezni, ha sok akkor fellök, ha jó akkor megfogod a kaput és megáll, ha kevés akkor pici lefogásra is megáll.
Hogy ilyenkor ez visszanyit-e egy 10-15 centit azt nem tudom, a Nice igen.
A nyomatékhatárolásnak úgy ahogyan Te leírtad, semmi köze a lassításhoz, ez a lényeg. -
And
veterán
válasz Pubszon #72417 üzenetére
"Gyakorlatba mindegy, csak a két csatlakozón legyen ugyan abban a sorrendben az erek."
(Azért ez ebben a formában nem teljesen igaz, mert az érpárokat a megfelelő helyre kell bekötni: 1-2, 3-6, 4-5 és 7-8, utóbbi két párosnak csak Gigabit-es vonalon van szerepe. Hogy az egyes szimmetrikus jelpárokat milyen színű érpárokra tesszük, az valóban mindegy, de nyilván érdemes ismert / megszokott bekötést alkalmazni, mint a T-568 A vagy -B. Ha viszont random sorrendben csak úgy egymás mellé tesszük a színeket, pl. 1..4-ig az az összes színest majd 5..8-ig az összes fehér-színest, akkor hiába kötjük a kábel két végét azonosan, mert az egyes jelek nem egy csavart érpárra fognak kerülni, és megszűnik a zavarvédettség illetve az impedancia illesztés, lehetetlenné téve a kábeltől egyébként elvárható távolság áthidalását.) -
PitLee
őstag
-
seger
addikt
válasz Pubszon #72984 üzenetére
Ez érthető. De valami elektronika nem tudja megoldani? Tuti van rá megoldás. Pl bekapcsolok egy kapcsolóval a 12V-ot, ami behúz egy relét, amin keresztül megy a 12V a motorhoz. Mikor felnyit, motor leáll. Kaocsolót lekapcsolom, relé enged, és másik érintkezőn keresztül megy a fordított polar a motorhoz....
Gyakorlatilag meg is oldottam....Valami ilyen kellene
[ Szerkesztve ]
-
PHM
addikt
válasz Pubszon #73242 üzenetére
" 3 pólus van az akkun, melyekre csatlakoztassam a töltő + és - vezetékét?"
Leginkább sehova. De tényleg.
- Nem tudni, hogy milyen feszültségű és milyen kémiájú akku van a fúrógéphez.
- Nem tudni, hogy milyen állapotban vannak a 18650-es cellák. Ha valamelyik
túlmerült, lehet, hogy a pakkban lévő elektronika nem is engedné a töltést.
Szerintem vidd el a cuccot olyanhoz, aki ki tudja mérni a cellákat, és szükség
esetén cserélni, ha hibás valamelyik. Ő valószínűleg segíteni is tud majd
a töltéssel kapcsolatban is.
A lítium akkuk kezelése klnyes, nem biztos, hogy megúsznád a helytelen
töltést egy kis melegedéssel.Ma olyan bizonytalan vagyok... Vagy mégsem?
-
bot1978
senior tag
válasz Pubszon #73413 üzenetére
Ház ez az, hogy két óra van a szekrényben, de az egyik nem mér semmit. Mindig diktálnom kell, de mindig ugyanaz. Aztán most legyek okos. Ami mér az alatt az óra alatt 3 nagyobb megszakító van, felette meg egy sorban a szakaszoló automaták vagy 10db.
A másik óra viszont meg a szekrény másik felében, valami száz éves olvadó biztivel. Most már csak az idegesít ki ne derüljön, hogy valami vezérelt „éjszakai” ez a másik óra aztán ha így bekötöm kiderül, hogy estig nincs virsli főzés, mert csak 8 után működik a kerámia főzőlap? Az milyen fasza lesz. 70-es években épült a ház egyik fele, akkoriban meg aztán volt minden ...hühűűű… főleg az, ami adódott.
Még egy sematikus rajz sincs, hogy mi a tosz. Tökm tudja. Majd kiderül, hogy megmozdul e a másik óra vagy mi lesz. -
bot1978
senior tag
válasz Pubszon #73418 üzenetére
Vigyázz, mert a 6A biztit 1mm vezetőkeresztmetszetre szerelik vagy az alattira és már
az 1mm-es ér is csak max 12A ha réz, de van ám 0,75 és 0,5 vastag eres vezeték is. Nem lehet, hogy akkora szarrágó volt az előző tulaj, hogy képes volt a legolcsóbb vezetéket betetetni és azért volt rajta ilyen pici a bizti? A 0,75 csak 10A és a 0,5mm már csak 7A. Észnél kell lenni.
Azért 7A az csak 1610W, azt még egy háztartási géppel is ki lehet szedni lazán, szóval ha a legvékonyabb huzalozásra tettél 20A biztit abból lehet baj. Benyomsz valami elektromos láncfűrészt aztán cekászhuzal lesz belőle Mondjuk ha ki is gyullad valami az már nem vicces. -
-
darvinya
titán
válasz Pubszon #73443 üzenetére
Akkor lesz gond, mint írtam központból jönnek egész rendszert ellenőrizni.
Oszloptól óráig semmi közöd, elvileg, de neked kell kifizetni, és mivel elfogadtad a szabálytalanságot, így büntetés is rádhárul.
Ha meg papír sincs róla, akkor egyértelműen önkényes áram vételezésnek minősül.
Amúgy milyen cikket említesz?pjen
Lehet(ne) csak fizetni kell érte a bekötésért.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#90088192
törölt tag
válasz Pubszon #73464 üzenetére
Gondolom a szabály az ha nem önhordo a vezeték/kábel akkor szükséges a mechanikus függesztő huzal, ha pedig elektromos vezetőnek akarjuk használni, akkor acél magosnak alumínium kopennyel, kell lenni mint minimum.
Gondolom valahol ezt ne így csinálták, aztán jön a susmus mert nem tudják miért is történt ami történt. -
-
válasz Pubszon #74449 üzenetére
Véleményem szerint vezérlő pillanatnyi elmezavar, semmi köze e segédfázis kondenzátorhoz, kár azt babrálni.
A kondi hiba, kapacitásvesztés úgy jelentkezik hogy nem tud elindulni és-vagy nincs lágyindítás és lassúmenet. Nálad egyik sincs.Pont a kapunyitók amiket sokszor erősen túlkondiznak, a gyakran nehéz kaput meg kell indítani és kell a lassúmenet, a szakaszos üzem miatt évtizedeket elmennek a szükségesnél nagyobb segédfázis kondenzátorral.
Ha ismét, vagy többször jelentkezik, mérjél a motoron vgy köss vele párhuzamosan két 40W izzót, akkor 100%-ra tisztázható hogy motor vagy vezérlő hiba.
[ Szerkesztve ]
-
Ferike81
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen