- Videós, mozgóképes topik
- Elektroncsöves Hi-Fi
- Apple notebookok
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Milyen TV-t vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Újabb lépést tesz a lineális tévézés felé az Amazon
- Így építsd a billentyűzeted!
Hirdetés
-
A Frontier maradt a leggyorsabb szuperszámítógép
ph Az Aurora azért nagyon megközelítette, de ez nem volt elég a trónfosztáshoz.
-
Hamarosan konzolokra is elérhető lesz az Eternal Threads
gp 2022-ben kizárólag PC-re kaptuk meg a játékot, amely a hónap végén újabb platformokra is ellátogat.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sliderxy
senior tag
Sziasztok,
Robotporszívót szeretnék megjavítani.
Meguntam, a szervízzel való hercehurcát és a tehetetlenségüket.
Egy kis kutatás után úgy néz ki már megtaláltam mit kellene tennem.Sosem csináltam még hasonlót sem, de nem tűnik egy agyműtétnek így megpróbálkoznék vele. A készülék a beavatkozás sikeressége nélkül kb. használhatatlan így nagy problémát nem jelent ha nem sikerül a műtét.
Első körben viszont az alapvető eszközöket kellene beszereznem.
A videóban látható forrasztópákához hasonlót honnan tudnék beszerezni?:
[link]
Mekkora teljesítményűt keressek?
Esetleg egy ilyen megfelelhet erre a célra?:
[60W-os precíziós dugattyús forrasztópáka]Az alkatrész amit be kellene szereznem ez lenne:
[JK60-250 Datasheet, Equivalent, Fuse PTC.]
Ezt az alternatívát találtam, ami rendelhető is:
[Öngyógyuló biztosíték (multifuse) 30R500UF 5A 30V]
Esetleg tudtok ajánlani más forrást?[ Szerkesztve ]
-
Sliderxy
senior tag
válasz razorbenke92 #89041 üzenetére
Azért linkeltem ezt az alkatrészt, mert a megtalált javítós videókban több esetben ilyen típust építettek be és végül a problémát sikerült megoldaniuk. A korábban linkelt videóban látható, hogy leszedik az alkatrészt, viszont vannak olyan felvételek, ahol meg úgy látom mintha rajta hagynák és a tetejére forrasztanák az újat.
Pl. itt: [link]
Ez pedig megint egy másik, ahol ugyan megvágták a videót, de láthatólag kiszedték.
[link] -
Sliderxy
senior tag
A készülék egy Xiaomi MI Vacuum Mop Essential robotporszívó. Alepesetben olyan 80-90 percet üzemelt, kb. 1 év után mikor már persze gari nem volt rá, elkezdte a hülyeséget, hogy olyan 40 perc üzemidő után menet közben megáll, mindenféle hangjelzés vagy hibajelzés nélkül. Töltést követően újra és újra ennyi volt a max. üzemidő amit képes volt elvégezni egyhuzamban. Először az akksira gondoltam ami gyárilag egy 2600mAh-s LI-ion akku. Itt írtam róla [link]
Rendeltem bele egy 3500mAh-val rendelkezőt, hamár csere legyen kicsit nagyobb. [link] Paraméterekre figyelve, hogy másban ne térjen el. Kicseréltem, feltöltöttem, először bohóckodott, kellett neki egy factory reset, aztán szépen elindult, de kb 40 perc után ezzel is megáll menet közben.
Indítás előtt mobil appon azt látom, hogy akksi feltöltve, mutatja, hogy 100%, indulást követően viszont 1 perc alatt átlagosan 1%-al csökken az app szerint a töltöttség, aztán ez fokozódik. Ahogy eléri azt a 55-60%-körüli értéket, ami max. 30-40 perc, menet közben kikapcsol.
Töltőre visszatéve a mobil appban csekkolva azt látom, hogy a töltöttségi szint visszaesik 60%-ról 0%-ra. Megint töltés fullra. A 4 sebesség fokozat között válltogatva (Silent, Normal, Medium, Turbo) a Silent működik, mert hallom hogy halk, viszont a másik 3-nál ugyanolyan teljesítménnyel pörög, ami valószínűleg a Turbo fokozat lehet a gép hangjából ítélve.Találtam jópár reddit bejegyzést, ahol ilyen jelenségről panaszkodnak. Hivatkoztak egy youtube videóra, ahol valaki megoldja ezt a problémát, így jutottam ahhoz/azokhoz a videókhoz melyeket linkeltem. A kommentekből ítélve működhet a dolog, sokan visszajeleztek nekik, hogy a bemutatott beavatkozás alapján sikerült megjavítaniuk a készülékieket.
Itt tartok most, megpróbálkoznék vele, mert különben menne a kukába, másikat meg nem szeretnék venni, egyrészt mert ez tökéletesen megfelelt eddig, másrészt meg mert amúgy is az egekbe elelkedett már mindennek az ára.
[ Szerkesztve ]
-
Sliderxy
senior tag
válasz razorbenke92 #89058 üzenetére
Igen, az lehet amit írsz.
Némelyik videóban cserélik, gondolom akkor oda raktak 5A-t.
A videó alatti szöveget bedobtam a fordítóba:
"A porszívó alkatrészeinek elhasználódása miatt a belső kimeneti szűrő eltömődik, a motor terhelése megnő és az áramerősség nő, és a biztosíték működni kezd. Ezenkívül maga a biztosíték idővel elveszíti névleges jellemzőit, és alacsonyabb terhelési árammal kezd működni. Azt tanácsolom, hogy ne 2,5 amperre állítsa, ahogy én állítottam, hanem 5 amperes üzemi áramra, a névleges feszültség több mint 30 volt."Itt viszont úgy látom, hogy rátettek egy másikat:
[link]
A videó alatti leírásban pedig a szükséges alaktrészek listájánál ezt írja: 20mm. 275V VaristorTudnál küldeni egy közvetlen linket a szükséges alkatrészhez?
[ Szerkesztve ]
-
Sliderxy
senior tag
válasz Dr. Szilikát #89069 üzenetére
Első körben akkor lehet megpróbálkozom azzal, amit javasoltál. Lényegében akkor a videóban látható módon rá kellene forrasztanom a varisztor helyett egy kis rézhurkot? Milyen átmérőjű huzalt kellene használni?
-
Sliderxy
senior tag
válasz Dr. Szilikát #89085 üzenetére
Szétszedtem és kiderült, hogy ennek a modellnek a belseje mégsem azonos a videóban látott modelléval, hiába ugyanaz a külső burkolat/dizájn, a beltartalom más.
A korábban linkelt videóban pedig egy nagyobb alapplappal rendelkező készüléket operálnak:
[link]A habajelenség azonos, a fotó alapján lehet arra következtetni esetleg, hogy itt most melyik alkatrész lehet az amit a másikhoz hasonlóan "patkolni" kellene?
-
Sliderxy
senior tag
válasz Sliderxy #89153 üzenetére
Most újra összeraktam, ment megint fél órát és megállt. 54%-ot mutatott. Lehúztam az akkut, majd vissza, ekkor az applikációban 19%-ot írt, el is indult, de rögtön a dokkolót kereste, mert eleve úgy működik, hogy ha lemegy 20%-ra a töltöttség megy a dokkolóra. Kb fél percet ment, lemerült 16%-ra (legalábis ennyit mutatott) és megállt.
Most majd beméretem ezt az új akkumulátort meg a régit is, hogy egyáltalán ezek jók-e.
-
Sliderxy
senior tag
válasz Dr. Szilikát #89156 üzenetére
Igen, ezeket látom, plusz még az RT6, amit találtam rajta.
Ha elkezdem ezeket egyesével átkötni az általad korábban írtak alapján, azzal tönkre vághatom?
Nem nagy baj ha megáll végleg, mert így úgy sem használható, de hátha lehet bele életet lehelni valahogy.. -
Sliderxy
senior tag
válasz Dr. Szilikát #89168 üzenetére
Arra gondoltam én is, hogy azzal kezdeném, mert eleve fölötte balra az a nagy fehér csatlakozó az akksié. Mondjuk ettől függetlenül lehet, hogy köze nincs hozzá. Rápróbálok, hátha...
Szóval akkor ha az RT4 a ludas, akkor a két végpontja között csinálok egy kis rézhurkot. Ezt szigeteljem le valamivel, hogy ne tudjon mással érintkezni?
[ Szerkesztve ]
-
Sliderxy
senior tag
válasz Dr. Szilikát #89170 üzenetére
Megcsináltam, már kezdtem örülni, mert kicsit tovább működött, de 52%-nál megint megállt.
Indítás előtt feltöltöttem, factory reset is volt. Nem adja magát. -
Sliderxy
senior tag
szerk. válasz akart lenni.
Ma szétszedtem mégjobban, megnéztem, hogy a szívómotorban van-e bármi szennyeződés, teljesen tiszta volt, szorulásnak nyoma sincs. Kikötöttem a kerékmotorokat és teszteltem a 4 szívóerő fokozatot, meglepő módon így működött mind a 4 fokozat, igaz nem járattam sokáig így nem tudom, hogy a következő probléma jelentkezett volna-e.
Miután összeraktam még mindig működött a 4 szívóerő fokozat.
Silent-Standrad-Medium-Turbo
Aztán kb. fél perc sem telt el és automatikusan felkapcsolt turbo módra. A mobil appban persze Standard maradt továbbra is a beállított paraméter.
Silent-re kapcsolva csökken a szívóerő az annak megfelelő szintre, viszont a Standard, Medium és Turbo fokozatokra állítva, mindig azon a fordulaton pörgött a szívómotor, ami egyébként a Turbo fokozatnak felel meg.Kikapcsolás és újraindítás után a 4 sebesség ismét állítható telefonról, oda-vissza működik kb 10-15 másodpercig, aztán megint felnyomja magát Turbo fokozatra, függetlenül attól, hogy az applikációban Standard, Medium vagy Turbo van beállítva. Csak a Silent-re állítva van fordulatszám válltozás.
Többször újraindítottam, mindig ugyanez volt a végeredmény.[ Szerkesztve ]
-
Sliderxy
senior tag
válasz Sliderxy #89184 üzenetére
Beszereztem egy multimétert, hogy "lássak" valamit.
Íme a két akksi, applikáció szerint 100%-osan feltöltött állapota:
Az újra ráragadt a kábelszigetelő, így rajtahagytam, legalább jobban látszik a különbség.Akkufeszültség, miután menet közben megállt a gép:
Ilyenkor se kép se hang a készüléken, lecsatlakoztattam majd újra vissza és így elindult, ment egy ideig majd újra megállt:
Újabb mérés:Ezután cseréltem az akksit.
Új akku 3500mAh 100%-ra töltve:
Akkufeszültség, miután menet közben megállt a gép:
Azt látom, hogy a névleges értéket (16.8V) sem a régi sem az új nem hozza, de mivel nem értek hozzá valaki felvilágosítana, hogy a problémát okozhatja-e képeken látható feszültség esés?
A 4 sebességfokozatot is próbáltam közben, érdekes módon az akku le, majd visszacsatlakoztatása után egy rövid ideig működik, módosítható, aztán ahogy korábban is írtam a legalacsonyabb fordulat választható és a 3 magasabb fokozatra állítva pedig mindig csak a maximális, turbo fokozaton pörög.
[ Szerkesztve ]
-
Sliderxy
senior tag
válasz Dr. Szilikát #89230 üzenetére
Köszönöm a válaszokat, megpróbálkozok ezzel a LED teszttel, kicsit informálódom még előtte.
Bármilyen LED jó? Akár egy régi játékból kiszedett is használható a feladatra?
Ellenállásból milyen és mekkora jöhet szóba? -
Sliderxy
senior tag
válasz Jarod1 #89236 üzenetére
Megoldás lehet az üzem közbeni mérésre ha mondjuk két vékony rézszálat bekötök az akku csatlakozóba, valahogy áthúzom a gép alatt, rákötöm a műszert, azt meg a gép tetejére helyezem? Így menet közben akkor ha jól sejtem mindig a pontos értéket látnám.
Gyári új szűrők vannak benne, az új akksival együtt azokat is cseréltem.
Plusz a gépet is átnéztem teljesen belülről, de abban nem volt szinte semmilyen szennyeződés. -
Sliderxy
senior tag
válasz Sliderxy #89264 üzenetére
Most volt csak időm rá, de megcsináltam az üzem közbeni akku tesztet.
Szóval visszatérve az előzményekre a gép menet közben megáll, kb 35 perc üzemidő után, jelen esetben 37 percet működött. Semmire sem reagál, bekapcsoló gombot röviden vagy hosszan nyomva halott, csak a dokkolóra visszahelyezve tér magához.
A tárgyi akku még egyszer: [14.4v 3500mAh Rechargeable Li-ion Battery]Teszt folyamata:
Töltés 100%-ra, indítás előtti érték (11:37):
16,7 VIndítás (11:40):
15,95 V10 perc üzemidő után (11:50):
15,41 V20 perc üzemidő után (12:00):
15,06 V30 perc üzemidő után (12:10):
14,38 V37 perc üzemidő után, közvetlenül a leállás előtt (12:17):
12,63 VMegállást követően:
4,48 V és folyamatosan csökken 0,8 V -igDokkolóra visszahelyezve:
13,5 VFelvettem a leállást.
Az alábbi videón jól látható, hogy az utolsó percekben egyre gyorsabban esik a feszültség:
[link] 2:17-nél áll meg a gép.És egy videó a dokkóra történő visszahelyezésről:
[link]Kiértékelésben kérnék egy kis segítséget, hogy tudjam merre menjek tovább.
Az új akkuval lehet gond vagy ezt valami más hardveres probléma okozhatja?[ Szerkesztve ]
-
Sliderxy
senior tag
válasz Dr. Szilikát #89447 üzenetére
Akkor az új Ali-s akku is vacak, szuper. Na mindegy egy próbát megért.
Javasoltad korábban, hogy kössem rá a másikat is ezzel együtt, a tetejére ragasztva, azt még lehet kipróbálom.
Mondjuk ez az egész még mindig nem magyarázza meg azt, hogy miért van az, hogy a 4 sebességfokozat közül, hiába van a készülék standardra állítva, turbó fokozaton, vagyis a maximális szívóerővel dolgozik. Hiába állítom Standrad, Medium vagy turba, mindháromnál a Turbo-nak megfelelő fordulaton pörög. Egyedül csak a Silent-re kapcsolva változik a fordulatszám.
-
Sliderxy
senior tag
válasz Dr. Szilikát #89475 üzenetére
Készítek majd a szívómotorról fotót.
Most lehet, hogy egy bontottból, aminek kerék és főkefe problémája volt (szóval elvileg az akku és a szívómotor rendben lehet) hozzá tudok jutni donor alkatrészekhez.
-
Sliderxy
senior tag
válasz Sliderxy #89477 üzenetére
Xiaomi MI Vacuum Mop Essential robotporszívó 50-60% közötti megállás sztori vége:
Ezúton is hálás köszönet mrlujoak fórumtársnak, aki hasonló cipőben járt és felajánlotta a donor alkatrészeket!A tőle kapott szívómotorral és akkumulátorral újra életre kelt a masina. Az akkumulátor 20%-os töltöttségi szintre csökkenésekor szépen megy is vissza a gép a dokkolóra, ahogy azt eredetileg is tette.
Mint kiderült az új Kínából rendelt akkumulátor is hibás volt.
A sebességfokozatok közül most már csak az egyik nem kapcsol, de ez már jelentéktelen számomra.
Köszi a közreműködést innen is!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest