Hirdetés
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Egon
nagyúr
Semmi gond, majd az AMD áttolja erőből, a piaci részesedésére alapozva...
Btw úgy tudtam, már az első bekezdés olvastán, hogy a cikk végén valami AMD-re kedvező fog kisülni a dologból: ha már a 4000-res szériához képest a fasorban sincsenek RT teljesítményben, Abunak gyorsan kellett találni valami (csodadriverhez hasonló szintű) reménysugarat a fanoknak...[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Kristof93
senior tag
Amióta AMD a beszállító mindkét konzolba mindenki nagyon meg van elégedve. Olcsóbb fejleszteni/gyártani mint a Cell féle egyedi csodákat, a játékfejlesztőknek sokkal könnyebb, a grafika fejlődik. Mégis miért buknák el? Intellel és főleg nvidiával híresen nehéz kollaborálni, és egyedül nem is tudom mennyire lennének képesek valami kompetitív megoldást összerakni.
Egyébként a jó irány szerintem a Crytek által bevezetett, majd Unreal 5-el népszerüsített SVOGI és hasonlók. Nincs hardverhez kötve, jobban fut, könnyű skálázni. Ubisoft-nak most megint kell fallback megoldást fejleszteni/támogatni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A szemléleti résszel egyetértek, de szakmailag fontos figyelembe venni, hogy az egyik API, a másik middleware, tehát technikailag nem ugyanarról van szó, csak szemléletesen.
#13 Duck663 : Nem valószínű, hogy a Sony vagy a Microsoft lemondana a visszafelé kompatibilitásról, amíg ennyire előnyösnek tekinti a vásárlóbázis. Meg ugye az is gond, hogy az Intelnek nincs semi-custom részlege. Egyszerűen nem érdekeltek abban, hogy egyedi lapkát tervezzenek megrendelésre, a Sony és a Microsoft pedig már nem érdekelt abban, hogy ők tervezzék meg maguknak. Túl kényelmes és előnyös nekik a mostani modell.
Egyébként az Microsoft pont valószínűtlen. Ők az Intellel nagyon összerúgták a port a legelső Xboxnál, mert állandóan a CPU áráról vitáztak, amit az Intel nem akart olcsón adni. Ezért lett az Xbox 360-ban IBM proci Intel helyett. Szabadulni akartak az előnytelen alkudozástól.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nagyon nagy tévedés. Az Xboxra kiadott játékok mindegyike binárisként van szállítva. Tehát minden egyes shader az AMD GPU ISA-jára van lefordítva. Nem úgy, ahogy PC-n, hogy van egy köztes kód, amit aztán még fordíthat tovább a driver. A konzolon már maga a szállított kód előre lefordított bináris. Ez addig működik, amíg az AMD készít kompatibilitási módot a saját régebbi ISA-jához, és akkor bináris fordítással jó sebességgel megoldható ez az egész. De az Intel annyira különböző, hogy ott konkrétan újra kellene írni minden játékot. És nem az API-t, mert azzal még kibékülnének, hiszen kb. 3000-4000 sor csak, hanem a shadereket, ami 400-500 ezer sornyi kód módosítását jelenti. Szóval értem, hogy az Intelnek más a szemlélete, de senki sem fog csak egy szemléletért félmillió kódsort módosítani.
Az Intelnek akkor lesz esélye a konzolokra, ha a Microsoft és a Sony ejti a visszafelé kompatibilitást. Amíg ez nem történik meg, addig az AMD-nek bérelt helye van.
Jah hajlandóak. És mennyit gyárt az Intel az ACM-G10-ből? Mert nem mindegy, hogy ezer VGA-n buksz, vagy százezren. Utóbbira már ők sem hajlandók. A mostani Arc A sorozatnál az ACM-G11-ből gyártanak sokat. Az összes legyártott GPU 99,94%-a a G11-es, a többi a G10.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#52931072
törölt tag
Hát idáig röhögtem azon amit írtál.
Intel konzol? Az intellel egyik sem ülne, állna le. Kapnának egy szimpla x86 pc-t dupla áron filccel ráírva, hogy game konzol. Aztán kezdjél vele amit akarsz, ha nem tetszik megveszlek, oszt bezárlak vazze. Épp azért kooperálnak az amd-vel, mert az még nem nőtt akkorára, hogy ő mondja meg neked, mire van szükséged.
(ha viszont órabérben írsz ilyeneket, akkor gratula, szép munka volt, tuti a prémium, kapsz karácsonyra egy windows 8 licencet ) -
GeryFlash
veterán
Utolso 2 mondatot leszamitva egyetertek, de a konzol szerzodesek pont jok. Nagyon olcson adnak nagyon jo teljesitmenyt, es absozlut konnyu veluk dolgozni es customizalni. Egyebekent is hogy a francba buknak, majd az Intel 2028-ra kepes lesz az AMD 2022-es GPU szintjere, esetleg az Nvidia fog vmi ARM alapu CPU vackot fejleszteni nekik? Arrol nem beszelve hogy Nvidiaval egyuttmukodni az kb a remalom szint lehet, annyira zart es antiflexibilis naluk minden.
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A konzolokba rakott GPU egyedi az AMD-nél. Az alapdizájn a gyári fejlesztésekből jön, de ki van egészítve olyan utasításokkal, amelyek PC-n vagy nem léteznek, vagy már ki lettek véve. Ugyanígy a CPU-nál is van a PrefetchW, ami AMD-specifikus utasítás, és ezt gyakorlatilag minden játék használja.
Szóval az AMD-t nem egyszerű a konzolból már kirakni. A Sony-nak vagy a Microsoftnak akarnia kell egy full resetet, a visszafelé kompatibilitás teljes megszüntetésével.
Van egy rakás kézikonzol a Steam Decken kívül, amelyek Intel és AMD dizájnnal egyszerre elérhetők, csak kb. félezer Steam Deck eladásra jut egy ilyen.
De nagyon tréül áll a GPU-s fejlesztés az Intelnél. Az alapokkal vannak óriási problémák. Az Intel jelenleg konkrétan kétszer több tranzisztorból tudja hozni az AMD és az NV dizájnok teljesítményét. A problémájuk egyébként abból ered, hogy minden hardveres szálra dedikált regisztert alkalmaznak, mert csak maximális wave-konkurencia mellett képes az architektúra elfedni a késleltetést. Ez extrém tranzisztorigényes. Ez egy olyan hozott dolog, amihez még egy darabig nem tudnak hozzányúlni, teljesen újra kell ugyanis tervezni a memóriamodellt a javításhoz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Kristof93
senior tag
Ez hatalmas, pont az intel fog versenyezni konzol soc piacon
Sok év, több pénz mint amit AMD költ gpu-ra, és sikerült egy drága, bugos, 3 évvel elmaradt katasztrófát összehozni. Mindenhol azt pletykálják, hogy le lesz lőve a projekt, legalábbis játék/desktop vonalon. Nevetséges...Konzolnál nagyon számít az ár, fogyasztás, az hogy mennyire idegesíted a játékfejlesztőket és főleg az, hogy időben kész legyen. Intel nem versenyképes itt, és három év múlva sem lesz az.
-
Chaser
titán
szerintem is az intelnél hajtanak arra hogy majd valamikor gyárthassanak soc-ot konzolba
de olyan téren nincs tapasztalatuk, és még nagyon messze vannak az amd-től is vga-ban - nem csak teljesítményben, de fogyasztásban is gyengék, az meg kiemelkedően fontos soc-nál -
épp tegnap került szóba másik topikban, valaki 2028-at mondott következő genre konzolban, az vga-nál addig legalább két gen
és persze ott van az is amit abu említett, a visszafelé kompatibilitás kérdése
szóval nem olyan egyszerű ez és az akarás magában kevés
mivel az amd gyárt cpu/vga/soc triót és kevesebb zseton, nyilván fejlesztésre is kevesebb jut és minden genben nem fog domborítani a vga és cpu is
de rdna2/5xxx kombónál ez megvolt mikor jött az új soc, szóval nem kell temetni őket_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen